Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
profiilit
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
33
Kommenttia
17732
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos olisi, niin urat olisivat rekkojen renkaiden levyisiä. Mutta kun ne leveydeltään sopivatkin paremmin henkilöaton renkaisiin, niin näin ei ole.
Poikkeustapauksia voi olla. Mutta ei sielläkään se asfaltti ole kestävää, vaan pohja on pettänyt.
12.02.2015 13:40
...paitsi tietysti jos ohitettava esimerkiksi nostaa nopeutta havaittuaan ohituksen. Tätä tapahtuu melkein aina, mutta useimmiten nopeuden nosto on sen verraan vähäistä, että ohittaja vain palaa vähän suunniteltua lähemmäs ohitetun keulaa, eikä varsinaista vaaratilannetta synny.
12.02.2015 13:39
Jos normaali ajoneuvo normaalilla tiellä kulkee 30-40% alle rajoituksen, on kyseessä sakotuksen arvoinen temppu. Poliisi pysäyttää, jos sattuu paikalle. Useimmiten tietysti ei satu.
12.02.2015 12:40
Jos jokin on aina olemassa, ei se ole saanut alkua. Vähän kuin se teidän kuvitteellinen jumalolentonne. Erona toki se, että maailmankaikkeudesta on havaintoja, joten tiedämme sen olevan olemassa ainakin tällä hetkellä...
12.02.2015 11:54
En ole sama ihminen kuin olin 15-vuotiaana. Kuolema on vain identiteettikäsityksen loppu, se 15-vuotias minä on jo kuollut. Nykyinen minä kuolee hieman jokainen sekunti. Kaikki mitä minulle tapahtuu muuttaa minua ja edellinen minä kuoli.
Kuolema, sellaisena kuin sinä siitä puhut, on vain elämän loppu. Minä en enää jatka, jotkut muut jatkavat. Enemmän tai vähemmän. Hyvä heille, merkityksetöntä minulle.
Onneksi sielua ei ole.
12.02.2015 11:46
Jeps. Tuttavapiiristä löytyy yksi tuon ikäryhmän kuljettaja, joka ei ole koskaan ajanut kolaria. Tosin hänen ympärillään näkyy jostain syystä aika paljon erikoista liikehdintää... Joskus viereisellä kaistalla joudutaan pomppaamaan yllättäen syrjään tai lyömään jarrut pohjaan, joskus taas jonoa kertyy taakse minuttitolkulla, kun kääntyminen risteyksessä on niin vaikeaa. Ja auta armias jos pitää kaistaa vaihtaa. Vauhti on kyllä hiljainen, mutta suunta on varsin sattumanvarainen kun pää on kääntynyt noin 180 astetta vasemmalle ja vielä yritetään edetä omalla kaistalla.
Aloittajalle vielä: nuoruus on rikos, johon suurin osa ihmisistä syyllistyy jossain vaiheessa elämäänsä. Siitä myös useimmiten paranee.
12.02.2015 11:36
On hyvin normaalia, että kun argumentit loppuvat ja tuntee olevansa tukevasti häviöllä väittelyssä, hyökätäänkin vastapuolen kimppuun ja unohdetaan itse asia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Ja se on muuten ÄO.
12.02.2015 11:29
Mutta eihän nopeuksiin enää puututa. Jos ajat ylinopeutta ja olet sen verran puusilmä, ettet hidasta tolpan kohdalla, niin lasku tulee jossain vaiheessa perässä kotiin. Olettaen ettet ole varastetulla autolla liikkeellä.
Kamerat valvovat juuri tasan sitä, mitä ne koulutetaan valvomaan. Yksikään huumekuski ei kameravalvonnassa pysähdy. Yksikään rattijuoppo ei jää kiinni. Yksikään vilkuton ei (ainakaan nykykameroilla) saa edes sakkoja.
12.02.2015 10:04
Lyhärit ovat ehkä kolmasosa sijoituksista, loput tulevat kuukausisäästöistä (joita hiljakseen olen kasvatellut aina taloudellisen tilanteen parantuessa, mutta eivätpä ne vieläkään kovin kummoisia ole).
Näin jälkiviisaana, ei olisi pitänyt sijoittaa omaa rahaa asuntoon yhtään. Mutta sillä hetkellä se oli helpompi vaihtoehto. Ei tarvinnut takuumiehiä. :)
12.02.2015 10:01
Miksi ihmeessä? Ei suolaa edelleenkään levitetä kitkarengaskuskien takia. Me olisimme oikein iloisia, jos sitä levitettäisiin vähemmän.
11.02.2015 16:05
Hienoa, Tapsakin on tajunnut, etei Ontologinen argumentti perustu mihinkään. Hyvä lähtökohta. Kohta tuo vielä tajuaa mihin se johtaa... :)
11.02.2015 16:02
Muuhun roskaan en kyllä puutu, mutta tuo väite on yksinkertaisesti virheellinen:
> 7 päivää = 0.19165 vuotta
0,19165 vuotta = ~70 päivää.
Noh, puutun kuitenkin. Olet täysin väärässä, koska 20/4=5,2.
11.02.2015 16:00
Onneksi töitä riittääkin 8 h/vrk eikä tarvitse maksella mitään sivukuluja palkkakulujen lisäksi.
Aika normaali tuntihinta remppafirmalle. Itse en tietysti tuolla hinnalla vielä liikahtaisi.
11.02.2015 15:34
Kyllä siinä perää on. Rekan renkaat ulottuvat urien ulkoreunoista ulkoreunoihin. Henkilöauton renkaat taas keskeltä keskelle. Kyllä ne urat silloin ovat henkilöautosta tulleet.
Nastarenkaat eivät ainakaan vähennä urautumista, mutta kyllä sitä varmaan tapahtuisi renkaasta riippumatta. Suolausta pitäisi vähentää, mutta kun raskas liikenne...
11.02.2015 15:25
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/10/juha-salmi-saksassa-korjataan-putket-vartin-tarkkuudella-ja-tehokkuudella
Siinä oli monta pointtia siitä, miksi vastaavia putkiremontteja ei pahemmin Saksassa tehdä. Tärkeimpänä varmaankin tuo omistussuhteen eroaminen. Ja sitä myötä ero vastuussa. Sanoisin että malli meillä parempi.
11.02.2015 15:18
Taitaa nykyään vaatimus olla tonni per neliö tuota kantavuutta, ettei tuo nyt niin paljoa vielä ole...
Mutta itse asiaan:
1. Jos jossain on lumiesteitä, niin ainut keino pudottaa niiden takaa on kiivetä katolle ja poistaa lumi siten.
2. Jos katossa on jossain kohtaa jiiri, taitaa ainut keino olla kiivetä sinne ja pudotella sieltä pois.
Meillä on pahimpana talvena ollut jiirin kohdalla noin 1,5 metriä luhnta. Ei vielä kantavuusongelma, mutta olihan se ehkä hyvä poistaa että sulamisvesillä on parempi väylä valua....
11.02.2015 15:17
Q5 julkaistaan varmaan kohta, kyllä siinä se -70% näkyy, ja sehän on korkeintaan puolet todellisesta rommista, eli 140 prossaa on ainakin hinta tippunut... :)
Vähän tällaista nollapeliä tämä on vielä tässä vaiheessa. Jossain vaiheessa siitten siirrytään normaalimpaan 3% vuodessa nousuun, tms.
Ai niin, ei kannata käydä katsomassa niitä euromuutoksia noiden tilastojen takana. Tulee tuhnulle suru puseroon...
11.02.2015 14:56
Yhdessä saksalaistutkimuksessa on vuonna 2008 havaittu kohonnutta syöpää pikkulasten keskuudessa ydinvoimalan läheisyydessä. Missään muussa tutkimuksessa tuota ei ole havaittu. Miksiköhän?
11.02.2015 14:51
Ennen Wanhaan ilmanvaihto perustui takkaan / leivinuuniin. Talvella se olikin riittävää, eikä kosteusrasite juuri haitannut.
Sitten tuli sisävessat, suihkut, sisäsaunat ja ongelmat. Onneksi eristekerrokset olivat sen verran ohuita, että seinä oli lämmin ulkoreunaan asti ja rakenteet useimmiten kuivuivat niin nopeasti, ettei homeongelmia tullut. Ainakaan ennne kuin lapset olivat teini-iässä ja suihkussa piti käydä joka päivä...
Jos rakenteissa olisi ollut toimiva höyrysulku (ja paino sanalla toimiva), niin vastaavaa ongelmaa ei olisi tullut. Sisäpuolinen kosteus olisi pysynyt hivenen kauemmin korkeana - varsinkin kesäisin, mutta toisaalta korkeintaan sisäpinnoite olisi siitä kärsinyt. Helppo vaihtaa, jos tulee ongelmia. Vanhaan taloon vain on hyvin vaikea tehdä kunnollinen höyrysulku...
Tärkeintä kosteusongelmien torjunnassa on estää kosteuden muhiminen rakenteissa. Siihen on olemassa kaksi tapaa: estää kosteuden kulkeutuminen sinne tai poistaa se mahdollisimman nopeasti. Vanhat rakennukset lähtivät hakemaan molempia (ei vettä sisällä, ohuet seinät), uusissa pyritään ehkäisemään ensimmäistä kahdella tavalla (toimiva ilmanvaihto + höyrysulkumuovit).
Periaatteessa varmin ratkaisu olisi höyrysulkumuovi, ohut eristekerros, kunnon koneellinen ilmanvaihto ja ulkovessa.
11.02.2015 14:42
Vaikea on esittää kunnollisia lukuja. Voidaan esittää vain tietoa siitä missä ollaan ja arvauksia siitä missään oltaisiin ilman EU:ta.
Sen nyt jokainen myöntää, että EU:n aikana hyvinvointi on parantanut tässä maassa enemmän kuin ehkä kertaakaan historian aikana. Olisiko se parantunut yhtä paljon ilman EU:ta? En usko, mutta eihän sitä voi tietää. Paljon toki riippuu omista päättäjistämme.
11.02.2015 14:19
882 / 887