Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

15

1. Kivalta+tuntuu.+Kauniita+unia
  2. Minäkin+elän+väkivaltaisessa+suhteessa+aviomieheni+kanssa.+Alkoholi+tuo+kaiken+pahan+elämäämme+ja+muuttaa+selvänä+mukavassa+miehenssä++pirun+irti.+Elämästäni+on+ilo+kadonnut,+elän+jatkuvassa+pelossa+koska+viinaa+taas+tulee+taloon+ja+koska+juominen+alkaa.+Pisin+aika+vuosiin+on+kuukauden+juomattomuus+kos+työpaikkalla+huomattiin+alkoholiongelma+ja+siitä+oli+alkanut+tulla+poissaolopäiviä.+Uskoin+kontrollissa+elämisen+auttavan+ongelman+ratkaisussa+A-kliniikka+ja+työterveyshuolto+on+mukana+mutta+ei+tilanne+ole+helpottanut.+Tänään+sain+nauttia+kuristuksesta+ja+olkapäähän+on+hyvä+paukuttaa+nyrkillä.+Saattaa+olla+että+eräänä+päivänä+tulee+kuristettua+henki+pois.+Tämä+on+minuun+kohdistuvaa+väkivaltaa,+suoraa+huutoa+ulko-ovella+naapureiden+iloksi.+Poliisi+on+meille+hälyytetty+muutamaan+otteeseen,+kerran+hakemaan+minua+koska+känninen+mieheni+väitti+minun+häntä+kiusaavan,+tästä+muistona+mustelmia+kehossa+kun+hän+piti+minua+aloillaan+pystyssä+olevien+levyjen+päällä.+Välillä+tuntuu+ettei+tästä+kerrasta+selviä+hengissä,+minua+on+kannateltu+myös+portaikossa+ja+olisin+voinut+vahingossakin+kännisen+otteesta+tippua.Miksikö+olen+tässä?+Eroa+hän+ei+anna.+Kännissä+ajaa+minut+tyhjin+käsin+kadulle.+Jos+lähden+koirani+kanssa+hän+tulee+taksilla+hakemaan.+Yhteistä+lainaa+meillä+on+ja+uskon+sen+kaatuvan+yksin+päälleni+jos+lähden.+Tiedän+että+minun+pitäsi+pelastaa+itseni+tästä+mutta+en+usko+tästä+helvetistä+pääseväni+kuin+kuoleman+kautta.+Ihmissuhdehelvetistä+pääseminen+ei+ole+helppoa,+tiedämme+että+tästä+täytyy+päästä+pois.+Uuden+elämän+aloittaminen+ja+kaiken+jättäminen+taakseen+olisi+parasta+mutta+ainakin+minulla+mies+pitää+niin+tiukasti+otteessaan+että+pelottaa.+Toivottavasti+sinulla+Tohvelisankari+ei+elämä+ole+näin+helvetillistä.