Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Dogmatikos.rek
profiilit
Dogmatikos.rek
Dogmatikos.rek
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
184
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<Jos+uskoisin,+niin+rukoilisin,+että+Jumala+olisi+jättänyt+luomatta.+
Syystä+että+mielestäni+kuvitellun+luomisensa+tuloksena+miinukset+voittaa+plussat.<<
Itsekin+ajattelen,+että+on+suuri+vahinko+syntyä+tänne+pahaan+maailmaan.+Kuoleman+jälkeen+pääsen+täältä+pois.
Mua+auta,+Herra,+mä+toivon+vaan,
vaikkei+ois+toivoa+ollenkaan.
En+päästä+sua,
ennen+kuin+mua
käyt+siunaamaan.
Virsi+631:4
13.02.2019 19:02
Juuri+niin.+Ihminen+vain+on+niin+sokea,+ettei+voi+nähdä,+minkälaisia+ihmisiä+tuossa+tarkoitetaan.+Fundamentalistien+mielestä+vaatimattomia+ovat+he+itse,+fariseuksia+vapaaseen+armoon+turvautuvat.
13.02.2019 18:53
"Kun+sinä+rukoilet,+mene+sisälle+huoneeseesi,+sulje+ovi+ja+rukoile+sitten+Isääsi,+joka+on+salassa.+Isäsi,+joka+näkee+myös+sen,+mikä+on+salassa,+palkitsee+sinut."+Matt.+6:6
13.02.2019 14:57
Sanoisin,+että+fundamentalistit+harrastavat+suorastaan+ylitulkintaa+selittäessään+ikäviä+kohtia+pois.+
Toinen+ylitulkinta+tapahtuu,+kun+selitetään+kaksi+samanlaita+kertomusta,+jotka+eri+evankeliumeissa+ovat.+Toinen+tulee+tulokseen,+että+on+kyse+samasta+asiasta,+toinen+tulokseen,+että+on+kyse+kahdesta+samankaltaisesta+asiasta.+
Tavallisessa+tulkinnassa+ei+ole+näitä+ongelmia.+Ovat+kirjoittajat+käyttäneet+eri+lähteitä,+joista+matkan+varrella+on+syntynyt+eri+versioita.
13.02.2019 14:33
10 / 10