Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+joo,+onhan+kaksin+aina+parempi,+ja+onhan+mulla+vanhemmat+tukena+ja+käytännön+apuna.+
Oon+vaan+tottunu+pienestä+pitäen+hoitamaan+tietyt+asiat+itsekseni,+ja+yrittää+olla+kuormittamasta+muita+hirveästi.+
Ehkä+toi+halu+pärjätä+yksin+juontaa+juurensa+mun+lapsuuteen.+Äitini+sairastui+nivelreumaan+minua+odottaessaan.+Hänen+sairautensa+oli+aktiivisena+ollessani+lapsi,+ja+myöhemmin+teini.+Äitini+oli+paljon+sairaalassa,+jossa+hänelle+tehtiin+useita+isoja+leikkauksia,+uusia+lääkkeitä+kokeiltiin,+ja+hän+oli+myös+pitkiä+aikoja+huonokuntoisena+kotona+sairaslomalla.+
Mitä+vanhemmaksi+tulin,+opin+sitä+myöten+tekemään+kaiken+itse,+jos+jotain+halusin.+Mennä+yksin,+jos+halusin+jonnekin.+Konserttiin,+leffaan,+laskettelemaan,+ja+täysi-ikäisenä+baariin+yksin.+
Mulla+oli+hyvä+lapsuus+ja+nuoruus.+Asuin+peräkylillä,+josta+on+15+kilsaa+silloisen+kunnan+keskustaan,+eikä+busseja+kulkenut+kuin+kahdesti+päivässä.+Jos+halusi+lähteä+illalla+jonnekin,+piti+pyytää+aina+kyyti+vanhemmilta,+koska+muuten+ei+kylille+olisi+päässyt.+Siihen+aikaan+kun+olin+yläasteella+ja+lukiossa,+joka+perjantai+järjestettiin+disko,+jonka+tuloilla+esim.+luokat+keräsivät+rahaa+luokkaretkeä+varten.+
Yläasteen+aikana+kävin+vain+muutaman+kerran+diskossa.+Jos+sinne+halusin,+se+tarkoitti+sitä+että+yleensä+isä+heitti+mut+sinne+15+kilometrin+päähän,+ja+tuli+neljän+tunnin+päästä+yhdeltätoista+hakemaan.+Yhteensä+siis+60+kilsaa+ajoa.+Koska+hän+teki+päivisin+metsurinhommia+maatilan+pidon+ohella,+oli+hänellä+fyysisesti+raskaat+työpäivät,+ja+hän+menikin+yleensä+ajoissa+nukkumaan.+Se,+että+isä+toimi+mulle+kuskina,+tarkoitti+sitä,+että+hän+joutui+pitkän+päivän+päätteeksi+valvomaan+myöhään.+En+halunnut+isäni+joutuvan+hirveästi+valvomaan+minun+takia,+joten+siksi+en+käynyt+juurikaan+diskossa,+vaikka+muut+luokkalaiseni+kävivätkin.
Olen+ollut+parisuhteessa,+jossa+olen+joutunut+tekemään+yksin+kaiken+hyvään+parisuhteeseen+vaadittavan+työn.+Tässä+samassa+kunnossa+mitä+olen+juuri+tällä+hetkellä.+Siitä+syystä+en+ole+pitkiin+aikoihin+seurustellut+kenenkään+kanssa,+vaikka+ottajia+varmasti+on+ollut,+ja+yhdestä+tiedänkin+hänen+itse+kerrottua+siitä.+Mutta+päätin+pysyä+mieluummin+yksin,+ettei+kukaan+joudu+yksin+kannattelemaan+parisuhdetta,+kun+itse+en+omaa+osuuttani+pysty+tekemään.+
Kyllä+mä+varmaan+jossain+vaiheessa+tunteistani+hänelle+kerron,+jos+siihen+tulee+mahdollisuus,+mutta+sen+aika+ei+ole+tällä+hetkellä.+En+pysty+käsittelemään+mielessäni+sen+keskustelun+tulosta+tällä+hetkellä.+Siihen+mulla+ei+ole+tällä+hetkellä+voimia.+Kirjaimellisesti+ainoa+este+elämän+ja+kuoleman+välillä+on+tällä+hetkellä+uni.+Se,+että+saan+jotenkuten+nukutuksi,+pitää+mut+hengissä+ja+estää+sen,+etten+tapa+itseäni+koska+pää+ei+kestä.+Tuohon+vielä+päälle+todennäköinen+pettymys....en+halua+ottaa+sitä+riskiä+että+teen+jotain+itselleni,+koska+olen+ylittänyt+jaksamisen+rajan.+
Tällä+hetkellä+se+raja+on+ollut+muutaman+päivän+ajan+todella+lähellä.+Se+on+auttanut+jaksamaan,+että+olen+saanut+tänään+purkaa+tuntoja+tänne,+ja+olo+on+jo+vähän+keventynyt+siitä+mitä+se+oli+neljä+tuntia+sitten.+
Kyseinen+mies+on+25v.+Mä+oon+41v.+Ikäero+ei+ole+este,+vaan+hidaste.+Toinen+iso+hidaste+on+mun+nykyinen+vointi.+Olen+tiennyt+kyseisen+miehen+jo+muutaman+vuoden,+vaikka+emme+ole+edes+tuttavia.+Hänellä+on+oma+elämä+josta+en+tiedä+mitään.+Hän+on+vielä+nuori,+ja+hänellä+on+vielä+paljon+koettavaa.+Annan+hänen+mennä+ja+elää+elämäänsä.+That's+it.
29.06.2021 21:05
Vaikka+Suomen+julkista+terveydenhuoltoa+ja+Kelaa+parjataan,+mitä+teen+välillä+itsekin,+on+se+todellakin+kuten+sanoit,+lottovoitto+syntyä+Suomeen.+Toki+niitä+huonoja+terveydenalan+ammattilaisia+löytyy,+mutta+aika+harvoin+kukaan+jää+täysin+tyhjän+päälle.+
Ymmärrettävästi+resurssit+on+julkisella+puolella+kovilla,+etenkin+tähän+aikaan,+eikä+hoitoon+ole+välttämättä+helppo+päästä.+
Mä+suunnittelin+kolmisen+vuotta+sitten,+että+hankkisin+kolmannen+ammatin,+pääsisin+osa-aika+eläkkeelle,+jolloin+olisi+pieni+varma+ja+säännöllinen+tulo+taattu.+Loput+tulot+hankkisin+työskennellen+kotona+silloin+kun+siihen+pystyn.+Tuo+suunnitelma+ei+ole+toteutunut,+eikä+tule+toteutumaan+byrokratian+takia.+
Mulla+kun+ei+ole+päivääkään+työkokemusta+kummastakaan+ammatista,+koska+valmistuessani+kumpaankin,+olin+siihen+jo+valmiiksi+työkyvytön.+Näin+ollen+en+saa+senttiäkään+työeläkeyhtiöstä.+Kela+ei+maksa+osa-aikaista+eläkettä.+Eipä+siinä+sitten+ole+enää+motivaatiota+opiskelemaan+lähdöstä.+
Mulla+on+onneksi+ollut+ymmärtäväiset+sossut+viimeisen+kolmen+vuoden+ajan,+ja+työkkärissä+ollaan+oltu+koko+ajan+tietoisia+työkyvyttömyydestäni,+joten+siinä+mielessä+olen+päässyt+helpommalla,+kun+ei+ole+tarvinut+mitään+kursseja+käydä+siitä+kuinka+töitä+haetaan.+Ainoastaan+on+ollut+stressi+siitä,+koska+katkaistaan+tulot.+
Tänä+keväänä+kotikaupungissani+pitkäaikaistyöttömät+siirrettiin+kokeilussa+työkkäristä+kaupungin+vastuulle.+Eli+uusi+taho,+joka+ei+tiedä+mun+tilanteesta+mitään.+Pistin+asiasta+sähköpostia+sinne+minne+mut+siirrettiin,+ja+lähetin+asiasta+tekstarin+sossulleni,+joka+on+nyt+vaihtunut+kahdesti+vai+kolmesti+kolmessa+vuodessa.+Sossu+soitti+mulle+pian,+ja+kertoi+olevansa+se+taho,+joka+hoitaa+muun+muassa+mun+keissiä+työkkärin+puolesta.+Siinä+vaiheessa+tuli+suuri+helpotus,+koska+vaikka+en+ole+kyseisen+sossun+kanssa+tavannut+kasvotusten,+olemme+soitelleet+pari+kertaa,+ja+edellisen+kanssa+säännöllisesti+palaveerasimme+ihan+kasvotusten.+Sossu+tietää+mun+tilanteen,+joten+ei+tarvitse+pelätä+joutuvansa+tekemään+sellaista,+mihin+ei+pysty.+
Vaikka+en+saakaan+enää+itse+kivunhoitoon+apua,+koska+kaikki+on+jo+tehty+mitä+on+voitu,+on+mulla+asiat+myös+kohtalaisen+hyvin+hoidossa.+Samoin+kuin+sulla.
Se+helpottaa+huomattavasti+mieltä,+kun+on+selvät+kuviot+hoidon+ja+lääkityksen+suhteen.+Ei+tarvitse+pelätä+sitä,+että+lääkärit+ja+hoitajat+kuvittelevat+ettei+mitään+ongelmaa+ole,+että+itse+keksii+kaikki+jutut.+Sillähän+kovin+moni+hoitoa+tarvitseva+ei+hae+itselleen+apua,+tai+kuvittelee+parantuneensa,+ja+jättää+kaikki+lääkkeet+ja+hoidot+kesken.+
Se,+mitä+tarkoitin+tuolla+ylempänä+kun+sanoin+että+tee+sitä+mitä+jaksat,+ei+koskenut+sun+töitä.+Kerron+itsestä+esimerkin+mitä+tarkoitan.+En+ole+mikään+siisteysintoilija,+vaan+ihminen+joka+tuppaa+levittämään+tarvitsemansa+tavarat+ympärilleen,+ja+ne+jää+siihen.+Pyrin+imuroimaan+silloin+kun+villakoirat+alkaa+ahdistamaan+itseä.+Mutta+kämpän+järjestelemiseen+tarvitsen+vähän+paremman+kipupäivän.
Jos+suunnittelen+että+silloin+ja+silloin+siivoan,+mutta+sinä+päivänä+totean+etten+pystykään+siihen,+annan+siivouksen+olla.+Ja+hyvällä+omallatunnolla+kulutan+päiväni+muutoin.+Se+on+vaatinut+opettelua+hyväksymään+sen,+että+jos+ei+johonkin+pysty,+niin+siitä+ei+tarvitse+soimata+itseään.+
Jos+olet+vaikka+suunnitellut+meneväsi+käymään+seuraavana+päivänä+kaupassa,+mutta+toteatkin+kauppapäivänä+ettei+sulla+ole+voimia+lähteä,+sä+voit+hyvillä+mielin+antaa+sen+olla+siltä+päivältä,+ja+tehdä+jotain+muuta+mitä+jaksaa+tehdä.+Koko+päivän+sohvalla+lojuminen,+ja+netissä+surffailu+on+myös+fine.
29.06.2021 20:23
Minä+vai?
29.06.2021 19:42
Kaikki+haluaa+sitä+mitä+ei+saa,+tai+juuri+sen,+mitä+ei+tietyn+ihmisen+pitäisi+kaiken+järjen+mukaan+saada.+Tämä+näin+yleisesti+ajateltuna.+On+epävarma+itsestään,+ja+siitä+mikä+on+ja+mitä+haluaa.+Lapsi/lapset+voivat+olla+statuksen+nostatusta,+joka/jotka+hankitaan+siksi,+että+se+kuuluu+"normiin".+Ajatukseen+ja+oletukseen+siitä,+että+tietyn+ikäisenä+kuuluu+olla+tietyssä+asemassa+työelämässä,+pitää+olla+puoliso+ja+perhe,+pitää+asua+tietyllä+asuinalueella+tietynlaisessa+talossa.+Miksi+näin?+Siksi,+koska+niin+muutkin+ihmiset+toimivat.+Julkinen+kuva,+jossa+kaikki+on+täydellistä,+mutta+yksityisesti+helvetti.+
Sellasta+se+yleensä+tuppaa+olemaan+kun+ei+tunne+omia+voimavaroja.+Kuvitellaan+että+pystytään+jotakin+hoitamaan+ilman+kenenkään+muun+apua,+ja+sitten+kun+haluamansa+saa,+oli+se+sitten+mitä+tahansa+elävästä+olennosta+materiaan+ja+siltä+väliltä,+tuleekin+elämän+realiteetit+esiin,+jolloin+joutuu+pyörtämään+lupaukset+kun+toteaa+ettei+siihen+pystynytkään+mitä+kuvitteli.+
Olen+syyllistynyt+siihen+itsekin,+ja+todisteena+siitä+löytyy+se+viiksekäs+töpöhäntä.+Kuvittelin+että+pystyn+hoitamaan+koiran+itse,+mutta+pari+vuotta+hankinnan+jälkeen+kävikin+ilmi,+etten+siihen+pysty.+Siksi+koirani+asuu+vanhemmillani,+ja+he+hoitavat+sen.+Tunnen+asiasta+syyllisyyttä,+ja+siksi+teen+asioita+vanhempien+puolesta,+joita+en+sillä+hetkellä+pystyisikään.+Kuten+hoitamalla+koiraa+heidän+yhteisten+menojen+aikaan.+Harvoin+kieltäydyn,+koska+tunnen+etten++voi+muutakaan+tehdä+korvatakseni+heille+töpöhännän+hoitamisen.+Maailman+paras+virhe,+jonka+hankkimista+ei+halua+edes+katua.+
Oli+kyseessä+lapsi+tai+lemmikki,+ei+kaikki+siihen+liittyvät+asiat+ole+negatiivisia,+vaan+niistä+on+myös+iloa,+ja+jonka+puolesta+haluaa+tehdä+kaiken+voitavansa.+
Hyvä+että+saat+purettua+tuntoja,+koska+omakohtaisesta+kokemuksesta+*pientä+ironia+väliin*+tiedän+miten+lopulta+käy,+jos+ei+mielessä+pyöriviä+ajatuksia+ja+tunteita+pysty+käsittelemään+ja+ylipäätään+purkamaan+itsestä+ulos.+
Etkä+sä+mikään+epänormaali+ole.+Olet+inhimillinen+tunteva+mies,+jota+vituttaa,+koska+itsekkäät+ihmiset+ovat+onnistuneet+käyttämään+hyväkseen+sitä+sillä+hetkellä+tiedostamatta.+Enkä+missään+nimessä+tarkoita+että+olet+heikko,+naiivi,+tai+huono+ihminen.+Olet+tunteva+ihminen,+joka+on+ajatellut+toisen+parasta,+tietämättä+mitä+tulevaisuus+tuo+tullessaan.+Sulla+on+oikeus+tuntea+kuten+tunnet,+mutta+muista+ettei+itsensä+syyllistäminen+auta+pitkällä+tähtäimellä.+Se+tuo+vaan+paskan+fiiliksen.+
Kiitos.+Sait+ajatukseni+muualle+omasta+kurjuudestani.+☺
29.06.2021 19:41
Kuule,+eläkkeen+saamiseen+vaaditaan+aikalailla+kirjaimellisesti+pään+kainaloon.+
Terv.+Vuodesta+2015+työkyvyttömänä+työttömänä+työnhakijana+roikkunut,+tuona+aikana+ainakin+kolmesti+työkyvyttömyyseläkehakemuksesta+(toistaiseksi+voimassa+olevan)+hylsyn+saanut.
29.06.2021 18:53
Autatte+jo+sillä,+että+kuuntelette.+Ei+mulla+oikein+ole+tällä+hetkellä+ketään+kelle+puhua+mieltä+painavista+asioista.+Porukoita+en+halua+kuormittaa,+koska+heillä+on+paljon+muutakin+meneillään+tällä+hetkellä.+Siitä+tyypistä+en+ole+parin+vuoden+aikana+kertonut+kuin+parille+ihmiselle,+ja+yhdelle+niistä+sanoin+jo+viime+kesänä+yrittäväni+unohtaa+koko+ihmisen.+
Autatte+jo+sillä,+että+saatte+mut+ajattelemaan+aivan+muita+asioita,+ja+kyllä...myös+nauramaan+makeasti,+vaikka+itku+onkin+purkautunut+useasti+tämän+päivän+aikana.+Tosin+se+tekee+vaan+hyvää.+
En+mä+toivoa+paremmasta+ole+menettänyt.+Se+aika+tulee+kyllä+vielä+joskus,+kun+voi+elää+elämäänsä+pelkän+elossa+olon+sijaan.+Tulihan+se+viimeksikin,+vaikka+siihen+tosin+meni+edellisellä+kerralla+8+vuotta.+
Jokaisella+on+omat+murheensa,+ja+jokaisen+ongelmat+ovat+niitä+oman+elämänsä+isoimpia+vaikeuksia+ja+koettelemuksia.+Eikä+kokemuksia+tai+ongelmia+pidä+ruveta+vertailemaan+keskenään.+
Mä+en+valita+päätöksistäni,+tai+ylipäätään+jaksa+valittaa+mistään+pienestä.+En+edes+tästä+nykyisestä+olotilasta,+jota+voinniksi+kutsutaan.+Tiedän+selviäväni,+ja+tiedän+pään+kestävän+niin+kauan+kun+saan+jotenkin+nukuttua.+Ja+vaikka+olenkin+fyysisesti+yksin,+en+koe+itseäni+yksinäiseksi.+Onhan+mulla+palsta+ja+teidät,+joiden+kanssa+pystyn+vaihtamaan+ajatuksia,+ja+sitä+myöten+saamaan+sosiaalista+kanssakäymistä,+jota+en+irl+aina+edes+jaksaisi++aloittaa.+
Kiitos+teille+kaikille.++❤
29.06.2021 18:46
Kiitos.+Ajattelen+lopputulosta,+oli+se+kumpi+sitten+tahansa,+koska+en+pysty+sammuttamaan+aivoja,+vaikka+haluaisin+niin+tehdä.+Parempi+näin.
29.06.2021 18:22
Mä+oon+vuosien+saatossa+oppinut+tietämään+ja+tunnistamaan,+mitä+milloinkin+jaksan+ja+pystyn+kestämään,+samoin+kuin+mitä+pystyn+milloinkin+tekemään.+Tällä+hetkellä+en+kestä+mitään+muuta+kuin+nää+kivut.+En+mitään+muuta+ylimääräistä+ainakaan+pettymysten+suhteen.+Sitä+paitsi+missä+ylipäätään+puhua,+kun+ei+ole+nähnyt+pitkiin+aikoihin.+Itse+asiassa+vuoden+aikana+satunnaisesti,+ehkä+alle+5+kertaa,+parin+sekunnin+kestoisena+vilahduksena.+
Se+tän+vuoden+pettymyskortti+on+jo+käytetty+juhannuksena,+kun+istuin+koko+jussin+yksin+kotona,+kun+en+pystynyt+edes+porukoille+menemään.+Samalla+ymmärsin+että+suurin+osa+kesästä+menee+neljän+seinän+sisällä+olemiseen,+kun+en+muuhun+pysty.+En+mä+hirveesti+ole+voinnistani+täällä+puhunut,+mutta+se+on+huono.+Enkä+voi+tehdä+sille+asialle+mitään.
29.06.2021 18:17
Ei+kun+ajattelen+sitä,+että+mun+päällä+on+tällä+hetkellä+paljon+muutakin+kestettävää,+jaksamisen+ollessa+jo+ennestään+kovilla,+enkä+halua+pakkeja+tai+mitään+muutakaan+lisäämään+mielen+kuormaa+tällä+hetkellä.+Toivoin+ja+odotin+viime+kesän+tavoin+helteiden+helpottavan+kipuja,+mutta+toisin+kävi.+Helteet+pahentavat+niitä.+Siinä+on+jo+tarpeeksi+kestettävää.+Mieluummin+olen+kertomatta,+ja+yritän+jaksaa+päivä+kerrallaan.+Mä+en+elä+pitempiä+jaksoja.+
Jos+mun+vointi+olis+toinen,+olisin+kertonut+jo+yli+vuosi+sitten.+Mutta+näillä+mennään.
29.06.2021 17:59
Ei+musta+oo+tässä+nykyisessä+kunnossa+mihinkään.+Mitä+järkeä+silloin+on+edes+kertoa.+Hidasteet+alkaa+muodostua+esteiksi,+ja+mun+mahkut+on+todennäköisesti+jo+menny,+jos+niitä+alun+alkaen+edes+olikaan.+En+halua+olla+kenellekään+taakka,+ja+se+tällä+hetkellä+olen.
29.06.2021 17:41
Ei+pysty,+eikä+jaksa.+Sitä+paitsi+mun+sydän+on+jo+viety,+tai+jos+ei+ihan+viety,+niin+ainakin+saatu+tulisesti+sykkimään+vuosien+tauon+jälkeen.++En+ole+kertonut+tätä+hälle,+enkä+toistaiseksi+kerrokaan.+Hyvän+pitkäkestoisen+muistin+kirous:+ei+pysty+helposti+unohtamaan+juuri+mitään.
29.06.2021 17:21
Voimia+jaksamiseen.+Tee+mitä+jaksat,+tai+ole+tekemättä+mitään+ja+vain+lepää.+Älä+yritä+väkisin+silloin+kun+ei+jaksa+ja+pysty.+Tällä+hetkellä+tärkeintä+on+sinä+itse+ja+sun+oma+jaksaminen,+kaiken+muun+voidessa+odottaa.+
Oma+jaksaminen+on+tällä+hetkellä+kortilla+mullakin,+vaikkakin+eri+syistä.+
Päivä+kerrallaan,+turha+pohtia+vielä+tulevaa.
29.06.2021 16:55
Kuule,+mun+"leikkimielisyys"+on+ollut+poissa+perjantaista+lähtien.+Jaksaminen+on+kortilla,+kivut+pahenee+päivä+päivältä.+Mä+kävin+tänään+postissa+ja+kaupassa.+Koko+matkan,+postista+kodin+vieressä+sijaitsevaan+kauppaan,+irvistelin+tuskasta,+enkä+uskaltanut+hetkeäkään+pysähtyä+lepäämään,+koska+jos+sen+olisin+tehnyt,+en+olisi+selvinnyt+kotiin+asti.+En+juurikaan+kattonu+sivuille,+vaan+keskityin+liikkumiseen.+Eikä+helle+ollut+siihen+syynä.+
Oon+ollu+muutaman+päivän+aika+herkillä+itkun+suhteen.+Nukuin+viime+yönä+hyvin,+ja+sainkin+tarpeellisen+määrän+unta,+mutta+maksan+siitä+kalliisti.+Rukoilemalla+tajunnan+menetystä.+Ei+ole+juurikaan+ruokahaluja.+Seuraavat+kaksi+päivää+pysyn+kotona,+jotta+pystyn+lähtemään+perjantaina+kaupunkiin+hakemaan+piikkiä.+Sen+jälkeen+olenkin+tiukasti+viikonlopun+kotona,+koska+se+tulee+olemaan+yhtä+helvettiä.+
Sattuu+ihan+vitusti,+eikä+asialle+voi+tehdä+mitään.+Se+on+vaan+pakko+kestää.+Ei+ole+vaihtoehtoja.+Joten.....
29.06.2021 16:41
Se+kuka+juo,+hankkii+ja+maksaa+juomat.+Hyvin+yksinkertaista.+Miksi+maksaisin+ja+raahaisin+niska+limassa+toiselle+juotavaa,+jota+en+edes+itse+joisi?+Ja+kiitokseksi+tulisi+vain+huutoa,+että+"hae+akka+lisää+kaljaa!+"+Jos+itsekin+joisin,+olisi+silloin+eri+tilanne.+
Mä+olen+yhden+miehen+jättänyt+osittain+siitä+syystä,+että+en+jaksanut+katsella+kännistä+ruikutusta+ja+syyttelyä+että+mun+takia+ei+voida+tehdä+sitä+ja+tätä+ja+tota.+Toisaalta+mun+lähisuvussa+on+ollut+alkoholismia,+ja+olen+pienenä+pelännyt+omaa+pappaani.
29.06.2021 16:27
Toistaiseksi+en+yhtään.+Kun+ei+ole+miestä,+ei+ole+myöskään+tarvetta+roudata+kaljaa+kenellekään,+ja+itse+en+sitä+juo+enää.+Ja+jos+vielä+jonkun+kanssa+kimppaan+menen,+se+mies+saa+itse+raahata+ja+maksaa+kaljansa+mitkä+juo.+Maksimissaan+voin+sixpackin+tuoda+kaupasta+tullessani,+mutta+sitäkin+vaan+silloin+tällöin+harvakseltaan.
29.06.2021 15:49
Mikä+sitten+estää?
29.06.2021 12:50
"Apinaorkesteri,+aarniometsän+suojassa+harjoitteli,+
Apinaorkesteri,+hetken+aikaa+meitä+viihdytti....+"+🐒🐵🙈🙉🙊🐒
28.06.2021 17:40
Noup.+Yhden+yhtäkään+kaljaa+en+juonut.+Nuorempana+kalja+kyllä+maistui,+kun+opettelin+sitä+juomaan,+mut+enää+en+tykkää+mausta,+kun+vuos+sitten+keväällä+vuosien+tauon+jälkeen+taas+maistoin.+Yhden+breezerin+join+perjantaina,+mutta+siihen+se+sitten+jäi.
27.06.2021 22:45
En+oo+kuule+sellasia+nähny+mailla+enkä+halmeilla.+En+sitten+pystynyt+menemään+ollenkaan+porukoille.+En+yhtenäkään+päivänä.+Olin+liian+kipeä+lähteäkseni.+
Join+muuten+perjantaina+sen+jääkaapissa+pitkään+olleen+yhen+breezerin,+ja+eilen+hain+kaupasta+kaksi+lisää.+Tosin+molemmat+eilen+haetut+pullot+on+edelleen+koskemattomana+jääkaapissa.
27.06.2021 19:45
Dewivissy.+Tai+en+mä+tiedä+onko+se+mitään+herkkua,+mut+helteillä+hyvä+keino+saada+suoloja,+jos+ei+hirveesti+ole+ruokahaluja.+Eipä+sitä+mitään+herkkuja+tullut+jussina+syötyä,+kun+ei+missään+ollut.+Kotona+vaan+nyhjötti.
27.06.2021 17:07
18 / 86