Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+lämmittämiseen+kumppania+tarvi.+Hankkii+joko+lemmikin,+joka+käpertyy+viereen+nukkumaan,+ja+lämmittää+välillä+jopa+liikaakin+(sekä+vallaten+suurimman+osan+sängystä),+tai+sähköpeiton,+joka+lämmittää+mukavasti+talven+pakkasissa.+
Ei+tarvitse+kuunnella+toisen+nalkutusta+tekemättömistä+asioista,+saati+unohtuneista+merkkipäivistä,+tai+kavereiden+kanssa+viettämässä+ajasta+ja+harrastuksista,+johon+on+käyttänyt+liikaa+vapaa-aikaa,+jonka+takia+ei+yhteinen+aika+on+ollut+kortilla,+tai+sitä+ei+ole+ollut+ollenkaan+toisen+huidellessa+vapaa-aikansa+maailma,+ja+joko+jättäen+kumppanin+kotiin+yksin,+tai+ei+ole+pystynyt+järjestämään+kumppanin+kanssa+tapaamisia.+
Seksi+on+ainoa+varma+asia+parisuhteessa,+jos+sitäkään+edes+on,+kun+paljon+saa+näiltäkin+palstoilla+lukea+kuinka+kumppani+pihtaa,+eikä+seksiä+ole+saanut+pitkiin+aikoihin.+Joten+siis+sekin+on+lopulta+epävarmaa,+onko+parisuhteessa+seksiä+vai+ei.+
Maailmassa+on+myynnissä+niin+paljon+erilaisia+seksileluja,+joilla+pystyy+tyydyttämään+omat+tarpeensa+myös+yksin.+Joten+siihenkään+ei+välttämättä+kumppania+tarvitse.+
Loppujen+lopuksi.+Mihin+kumppania+edes+tarvitsee?+Sinkku+voi+tehdä+kaiken+tarvitsemansa+yksin,+ja+elää+siten+kuin+itse+haluaa,+päättäen+omista+asioista,+ja+tarvitsematta+kuunnella+toisen+mielipiteitä+asiasta+kuin+asiasta.+Hillua+kämpässä+vaikka+paskasissa+kalsareissa,+piereskellä+ja+röyhtäillä+niin+paljon+kuin+haluaa,+ilman+että+siitä+jatkuvasti+valitetaan+naama+mutrulla.
Onhan+se+kumppani+kiva+olla+olemassa,+mutta+ei+se+ole+elämisen+ehto,+jota+ilman+ei+voi+olla+hengissä.+Vallan+mainiosti+pärjää+yksistään,+jos+niin+haluaa.+
Kesä+saa+mun+puolesta+loppua,+oli+se+kumppani+sitten+ilmestynyt+mun+elämään+tai+ei.+Ei+se+maailmaa+kaada,+jos+on+talven+issessein.
19.07.2021 21:27
Sitten+niitä+faktoja+pöytään.+Linkit+tutkimuksiin,+jossa+on+tieteellisesti+todistettu+homouden+olevan+sairaus.+Jos+ei+pysty+100%+varmuudella+todentamaan+väitettäsi,+siis+siten+että+me+muutkin+voimme+omin+silmin+lukea+ja+nähdä+todisteet,+ei+tämän+enempää+kannata+mutua+alkaa+vääntämään.+
En+ota+muutoin+asiaan+kantaa,+kuin+toteamalla+että+tasa-arvon+mukaisesti+myös+silloin+kaikki+ne+heteromiehet,+jotka+himoitsevat+naisen+persettä,+ovat+yhtälailla+sairaita.+
Siis+kaikki+ihmiset,+sukupuolesta+riippumatta,+jotka+himoavat+muuhun+tarkoitukseen+olevaa+ryppyreikää,+ovat+tällöin+sairaita.
19.07.2021 21:02
Oliskin,+niin+ei+tarvis+endoon+mitään+hoitoa.
19.07.2021 18:35
En+kenenkään+kanssa,+kun+en+enää+käy+huvipuistoissa.+Selkä+ei+enää+kestä+laitteita,+ja+tunnelman+ja+muiden+laitteissa+käymistä+on+tylsä+katsoa,+kun+samalla+tietää+että+vaikka+haluaisi+niihin+mennä,+ei+siitä+huolimatta+niihin+pysty+menemään.+Niinpä+en+käy+enää+huvipuistoissa+ollenkaan.+Miksi+satuttaa+itseään+tahallaan+sellaisella+asialla,+josta+tietää+etukäteen+ettei+sitä+enää+voi+tehdä.+
Sama+oli+aikanaan+pitkään+laskettelurinteiden+suhteen.+Laskettelin+14+vuotta,+ja+kävin+useamman+kerran+rinteessä+joka+talvi,+tammikuusta+-88+vielä+kauteen+2003-2004+saakka,+joka+oli+viimeinen+kausi+rinteessä,+vaikka+kolme+neljä+viimeistä+talvea+rinteessä+käyminen+jäi+pariin+kertaan+kaudessa,+kun+olin+opiskelemassa+sen+ollessa+samalla+sitä+aikaa+kun+toisen+polven+eturistiside+oli+lähes+poikki+useamman+vuoden,+ennen+kuin+vika+löydettiin+ja+korjattiin.+Kun+tiesi+ettei+pääse+enää+laskettelemaan,+en+halunnut+edes+nähdä+muiden+laskemista,+kun+itselle+tuli+paha+mieli+siitä,+ettei+voinut+mennä+rinteeseen+vaikka+olisi+halunnut.
19.07.2021 17:02
Se+on+kiva+kuulla.+Mäkin+kävin+eilen+murun+kanssa+lenkillä+kun+se+kävi+moikkaamassa+ekaa+kertaa+sitten+toissa+viikon+kotimiehenä+olon.+
Sen+näkee+miten+lapsi,+tai+sitten+ihan+vaan+lemmikki,+on+onnellinen,+kun+tämä+pääsee+tekemään+jotain+itselle+mieluisaa+yhdessä+tärkeän+ihmisen+kanssa.+Se+tuo+hyvän+mielen+myös+itselle.+Onneksi+kelit+vähän+viileni,+niin+pystyy+tekemään+ja+touhuamaan+ulkona+sellaista,+mitä+ei+välttämättä+niillä++30+asteen+helteillä+samassa+määrin+pystyisi.+
Tätini,+hänen+poikansa+ja+pojantyttärensä+(7v.),+enoni+ja+tämän+vaimo+lähtivät+tänään+Lintsille+hurvittelemaan.+Mahtaa+sielläkin+olla+mukavampi+touhuta+laitteissa,+kun+ei+ole+niin+paahtavan+kuuma.+
Mulla+tuli+yksi+Lintsin+reissu+mieleen,+tuosta+retkestä+tätini+kanssa+jutellessa.+Siitä+reissusta+on+aikalailla+20+vuotta+aikaa,+joten+korona+ei+ollut+rajoittamassa+kävijämäärää+samalla+tapaa+mitä+nyt.+Oli+pilvinen+päivä,+ja+tämä+samainen+tätini+oli+menossa+nuoremman+poikansa+(noin+10v.)+ja+pojan+kaverin+kanssa+Lintsillä+käymään,+käydessään+vierailemassa+Savosta+vanhalla+kotiseudullaan+täällä+Hämeessä.+
Tietäessään+kuinka+rakastin+niitä+hurjimpia+päätä+alaspäin+kieputtavia+laitteita,+oli+tätini+pyytänyt+minut+mukaan.+Lähdin+mukaan,+vaikka+olin+saanut+edellisenä+päivänä+jonkin+piikin+polviniveleen,+ja+tiesin+polven+kipeytyvän+sen+piikin+jälkeen+ja+kävelyn+sattuvan.+Tämä+tapahtui+siis+pari+kolme+vuotta+ennen+hyppyä,+ja+kyseessä+ei+ollut+kortisonipiikki,+vaan+jokin+muu+lääke+jonka+laatua+en+enää+muista.+
Tädilläni+on+nivelreuma,+ja+hänen+toinen+nilkkansa+on+jäykistetty+joskus+90-luvun+puolessa+välissä.+Hänen+nilkkansa+oli+ollut+kipeä+jo+muutaman+päivän+ennen+reissua,+ja+tietäessään+joutuvansa+kävelemään+päivän+aikana+paljon,+oli+hän+lainannut+omalta+äidiltään+kyynärsauvaa+tueksi.+Nämä+siis+lähtötietona.+
Koska+pilvisestä+säästä+huolimatta+oli+Lintsillä+paljon+kävijöitä,+jouduimme+jättämään+auton+aika+kauaksi+portista,+ja+ennen+viimeistä+portille+vievää+ylämäkeä+oli+edessä+vielä+pitkä+jyrkähkö+ylämäki.+Pikkupojat+menivät+kaukana+edellä,+jättäen+meidät+kävelemään+hiljaksiin+mäkeä+ylös.+Naureskeltiin+siinä+kulkiessamme+toinen+toistamme+tukien,+kuinka+kaksi+raajarikkoa+lähtee+Lintsille+hurvittelemaan,+samalla+kun+muut+Lintsille+menevät+katsoivat+meitä+alta+kulmiensa+meidät+ohittaessaan,+olihan+kävelyvauhtimme+melkein+ryömimistä+jyrkähkössä+ylämäessä.+Vihdoin+pääsimme+huvipuiston+sisälle.+
Tuntia,+ja+useampaa+laitetta+myöhemmin+totesimme+kumpaisenkin+olevan+täysin+kivuton,+vailla+mitään+ongelmaa+liikkumisessa.+Niin+ne+kivut+unohtuivat+hurvitellessa.+Päivä+jatkui+samaa+rataa+laitteesta+laitteeseen+kiirehtien.+Seuraava+päivänä+olikin+sitten+toinen+tilanne,+mutta+ainakin+meillä+oli+hauskaa+ja+nautimme+päivästä+laitteiden+vietävänä.+😂
19.07.2021 13:29
Mielialalla+ja+henkisellä+voinnilla+on+suuri+vaikutus+siihen,+mitä+jaksaa+tehdä+ja+mitä+ei,+ja+onko+ylipäätään+haluja+tehdä+mitään.+
Tiedät+mitä+tarkoitan+kun+sanon+etten+pysty+liikkumaan+vaikka+halua+olisi.+Fyysisen+kivun+ollessa+selässä,+se+vaikuttaa+elämän+jokaiseen+osa-alueeseen+enemmän,+kuin+jos+kipu+on+raajassa.+Tottakai+raajan+kipukin+vaikuttaa+niihin+osa-alueisiin,+mutta+vähemmän+kuin+sen+ollessa+selässä.+
Siksi+mulla+on+rolla+ulkona+käytössä,+että+pystyn+hoitamaan+pakolliset+asiat,+ja+silloin+kun+on+pakollisia+menoja+kaupunkiin,+liikun+siellä+enemmän+ja+pitempiä+matkoja+kerrallaan+kuin+tänä+aikana+normaalisti,+vaikka+tiedän+seuraavan+päivän+olevan+tuskaisempi+ylimääräisestä+liikkumisesta+johtuen.+
Mä+olen+jonossa+magneettistimuun,+siis+siihen,+jossa+käyminen+palautti+kivut+tälle+tasolle+mitä+ne+on+reilun+vuoden+olleet,+ja+tulen+käymään+sen+5+päivää+viikossa,+5:n+peräkkäisen+viikon+ajan,+sitten+kun+hoidon+aika+koittaa,+ja+siitä+huolimatta+vaikka+tiedän+sen+tulevan+olemaan+yhtä+helvettiä.+Siitä+hoidosta+oli+apua+mielelle,+ja+siksi+tulen+tekemään+sen+uudestaan.+Siis+itse+hoito+ei+aiheuttanut+kipujen+palaamista,+vaan+ne+jokapäiväiset+5-6+tuntia+per+päivä+kulkemiset+vailla+muita+lepopäiviä+viikon+aikana+kuin+viikonloppu,+ja+jota+määrällisesti+mun+selkä+ei+kestänyt.+Lisäksi+toissa+talvena+oli+hoitojen+jälkeen+muutakin+säännöllistä+liikuntaa.+
Mä+en+syö+suruuni...onneksi,+vaan+mun+paheena+on+herkkujen,+kuten+sipsin+ja+suklaan,+syöminen+silloin+kun+luen+kyljelläni+kirjaa.+Muualla+kämpässä+kuin+sängyn+vieressä+olevat+herkut+saavat+olla+rauhassa,+koska+mun+ei+tee+mieli+niitä+silloin.+Mulla+on+joulukuusta+lähtien+ollut+ensin+4+koskematonta+suklaalevyä+keittiönpöydällä+näkyvissä,+ja+vieläkin+niitä+on+yksi+korkkaamaton+jäljellä.+Pari+levyistä+olen+kevään+ja+kesän+aikana+syönyt+pois+etteivät+vanhene,+ja+yhden+olen+antanut+pois.+Tälläkin+hetkellä+viiden+sentin+päässä+reidestä+on+kahden+kilon+polkkakarkkirasia,+josta+on+yli+puolet+syömättä,+ja+johon+en+ole+koskenut+muutamaan+viikkoon.+Ei+ole+tehnyt+mieli.+Ainoa+mitä+muualla+kuin+sängyn+vieressä+on+tehnyt+mieli,+on+jätski.+Sitäkin+olen+pyrkinyt+rajoittamaan.+
Olen+tehnyt+tietoisen+ratkaisun+sen+suhteen,+etten+kaupassa+ollessa+osta+suklaata+tai+sipsiä,+tai+Ainon+maitosuklaa-/vadelma-suklaa+jätskiä,+jottei+niitä+tulisi+syötyä.+Tosin+viime+aikoina+olen+antanut+enemmän+itseni+niitä+syödä.+Välillä+voi+ihan+luvan+kanssa+ja+ilman+morkkista+herkutella.+
Tsemppiä+jaksamiseen.+Mieli+on+kovilla+kipujen+aikana,+ja+jokainen+tietää+itse+miten+ja+milloin+pystyy+toimimaan+ja+tekemään+jotain,+ja+milloin+on+aika+antaa+asioiden+olla+ja+vain+levätä.
19.07.2021 12:46
Kyllä+sitä+jaksaa,+kun+näkee+että+on+ihmisiä+jotka+kuvittelevat+että+se+on+jokaisen+lihavan+oma+syy,+kun+on+syönyt+itsensä+sellaiseksi+kuin+on.+
Aina+ei+ole+kyse+siitä,+ettei+välitä+omasta+terveydestä,+vaikka+näitäkin+ihmisiä+on,+kun+ei+laihduta+ylimääräistä+painoa+pois.+Samoin+kuin+on+hoikkia,+ja+alipainoisia+ihmisiä,+joille+sanotaan+että+syö+enemmän+jotta+saat+lihaa+luiden+päälle,+ja+vaikka+nämä+söisi+mitä+tahansa+ja+kuinka+paljon+tahansa,+ei+painoa+vain+kerry,+vaan+hen+pysyvät+jopa+liiankin+hoikkina.
Jos+mulle+sanottais,+että+mun+kivut+on+vaan+tekosyitä,+ja+niistä+huolimatta+pitäis+vaan+liikkua+ja+tehdä+jotain,+sanoisin+sanojalle+seuraavaa:
Murra+ensin+jalkasi,+ja+lähde+murtuneella+jalalla+pelaamaan+futista,+pelaten+täydet+90+minuuttia+kentällä+juosten,+ja+ilman+yhtäkään+särkylääkettä+tai+muutakaan+kipua+lievittävää+ennen+peliä,+sen+aikana,+tai+kahteen+vuorokauteen+pelin+jälkeen.+Että+jos+sen+teet+onnistuneesti+ja+ilman+luovuttamista,+niin+sitten+voin+lähteä+helvetin+kipeänä+tekemään+täysimääräisen+kuntosali-+tai+muun+treenin.+
Hatunnosto+Kerttu+Niskaselle,+hän+hiihti+pitkän+matkan+maaliin+jalka+murtuneena+ennen+MM-kisoja+viime+talvena.
19.07.2021 12:11
Mites+vaikka+siten,+että+mulla+on+avoin+lähete+ravitsemusterapeutille,+ja+hänen+kanssaan+sopimus++(sopimuksesta+on+mustaa+valkoisella+omakannassa)+siitä,+että+kun+kivut+helpottaa+siitä+mitä+ne+on+toista+vuotta+olleet,+siis+lievenee,+eikä+esiinny+joka+ikinen+päivä+helvetillisinä,+soitan+ja+varaan+ajan+hänelle,+jolloin+mun+ruokavalio+tullaan+vähä+kerrallaan+pistämään+täysin+uusiksi.+
Eli+tarkoittaen+sitä,+että+mun+ei+tarvitse+aloittaa+koko+ruljanssia+alusta,+ja+mennä+ensin+lekurille,+joka+kirjoittaa+lähetteen,+ja+vasta+sitten+päästä+ravitsrmusterapeutille.+Nyt+voin+suoraan+soittaa+ja+varata+hänelle+ajan.+
Samoin+mulla+on+kirran+poliklinilalle+avoin+lähete+vasemman+jalkaterän+suhteen,+eli+kun+siinä+jatkuvat+kivut+alkaa,+ei+koko+prosessia+tarvitse+aloittaa+alusta,+vaan+olen+suoraan+yhteydessä+kirralle.+
Kuten+myös+on+oikean+polven+nivelrikon+suhteen+avoin+lähete+kirran+polille,+jolloin+voin+soittaa+suoraan+kirralle+saadakseni+ajan+Synvisc+-piikkiä+varten,+joka+mulle+on+kahdesti+jo+aiemmin+annettu,+ja+josta+olen+saanut+yli+puolen+vuoden+kivuttomuusjakson+polven+suhteen.+
Ravitsemusterapeutin+omin+sanoin+sanottuna,+lämpimälle+ruualle+on+turha+tehdä+mitään+niin+kauan+kun+kivut+on+näissä+voimakkuuksissa+mitä+ne+nyt+on,+koska+tärkeintä+on+se+että+tällä+hetkellä+syön+edes+jotakin.+Viime+kesänä+sain+muutettua+aamupalaani.+Tai+ylipäätään+sen,+että+syön+jotain+aamupalaksi+pelkän+kahvin+sijaan,+mitä+tein+muutaman+vuoden+sitä+ennen.+
Entäpä+se,+että+kun+kipujen+voimakkuudet+lievenee+ysistä+tai+kympistä+johonkin+seiskaan+tai+jopa+sen+alle,+eli+siis+pystynkin+jotain+tekemään,+varaan+tutulle+fyssarille+ajan,+ja+pyydän+häntä+tekemään+mulle+mun+selälle+sopivan+kuntosaliohjelman,+kuten+hän+teki+syksyllä+2010,+ja+jolloin+sainkin+salilla+ensin+kerran+ja+lopulta+kahdesti+viikossa+käydessä+tiputettua+alle+vuodessa+20+kiloa+pois.+
Mulla+on+selvät+suunnitelmat+mitä+tulen+tekemään,+ja+motivaatiota+löytyy+kyllä,+kunhan+noi+helvetilliset+kivut+lievenee+voimakkuudeltaan,+ja+ne+kyllä+vielä+tulevat+tekemään+sen.+Koska?+Sitä+en+vielä+tiedä,+mutta+se+aika+tulee+koittamaan.+Onhan+niin+aiemminkin+käynyt.+
Eilen+kävin+koiran+kanssa+lenkillä.+Samoin+siivosin+kotona+eilen+aamulla,+kun+toissa+päivänä+vielä+itkin+kivusta.+Toissa+päivänä+en+olisi+edes+pystynyt+käymään+koiran+kanssa+lenkillä,+tai+edes+imuroimaan+nurkista+pahimpia+villakoiria.
19.07.2021 11:51
Jokainen+taaplaa+tyylillään.+Vaikuttaa+siltä+että+teillä+oli+onnistunut+päivä,+josta+jäi+hyvä+mieli.+😃
18.07.2021 22:11
Entä+sitten?+Mitä+se+muiden+ihmisten+paino+sulle+kuuluu,+oli+ne+sitten+lihavia+tai+laihoja?+Pidä+huolta+omastas+sen+sijaan+että+arvostelet+muita.+
Hoikastakin+voi+tulla+muidenkin+syiden+takia+lihava,+kuin+jatkuva+herkuttelu,+liikasyönti,+ja/tai+liikkumattomuus.+On+sairauksia,+jotka+kerää+nestettä+kehoon,+eikä+tämä+neste+pääse+poistumaan+sairauden+takia.+
On+myös+sairauksia+ja+lääkkeitä,+jotka+kasvattaa+ruokahalua,+tai+saa+aikaan+häiriön,+jossa+elimistö+ei+pilko+ruuasta+saatavaa+rasvaa,+vaan+varastoi+sen+energiaksi.+
Terveisin+alle+kolmikymppisenä+reilusti+alle+70+kilonen,+ja+jolla+lääkkeet+kasvatti+ruokahalua+sitä+alkuun+edes+huomaamatta,+ja+ylimääräisiä+kiloja+kertyi+siitä+huolimatta,+että+liikkui+yhtä+paljon+ellei+jopa+enemmän+mitä+ennen+lääkettä.+Sitten+kun+oli+saanut+tiputettua+muutaman+kilon,+alkoi+hermokivut,+ja+siihen+lääkkeenä+ruokahalua+kasvattava+lääke,+ja+koska+ei+kivun+takia+pystynyt+juurikaan+liikkumaan,+kerääntyi+painoa+väkisin,+koska+oli+pakko+syödä+edes+jotain.+
Aina+ei+tilanteelle+voi+itse+mitään.+Mulle+tällä+hetkellä+liikkuminen+on+aika+lailla+mahdotonta+suurimman+osan+aikaa.+Syön+vähän,+ja+yritän+välttää+ylimääräistä+herkuttelua.+Mun+täytyy+yksinkertaisesti+hyväksyä+se,+et+näillä+eväillä+mennään+toistaiseksi.+Kun+tilanteeni+muuttuu+paremmaksi,+sitten+on+aika+tehdä+jotain+tälle+lihavuudelle.
18.07.2021 21:38
Tarja+on+myös+upea+laulaja,+vaikkakin+vähemmän+olen+sen+soolotuotantoa+kuunnellut.+Mä+oon+kerran+nähnyt+Tarjan+Nw:n+kanssa+livenä.+Ankkarockissa+-02.+Tosin+istuin+ekan+biisin+tai+pari+ekaa+biisiä+vielä+kaljateltassa,+vaikka+olin+mennyt+festareille+yksin+omaan+niiden+takia.+No+joo,+seuraavaan+Nw:n+livekeikkaan+kuluikin+aikaa,+mutta+olin+yhtenä+fiilistelemässä+Mukkulassa+-18.+
Mukkulassa+näin+myös+toistaiseksi+Beast+in+Blackin+livekeikan,+ja+etukäteen+sitä+kuuntelin+Spotifysta,+ja+menin+alueelle+niin+hyvissä+ajoin,+että+myös+näin+keikan.+Vaikkakin+kauempaa.+
Ja+että+sitä+tunsi+itsensä+vanhaksi+Timo+Rautiaisen+&+trio+Niskalaukauksen+aikana,+kun+muisti+vielä+sanat+kaks+kolmasosaa+keikalla+soitetuista+biiseistä,+niiden+ollessa+pääosin+2000+-luvun+alkupuolelta,+ja+vaikka++ei+ollut+tullut+vuosiin+kyseistä+herraa+kuunneltua.+🙈
Muru+tulee+kohta+käymään,+ja+nään+sen+ekaa+kertaa+puoleentoista+viikkoon.+Ja+totta+maar+mennään+pienelle+haistelulenkille.+Minäkin+kaipaan+pää+tuuletusta,+kun+en+ole+keskiviikon+jälkeen+käynyt+roskakatosta+pitemmällä.+😎
Saa+nähdä+palaako+tappohelteet+reilun+viikon+päästä,+sillä+jos+palaa,+mun+kovat+kivut+palaa.+Josko+tulevalla+viikolla+pystyisi+ja+jaksaisi+jotakin+tehdä+selän+niin+salliessa.+Se+on+sen+ajan+murhe.+😋
18.07.2021 16:54
"Mielihyvän+väristyksiä,+euforiaa."
Juuri+sitä+Floor+Jansen+saa+äänellä+aikaan+Nightwishin+biiseissä,+ja+siksi+sitä+kutsutaan+fanien+keskuudessa+Floorgasmiksi,+ja+jonka+toiset+huomaa+kuulijassa.
Kuten+tästä+tyypistä,+tämän+kuullessa+ekaa+kertaa+Nightwishia:
https://m.youtube.com/watch?v=nELdScu74D0
"Yleensä+on+niin,+että+ei+pysty+kun+yhden+sortin+ääntelyyn+ja+äänialat+suht+suppeat"
Mulla+tulee+heti+yksi+mieslaulaja+mieleen,+jolla+on+todella+laaja+ääniala.+Beast+in+Blackin+laulaja+Yannis+Papadopoulos.+Alkuun,+ennen+kuin+olin+nähnyt+yhtäkään+Beast+in+Blackin+musavideota,+luulin+niiden+biisejä+kuunnellessa+laulajan+olevan+nainen.+Lauloihan+Anton+Kabasen+entisen+bändin+Battle+Beastin+kumpikin+naislaulaja+hieman+samaan+tyyliin+kuin+Papadopoulos,+joka+muuten+pääsee+todella+korkealle.+Vetää+coverina+ton+saman+biisin,+minkä+linkkasin+ylempänä.+
Myös+minä+olen+vanha+kuorolaulaja,+jonka+suurin+saavutus+on+päästä+pahassa+krapulassa+muutaman+tunnin+yöunien+jälkeen+avaamattomalla+äänellä+Katedraalikuoron+koelaulusta+läpi,+ja+johon+lähdin+vain+kaverin+mukaan+ilman,+että+oli+tarkoitus+itse+yrittää+laulaa.+Kanttori,+ja+samalla+kuoron+johtaja+kysyi+haluanko+yrittää,+ja+aattelin+että+mikäs+siinä.+
Jos+joku+laulaja+ei+pääse+puhtaasti+haluttuun+säveleen,+käy+se+mulla+pahasti+korvaan,+kun+omaan+kohtalaisen+sävelkorvan,+ja+tulen+musikaalisesta+suvusta,+jossa+serkkupojat+on+taidoiltaan+ammattitasoisia+soittajia,+vaikka+soittavat+enemmän+harrastuspohjalta.+Sillähän+se+orkku+tulikin+kuunnellessa+Danin+laulua,+kun+se+veti+jokaisen+korkeammankin+ääneen+puhtaasti+vailla+epäröintiä+siitä,+pääseekö+ääneen+vai+ei.+
Mikäli+korona+ei+siirrä+kolmatta+kertaa+Stratovariuksen+ensi+kevään+Kapiksen+keikkaa,+olen+menossa+kaverini+kanssa+silloin+sinne.+Alunperin+sen+keikan+piti+olla+viime+elokuussa,+mutta+ensin+siirrettiin+toukokuulle,+ja+sitten+talvella+vielä+vuodella+eteenpäin.+Se+olisi+eka+keikka+kyseiseltä+bändiltä,+ja+toteutuessaan+yli+20+vuoden+jälkeinen+dream+come+true+-juttu.+Syksyllä+-99+haaveilin+ekaa+kertaa+pääseväni+niiden+keikalle,+ja+se+haave+ei+ole+vielä+toteutunut.+
Kyllä+varmasti+tulevaisuudessa+menen+vielä+keikoille,+jos+vaan+selkä+sen+sallii,+mikä+on+ollutkin+suurin+este+keikoilla+käymiselle+hermokipujen+alkamisen+jälkeen.+Muutaman+kerran+olen+käynyt+keikoilla+menneen+10+vuoden+aikana+(ne+kerrat+lasketaan+yhden+käden+sormilla),+mutta+useamminkin+olisin+halunut+käydä.+
Tänään+on+eka+päivä+moniin+päiviin,+ellei+jopa+viikkoihin,+kun+olo+ei+ole+niin+kipuisa+etteikö+pystyisi+tekemään+jotain.+Se+kuvaa+olotilaa+aika+hyvin,+et+tartuin+aamupäivällä+ekaa+kertaa+imuriin+varmaan+pariin+kolmeen+viikkoon.+Aiemmin+en+siihen+olisi+kyennyt.+
Kämpässä+on+kaaos,+enkä+kaikkia+villakoiria+ole+saanut+vieläkään+pois,+mutta+tiedät+itsekin+mitä+on+kun+ei+vaan+pysty+tekemään+jotakin,+vaikka+kuinka+haluaisi+tai+tekisi+mieli.+Kuten+yhtäällä+sanoin+eilen,+itkin+kolmena+peräkkäisenä+päivänä+kivusta.+Siis+en+mitään+itkuparkua,+vaan+kyyneleet+valuivat+silmistä+pystymättäni+niitä+estämään.+
Kovinkaan+helposti+en+fyysisestä+kivusta+itke.+Olen+siis+ollut+kolme+viime+päivää+käytännössä+päivystyskunnossa+joka+päivä,+ja+jo+sitäkin+ennen.+Päivystykseen+on+turha+mennä,+kun+sieltä+ei+saa+apua.+En+edes+jaksanut+kirjoittaa+tännekään+juuri+mitään+viime+päivinä,+vaikka+kävinkin+välillä+taustalla+lukemassa.+Mut+se+siitä.+
Musa+on+yksi+jaksamisen+keinoista,+ja+menneen+kesän+aikana+se+on+soinutkin+joka+päivä+lähes+koko+päivän+taustalla.
18.07.2021 15:42
Mä+olen+kanssa+kerran+joutunut+pysäyttään,+kun+ei+tietä+nähnyt+rankalta+vesisateelta,+kun+olin+porukoille+menossa,+ja+edessä+oli+pitkä+jyrkähkö+alamäki.+Ei+uskaltanut+jatkaa+matkaa,+kun+runsas+vesisade+ja+sen+mukana+olleet+rakeet+saivat+etulasin+samalla+huuruun.
Myös+kerran+oon+ajanu+sen+verran+kovassa+sateessa+motarilla,+et+oli+pakko+tiputtaa+vauhtia+reippaasti,+kun+ei+edessä+menijää+oikein+nähnyt+sateen+ja+muun+liikenteen+renkaista+tulleiden+vesiroiskeiden+yhteisvaikutuksesta.+
Silloin+ei+uskaltanut+pysähtyä+motarin+laitaan,+eikä+ramppeja+nähnyt+kuin+hiukan+aiemmin,+ennen+kuin+oli+niiden+kohdalla,+kuten+Harmiksellakin+kävi.+
Onneksi+oli+sen+verran+tuttu+reitti,+että+tiesi+missä+oli+menossa,+ja+koska+oma+ramppi+oli+tulossa.+Olinhan+ajanut+Hyvinkäällä+asuessani+kolmostietä+sen+verran+taajaan+Hyvinkää+-+Hämeenlinna+-+Hyvinkää+väliä,+että+tiesi+ajallisesti+kuinka+monta+minuuttia+ajomatka+motarilla+kestää.
18.07.2021 14:45
Juu,+vielä+muistuu+sanat+mieleen,+vaikkei+ole+sitä+pitkiin+aikoihin+kuullutkaan.+Sen+verran+paljon+sitä+lapsuudessa+tuli+kuunneltua.
18.07.2021 14:22
En+tiedä+sanooko+sulle+mitään+Nw+-fanien+lanseeraama+termi+Floorgasm+mitään,+mutta+voisin+versioida+sitä+tähän+nimellä+Dangasm.+Koko+kropassa+tuntunut,+musiikin,+äänen+ja+tulkinnan+yhdessä+aikaan+saama+orkku.+Sitä+en+kovin+monta+kertaa+ole+elämäni+aikana+saanut.+
Kylmät+väreet+on+menny+monta+kertaa+selkärangassa,+ja+iho+on+ollut+kananlihalla+sitäkin+useammin,+mutta+ei-seksuaalinen+orgasmi+musan+aikaansaamana...en+edes+muista+koska+näin+on+viimeksi+tapahtunut.+
Jos+en+olisi+katsonut+videota+samalla,+voisin+vaikka+vannoa+Bruce+Dickinsonin+esittäneen+kuuntelemani+biisin.+Ainakin+ääni+oli+kertsissä+ihan+kuin+Dickinsonin+ääni.+
Tears+of+the+Dragon+-biisi+on+kuulunut+suosikkeihini+siitä+asti+kun+silloinen+kämppikseni+sen+mulle+esitteli+about+20+vuotta+sitten.+Välissä+oli+vuosien+tauko+etten+sitä+kuunnellut,+koska+c-kassut,+joihin+biisin+olin+nauhottanut+oli+niin+old+schoolia,+ettei+itsellä+ollut+enää+laitteita+jolla+kuunnella+niitä.+
Oikeastaan+ennen+tubea+ja+spotifyta+oli+Dickinsonin+soolotuotantoa+vaikea+löytää+muualta+kuin+erikoiskaupoista,+enkä+toisaalta+viitsinyt+yhden+biisin+takia+nähdä+ylimääräistä+vaivaa,+kun+muuten+soolo-+tai+bändituotanto+ei+varsinaisesti+kiinnostanut.+En+ollut+edes+Iron+Maidenin+keikalla+Hämeenlinnassa+muutama+vuosi+takaperin.
18.07.2021 14:20
Ainakin+omalle+paikkakunnalle+ennustetaan+reilun+viikon+päähän+taas++29+astetta.+Sen+näkee+sitten+lähempänä,+pitääkö+ennusteet+paikkansa+vai+ei.
18.07.2021 13:48
Minä+myös+ajattelen+näin.
18.07.2021 13:46
Outo,+ja+väärä+kävelyni+johtuu+toisen+jalan+kantaluun+luutumisesta+vinoon,+kun+siitä+johtuen+paino+ei+jakaudu+tasaisesti+koko+jalkaterän+alueelle,+vaan+keskittyy+enemmän+ulkoreunaan.+
Sille+ei+toistaiseksi+tehdä+mitään,+koska+jalkaterässä+ei+ole+vielä+jatkuvia+kipuja,+ja+epäonnistumisen+riski+on+suurempi+kuin+se+että+leikkaus+onnistuisi.+Jos+leikkaus+epäonnistuu,+joudutaan+jalkaterä+amputoimaan.+Siksi+siihen+ei+toistaiseksi+kosketa,+ennen+kuin+on+ehdoton+pakko.+Se+pakko+tulee+vielä+tulevaisuudessa+tapahtumaan.
18.07.2021 13:42
Sattuneesta+syystä+musamaku+on+menneen+vuosikymmenen+aikana+muuttunut+yhä+raskaammaksi+ja+raskaammaksi,+vaikka+soittolista+on+taas+parin+viime+vuoden+aikana+keventynyt.+
Melodinen+metalli+uppoaa+eniten,+ja+yllättävän+paljon+sitä+soittavia+bändejä+löytyy,+vaikka+näitä+ei+välttämättä+yhdistäkään+mikään+muu+tyylilaji+metalligenren+sisällä.+Mulla+löytyy+lemppareita+niin+nu+metallia,+alternative+metallia,+sinfonista+metallia,+kuin+power+metallia+soittavista+bändeistä.+Ja+moni+muu+alalaji+jää+varmasti+vielä+mainitsematta.+
Toisaalta+eipä+sillä+ole+mitään+väliä+mihin+alalajiin+mikäkin+bändi+kuuluu,+sillä+lopulta+tärkeintä+on+itse+musiikki,+ja+se+mistä+itse+pitää.+
En+oo+muutaman+viime+päivän+aikana+jaksanut+hirveesti+kirjotella,+kun+oon+ollu+aika+huonossa+kunnossa+kipujen+oltua+useamman+päivän+tapissa.+Toivottavasti+viilentyvä+keli+helpottaa+oloa+joksikin+aikaa.
18.07.2021 12:05
Toinen+kysymys+oli,+että+koska+mä+pääsen+näistä+hermokivuista+kokonaan+eroon.+Siihen+on+fysiatrin+antama+vastaus:+en+koskaan,+koska+nää+tulee+pysymään+mukana+kuolemaan+asti.+Valitettavasti.+
Elän+elämättä.+Olen+elossa,+mutta+en+elä+elämääni.+En+ole+elänyt+yli+vuoteen.+Mä+en+nauti+yhtään+mistään+niin+kauan+kuin+nää+kivut+on+näillä+voimakkuuksilla+päällä.+Mulla+on+helvetin+korkee+kipukynnys,+ja+se+varmaan+sanoo+jotain,+kun+kerron+että+olen+itkenyt+kolmena+perättäisenä+päivänä+kivusta.+Nyt+riittää+deep+stuffit.
17.07.2021 21:53
7 / 86