Kysymys nainen

Anonyymi

Onko vaihdevuodet jo ovella?

27

558

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oh, olipa typerä kysymys. Tietysti ne siltä tulevat, kun aika on ja niinkuin kuuluukin. Toistaiseksi niistä ei ole merkkejä. Mutta aika outoa ja ihanaa ollut kun ei ole enää kuukautisia kohdunpoistoon jälkeen. Ihanaa siksi, että kuukautiskivut olivat minulla aina todella suuret ja voi luoja sitä verimäärää! 🙄

Joten jotain hyvää tuosta minulle niin kauheasta leikkauksestakin (ja nukutuksesta). Nyt se kuitenkin on aika onnellisesti ohi.

• Anonyymi

Syövän takiako?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syövän takiako?

Ei, ei johtunut syövästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, ei johtunut syövästä.

. . . Vaan yhdestä massiivisesta verenvuodosta. En mennyt heti sairaalaan, mutta n. reilua kuukauutta myöhemmin kun olin naistentautien polilla ja kerroin tapahtuneesta ja ottivat verikokeet, joista selvisi että verenhukka oli ollut liian suuri ja sydämenpysähdys ei ollut kaukana.

Kohtu poistettiin, ettei näin enää käy, siis uutta verenvuotoa. Syy oli tod.näköisesti kohdun sisäinen adenomyoosi, en ole vielä tarkastanut ovatko patologian vastaukset valmistuneet, olen nyt vain lomaillut ja nauttinut kesästä 🥰

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

. . . Vaan yhdestä massiivisesta verenvuodosta. En mennyt heti sairaalaan, mutta n. reilua kuukauutta myöhemmin kun olin naistentautien polilla ja kerroin tapahtuneesta ja ottivat verikokeet, joista selvisi että verenhukka oli ollut liian suuri ja sydämenpysähdys ei ollut kaukana.

Kohtu poistettiin, ettei näin enää käy, siis uutta verenvuotoa. Syy oli tod.näköisesti kohdun sisäinen adenomyoosi, en ole vielä tarkastanut ovatko patologian vastaukset valmistuneet, olen nyt vain lomaillut ja nauttinut kesästä 🥰

Kohdunpoisto kuitenkin yleensä varhentaa vaihdevuosien alkamista 2-3 vuodella. Mutta minusta saavat tulla, koska tulevat. Nyt vain nautin kuukautisten poisjäännistä, olihan niissä kestämistä vuosikaudet, ei ihan kaikilla noin kivuliaat ja hankalat ole. Ei kuitenkaan mitenkään harvinaistakaan. Oh' tätä naiseutta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kohdunpoisto kuitenkin yleensä varhentaa vaihdevuosien alkamista 2-3 vuodella. Mutta minusta saavat tulla, koska tulevat. Nyt vain nautin kuukautisten poisjäännistä, olihan niissä kestämistä vuosikaudet, ei ihan kaikilla noin kivuliaat ja hankalat ole. Ei kuitenkaan mitenkään harvinaistakaan. Oh' tätä naiseutta!

Poistivatko munasarjat samalla? Kun olen kuullut, että joillakin on poistettu kohtu, mutta munasarjat kun ovat jääneet, on kierto jatkunut edelleen. Itselläni poistettiin lääkkeillä kuukautiset. Hyvä niin, kun kärsin aina runsaista ja pitkistä vuodoista. Nyt on pirteämpi olo, kun ei ole raudanpuuteanemiaa. Ja ei tässä iässä enää kuulu kiertoa ollakaan. Minun vv-oireet katosivat pikkuhiljaa kk:sten poisjäämisen jälkeen. Paljon liikuntaa, ulkoilua ja terveellinen ruokavalio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poistivatko munasarjat samalla? Kun olen kuullut, että joillakin on poistettu kohtu, mutta munasarjat kun ovat jääneet, on kierto jatkunut edelleen. Itselläni poistettiin lääkkeillä kuukautiset. Hyvä niin, kun kärsin aina runsaista ja pitkistä vuodoista. Nyt on pirteämpi olo, kun ei ole raudanpuuteanemiaa. Ja ei tässä iässä enää kuulu kiertoa ollakaan. Minun vv-oireet katosivat pikkuhiljaa kk:sten poisjäämisen jälkeen. Paljon liikuntaa, ulkoilua ja terveellinen ruokavalio.

Ei poistettu munasarjoja, koska vaihdevuoteni eivät olleet vielä alkaneet. Oma hormonitoiminta on hyväksi elimistölle, ja näin se jatkuu. Munatorvet katkaistiin syöpäriskin pienentämiseksi, kuten yleensä tehdäänkin.

Jos munasarjat poistetaan, silloinhan vaihdevuodet käynnistyvät samantien.

Raudanpuuteanemiaa oli minullakin runsaiden kuukautisten vuoksi ja huimausta siitä johtuen kuukautisten aikana.

• Anonyymi

Ja tämä aihe kiinnostaa sinua, koska... ?

• Anonyymi

Kierto ja hormonit toimii, hukassa ollut libidokin kurkistelee taas, perkele sentään. En onneks anemisoidu enää, kiitos kohdunpoiston. Mutta joo, eiköhän tässä viihdevuodet ala vähiin käymään enneku loppuu.

T❤️‍🔥

• Anonyymi

Hanki semmonen pyrolyysiuuni. 🔥🔥 Pääset puhdistuksen kanssa vähemmällä.

• Anonyymi

Jokaiselle naiselle ne tulee ennemmin tai myöhemmin. Olen niin vanha jo ett pahin on kärsitty.

• Oliskin, niin ei tarvis endoon mitään hoitoa.

• Anonyymi

Aloittaja on aika turhaan täällä palstalla, jos ei edes tiedä minkä ikäinen kaivattunsa on.

• Anonyymi

Kaikella lailla turhaan ☝🏻

• Anonyymi

Toisille tulee jo 30v. Ei voi tietää. On niin yksilöllistä. Vielä vuotaa kerran kuussa.

• Anonyymi

Menneet ovat, aikaisin olivat ja myös poistettu kohtu. ettei enää tarvii vaivoissa kärvistellä.

• Anonyymi

Kyllä varmaankin vaihdevuodet ovat jo ovella, mikäli ei kuolema korjaa.
      Entä sinulla, joko on testopaussi ovella?

• Anonyymi

Ei terveellä miehellä ole sellaista. Feministien toiveajattelua ja lumetestoja myyvien kaupustelijoiden luomaa harhaa.

• Anonyymi

Odotan niitä innolla, ei kuukautisia ja saa olla kauhea vanha akka, tai olenhan kyllä nytkin kun sille päälle satun :D Jos mun kaivatulle olisi väliä sillä niin hän ei oikeasti rakastaisi minua. Ei ole minun ongelma jos hän ei ole jatkanut sukuaan, itsellä se asia hoidettuna. Olisihan varmaan ihana ajatus saada rakastamansa kanssa yhteinen lapsi, mutta meidän tapauksessa meidän hankalien luonteiden lopputulos ei olisi varmaan ihana ;) Ja kun tunnustin hänelle tunteeni, ne olivat vielä kaukana tulevaisuudessa silloin yli 10v sitten, oma vika jos nyt haikailisi sellaista.

• Anonyymi

Vielä ei ole näkynyt.

• Anonyymi

Mistäpä sitä tietää, vaan mun tuurilla tuskin vaan. Kärsin nuorempana todella epäsäännöllisistä kuukautisista. Saattoivat tulla luonnostaan tyyliin pari kolme kertaa vuodessa. Pillereillä vuoto oli säännöllistä, mutta ovulaatiota ei tosiaan ollut kuin se muutama kerta vuoteen. Munasoluja siis on jäänyt varastoon verrattuna sellasiin, jolla kuukautiset ja ovulaatio olis säännölliset. Nyt menkat tulee kyllä jo suorastaan kellon tarkkuudella.

• Anonyymi

Ihanaa kun on se vaihe ettei ole menkkoja riesana 💛

• Anonyymi

Kyllä, eikä menkat ole enää hidastamassa seksielämää - ei pakollisia taukoja runsaana vuotopäivinä! Ja omat kuukautiset kestivät vielä aina seitsemän päivää 🙄.

• Anonyymi

Sillä tiedolla et tee mitään.

• Anonyymi

Iän puolesta ”pitäisi” olla ainakin esioireita, muttei ole. Kierrosta ei ole tietoa kun on hormonikierukka (vie osalla vuodon ja suurimmalla osalla tekee ne hyvin niukoiksi). VV-oireet yleensä näkyy ensin runsaantuvina ja lyhentyvinä kiertoina.

Olen saanut yli 40v lapsen kerrasta melkein viikko ennen ovulaatiota. Edes nuorilla onnistumisen mahdollisuus on olematon noin kaukana ovulaatiosta. Voimakas ovulaatio tuntui kummassakin munasarjassa vajaan vuorokauden. välein. Onneksi ei tullut kaksosia. 😂 Hedelmällisyyden pitäisi tippua rajusti 10v ennen vaihdevuosia. Tuosta päätellen ei ole ihan heti tulossa. Tulee kun tulee, kaikilla ne on kuitenkin edessä.

• Anonyymi

Ketä tälläiset kiinnostaa? Ei onneks, mutta eipä haittaisi lapsi kiintiö täys!

• Anonyymi

Pyöröoveissa ruuhkavuosia ei ehdi lukea🤭

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1809
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1368
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1058
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      899
    Aihe