Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomasin,+että+SkillaN+ei+tunnistanut+raclettea.+Se+on+fondyyn+sukuinen+ruokapöytään+aseteltava+pannu,+joka+ottaa+virran+töpselistä.++Sillä++paistetaan+suupaloja+ja+sulatetaan+juustoa+lisukkeeksi.+Kotoisin+Sveitsistä.+Kannattaa+katsoa+netistä,+jos+kiinnostuu.+Siellä+on+ohjeita.
Racletten+äärellä+menee+aikaa,+ja+kannattaa+etukäteen+pilkkoa+tarjottava+suupaloiksi.+
Sveitsiläiset+ovat+hyvän+juuston+ystäviä,+niin+että+on+kuulemma+ihan+olemassa+raclettejuustojakin,+sanoi+nuoriso,+joka+oli+tarjottavat+valinnut.+Hinnakkaita+kuulemma+ne+juustot,+joten+joku+muu,+hyvin+sulava+juusto+on+järkevämpi+hankinta.
Nyt+menen+ja+katso++"Kaikenkarvaisia+ystäviäni",+joka+on+yksi+parhaimmista+sarjafilmeistä+tämän+ajan+tarjonnassa.
16.09.2021 10:04
Minä+olen+helsinkiläinen.+Ja+totta+testi+tiesi.+Päätin+jo+kolmivuotiaana+kotimatkalla+mummulasta,+että+asun+isona+Helsingissä,+ja+vaikka+jouduinkin+myöhemmin+naapurikaupungin+puolelle,+en+ole+muuksi+muuttunut.
15.09.2021 19:00
Ei+taida+olla+keskustelupalsta+aito+paikka+tällaisen+filosofointiin.+Lapsesta+saakka+olen+minäkin+ihmetellyt,+miten+pakanoiden+käy,+kun+eivät+ole+ikinä+kristinuskosta+kuulleetkaan.+Lapsen+oikeudentunto+ei+hyväksynyt+eriarvoistamista.+
Nyt+olen+oppinut,+että+maailma+ei+ole+tarkkaan+suunniteltu+hyvistä+tarkoituksista+huolimatta.
15.09.2021 09:58
Äläs+nyt+SkillaN+pelästy,+kun+ei+kukaan+kerinnyt+eilen+paikan+päälle,.+Kaikilla+oli+tietenkin+ihan+hirveä+kiire,+minäkin+lähdin+keskustaan+ostoksille+ja+kampaajalle,+ja+siinähän+wanhan+päivä+sitten+vierähti,+niin+että+ei+ehtinyt+konetta+käyttää.
Viikonloppuna+mökkiporukka+vietti+lauantai-illan+raclettepannun+äärellä,+ja+minäkin+pääsin+joukkoon+mukaan.+Tuollainen+laitos+on+minullakin+yläkomerossa,+ollut+ikuisuuden,+ja+ilahduin+ajatuksesta,+että+kokeilisin+itsekin+sen+käyttöä.+Muistelen+vain+vanhastaan,+että+se+aiheuttaa+kaman+käryn+huoneeseen,+jos+sen+liian+kuumana+pitää.+Onnistuisinkohan+paremmin+nyt,+kun+sain+kädestä+pitäen+neuvot+ja+opin.
Täytyy+ihan+ajatuksella+paneutua+suunnittelemaan+herkutteluiltaa.+
Mutta+se+olkoon+tulevaisuuden+suunnitelma.+
Nyt+on+syyskuu+jo+puolessa+välissä,+ja+koivut+ovat+täällä+päin+vielä+vihreät.+Aika+jännä+huomio.+Joskus+koivut+ovat+keltaiset+jo+elokuun+puolella.+Satoi+ilmeisesti+juuri+sopivaan+aikaan,+että+puut+saivat+elinvoimaa+syksyä+varten.
Olette+innostuneet+ikkunoiden+pesusta.++Minä+tässä+tihrustelen+omiani+ja+kysyn+kolleegoilta,+onko+isokin+synti,+jos+en+pesetä+niitä+näin+syksyä+vasten+ollenkaan?++Ihan+ovat+mielestäni+kirkkaat,+kun+vastahan+ne+3+kk+sitten+pestiin.+Talven+pimeillä+on+yks+ja+sama,+miten+lasit+kiiltävät.
Hyvää+päivänjatkoa.
15.09.2021 09:52
Mistä+tiedät,+ettei+ole+tarttunut?+Onko+tansseista+tehty+erikseen+tilastot+ja+tutkimukset?
Me+elämme+toiveiden+ja+uskomusten+täyttämässä+kuplassa.+Uskomme+uskovaisten+pelastuvan+ennen+muita.+
Syömme+vitamiinoja+ja+vitaproota,+uskomme+vanhan+kansan+viisauksiin,+mutta+rokotusvastaisuus+senkun+lisääntyy.+koska+joku+on+joskus+saanut+jotain+jälkioireita+rikotuksen+päälle.
-
15.09.2021 09:36
Jopas+jotakin!
Kohta+ei+voi+ottaa+vakavasti+ensimmäistäkään+sähköpostina+tullutta+tietoa.
Minä+poistan+heti+kaikki+pankkien+++-++tai+pankkien+nimissä++-++lähettämät+viestit.+Toivon+vaan,+ettei+yksikään+pankki+enää+käytäisi+sähköpostia.+Saattaahan+olla,+että+joukkoon+pujahtaa+aitojakin+viestejä.
Niitä+ei+kannata+avata+eikä+varsinkaan+liitteitä,+eikä+missään+tapauksessa+vastata.
Yhteen+aikaan+minulle+tuli+puheluita+ulkomaan+numeroista.+Koska+minulla+ei+ole+yhteyksiä+ulkomaille,+en+vastaa.+Puhelut+ovat+nyt+loppuneet.
Otitko+yhteyttä+poliisiin+tuon+kiristyskirjeen+jälkeen?
Tulee+varmaan+kurja+olo,+kun+tietää,+että+joku+tietää+osoitteesi+ja+saattaa+lähettää+lisää+törkyä.+Auttaako+tunnusten+muuttaminen?
13.09.2021 16:06
Kuka+voi+sanoa,+mikä+ravintoaine+on+ihmisen+muistiin+vaikuttanut!+Muistisairaudet+ovat+sukurasite.+Monissa+suvuissa+Alzheimer+on+ollut+vanhuksien+vaivana,+mutta+ei+toki+jokaisella+sentään.+Joku+syö+kalaa,+joku+ei.+Katsotaanko+sitten+80+vuotiaina,+muistaako+ja+mitä.
Minä+kuulun+sukuun,+jossa+on+paljon+pitkään+eläneitä+ihmisiä,+En+ole+itsekään+kovain+paljon+alle+90,+ja+muistan+sentään,+kuka+on+presidentti+ja+mikä+viikonpäivä+tänään+on.
Lähituttavissani++on+muistisairaita,+jotka+ovat+minua+nuorempia.+
Eivät+sairaudet+välttämättä+puhkea+määrätyssä+iässä.+Moni+sairastaa+jo+nuorena+joitakin+muka+vanhuusiän+tauteja,+ja+monet+vanhukset+elävät+terveinä+ja+aktiivisina+lähes+satavuotiaiksi.+Kiittäkäämme+geenejämme.
13.09.2021 14:03
Tietenkin+saa.+Ja+muutkin+taudit+tarttuvat+herkemmin+kuin+terveeseen+ihmiseen.
Onhan+se+aivan+selvä+asia.
Flunssaisen+ei+kannata+mennä+tungoksiin+oman+terveytensä+uhalla.+Taudit+tarttuvat!
13.09.2021 13:42
Tuskinpa+mitään+tilastoa+on+olemassa+siitä,+onko+sairastunut+käyttänyt+kasvomaskia+tai+ei,+ja+miten.
Aluksi+minusta+maskin+käyttö+tuntui+ihan+typerältä,+mutta+ajan+myötä+olen+alkanut+ajatella,+että+suojaan+muita+omilta+viruksiltani,+kun+peitän+nenä+ja+suun.+Yskäisy++levittää+viruksia+laajalti,+ja+varmasti+puhuminen+myöskin.+Ainakin+laulaminen+on+suorastaan+kielletty.+
Niinpä+ajattelen+nykyisin+niin+päin,+että+jos+olen+viruksen+kantaja,+on+maskista+muille+hyötyä.+Ainahan+ei+altistunut+tiedä+omasta++viruksestaan+mitään.
Maskipakko+sen+sijaan+on+minusta+ikävä+vaatimus.+On+ihmisiä,+joilla+on+hengitysvaikeuksia,+vaikka+ei+nyt+ihan+astmaa+sairastaisikaan.+Monilla+on+taipumus+hengästyä+pelkästä+kävelystä,+on+sydänvaivoja+ja+muita.+Omasta+kokemuksesta+tiedän,+että+kulkeminen+jossakin+isossa+marketissa+maski+naamalla+on+välillä+niin+vaikeaa,+että+ei+ole+varma,+selviääkö+pökertymättä+kassalle.+Jostakin+syystä+kaikki+istumapaikat+on+korjattu+pois,+joten+on+sitten+vaan+pyörryttävä+suoraan+seisovilta+jaloilta,+jos+ahdistus+lopullisesti+iskee.+Toistaiseksi+ei++minulle+niin+ole+käynyt,+mutta+lähellä-piti-tilanteita+kyllä+on+ollut.
13.09.2021 11:55
Minun+isäni+oli+rautateillä,+ja+hänellä+oli+päivittäin+poikkeavat+työajat.+Usein+hän+ehti+lounaalle+kotiin,+ja+ruuan+päälle+kellahti+seslongille+ja+sanoi+ottavansa+5+min+päiväunet.+Sen+hän+myös+teki.+Nukahti+silmänräpäyksessä+ja+heräsi+5+min+kuluttua.+Rautatieläisen+piti+jo+virkansa+puolesta+olla+minuutilleen+ajassa,+ja+sen+oli+omaksunut+luita+ja+ytimiä+myöten.
13.09.2021 11:26
Onpa+teillä+ollut+tunteiden+myllerrystä+kaikilla+tämän+päivän+aikana.+Onnentoivotukset+kaikille+mummeille+ja+isomummeille+kuin+niille+pienillekin!
Minä+en+ole+evääni+liikuttanut,+mutta+pitkään+keskustelin+veljen+kanssa,+joka+etsii+itselleen+senioriasuntoa,+jossa+olisi+palvelut+ja+ruokailu.+
Korona+on+eristänyt+hänet+maailmasta+kokonaan,+koska+on+asunut+kaukana+ystävistään+ja+tuttavistaan,++ja+meistä+sukulaisistakin,+joten+sanoo+tulevansa+mökkihöperöksi,+jos+vielä+kauan+yksikseen+asustelee.
Nykyisin+senioriasunnot+ovat+kaksioita+ja+peräti+kolmioitakin,+omilla+parvekkeilla+ja+keittokomeroilla,+joten+mikäs+on+niissä+asustella.+Minun+lähiomaiseni++asui+aikanaan+aika+ahtaassa+senioritalon+yksiössä,+jossa+oli+keittolevy+ja+jääkaappi+ja+kylppäri.+Sinne+ei+montakaan+huonekalua+kotoa+pystynyt+siirtämään.++
Veljeni+voi+kalustaa+tämän+asunnon+mukavasti+mieleisillään+mööpeleillä.
Omissa+oloissaanhan+sitä+sielläkin+asustaa,+mutta+joka+päiväinen+ruokailu+ja+erilaisiin+harrastuksiin+osallistuminen+pitää+mielen+virkeänä+ja+varmaan+ystävyyssuhteitakin+löytyy.+Tämän+päivän+senioreissa+ei+ikääntyminen+niin+näy+eikä+tunnu.+
Muistan,+että+vanha+sukulaiseni+hermostui+muuttaessaan+tähän+uuteen+paikkaan,+kun+siellä+veisattiin+virsi+ennen+ruokailua,+jonne+oli+minuuttipelillä+saavuttava.+Ensi+töikseen+hän+sai+muutoksen+aikaan,+väljemmät+kellonajat+ja+virrenveisuun+ja+hartaudet+loppumaan.+Niillehän++oli+järjestetty+kuitenkin+yhteistilaisuuksia+kokoushuoneisiin.+ja+osallistuminen+oli+vapaaehtoista.
Monet+asuintoverit+olivat+kiitelleet+häntä+tästä,+sillä+vallalla+oli+vielä++-++50+v.+sitten+siis+-+se+näkemys,+että+vanhuksille+pitää+järjestää+hartaustilaisuuksia+päivittäin,+vanhoja+kun+ovat+ja+vanhainkodissa+asutaan!
Nyt+se+asenne+sentään+on+mennyttä+aikaa.
09.09.2021 00:47
Miten+voisikaan+Suomi+nousta+ahdingostaan,+kun+sen+kansalaiset+halveksivat+esivaltaa+ja+haluavat+torpata+hallituksen+toimet.
08.09.2021 15:36
Olen+huomannut+monista+keskusteluista,+että+kun+argumentit+loppuvat,+heittäydytään+sanailemaan+juuri+noin:+Majoita+itse,+ota+kotiisi,+keittele+niille+boullabaissea,++anna+talosi+niille.
Ei+ole+enää+sanottavaa+ja+siksi+pitää+hyökätä+silmille.+Ei+hyvä.
Kannattaa+mieluummin+poistua+ketjusta.
08.09.2021 15:29
Poliitikoilla+on+tässä+vastuu,+ja+heidän+työnsä+on+saada+Suomen+elintaso+nousemaan+kaikkien+kohdalla.+Työttömyyttä+on+vähennettävä,+tuotantoa+ja+vientiä+lisättävä.+Turvapaikan+hakijoiden+osuus+Suomen+taloudessa+ei+näihin+asioihin+vaikuta+sitä+eikä+tätä.
08.09.2021 14:46
En+pidä+erityisen+korkeana+elintasoa,+joka+on+sossun+varassa.+Saattaa+olla,+että+siitä++riittää+jopa+kotimaahan+lähetettäväksi,+mutta+tosiasia+on,+että+köyhyysrajan+alapuolella+he+ovat.
Enpä+juuri+kadehtisi.
Heillä+on+aika+ankea+tulevaisuus+edessään+joka+tapauksessa,+pennin+venytystä+ja+kieltäymystä+joka+päivä+hautaan+asti.+Ehkä+se+kuitenkin+tuntuu+paremmalta+kuin+kotimaassa,+jos+siellä+on+vielä+väkivallan+uhka+kaiken+aikaa+niskassa.
Jonkin+ajan+kuluttua+sossun+turva+ei+enää+tunnut+huikeasti+korkeammalta,+varsinkaan+perheen+jälkikasvusta,+joka+ei+lähtömaata+tunne.
08.09.2021 14:05
Pitäisi+kyllä+tarkemmin+valaista+meikäläistä+siitä,+millainen+on+se+"korkeampi+elintaso",+jonka+piiriin+elintasopakolaiset+päätyvät.
Millaiset+ovat+lähtökohdat+ja+millaiseksi+pakolaisen+elintaso+muuttuu+kohdemaassa.
08.09.2021 13:22
Heko+heko!+:)
07.09.2021 21:26
Hyvä+minusta,+kun+kankeammat+tippuvat+pois,+sillä+aika+lähetysaika+pysyy++samana+ja+parit+voivat+käyttää+esitykseensä+enemmän+minuutteja,+mitä+pidemmälle+päästään.+Leppilammella+oli+jännää,+kun+oli+menossa+lapsensa+syntymää+juhlistamaan+suoraan+lähetyksestä,+lehtitietojen+mukaan+smokki+päällä.+Antaakohan+nuori+herra+isän+asulle+arvoa!
Ystävällinen+työnantaja,+kun+oli+varannut+sijaisenkin+Leppilammelle,+jos+hänelle+olisi+tullut+liian+kiire.
Onnea+vain+perheelle.
Mutta+ihan+tanssin+ulkopuolelta+sanon,+että+en+varmaan+koskaan+totu+ylt¨ympäri+tatuoituihin+ihmisiin.
07.09.2021 18:59
Kiitokset+lohdun+sanoista,+Skillan+ja+Kk.+En+ihan+kokonaan+masennu+kuulokojeista,+kun+toisessa+korvassa+on+se+ollut+jo+7+v.+Masennuin+vaan+hetkeksi+ajatukseen,+että+joudun+kulkemaan+laite+molemmissa+korvissa.+Yhdenkin+kojeen+löytyminen+aamuisin+on+vaikeaa!+Kaksittain+murhetta.+LOL.
Ikääni+nähden+olen+aika+terve,+kun+otetaan+huomioon+ne+ilkeät,+jotka+minulla+on+ollut+ja+pois+leikattu.+Terveen+paperit+sain+vuosi+sitten.+Osaan+kyllä+antaa+arvoa+sille.
07.09.2021 11:44
Tänään+on+meikäläisellä+parempi+päivä,+kun+unta+riitti+melkein+kellon+ympäri.+
Alakulo+kuitenkin+vielä+roikkuu++mukana,+kun+kuulin+uutisissa,+että+iki-ihana+Jean+Paul+Belmondo+on+kuollut.+Tuli+mieleeni+nuoruuteni+elokuvissa+käynnit,+ne+ihanat+ranskalaiset+filmit,+joissa+oli+valovoimaiset+näyttelijät.+Kouluaikoina+jo+ihailtiin,+ja+Marja-Leena+sai+valokuvankin+Gerard+Philipiltä,+kun+oli+kopioinut+Elokuva-aitasta+pyyntökirjeen+tekstin.+Valokuva+ja+nimmari,+kateus+luokassa+huipussaan!
Sain+sähköpostiini+äkeän+viestin,+että+jos+en+nyt+oitis+vastaa+Nordean+viestiin,+niin+tilini+menee+jumiin.+Avasin+verkkopankkini,+ja+siellä+oli+ensi+rivillä+varoitus,+että+ei+missään+tapauksessa+tule+vastata+näihin+huijausviesteihin,+joita+Nordean+nimissä+on+liikkeellä.+He+eivät+koskaan+kysy+tunnuslukuja+sähköpostilla.+
Sitähän+minäkin.+Itse+ovat+tunnusluvut+asiakkaalleen+antaneet,+luulisi+heillä++olevan+ne+tiedossa.+Eihän+pankkiasioita+edes+voi+hoitaa+ilman+niitä.
Suunnittelen+liikenteeseen+lähtöä.+Pitää+kerätä+asioita+kasaan+ja+hoitaa+ne+sitten+kerralla.+Tänään+on+kirkas+ilma+ja+lämmin.+Mikäpäs+meikää+estäisi+lähtemästä.
Hyvää+päivänjatkoa.
07.09.2021 11:35
74 / 85