Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kixxxick
profiilit
kixxxick
kixxxick
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
5
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
enpä sanoisi noinkaan.
Modernin teknologian ihmeet (3 90-lukulaista, hyvin varusteltua perheautoa, saksalainen, amerikkalinen ja japanilainen) laukesivat kuukauden sisään ajokelvottomiksi. Ainoa vaihtoehto oli käyttää keskeneräistä '49 Dodgea työmatkoihin. Hyvin pelitti, oli jopa lämmin vaikka tulipellissä oli mm. nyrkin kokoinen reikä, käynnistyi kerrasta 15 asteen pakkasessa (6 volt).
Modernimmat renkaat olis ollu oikein kivat, mutta kyllä tuolla pari viikkoa pärjäsi oikein hyvin, ja ihmiset katto pitkään.. pitempäänkin olisin ajellu jos olis ollu kilvissä..
03.06.2013 22:49
itsellä pihassa yksi alle kolmen tonnin ja kaksi alle kahden tonni autoa ja kaikki on parempia kuin kolme edellistä yli kuuden tonnin autoa mitä minulla on ollut..!
13.01.2013 12:59
ei taida 4t € kaasuautoa saada....
Itselläni on kokemusta melko laajalti tuon hintaluokan autoista ja olen päätynyt tällaiseen tulokseen:
Yleisesti isompi auto on mukavampi ajaa ja isompi kone ei välttämättä vie enemmän ainetta kuin pieni kone, jos pienellä joutuu ajamaan suorituskyvyn ylärajoilla.
Japanilaisista iso osa parhaimmillaankin välttäviä ajettavia. Parhaimmasta päästä kuluiltaan, mukavuudeltaan, yms. on Mazda (626 mieluiten, 6 tulee jo paljon kalliimmaksi omistaa.) tai Mitsubishi (Lancer, Carisma tai Galant).
Hyundaista ei varsinaisesti pahaa sanottavaa, ei voi mukavaksi kehua mutta aikas varma toiminen. KIAsta tai Daewoostaen juurikaan osaa sanoa mitään..
Saksalaiset aikas kalliita ostaa, huoltaa ja omistaa.. VW:ia (tai Skodaa tai Seatia) en suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni, paitsi jos tykkää spartalaisesta askeesista, yllättävistä kalliista huolloista ja tahtoo maksaa pelkästä nimestä. Mersu (C- ja E -sarjat) ja BMW (5-sarja) antaa melko paljon hintaansa nähden ('93 vuotta vanhemmat sitä uudemmat ei luotettavudellaan juhli.) Mukavuutta löytyy mutta käyttökulut, varaosat ja huollot todella kalliita! Opeliin en ole juurikaan tutustunut. Ford on ajettavuudeltaan ehdottomasti yksi parhaista, mutta uudemmat herkkiä ruostumaan.
Italialaiset edullisia (Alfan huoltaminen kyllä kallista), yleensä hyviä ajettavia, mutta laatu niin ja näin, ja talvisi KYLMIÄ!
Ranskalaiset eivät ruostu, mutta muuta hyvää sanottavaa minulla ei niistä ole. Sähköviat aivan järkyttäviä!
Itse olen löytänyt oman mukavuusalueeni 80-luvun jenkkien parista. Mukavuutta, tilaa ja tehoa piisaa, käyttö edullista (halvat vakuutukset (piilofarkku), halvat osat, suhteellisen pieni kulutus (9l/100km 5 litraiselta koneelta ei mielestäni paljon)), luotettava, lämmin (kanadassa valmistettu, lämmityslaite sen mukainen), asiantuntijoita paljon, saa helpolla apua ja voi hoitaa itsekkin huollot.
Uudemmat jenkit eivät oikein vakuuta.
Kannattaa miettiä ja kokeilla mikä sopii sinulle, se mikä on yhdelle täydellinen ei välttämättä istu lainkaan toiselle.
13.01.2013 12:39
Itse olen, ainakin joidenkin mielestä, huomattavan tatuoitu. Töiden kanssa ei ole ollut ongelmia, paljon riippuu siitä miten itse musteensa kantaa ja ja häpeääkö niitä. Sen verran olen ammattitaitoinen työntekijä ja itsetuntoa ja -arvostusta löytyy niin ettei minun tarvitse sellaiselle työnantajalle työskennellä, jonka näkemys ei ulotu ulkonäköä pidemmälle. Omakohtaisesta kokemuksesta olen huomannut ettei sellainen yhtiö edes pitkälle tule menestymään, jolta puuttuu rohkeutta ja näkemystä.
Olen ystävältäni kuullut jopa työhaastattelusta, jossa pidettiin tatuointia plussana (löytyy rohkeutta ja kykyä omistautua johonkin asiaan loppuelämäkseen, jne..)
Aloittajalle ja muutenkin tatuoinnin ottoa suunnitteleville suosittelen: kannattaa satsata laatuun. Oikean ammattitaitoisen tatuoijan käden jäljen tunnistaa jo kaukaa! Niin kuin moni lässyttää, että tatuoidut ihmiset näyttävät "vankilagundeilta." Pitää paikkansa, jos tatuoinnit sattuvat näyttämään vankilatatuoinneilta!
24.11.2012 13:27
kokonaiskuluihin kun lasketaan myös vakuutukset, niin suosittelen unohtamaan Toyotat, Opelit, Nissanit ja etenkin MB:t, Audit ja BMW:t. Periaatteessa voi ajatella, että mitä harvinaisempi merkki sitä halvemmat vakuutukset. Ja jos auto sattuu olemaan nk "nuorisonsuosikki" (BMW:t etenkin) on vakuutukset pilvissä!
Kestävyyden puolesta hintaansa nähden suosittelisin Mitsua, Mazdaa ja Nissania. Ruoste kiusaa, mutta tekniikka toimii ja huoltoystävällistä pääosin niin mahdolliset huoltokulut pysyvät paremmin kurissa.
Fiat on toki mainettaan parempi auto, varsinkin ellei liikaa sähkölaitteita satu olemaan. Mutta jos paljonkin ajat talvella ei välttämättä kannata, 15 astetta pakkasta, niin paksu toppatakki ja kunnon tumput on pakollinen ajovaruste!
Itsellä ollut muutama vanhempi, Mitsu tekniikkainen Hyundai, niistä ei juuri pahaa sanottavaa ole. Mutta uudemmat ovat kalliimpia huoltaa.
Toyotat hyviä tekniikaltaan, mutta jos sellaisen saa halvalla on siinä jotain vialla.
26.07.2012 07:43
1 / 1