Vapaa kuvaus

"Älä saata minua eikä ketään meikäläistä viinan kiroihin äläkä naisen pauloihin, sillä viina vie jätkältä järjen, rahat ja vapauden. Nainen taasen ottaa kerralla kaikki ja lisäksi jatkaa jätkän sukua, mikä ei ole tarpeen." - jätkän rukous Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

2

Kommenttia

725

1. en ois millään uskonut tämän päivän koittavan...

Mutta edelleenkään missään ei (vielä) kyseenalaisteta sen bussikuskin toimintaa. Kuten joku taisi todetakkin, kuollutta ei saada syytettyjen penkille. Eikä kuolleelta voida kysellä yhtään mitään.
  2. Että ilkisit mennä naisen pöytään ;) Itse tuli käytyä enemmänkin siinä naapurissa, Tebiksellä oli aina miun käydessäni niin kiukkusen näköisiä myyjiä :)

"Itseasiassa joskus miettinyt että suhtaudutaanko meihin nuorempiin kuljettajiin myös "ennakkoluuloin". (osaako tuo edes ajaa, ja osaako pyytää palkkaa....) ?"

Aivan varmasti suhtaudutaan. Jopa aika härskejä juttuja jotkut levittää. Kaverille oli joskus tuoreena märkäkorvana sattunut niin, että saman talon vanhempi kuski oli itse mokannut (ei mitään älyttömän vakavaa, mutta kuitenkin), niin oli laittanut kaiken uuden kuskin piikkiin. Kaveri sanoi ihmetelleensä, että mitenköhän hän on voinut tyriä kyseisen homman kun ei ole edes osallistunut koko ajoon :) Tai puunajossa jos nuorempi pääsee pahasta paikasta ilman ongelmia vanhan jäädessä kiinni tms. niin johan joillakin käy luonnon päälle ja sitten alkaa paskanjauhanta ;)
    Tai kuten itselleni sattui ensimmäisenä puunajo syksynäni, toisen talon auto yritti ajaa eräältä tieltä, vaan ei kulkenut ilman ketjuja se auto siinä lillissä (nuori kuski, minua vähän pitempään ajanut). Toinen isäntä oli sanonut minun isännälle seuraavana päivänä (sinä päivänä jolloin mie ajoin sieltä) ettei siellä pääse kulkemaan ilman ketjuja, hänen autonsa oli jo nujunnut siellä. Uskomatonta sinällään, minulle tämä tieto toisen auton ongelmista ei kiirinyt kuin kyseisen päivän iltana, eikä ollut mitään ongelmia kulkemisen suhteen. Eli oisko ollu hieman paremmat renkaat :) Isäntä kävi ihmettelemään, että miten sie oot voinu ajaa sieltä kun se toinen auto ei päässy siellä mihinkään. Mie siihen, että ei ollu mitään ongelmaa, "ei ollu kun ajaa". Siinä syntyikin ihan väittely, oma työnantajani ei meinannut uskonut minun puhuvan totta, että todellakin olisin voinut ajaa sellaisesta paikasta mistä joku toinen ei pääse.

Monella vanhemmalla kuskilla myös tuntuu olevan käsitys, että kaikki nuoret ajavat suurinpiirtein ilmaiseksi, tai jopa maksavat isännälle vähän että ovat päässeet ajamaan. Jos sanoo palkkansa, esim. taulukkotuntipalkan, niin ei uskota. Olen miettinyt, että onkohan tässä taustalla jotain sellaista, että nämä kyseiset henkilöt ovat itse nuorempina olleet "talkoilla" töissä eivätkä ymmärrä asioiden muuttuneen.

Tietysti riippuu niin paljon siitä ihmisestä, millainen hän on jne. Jotkut eivät tarkoita pahaa, mutta ovat kuitenkin melkoisia taivastelijoita. Se on se heidän tyylinsä. Toiset taas ovat taivastelijoita "pahansuovassa" mielessä.