Vapaa kuvaus

"Älä saata minua eikä ketään meikäläistä viinan kiroihin äläkä naisen pauloihin, sillä viina vie jätkältä järjen, rahat ja vapauden. Nainen taasen ottaa kerralla kaikki ja lisäksi jatkaa jätkän sukua, mikä ei ole tarpeen." - jätkän rukous Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

2

Kommenttia

725

1. No nämä nyt on näitä, mutta miten minusta tuntuu että juuri Volvojen pakoputkissa on niitä ongelmia kun eivät meinaa kasassa pysyä. Ja muutenkin toimitukset myöhästelee ja vielä saadaan pikkuvikainen vehje - ja sitä pikkuvikaa riittää.
  2. Jos työnantajalla ei ole osoittaa muuta työtä, niin joko lomautus tai sitten pidät mahdollisia lomia tai olet vain rahatta kortittomuuden ajan etkä ilmoittele asiasta minnekään. Työnantajankin kanssa voi varmaan sopia monenlaista. Työkkärin, ja ehkä liitonkin, virallinen kanta on, että kortin menetys on itse aiheutettua, eli olet itse aiheuttanut "työkyvyttömyyden" etkä näin ollen oikeutettu maneihin. Toki mikäli työkkärin virkailija ymmärtää asioiden ja alan päälle, hän voi katsoa vähän läpi sormiensa. Ja onhan silläkin väliä, mistä syystä kortti lähti.

Jos sinut yhteisellä sopimuksella työnantajan kanssa lomautetaan vaikkapa tuotannollis-taloudellisista syistä kortittomuuden ajaksi ja menet työkkäriin, niin ehkä voit myös olla kertomatta kortittomuudesta. Mikäli lomeutettuna/kortitta ollessasi joku toinen työnantaja kyselee töihin, voit ehken hälle kertoa asian tolan. Moni työnantaja ymmärtää tämänkin etkä kusahda työstä kieltäytymisestä = karenssi.

Huonolla tuurilla voi kyllä käydä niinkin, että saat potkut. Riippuu varmasti huomattavasti siitä, miksi kortti lähti.

Kortitta ajamisesta taasen, niin entä jos sattuukin joku haaveri tai muu onnettomuus ihan ilman sinun syytäsi? Voi vakuutusyhtiö olla mielissään, sinunhan ei edes olisi pitänyt olla liikenteessä.

Säästämisestä, suosittelen lämpimästi pitämään edes jonkinlaisia säästöjä. Koskaan et tiedä mitä huominen tuo tullessaan. Itsestäni on mukavampi kun tietää, että vaikka rahan tulo jostain syystä loppuisi kokonaan, ei taloudellisesti ole huolen häivää kuukausiin.
  3. Kyllähän siihen mättöaikaan vaikuttaa kuokan hitauskin. Tehokas kone on tehokas, ja verkkaisempi on verkkaisempi. 5 nipun kolmoskuorman tekokin on vähän niin ja näin, kyllä sen (täydetkin tapit) alle tuntiin tekee ja sitookin ok pinosta ok läheisyydeltä, mutta onpa tuota joskus mennyt melkein 2h tehessä. Sen verta mielenkiintoinen oli se kolmospin... eiku kasa.

Liikaa on muuttujia tässä lajissa, että voisin rehellisesti sanoa jotain tarkahkojakin mättöaikoja. Mutta tämä on vain meikäläisen mielipide. Tai että kehtaisin sanoa aina olevan saman verran puita pankolla. Ei nimittäin ole. Mulla ainakaan. Tapoja on monia, kuten Sampokin oli tuuminut.

Mut mitä aikoja olen saanut menemään, niin parhaimmillaan, huom. parhaimmillaan kolmosella kopista koppiin 4min/nippu, rangalla noin sama, ehkä kuitenkin lähempänä 4,5min/nippu, tukilla 2 nippua noin 7min. Melko pitkät tukinretaleet oli vielä lumen alla. Mut nää on näitä "olisipa aina niin", nosturi sellainen millainen haluaa, ja niin edelleen jooh....