http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/11/07/hallitus-haluamme-teille-jareita-rekkoja/201241572/304
Hallitus saattaa korottaa raskaan liikenteen ajoneuvojen enimmäismassoja. Nykyisin suurimmat rekat saavat painaa 60 tonnia, mutta jatkossa teillä nähtäisiin jopa 76 tonnin yhdistelmiä.
....Kaiken kaikkiaan raskaammat ajoneuvot aiotaan sallia, koska VTT:n laskelmien mukaan päästöt vähenisivät, kun suurempi määrä tavaraa liikkuisi kerralla....
Hallitus: Haluamme teille järeitä rekkoja
21
773
Vastaukset
- painot ylös
vihdoinkin jotain järkevää
- Näin on
Toivottavasti sellaisille jyrille sitten asetetaan myös rajoittimet max. 60 km/h ja liikennöinti ainoastaan yöaikaan välille 22.00-06.00 jolloin normaali ihmiset ovat nukkumassa.
- ödndnldnl
no saadaan sitä noinkin hintaa sille maitopurkille jos kerran välttämättä haluat.
- Näin on
Kyllä vaan. Se on halpa hinta henkien menetyksistä.
Ei näytä taitotaso olevan kohdillaan nykypainoillekkaan. - nopeudenrajoitin
Nostoraja on järkevä.Mutta nopeusrajoitin 80km/h tunnissa.
- puutalo ja ifa
No mutta nyt ne herrat puhuu asiaa..nyt kaikki kynnelle kykenevät isännän mulkut kilpaa ostamaan suurempia junia ja meidän pihassa on kylän komein paskaratas ja jos ei ole pudotetaan vähän hintaa ni johan on mahtavaa ja komeeta...
- Toverillisesti
Painon noston lisäksi myös noeuden nosto lisäisi turvallisuutta, koska silloin rekat olisivat vähemmän aikaa maantiellä, kun matka taittuisi nopeammin. Aikaa jäisi vähemmän kolarointiin.
Nopeus 100 kmt ja paino 100 tn.
Henkilöautojn nopeus laskettava 60 kmt liikenneturvallisuussyistä.- Margit / TPLs
Totta, mutta silloin on suurempi riski kolariin sinä vähänä aikana
ei sen sijaan, painaahan lentokonekin puoli miljoonaa kiloa ja saa kulkea 900km/h lisäksi se ei voi pysähtyä paikalleen jos koneet hajoaa, eikä ohjaimissa ole mekaanista yhteyttä - *** tun puupää
Margit / TPLs kirjoitti:
Totta, mutta silloin on suurempi riski kolariin sinä vähänä aikana
ei sen sijaan, painaahan lentokonekin puoli miljoonaa kiloa ja saa kulkea 900km/h lisäksi se ei voi pysähtyä paikalleen jos koneet hajoaa, eikä ohjaimissa ole mekaanista yhteyttä" ei sen sijaan, painaahan lentokonekin puoli miljoonaa kiloa ja saa kulkea 900km/h lisäksi se ei voi pysähtyä paikalleen jos koneet hajoaa, eikä ohjaimissa ole mekaanista yhteyttä "
Kerrotko millä logiikalla tuo lentokone liittyy maanteillämme harjoitettuun liikennöintiin?? ...... ei voi pysähtyä paikoilleen....jo koneet hajoaa....ohjaimissa ei ole mekaanista yhteyttä.... siis miten vitussa nuokin liittyy tähän viestiketjuun??
Kulkeeko sulla mitään yhteyttä päästä sormiin saakka??
Miksi muuten 87k viimeiset kirjoituksesi olet tuolla Margit / TPLs-nimimerkillä kirjoittanut? Tunnetko olevasi Margit? - Margit / TPLs
*** tun puupää kirjoitti:
" ei sen sijaan, painaahan lentokonekin puoli miljoonaa kiloa ja saa kulkea 900km/h lisäksi se ei voi pysähtyä paikalleen jos koneet hajoaa, eikä ohjaimissa ole mekaanista yhteyttä "
Kerrotko millä logiikalla tuo lentokone liittyy maanteillämme harjoitettuun liikennöintiin?? ...... ei voi pysähtyä paikoilleen....jo koneet hajoaa....ohjaimissa ei ole mekaanista yhteyttä.... siis miten vitussa nuokin liittyy tähän viestiketjuun??
Kulkeeko sulla mitään yhteyttä päästä sormiin saakka??
Miksi muuten 87k viimeiset kirjoituksesi olet tuolla Margit / TPLs-nimimerkillä kirjoittanut? Tunnetko olevasi Margit?Olenko joskus kertonut täällä nimeäni? en ole aijemmin.
Eli lentokone voi painaa puoli miljoonaa kiloa, ja se voi kulkea 900km/h lisäksi siinä ei ole mekaanista yhteyttä ohjaimiin.
Eli ei se suuri nopeus tai suuri paino ole aina vaaraksi jos asia tehdään KUNNOLLA
- ei muuten kannata..
ihan normi painoja noi on tänäpäivänäkin käytännössä jo....
- meillä ainakin..
ihan normi painoja noi on tänäpäivänäkin käytännössä jo....
- Pikkasen rajaa pliis
Niin varmaan joo. Hohhoijaa.....
- ei mitään järkee
Ei tosta hyödy kuin teollisuus...saman verran siitä kuormasta maksavat sitten kuin nytten, alentavat tonnihintoja. Ja teiden kunto kun eivät nyttenkään taho kestää niin entäs sitten kun on enemmän painoa?
- että silleen
olis kiva nähdä se vttn kaveri ajamassa 76 tonnin yhdistelmää lumipyryssä auraamattomalla tiellä
- hsjdoii
että silleen kirjoitti:
olis kiva nähdä se vttn kaveri ajamassa 76 tonnin yhdistelmää lumipyryssä auraamattomalla tiellä
Ja kiva nähdä sekin, kun pari kuormaa on onnistuneesti takana, niin jo joutaakin tekemään mitä ihmeellisempiä koukkauksia (no sehän tulee siinä kuorman päällä). Kato täshän menee pari jakoakin samalla.
Mitä ilmeisemmin autoilijan suhteellinen taksa tosiaan huononee. Mitä olen summia luotettavista lähteistä kuullut, teollisuus hyötyy per kuorma enemmän kuin autoilija. Mutta eikös tuota ääliöitä löydy jotka pistävät kampetta ajoon.
että silleen kirjoitti:
olis kiva nähdä se vttn kaveri ajamassa 76 tonnin yhdistelmää lumipyryssä auraamattomalla tiellä
Ei se suhteessa ole sen ihmeellisempää kuin ajaa 60t yhdistelmää samoissa olosuhteissa (toki on vähän eroa, muttei kuitenkaan). Tiukat mäet voi toki tuottaa vähän helpommin harmia. Ja pienempitehoisia vedättää enemmän.
- thyi työt
monta akselia vaaditaan 76 tonnii?
- Komatsu...
"monta akselia vaaditaan 76 tonnii?" - 2:lla pärjää
http://www.salvex.com/media/auction/p/1829448/182944746_164979_lp.jpg
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131722Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411455- 721238
- 541173
- 741065
- 109999
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55960Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla6921Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53870- 82850