Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
guzel
profiilit
guzel
guzel
Vapaa kuvaus
Aloituksia
9
Kommenttia
135
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Totta mitä tuossa yllä. Lisäksi reissu voi tulla kalliiksi tai halvaksi, riippuu ihan tinkimistavoistasi. Ja kun hintatasoa ei tunne, voi tulla helposti huijatuksi. Aivan taatusti lähes jokainen on maksanut jostain liikaa...minäkin.
Ravintoloiden hinnastoa kannattaa katsoa vähän etukäteen, esim. Luxorissa Maro-nimisessä ravintolassa on 0,33 l Stella-tölkki 25 LE. Törkeä hinta.
26.07.2007 23:22
Hyvä tapa matkustaa kyllä :-) Itse menisin välit lentokoneella, nopeasti, mukavasti ja suht kivuttomasti ja mielestäni edullisesti. www.egyptair.com
Netistä olen itse aikanani kaiken löytänyt ja olen ollut lopputuloksiin tyytyväinen eli omatoimisuus pätee tässäkin - Google esiin ;-)
Sieltä löytyy mieletön kokoelma erilaisia sivustoja hotelleille, hostelleille ja vuokrattaville asunnoille. Sesongin ulkopuolella voi myös täysin huoletta matkustaa ilman majoitusta, kun saavut kaupunkiin, majapaikan saa helposti. Ehkä jostain Kairosta tosin varaisin etukäteen, perehtyisin alueeseen mistä majapaikan haluan yms.
22.07.2007 21:14
Niin ja suosittelen ehdottomasti lentämistä, ei tarvitse kärsiä epämukavista busseista tai junista. Hinnatkin kun tulivat tänä vuonna enemmän turistiystävällisemmiksi, niin hyvä juttu!
22.07.2007 21:01
Tsekkaa lentoaikataulut ja hinnat Egypt Air -nettisivulta www.egyptair.com
Tuossa eilen selailin menopaluuta CAI-LXR ja näytti hintaa 280 LE.
Lisähuomautuksena tässä kantapään kautta oppineena, älä laita mitään vähänkään arvokasta matkalaukkuun tai ainakin lukitse se (ei välttämättä kuulemma auta), sillä itseltäni vietiin tavaraa laukusta (cairo-luxor). Ei mitään järin arvokasta, tunnearvoa kylläkin ja harmittaa vaan tuollainen epärehellisyys.
22.07.2007 20:59
En minäkään valitettavasti osaa auttaa kappaleen etsinnässä, mutta muita hyviä egyptiläisiä laulajia ovat Amer Moneeb, Carole Samaha ja Ihab Tawfik josta pidän erityisesti.
14.06.2007 17:59
Tuo miesten huutelu yms. näyttää myös vähän olevan tuurista kiinni...tai mistä lienee, en ole vielä päässyt perille. Sillä jotkut tutuistani käyttävät huivia ja saavat osakseen häiriköintiä. Mä pukeudun suht samoin kuin kotonakin (paitsi Luxorissa) ja saan olla rauhassa. Joka tapauksessa itse jännitin sitä aikanani paljonkin, mutta melko turhaan. Toki huuteluilta ei voi täysin välttyä, mutta mielestäni on myös oleellista _miten_ se tapahtuu. Jos joku huikkaa että 'hey pretty girl' ja hymyilee leveästi en ainakaan osaa pahastua moisesta.
No tässä toivottavasti loppuelämä ko. kaupungissa, joten ehtiihän sitä vielä tulla vastaan jos jonkinlaista!
Turistinähtävyyksissä (Kairossakin) häirintä on paljon suurempaa, tosin siis yrittävät kaupustella eivät kommentoi ulkonäköä tai persoonaa. Luxorissa en saa hetkenkään rauhaa, Kairo tuntuu siihen verrattuna hengähdyspaikalta.
Mähän en Suomessakaan juuri näe ympärilleni kun kävelen ja tämä tyyli on kyllä kätevä Egyptissä...ei huomaa mitä ympärillä tapahtuu! Kerrankin siitä on hyötyä. Mp3-soitin ja aurinkolasit on myös kova sana...sitä mitä ei näe tai huomaa, ei siitä voi pahastuakaan.
Itse en ole ollut Tunisiassa, mutta juuri sieltä tullut kaverini sanoi, että Egyptiin verrattuna Tunisia on moninverroin kauheampi paikka tuon miesten huomion suhteen.
05.06.2007 20:15
Eipä ole ollut ongelmia, päinvastoin, kaikki on mennyt yleensä varsin nopeasti ja mitään ei ole tarvinnut odotella, passintarkastuksessa korkeintaan 5-10 minsaa. Yöllä on kenttä ollut varsin hiljainen.
05.06.2007 20:01
Hinta oli viimeksi 15 euroa lentokentällä (siis 1 kk kun sieltä ei muuta saa) ja siitä sai 20 ja rapiat LE takaisin. Voi toki olla että hinta noussut kuukauden sisällä. Tämä on mielestäni vaivattomampi tapa kun ei tarvitse postitella mitään sun muuta, nousta vain koneesta ja marssia ostamaan viisumiin tarvittavat 'postimerkit'. Eri asia on jos tietää että viipyy kauemmin kuin kuukauden, mutta siihenkin on edullisempia tapoja kuin hakea pidennystä lähetystöstä.
05.06.2007 19:58
Lentokentältä saapuessa sen itsekin otin kun turistiviisumia tarvitsin. Lentokentältä saatava on tietysti vain 1 kk voimassa, mutta pidennystä voi hakea. Lennolla jaetaan läpyskät ja 'postimerkit' haetaan pankista (koppi passintarkastuksen lähellä).
05.06.2007 19:53
Ajantasainen, päivitetty sivusto onkin siis:
http://www.myegypt.co.uk
18.05.2007 19:42
Tässä vielä yksi sivusto:
http://www.egypt-hotel-luxor.com/egypt-hotel-luxor-rent -sales.htm
Tuolla on myös hotelli, mutta huomatkaa mitä kivaa pientä luksusta löytyy sivulta, jonka linkin annoin!
Ihana huvila OMALLA UIMA-ALTAALLA. Eikä ole kallis jos vertaat kunnon hotellien hintoihin! Moni maksaa hyvinkin 40 euroa yöltä/hlö hotellista (ja enemmäkin), mutta hotellissapa ei saa olla yksin uima-altaalla ;-)
4000 LE huvilasta per viikko. Wau. Huvila- ja asuntohinnat ovat aina per asunto/huvila, EI per henkilö. Hotellit taas ilmoittavat hinnat per hlö, joten todellakin tuosta tulee aika edullinen jos on kaksikin tyyppiä matkassa, puhumattakaan että enemmän.
Tuolta voi kysellä myös ihan tavallisia - ja vähän edullisempia - asuntoja.
16.05.2007 16:02
Kyllä yleensä on joku vastassa, jos sitä toivot. Kannattaa muistuttaa tästä erikseen, sillä aika monet taitavat mennä ominkin päin vuokraamilleen asunnoille - saa ehkä vähän edullisemmin kuljetuksen kun ottaa "lennosta". Tosin ei puhuta niin suurista rahoista meidän mittakaavassa, että siinä kauheasti säästäisi.
Ja mielestäni kaikkiin näihin voi luottaa, että on asunto kun olet perillä. Luxor on niin pieni tuppukylä, että sana leviää eikä siellä vuokraisännilläkään ole varaa menettää rahaa, mainetta tai asiakkaita. Toisekseen jos puhutaan Luxor4flats'n asunnoista - mikäli jokin ei toimi, heille voi/pitää valittaa, koska jos ilmenee huomattavia virheitä yms. he poistavat ko. vuokraisännän asunnon listoiltaan!
Olen tässä aina satunnaisesti katsellut hintoja ja kysellytkin (siis muualta kuin Luxor4flats) ja kovinpa ovat kalliita. Joskus olen kysynyt parilta vuokraisännältä suoraan hintoja (joilla asunnot Luxor4flats'n listoilla) ja ovat antaneet hieman kalliimpia hintoja minulle. Eli Luxor4flats on neuvotellut ihan kivat hinnat noille...
Luxor4flats tarjoaa myös "meet and greet" palvelua (mutta niin kyllä kaikki muutkin, ainakin kun kysyy).
16.05.2007 15:49
Olet ihan varmasti oikeassa, en itseasiassa tiedäkään näistä oppaista mitään muuta kuin sen tiedon, että tosiaan vain näillä egyptologeilla on oikeus opastaa. Heillä kun on vain kovin hienon näköinen kortti (jota en ole sen lähemmin tutkinut), jota näyttävät niin tuntuuhan se tavistallaajasta kovin viralliselta.
Ja kun niin monet näitä suosittelevatkin vielä...pitääkin kysyä asiasta vähän tarkemmin, tuntuu nimittäin väärältä, jos suosittelevat tyyppejä joilla ei oikeutta toimia alalla. Itse olin kyllä palveluihin tyytyväinen, tosin olenkohan 2 kertaa vain heitä käyttänyt. Tosin en ehkä olisi käyttänyt jos olisin tiennyt ettei heillä ole oikeutta roikkua nähtävyyksien lähellä tarjoamassa palveluitaan.
Juuri äskettäin sain Luxorissa asuvalta vinkin, että KET Travels on hyvä paikka tilata retkiä ja oppaita (mutta olisiko ollut kairolainen yritys), kuulemma esim. Abu Simbelin matka Luxorista (lentäen) oli ollut hyvä ja edullinen. Tämä tyyppi oli käyttänyt enemmänkin tätä toimistoa. Tuota Abu Simbeliä kun itse tässä haaveilen.
11.05.2007 11:32
ahaa...olisiko syynä että et korvannut (at) @ -merkillä?
11.05.2007 11:17
Voi voi itsellesi, en omasta suhteestani puhunutkaan muuta kuin ekassa lauseessa joka nyt vaan oli kommentti kysymykseen, että anteeksi vain nöyrimmästi jos täällä ei saa mitään asian vierestä kommentoida :-O Sulla riittää työsarkaa jos meinaat kaikkia näitä kirjoittajia oikaista. (Enkä ymmärrä miten minulta lainaamasi lause liittyi kommenttiisi, koska siinä lauseessa ei sanallakaan mainittu Minun suhteestani, vaan tv-uutisten kertomasta tilastotiedosta.)
Mutta tätä tarkoitin, SUOMESSA ASUVIA PAREJA, siitä tv-uutisissakin puhuttiin.
Ja jos kerran liitto rekiteröidään maistraattiin, kyllähän se jossain tilastoissa näkyy.
Pöh. Ja huokaus.
10.05.2007 10:36
Kyllä pussaillaan julkisesti. Itse olen vähän yrittänyt ehkä rajoittaa, koska Kairossa(kaan) se ei ehkä ole niin sopivaa, vaikka paikalliset nuoret käsi kädessä kulkevatkin ja osoittavat hellyyttä julkisesti. Muiden pusutteluja en ole kuitenkaan vielä nähnyt.
Mies pussailee kyllä ihan estottomasti (julkisilla paikoilla) ja nurisee kun yritän joskus vähän hillitä sitä...ihan läsnäolijoiden kunnioittamiseksi. Suomessa jos oltais, niin ei mitään paniikkia asian suhteen.
10.05.2007 10:09
Kyllähän niitä kulttuurieroja on ihan varmasti joissakin suhteissa, enemmän tai vähemmän...itse en voisi elää itseeni verrattuna kovin erilaisen miehen kanssa. Olen tottunut tähän elämäntyyliini, jota on jo kolmekymmentä vuotta tässä mennyt, ja Suomessa.
Vaikka mies on kaukaa ja luulisi eroja olevan, niin eipä vaan ole. Ja se on mielettömän tärkeä juttu. Baarissa juokseminen on jopa lisääntynyt (ja tämä siis Kairossa) :-) Mistä en kyllä valita ;-)
10.05.2007 10:05
Sattuipa vain ulkomaalainen kiinnostava ihminen osumaan eteen ensin, toisinkin päin olisi voinut olla. Mä kiinnostun persoonasta en siitä, minkä maalainen tyyppi on.
Mutta sellaista piti kirjoittamani, että tässä äskettäin tuli tv-uutisissa tietoa, että suomalaiset miehet naivat useammin ulkomaalaisen naisen. Olisiko etupäässä olleet Venäjän tytöt, kun taas naiset naivat useammin britin, amerikkalaisen ja vasta kolmantena olivat turkkilaiset. Joten ei listan kärkipäässä ollut ihan näitä etelän miehiä valtaosa. Seurustelusuhteita ei tietysti tilastoida (mutta ei seurustelusuhteilla ole helppo sitä miestä tietyistä maista tänne Suomeen saadakaan).
10.05.2007 09:50
Tuo on jäänyt mietityttämään tuo tupakka...kun olisin tosiaan voinut vannoa, että se maksaa vain muutaman punnan Luxorissa. Kun kerroin tämän kairolaiselle kaverilleni, hän väitti ettei voi maksaa, maksaa saman kuin koko maassa eli n.11 LE. Eli ois ihan sama kuin Suomessakin, tupakka maksaa saman verran joka paikassa.
En sitten sanonut enää mitään, kun mietin et jos muistin väärin. Kun en ole koskaan tupakkaa ostanut Egyptissä.
08.05.2007 21:53
Jos haluat nimenomaan hotellia, katso vaikka Hostelworldista, www.hostelworld.com
Voin myös suositella tätä hotellia, paikan kattoterassi on suosittu paikka, sinne voi toki mennä ilman huonevaraustakin. Siellä on monesti lämmintunnelmaisia illanviettoja ym.
http://www.el-gezira.com/E/prices.htm
Paikka on aivan lautan (Niilin yli) tuntumassa, pääsee kätevästi joka paikkaan. Lähellä on pieniä kauppoja, internet-kahvila jne. No, koko Luxorissa on lyhyt matka joka paikkaan ;-)
Siinä vieressä on myös Nile Valley Hotel.
http://www.nilevalley.nl/html/en000001.htm
Kaikkein eniten suosittelen vuokraamaan asunnon. Kun katsot alla olevien linkkien hintoja, eivät ole päätä huimaavia ja osa tulee jopa edullisemmaksi kuin tuo El-Gezira -hotelli. Asunnoissa on ihanaa yksityisyyttä, oma terassi (yleensä) sekä vielä kattoterassi koko talon käyttöön, mutta harvemmin olen ketään siellä samaan aikaan kanssani nähnyt. Taloissa on normaalisti 2-4 asuntoa. Linkkien takana on kaikista asunnoista kuvat.
Asunnot West Bankin puolella (rauhallisempaa, kauniimmat maisemat):
http://www.luxor4flats.com/flats_rent_west.html
Asunnot East Bankin puolella (kaupungin puoli):
http://www.luxor4flats.com/flats_rent_east.html
Itse varailin tuolta juuri kesäksi kämppää...jotain ongelmaa vastauksen saamisessa, mulla ei ainakaan tullut ensin vastausta ja sitten kuulin että se joka hoitaa niitä, sillä oli jotain kiireitä...ken on kiinnostunut, voin antaa yhteystietoja mistä kysellä tällä hetkellä...guzel(at)suomi24.fi
Noi kämpät on ihania :-)
08.05.2007 21:36
4 / 7