Sää tammikuussa?matka budjetti?

matkamies

Onko kukaan käynyt tammikuussa reissussa?onko kuinka lämmintä ollut? Paljonko olette varanneet viikon matkalle rahaa?

10

2748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piupao_

Tammikuussa Sharmissa oli aika viileätä välillä,kun se on meren rannalla. Kairossa vasta kylmää olikin päivän reissulla. Budjettia en muista. Helmikuussa oltiin Luxorissa ja siellä oli tasaisen lämmintä joka päivä eikä ollut niin tuulista, kun ollaan sisämaassa.

• menossa..

sharmiin tammikuun puolessa välissä 2vkoksi...onko siis oletettavissa että vailla rusketusta tullaan takaisin..kun jos vilu on,niin eihä sitä simmareissa voi kekkuloida?!:D Toivottavasti ei kuitenkaan...ainakin keskilämpötila arviot näyttää 21 astetta ja hellepäivinä jopa 30..on se ainakin lämpimämpää kuin suomessa silloin;)

• 2 aikuista
        menossa.. kirjoitti:

sharmiin tammikuun puolessa välissä 2vkoksi...onko siis oletettavissa että vailla rusketusta tullaan takaisin..kun jos vilu on,niin eihä sitä simmareissa voi kekkuloida?!:D Toivottavasti ei kuitenkaan...ainakin keskilämpötila arviot näyttää 21 astetta ja hellepäivinä jopa 30..on se ainakin lämpimämpää kuin suomessa silloin;)

2000€:n budjetti 2vkoksi...pakko piisata,mut ois kiva jos ei tarviis ihan joka hetki laskea rahoja ja miettiä voiko tuota ostaa vai ei.

• helposti
        2 aikuista kirjoitti:

2000€:n budjetti 2vkoksi...pakko piisata,mut ois kiva jos ei tarviis ihan joka hetki laskea rahoja ja miettiä voiko tuota ostaa vai ei.

Minulla oli kk budjetti egyptissä asuessa n. 150€ per kk. vuokrien jälkeen yms. pakollisten laskujen jälkeen. Ja rahaa jäi hyvin ulkona syömiseen (mäkkiateria tai pasta-annos 1-1,5 €), taxi matkoihin, (1km = 1LE) ja biletykseen (bisse 4LE drinkiesistä, baarissa 8-10LE, eli euron verran. Viinipullo 30LE, Kahden litran cokis 60 centtiä, LM kessut 50 centtiä aski jne. Turistikohteissa pyydetään kaikesta 10 kertaista hintaa. Perus luokan opettajan kk. liksa on 200 LE, joten kannattaa miettiä paljonko mistäkin maksaa. Varsinkaan tippien pyytäjille ei missään nimesä enempää kuin 1LE.

• helposti kirjoitti:

Minulla oli kk budjetti egyptissä asuessa n. 150€ per kk. vuokrien jälkeen yms. pakollisten laskujen jälkeen. Ja rahaa jäi hyvin ulkona syömiseen (mäkkiateria tai pasta-annos 1-1,5 €), taxi matkoihin, (1km = 1LE) ja biletykseen (bisse 4LE drinkiesistä, baarissa 8-10LE, eli euron verran. Viinipullo 30LE, Kahden litran cokis 60 centtiä, LM kessut 50 centtiä aski jne. Turistikohteissa pyydetään kaikesta 10 kertaista hintaa. Perus luokan opettajan kk. liksa on 200 LE, joten kannattaa miettiä paljonko mistäkin maksaa. Varsinkaan tippien pyytäjille ei missään nimesä enempää kuin 1LE.

Tuo on jäänyt mietityttämään tuo tupakka...kun olisin tosiaan voinut vannoa, että se maksaa vain muutaman punnan Luxorissa. Kun kerroin tämän kairolaiselle kaverilleni, hän väitti ettei voi maksaa, maksaa saman kuin koko maassa eli n.11 LE. Eli ois ihan sama kuin Suomessakin, tupakka maksaa saman verran joka paikassa.

En sitten sanonut enää mitään, kun mietin et jos muistin väärin. Kun en ole koskaan tupakkaa ostanut Egyptissä.

• lomailija
        Laziza kirjoitti:

Tuo on jäänyt mietityttämään tuo tupakka...kun olisin tosiaan voinut vannoa, että se maksaa vain muutaman punnan Luxorissa. Kun kerroin tämän kairolaiselle kaverilleni, hän väitti ettei voi maksaa, maksaa saman kuin koko maassa eli n.11 LE. Eli ois ihan sama kuin Suomessakin, tupakka maksaa saman verran joka paikassa.

En sitten sanonut enää mitään, kun mietin et jos muistin väärin. Kun en ole koskaan tupakkaa ostanut Egyptissä.

Mulle ainaki paikallinen ystävä osti Hurghadasta tammikuussa Viceroy-kartongin jollain 5 eurolla eli ei kai se noin paljoo voi per aski maksaa...

• lämäri
        lomailija kirjoitti:

Mulle ainaki paikallinen ystävä osti Hurghadasta tammikuussa Viceroy-kartongin jollain 5 eurolla eli ei kai se noin paljoo voi per aski maksaa...

maksaa 40 LE kartsa supermarketissa, malboro 70 Le. Paikaillisia merkkejä saa melkein ilmaiseks, mutta maku lähempänä veli venälaisen kessuja kuin suomalaisia.

• lomailija

Mä olin nyt tammikuun lopulla viikon Hurghadassa ja kyllä ainaki mulla oli palatessa todella komee rusketus!! Päivisin noin klo 10-17.00 oli todella lämmintä, maattii vaa biitsillä ja uiskenneltii mut illat oli sit tosi viileitä (ainaki verrattuna niihin päiviin). Illalla pitkät housut ja pitkähihai paita oli kyl tarpeen mut en mä silti siellä palellu. Vois musta verrata vähä Suomen kesään, eihän täälläkään iltaisin monesti topilla ja lyhyellä hameella pärjää vaikka päivällä lämmin oliski. Rusketukseen mulla olis yks vinkki...oliiviöljy! SItä me siveltiin ihoon aina välillä aurinkoa ottaessa ja luulisin että se auttoi tota ruskettumista.
      Budjetista mä en osaa sanoo koska en käynyt ku kerran syömässä paikallisessa ravintolassa, tutun luona kun asuttiin. Mut halpaa siellä on verrattuna suomen hintoihin, riippuen tietty ostopaikasta ja tinkimistaidosta jota kyllä kannattaa käyttää!!!
      Jos jäi vielä jotain kysyttävää ni voin yrittää vastailla lisää...

• Kairossa ainakin niin pirun kylmää...no onhan se niiden talvikuukausi. Mulla ihan samat talvitamineet mukana kuin mitä tarvitsen täällä Suomen eteläpuolella talvisin :-P Silti palelin...

• matkustaja

Melko leveesti eleltiin joulukuussa viikko Hurghadassa... tehtiin paljon ostoksia (piti jopa osa Suomesta ostetuista vaatteista jättää sinne, jotta sai ostokset tuotua ;-), joka päivä käytiin ulkona syömässä (joskus jopa kahdesti), muutamia drinksuja silloin tällöin (tosin ei mitään erityistä biletystä), päiväretki Giftun-saarelle ja rahaa meillä kahdella meni yhteensä viikon aikana 500-600 euroa... ei siis mietitty yhtään rahan käyttöä, mutta ei vain saatu enempää kulumaan (tosin tinkimisessä olin melko hyvä, vaikka itse sanonkin ja siinä kyllä joutui sitä rahaa miettimään, mutta en siis jättänyt mitään ostamatta, mitä halusin ostaa ;-) ...se vaikuttaa paljon maksatko pyydetystä hinnasta 10-50 % vai täyden hinnan, joka on monesti aika älytöntä kiskontaa ja paikalliset pitävät sua jopa tyhmänä, jos täyden hinnan basaareissa maksat :-))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2300
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1734
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1554
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1539
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1498
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1111
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1074
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      999
    Aihe