Onko kellään kokemusta omatoimi reissuista Egyptissä? Tarkoitus olis käydä kierelemässä Kairo, Luxor, Alexandria, Assuan, Abu Simbel... Millä kannattaa matkustaa välit? Miten buukata hotelleja? Ym. tarpeellista tietoa kaipaisin. Kerro omia kokemuksia, Kiitos!
Neuvoja kaivataan!
9
1087
Vastaukset
- Neuvo
Vuokraa kameli =)..
- apua_kaipaava__
Hyvä ajatus,sinulla on varmaa tietoa,kerroppas miten vuokrataan ?
- löytää
paljon tietoja. Esim. vertaa.fi sivuilta kannattaa käydä, samoin jos Googlesta etsit kaupungin nimellä löydät hotellit sekä useimmiten hinnat sekä voit varata hotellin. Itse en ole omatoimimatkalla käynyt (kuitenkin viisi kertaa Egyptissä) mutta kaupungin rajojen ulkopuolelle et pääse ominpäin, se on tehty turistien turvallisuuden tähden. Yleensä kaupunkien välit kuljetaan poliisisaattueessa. Luulisin että junat näiden kaupunkien välillä kulkee. Tietysti voit tehdä matkoja myös takseilla mutta hinta varmaan vähän eri kuin junamatkalla. Muistelisin että esim. taksikyyti Luxor-Hurghara maksaa jotain 800 egyptin puntaa eli vähän reilu 100 € ja jos en ihan väärin muista myös taksit ajavat noissa saattueissa. Ainakin suomalaiset lähtivät käymään Luxorista Assuanissa bussilla, en tosin muistanut kysyä joutuivatko hekin ajamaan poliisisaattueessa. Kannattaa ainakin varata aina aikaa paikasta toiseen siirtymiseen ja muista aina ajatella että se kaikki (poliisit ym. turvajärjestelyt) on tehty sinun turvallisuuttasi ajatellen
- hankkimaan
hyvän opaskirjan, siis Lonely Planetin tai Rough Guiden joka käsittelee nimenomaan Egyptiä. Sieltä saat kaiken käytännön tiedon miten matkustaa paikasta toiseen ja hintaluokkaa, kaikki hotellit jne jne. Toki ne ovat aina vähän ajasta jäljessä eli hinnat ovat yleensä hiukan nousseet. Mutta omatoimimatkailijalle arvokas työkalu.
Ja jos nyt joudut kysymään mikä on lonely planet tai rough guide / mistä niitä saa / onko niitä suomeksi - sanoisin että sinun ei kannata lähteä omatoimimatkalle! Kielitaitoa ja sitä omatoimisuutta nimittäin kaivataan ja paljon.
Onnea matkaan ja hyvää reissua! - Eeviss1
Meillä on paikallisia tuttuja Luxorissa, joiden luona voi esim. yöpyä - heillä on vierastalo oman talonsa vieressä. Talo sijaitsee Niilin toisella puolella Gurnassa ja siellä on suihku, wc, keittiö, huoneita käytössä. Talo on hotellimajoitukseen verrattuna vaatimaton, mutta jos haluat nähdä paikallista elämää, suosittelen.
Tuttavamme järjestävät myös Abu Simbelin, Assuanin yms matkoja. Tosin Assuaniin ja Kairoon voi itsekin helposti matkustaa junalla, mutta Abu Simbeliin matkataan saattueen kanssa.
Käytännön neuvona junalippuja ostaessasi - halutessasi säästää aikaa ja hermoja, laita paikallinen asukas asialle, hän tekee sen mielellään pientä maksua vastaan. :-)
Ainakin junamatkalipun osto Egyptissä on monimutkaista ja vaikeaa jopa arabian kielen taitoiselle, saati sitten englannin kieliselle. :-)- Omatoimimatka
Voisitko kertoa tarkemmin sähköpostilla: hannatelen81@hotmail.com
- merjahurghada
Milloin ajattelit toteuttaa matkan?
Kauanko on aikaa käytettävissäsi?
Matkustatko yksin, oletko mies vai nainen?
Mistä ajattelit matkasi alkaa, eli mihin lennät?
Todellakin keskustelussa on mainittu pari hyvää opaskirjaa!Suosittelen! Ja kielitaito?!Englantia puhuvat useimmiten vain sellaiset henkilöt, jotka ovat aikaisemmin työskennelleet turistien kanssa, Yl kukaan ei auta sinua ilman korvausta! Ovat olevinaan ystävällisiä ja haluavat auttaa, mutta odottavat , jopa pyytävät rahaa sittemmin! Ole varovainen!Voit matkustaa bussilla, lentäen, junalla, laivalla vaikkapa kamelilla! Oman turvallisuutesi vuoksi mietimpä voisit jättää matkasuunnitelmasi myös Cairon suomen suurlähetystöön, vaikkapa netissä. Maahan tullessasi sinun tulisi viisumilappuun laittaa jon osoite/ hotelli tai jos sinulla on tuttuja jossakin päin , jolla on osoite ja minne olet matkalla. Jos lennät matkatoimiston lennolla Hurghadaan tai Luxoriin ja järjestelet omatoimimatkasi sieltä suunnalta ei tätä ongelmaa ole. Varaa vain riittävästi aikaa , jos meinaat kaiken koluta yhdellä kertaa. Välimatkat eivät suju niin sutjakkaasti kuin esim. Suomessa.- Omatoimimatka
Tarkoitos olis lähteä tammikuun 17.pvä ja Hughadaan on varattu 2vko:n loma... Siellä ei tosin ollut tarkoitus oleskella!
Itse olen nainen ja mukaan lähtee mieskin ;)
Kielitaitoa löytyy se englanti suomen lisäksi...
Netistä on kovasti katseltu valmiiksi hotelleja ym. Vähän jännittää uskaltaako visalla niitä maksaa etukäteen! Kuulttuuriin on yritetty tutustua, muttei taida oikein onnistua kuin paikanpäällä.
Lisätietoja ja tietoja niistä tuttujen majataloista yms. olisi kiva saada sähköpostilla hannatelen81@hotmail.com
Kamellillakin olisi kiva kokeilla ratsastaa ;)
Hyvä tapa matkustaa kyllä :-) Itse menisin välit lentokoneella, nopeasti, mukavasti ja suht kivuttomasti ja mielestäni edullisesti. www.egyptair.com
Netistä olen itse aikanani kaiken löytänyt ja olen ollut lopputuloksiin tyytyväinen eli omatoimisuus pätee tässäkin - Google esiin ;-)
Sieltä löytyy mieletön kokoelma erilaisia sivustoja hotelleille, hostelleille ja vuokrattaville asunnoille. Sesongin ulkopuolella voi myös täysin huoletta matkustaa ilman majoitusta, kun saavut kaupunkiin, majapaikan saa helposti. Ehkä jostain Kairosta tosin varaisin etukäteen, perehtyisin alueeseen mistä majapaikan haluan yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009