Vapaa kuvaus

Olen Yrjö Laatta, afäärimies ja perheenisä Laattajärveltä, Pohjanmaalta. Perheeseen kuuluvat vaimoni Tiana sekä lapset Riana ja George. Pyöritän yhdessä siskonpoikieni kanssa maahantuontiyritystä, Y.Laatta Ky, joka on erikoistunut kauko-idästä tuotaviin laatutuotteisiin. Lisäksi omistan vaimoni kanssa leipomon joka on nimeltään Laatan Limppu&Leivos. Tämän sivun omistan Zannalle, elämäni valolle, joka sammui liian aikaisin. Kuten myös Tianalle, jonka valo tuikahtelee aina kun alkaa hämärtää. Georgesta ja Rianasta nyt puhumattakaan. Lisäksi omistan tämän sivun kaikille ystävilleni jotka olen tavannut tällä foorumilla. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

7

Kommenttia

373

1. Kunpa kaikki ajattelisivatkin noin. Maahantuomiemme laadukkaitten kiinalaisten joulukoristeiden myynti lisääntyisi huimasti..
  2. afääriasioilla. Alkutalvi on kuuminta aikaa kellomarkkinoilla. Aurinko on enimmän ajan pilvessä ettei siitäkään ole avuksi ajan määrittämisessä. Mutta kunnon käkikello.. se näyttää ja kuulostaa aina hyvältä!

Tiana ja lapset.. kiitos kysymästä.. hyvin voivat Laatan laadukkaat lapset. Sinne jäivät askartelemaan syksyn lehdistä hienoa taulua kun läksin maakuntaan. Voi minun pitääkin muistaa viedä iso purkki paperiliimaa kotiin. Sitä kuluu nimittäin aika runsaasti meidän taloudessa.
    Tyttären nimi on muuten Riana.. Riana Aralmiina.
    Tulee Tianan isoäidin puolelta tuo toinen nimi.
    George puolestaan "peri" minun toisen nimeni Salomon'in... ja sitä peruahan tuo etummainenkin nimi on.. Yrjö = George..

Minä voin jättää tarjouksen koko huushollin kelloista jos vain ilmoitat lukumäärän. Keittiöön sopisi hyvin malli "Kitchen Kuckoo" siihen voi itse ohjelmoida haluamansa äänen. Voi esimerkiksi laittaa käen ilmoittamaan klo 11 että "tulukaa syömähän" ja varttia myöhemmin että "tulukaa ny jo sieltä syömähän" ja viimein puolelta vaikka että " pernat on pöyräs,syökää lu lystäättä" ja perään se tuttu kansainvälinen sanonta..

Näyttää siltä että antennia on turha alkaa etsimään, se on voinut jäädä vaikka männynlatvoihin roikkumaan.
    Tilaan uuden antennin ja se hoidetaan kotiovelle vielä tämän päivän kuluessa. Paikoilleenasennuksen huolehtinee hra Ala-Väljä itse.. kerrohan Einarille Yrjöltä terveiset.

Joudun lopettamaan nyt, communikaattorini akku on lähes tyh

piip piip
  3. Arvoisa asiakkaamme
    Olette hankkineet Y.Laatta Ky:n maahantuoman kiinalaisen käkikellon. Kello on valmistettu korkealuokkaisista raaka-aineista yhdessä Kiinan suurimmista käkikellotehtaista Shanghaissa.
    Cuculus Canorus Digitalie edustaa runsaine jalopuujäljitelmineen malliston huippua.

Tärkeää:
    Tarkistakaa kellon pohjasta merkintä "PASSED"
    Se tarkoittaa että käellä on passi ja se on rokotettu H5N1 varalta.

Mikäli Teillä on ongelmia ajan asetusten tms kanssa, olkaa hyvä ja ottakaa yhteys valtuutettuun huoltoon.
    Palvelemme Teitä ammattitaidolla kaikissa ongelmatilanteissa.

tj. Yrjö Laatta/
    Y.Laatta Ky

HUOMIO
    Tuo ylläoleva teksti on painettu kiinankielisen käyttöohjeen toiselle puolelle.
    Koska käkikellonne takuuaika (6kk) on umpeutunut 20.09.2006 emme voi suorittaa korjausta takuukorjauksena.
    Ohessa kuitenkin Teidän käkikellonne täsmäkorjausohjeet, olkaa hyvä:

1. Käki on ohjelmoitu ilmoittamaan pariston vaihtotarpeesta kukkumalla toistuvasti "Change battery". Ilmeisesti aamulla havaitsemanne outo kukuntaääni oli juuri tämä.
    Kellon pohjassa on kolikolla avattava luukku jonka kautta AA-paristo voidaan vaihtaa. Suosittelemme alkuperäisiä Y. Laatta Ky:n maahantuomia alkaliparistoja.
    2. Käki ilmoittaa myös väärästä asennuksesta tai holtittomasta käsittelystä kansainvälisellä sanonnalla.
    Varastossamme on edullisia varaosia joilla voimme kunnostaa käkikellonne uudenveroiseksi.
    Tosin lopullinen hinta saattaa nousta lähes uuden vastaavan kellon tasolle.
    Voitte lähettää kellon hyvin pakattuna huoltopisteeseemme tarkempaa tutkimusta ja korjauskustannusten arviointia varten.
    Osoite on

Y.Laatta Ky/
    Kellohuolto
    Isoviisarinkatu 2
    Hälssinki

Liittäkää mukaan nimenne ja osoittenne yhteydenottoa varten.

Parempia aikoja odotellen

Teidän
    Yrjö Laatta
  4. vaimo minulla onkaan.. ja lapset.. nuo pienet kullannuput.
    Riana ja George, kaksoset mutta niin eriluonteiset. Riana tullut äitiinsä.. kiltti ja herttainen, Georgessa taas ilmenee samaa oveluutta kuin isässään. Tutkiva luonne.

No niin arvon härrskap.. noustaanpas veneeseen.. stig ombord vassokuu.. Hupsis ei kaadeta prutkua sentään.. keikkuu vähän uhkaavasti.

Siinä ne istuvat vähän hämillisen näköisinä veneen penkillä ihastellen hopeista välkettä Laattajärven pinnalla.
    Mikähän tuo Laattajärvi olisi ruotsiksi.. joku Plattsjö varmastikin. Parempi olla kääntämättä heille.

Sieltä Itäranta jo avautuukin. Lemmenpesän edessä näkyy jotain liikettä. Kas.. Riana ja Georgehan siinä tekevät hiekkalinnaa.. onkohan se peräti Kuninkaanlinna?

Vällkommen till Lemmenpesä, min hustru prinsess Tiana är inte hemma just nu men här är vår barn.. tvillingarna Riana och George.
    Tulkaas lapset välillä sanomaan kädestä päivää kuninkaallisille vieraille..
    George myös.. eipä luinaista karkuun.

Kyllä.. tämä on ihastuttava paikka aivan totta ja niin rauhallinenkin.. mykky stilla javisst.

Käydään sisään ja nautitaan rinsessan loihtima aamiainen. Sen jälkeen voimme tutustua lähiympäristöön.. käydä vaikka viemässä kukkasia muinaisen Laattajärveläisen muistomerkille.
    Iltapäivällä teemme tila-autolla kierroksen maakunnassa ja rinsessa valmistaa jossain välissä muusia kera lahnamurekkeen.
    Ei kai teistä kumpikaan ole allerginen herneille?
    Passar det at äta ärter med fisk och potatmuuss..
    Ärtpirog är en annan möjlighet.

Jättekiva.. allt passar bra. Hyvä juttu etteivät turhia nirsoile..