Vapaa kuvaus

En meinannut saada nickiä rekisteröityä, kun aina oli joku ehtinyt ensin. Yritin useita erilaisia ja kun mikään ei tuntunut kelpaavan, niin väkisinkin siinä ryhtyi ajattelemaan aina uutta yrittäessään, että tääkin on jo "ehkä rekisteröity", kuten sitten olikin. Lopulta päätin sorvata itselleni nickin tuosta mikä on lainausmerkeissä. Ensimmäisestä otin synonyymin ja jälkimmäisen väänsin ensin murteelliseksi, jonka anagrammin sain jouhevasti sopimaan tuon ensimmäisen kanssa yhteen kirjoitettuna. Näin syntyi Kairakettu, jonka rekisteröintikin onnistui. "Mese"-nimeni on tuo sama. Aikaisemmin tuossa vieressä oli kohta, jossa luki, että asun ulkomailla. Ei lue enää, mutta en ole muuttanutkaan. Linkit: http://www.lyricsfreak.com/d/dire-straits/40681.html, http://www.youtube.com/watch?v=CF_-ThDLF34 Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1393

Kommenttia

10579

1. Ei pidä paikkaansa!
  2. Menee Oulunkin ohi moottoritie, joka on ajoittain melko ruuhkainen jopa niin, että aikaisemmin kesäisin ollut 120:n rajoitus pudotettiin sataseen. Liittymiä on myös, joista tielaitos (vai hallintoko lie) olisi halunnut osan poistaa, mutta kaupunki taisi pistää hanttiin. Samoin on myös sohjoa ja lumipyryä ja kerran oli sellaisessa kelissä kasassa niitä Etelä-Suomeen lomiltaan kiiruhtaneita suksiboksiautoja just tuolla motarilla, itse väistelin niitä puskurinkappaleita.

Ne luettelemasi väylät on kyllä tullut ajettua, mutta ei se oikein kaupunkiajoa ole mielestäni, eikä ne liittymät ym. ole minulle koskaan mitään vaikeutta tuottaneet.

Kapeilla kantateillä on vastaantulijoitakin, rekkoja, joiden vierestä juuri ja juuri mahtuu, mutta niiden nostaman lumipöllyn vuoksi hetkeen ei näe mitään ja seuraava on jo kohta vastassa, sekä yksi takana, ajettava kuitenkin on, vaikka mitään ei näe ja auton sijainti tiellä arvailujen varassa. Usein on onnettomuusuutisissa mainittu etelästä kotoisin olleen mieshenkilön auton lähteneen heittelehtimään ja törmänneen viereisellä kaistalla vastaantulijaan, tänäkin talvena. Eli kantateillä on just noita avaajan mainitsemia etelän poukkoilijoita läpi vuoden, mutta just hiihtolomien aikaan niitä osaa varoa, muulloin ne voivat tulla yllätyksenä mutkan takaa rekkaa ohittaen.

Sitten on vielä hirvet ja porot, joita ei sumun, pimeyden, tai lumimyräkän vuoksi tahdo helposti havaita, eikä aina hyvälläkään säällä. 7 hirven lauma kerralla edessä on kohdallani ennätys, poroja voi olla joskus kymmeniä.

Itse ajan paljon ympäri Suomen ja Ruotsin, 100 tkm/v, kaupunkeja-maaseutuja ja huomenna taas etelän suuntaan.