Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jounirj
profiilit
jounirj
jounirj
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
18
Kommenttia
487
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Iltalehden linkki
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200712146983206_uu.shtml
14.12.2007 11:52
Olen aikoinani kun tämä maksulapun saanut, 2005, enkä muuten ole sitä maksanut, ihmetellyt tuota kohtaa: Tieliikennelain 28§ 2 momentin mukaan ehtojen vastainen pysäköinti yksityiselle alueelle on kielletty. (olin muuten pysäköinyt viivan päälle).
Tämä on siis sanatarkasti kädessäni olevasta maksulapusta. Finlex auki toisella sivulla tieliikennelain kohdasta 28§. Eikä maallikolle tuo oikein aukea niin kuin Parkcom lapussa väittää.
Missä vika, olenko täysin ymmärtämätön
ps. onko muuten lapun sisällä mitään lisää tekstiä, on ollut joskus kiusaus avata tämä lappu. Joku joka on avannut sen voisi kertoa.
13.12.2007 19:15
se kuitenkin ole se EKA ALFA.....vaikka myöhemmät olisivatkin hienompia.
07.12.2007 17:22
huono, sillä 2.0 ja 2.5 ovat halutumpia. 1.6 ja 1.8:sta löytää helposti hyvän käyttöauton.
07.12.2007 17:08
myydään dieseliä, niin kuin muuallakin EU:ssa joten sillä ei ole mitään merkitystä Suomen löpön käyttöön.
07.12.2007 17:03
ainakin 165 hv:t ja kuulemma sama ongelma 180:ssä. Niihin tehtiin aikoinaan myyjän toimestakin muutoksia. Jäähdytintä kun keittelee sitruuna/muurahaishapossa niin voi kestää paremmin viileänä mutta jos laittaa kahvat eteen niin summerit huutaa. Kalliit varaosat (no missä ei veneessä olisi), ja vaikea saada. Veneliikkeiden kommentit, kun tarjoaa vaihdossa, kertoo aika hyvin....voitaisiin ottaa mutta kun siinä on tuo BMV. Useammalla tutulla on kokemusta niistä, ja asia on juuri noin.
Tosin jos ei laske koneille hintaa, ajaa niin kauan kun hermostuu lopulta ja vaihtaa koneen(t) niin paketin arvo nousee kummasti.
Googlettamalla löytyy varmaan "kokemuksia"
07.12.2007 16:54
Joko olet omistanut monta kun noin hyvin tiedät, itsellä neljä enkä ole vielä törmännyt kuvaamiisi murheisiin.
04.11.2007 10:48
että olisi pakollinen. Kannattaa asentaa kyllä jo turvallisuuden takia ja lisäksi laite on tavallaan "ilmainen" koska yleensä vakuutusyhtiöt myöntävät siitä lisäalennusta. Mitä kalliimpi vakuutus sen nopeammin se maksaa itsensä.
Itsellä ollut aina vaikka nykyään on diesel, niin sielläkin on. Pienimmillään, helpoinmillaan se on automaatti pullo mistä kuumuus avaa lasiventtiilin.
04.11.2007 10:46
Ajoa makealla vedellä, esim, mikkihiiren korvilla tai sammiossa. Pieni pyöräytys ilman vettä niin ettei pumpun siivet kärsi. Termari pois ja kone täyteen seosta.
Ennen viimeistä sammutusta öljyä kaasarista, kasihan ei sammu öljyllä mutta muutama desi riittää.
Näin ainakin itse olen toiminut, kuullut "isoilta" pojilta.
11.10.2007 18:29
kyseessä ole pelkkä vuosimalli/väri/sisämateriaali ero. Dieselillä ei ajoa mutta tehtiin yksi kesä lomaa, kaverilla 2655 ja itsellä 2755, koneet 260 ja 235hv, bensa. 26" on isompi kuin 27" vaikka merkinnät ovat toisinpäin. Kulutukset, samoissa paikoissa tankattiin, 26" 2.0l/nml ja 27" 1.7l, matkavauhdilla 20-21.
Nythän joku tietysti väittää ettei vienyt noin vähää, mutta niin vain vei. Kummatkin veneet uusia tuolloin, -89.
Edellinen veneeni oli 2455 ja sillä kulutus 1.5l, kokemusta noilla malleilla yli 4v.
11.10.2007 18:18
tuossa alussa mainitsin jotkut ovat jo niin varmoja holtittomuudestani etteivät vastaa edes s-posti viesteihin.
Muuten sama myyjä ei toimittanut työkaverille autoa, vaan se tilattiin pääkaupungin ulkopuolelta. Siellä, kuten alun vastauksista kävi ilmi, halutaan myydä autoja.
Niin ja siitä riesasta, en ole kertaakaan vielä ottanut yhteyttä myyjään kaupan jälkeen. Aina ne korjaukset on hoituneet huollon kautta. On toki joku myyjä, sitten kun kaupat on syntyneet, tarjonnut huollon ajaksi sijaisautoa. Kerran otin tarjouksen vastaankin.
04.10.2007 17:39
oli siis juuri niinkuin testissä oli havaittu, ja mitä itse pelkäsin todeksi. UUTTA AUTOA EI SIIS HANKITA tuosta vaan. Pitää käyttäytyä ovelasti, pukeutua oikein, hieman psykologiaakin olisi hyvä hallita.....siis oikesti olenko niin hölmö että luulin että voisin vain mennä autokauppaan JA OSTAA AUTON.
Olisi muuten siis bisnespaikka, pidetään hyvähintaisia kursseja missä ostajille opetettaisiin oikeat kikat, siitä voisi vielä saada kurssitodistuksen. Tämän todistuksen esittäjälle olisi automyyjän MYYTÄVÄ AUTO. Se voitaisiin kirjata vaikka johonkin säädöskokoelmaan.
25.09.2007 10:59
en viitsinyt tässä kertoa yksityis kohtia niin tarkkaan koska kyseiset liikkeet/myyjät olisi voitu tunnistaa.
Luonnollisesti. esim. juuri tämän Mondeon kohdalla lähetin viestin yhteyshenkilöllemme jolle kerroin että tuo on minun seuraava auto, ei vain viitsinyt edes vastata ettei halua myydä.
Mitä tulee tuhon ennakkoon tilaamiseen, toimii toki varmaan soittamallakin, mutta minä toimin mielummin niin että tutustun ensin autoon ja jos se vaikuttaa mukavalta niin myyjä järjästää koeajon sovitulla mallilla. Ei tule myyjälle noita maitsimisiasi "töitä" likaa kun eivät oikein ole kiinnostuneita niitä tekemään.
Jos joutuisin ajamaan sellaisen mallin jota en varmaan halua, niin joutuvat pesettämään sen kuitenkin. Tässä suhteessa logiikkasi tuntuu hieman ontuvan.
Sitä paitsi tämä nykyinen järjästyi juuri kuten kerroin, tosin kerrottuani koeajon jlkeen että todennäköisesti otan sellaisen en myyjästä sitten enää kuullutkaan. Sain vastaavan tilattua sitten Viikistä.
Yrityksemme sitäpaitsi tilaa auton aina jommalta kummalta "isolta" joten myyjän lisätyö olisi vain vaihtaa s-posti osoite. Kauppahan syntyy kuitenkin ostaja vain jompikumpi.
Eihän täällä myydä mitään "eksoottista" mallia vaan niitä vakiomalleja joihin minunkin on siis tyytyminen, eikä se ole ongelmia tuottanut.
En muuten tiennyt että myyjät tekevät työtänsä vapaa-ajalla niinkuin viestissä kerroit, oletin heidän tkevän nuo myyntipuuhat ihan työajalla jopa vielä prosentti liksalla.
Tuo selittääkin jo miksi uuden auton ostaminen on pääkaupunki seudulla niin vaikeaa, en mnäkään vapaa-ajalla kauheasti viitsi työpaikkani töitä tehdä. Tuossa toisessa viestissä käy ilmi että muualla suomessa myyjät siis tekevät työnsä työajalla koska auton ostaminen siellä ilmeisesti onnistuu.
24.09.2007 12:40
TMD40A, on kaiketi sama kone, eri vaihtimella ja ilman välijäähdytintä. Itse olen imenyt paisuntasäiliön kautta, kun sen irroittaa ja laske mahdollisimman alas niin saa aika tyhjäksi.
22.09.2007 12:24
viatonta autoa, ei nyt sentään ihan mutta lähelle. Minä ikuinen Alfa-hemmo olen joutunut jo usean vuoden ajamaan muilla, nyt alla Seat Leon. Liki kolme vuotta ja ainoa vika on ollut etukynttilä. Moni ei vieläkään pidä Alfaa autona, kuten ei Seattiakaan, joten ne kummatkin sopi siis sen puolesta minulle.....vielä joskus saan sen viidennen Alfani.
14.09.2007 17:30
viesti oli siis tarkoitettu keskustelun aloittaneelle.
03.08.2002 10:34
nyt näin aluksi listaat omat harrastuksesi niin me muut voidaan sitten "keksiä" niillekkin ihan oma vero, niitä kun Suomessa on mielestäni liian vähän.
No onneksi valtiokin on laskenut että "veneverosta" tulisi enemmän kuluja kuin tuottoa. On näet kovin "ruuhia" nämä suomen veneet.
Itse en ole kateellinen sille jonka näen ajavan isommalla veneellä kuin itsellä on, olempahan vain iloinen hänen puolesta. Eiköhän hän ole maksanut jo niin paljon veroja kun on varaa sellainen hankkia, joten suotakoon se.
12.09.2007 17:31
on lättänä pohja, siis kova kelissä. Itse en ole ajanut, tuttu vaan pois myydessä ei antanut juurikaan kehuja. Voi käydä niin että veneily ei enää innostakaan...kokoisekseen muuten perheellesi sopiva.
10.09.2007 18:22
tehoturboa ei ole saatavissa kuin 200hv: koneeseen.
10.09.2007 17:48
noita juuri enää näy. Itsellä oli -73:n vuonna 76-77. Ruostui sen verran iloisesti että piti luopua. Ei halunnut lähteä pakkasella käyntiin, mutta oli hieno ekax auotox. Oli tuolloin kuitenkin hienoa omistaa ALFA. Jos viitsii nähdä vaivaa niin saa kovalla työllä itselle auton jota muilla EI OLE. Hyvää käyttöautoa...hmmm
27.08.2007 17:47
23 / 25