Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
marita84
profiilit
marita84
marita84
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
122
Kommenttia
279
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
...niinpäs näyttää olevankin =)
04.02.2010 07:41
Itse myös optometriaan Ouluun hakemassa, ja saanut selville jotain infoa =) Nuo koulumenestyspisteet vaikuttavat melkoisen paljon, ne ratkaisevat sen pääsetkö edes pääsykokeisiin. Hakijoita paljon ja alotuspaikkoja vähän, se nostaa pisterajoja. Viime keväänä maksimialkupisteet ensimmäinen hakutoive + todistukset yhteensä 60 p. ja kutsun sai kun pisteet olivat vähintään 51. Riippuu toki vuodesta millaisiksi nuo rajat muodostuvat. En sitten tiedä tuosta Helsingistä, mutta luulisin että myös sinne haettaessa nuo todistukset merkkaavat melko paljon. Uskoisin että tuolta Stadian sivuilta löytyy infoa ja taulukot omien alkupisteidesi laskemiseen =)
03.02.2010 22:09
https://webas.intra.jypoly.fi/pls/asio/asio_rakenne_julkaisu.rakenne_osaamisalue?ckohj=MTA&csuunt=99999&cvuosi=9S&caste=N&cark=2...
03.02.2010 21:56
...täytän ensi kuussa 26 ja tarkoituksena hakea myös ammattikorkeaan nyt keväällä. Takana on myös aiempia amk-opintoja eri alalta ilman valmistumista. Kun viimeksi aloitin ollessani 20-vuotias, oli silloinkin alottavissa opiskelijoissa paljon eri ikäisiä ihmisiä, toki suurin osa näitä juuri lukiosta tai amiksesta valmistuneita, mutta myös ihan reilusti keski-iänkin saavuttaneita tyyppejä. Riippuu tietysti varmaan alasta mikä on ikärakenne, mutta eiköhän mekin vallan mainiosti joukkoon mahduta =) Ja kun ikää on edes hiukan enemmän kuin se 18, uskoisin että tällöin asenne opiskeluun on hiukan erilainen kuin itsekin lukiosta vasta päässeenä "pakko oli vaan jotain päästä opiskelemaan". Itselläkin se "oma juttu" on vasta tässä kokeilujen ja erehdyksien kautta alkanut selkiytymään. Tsemppiä vaan pääsykokeisiin =D
03.02.2010 21:46
...huone Monte Kristosta =)
21.08.2009 17:56
Lähinnä ajattelinkin että ihan tosi harvoin alkaisin kokeilemaan, en todellakaan päivittäin. Tänään kuitenkin käytiin n. 2 km, hyvin jaksoi ja virtaa riitti vielä myöhemmäksikin. Vapaana ollaan käyty pellolla juoksentelemassa, tuntuu vain että meinaa silloin välillä vetää itsensä piippuun kun vanhemman perässä yrittää pysyä eikä malta pysähtyä paikoilleen =)
11.11.2008 23:24
...oli monta vaihtoehtoa. Joku noista se varmaan on, kunhan katson vielä millaiset lehdet noissa pensaissa on...
09.10.2008 16:19
...ettei vaikuta koiraan ja sen luonteeseen välttämättä ollenkaan, mutta ajattelin varmistella ettei uuden pennun tulo samanaikaisesti tai hiukan myöhemmin järkytä koiran "mielenterveyttä" jos se on leikkuksesta vielä hiukan pihalla =)
25.06.2008 14:47
Tuo oli tosi näppärä linkki =)
25.06.2008 14:30
"Eihän koira ole lihan syöjä!! siis raan lihan!!
Onhan nappuloissa lihaa mutta sehän on kypsennetty!!"
Mitenkäs luulet, onko silloin vuosisatoja sitten ollut nappuloita ja ovatko koirat osanneet itse kypsentää lihansa? Ei se koirasta mitään petoa tee jos raakaa lihaa syöttää, sitä käsitykseni mukaan pitääkin antaa (korjatkaa viisaammat jos olen väärässä). Ei koira raakaa lihaa syötyään ala kimppuusi käymään, tuskin kaverisikaan sille ihmislihaa syöttää.
25.06.2008 14:17
...avustanne. Nimen tulisi ehkä olla suomalainen miehen nimi, koska tämän hetkinen poikamme on nimeltään Risto, tuskin mikään Max sopisi meidän laumaan hirveän hyvin =) Ja saamelainen sen takia, koska harkitsemamme pentu olisi sammari.
24.06.2008 20:20
Ei varmaan tähän ongelmaan apua tuosta ollut mutta jatkossa ehkä muissa tapauksissa =) Ja sain jo mailin uudestaan kirjoitettua.
23.06.2008 17:14
Jossain lahjaliikkeessä näin kerran tauluntyylisen, jonka mukana tuli jotain massaa tai "sementtiä", johon saa sitten painaa ja ikuistaa pienokaisen kämmenen tai jalan jäljet. Oli aika söpö idea minusta =)
22.06.2008 23:48
...meidänkin reikäpäällä on sen verran itsesuojeluvaistoa että ainoastaan kerran meinasi renkaan eteen porhaltaa. Eikös nämä apulaitteet yleensä tule melko keskelle pyörää jolloin tuo pyörän eteen juoksemisen riski pienenee? Yksi mitä mietin on se että mitenkähän tuo pissatus ja kakatus luonnistuu, kun ilmeisesti tämä liikkumavara pyörän ja koiran välillä ei ole kovin pitkä, joten joutuukohan sitä itsekin sitten kömpimään perässä pyörän kanssa ojaan =P
16.06.2008 23:59
Vatsa täynnä kasvisruuasta! Eipä tuo tofu juurikaan itsessään miltään maistunut, mutta toi kuitenkin ruokaisuutta täytteeseen. Hetken aikaa pannulla paistoin muiden täyteaineiden kanssa. Ja hyvää tuli! Koirulille pitäisi vielä jaksaa sekoitella possunliha-porkkana-riisi-nappula- mössöä valmiiksi jääkaappiin.
14.04.2008 22:41
...sanonnan olen minäkin kuullut =)
14.04.2008 16:11
...tuli kolme vuotta täyteen. Leikkaamaton uros. Kuten Sikra tuossa mainitsi, todellakin silloin erityisesti saman tien yökkäilee kun on heinää syönyt mutta myös vaikkei olisi aikoihin syönyt.
14.04.2008 15:20
...sekarotuiset ovat todella rumia? Omani on ainakin kaunis kuin mikä =)
14.04.2008 15:17
...kyllä varmasti juu jos sinne pääsee, mutta kyselinkin tässä vinkkejä lähinnä nettilinkkeihin kun itse en ole nikään haka etsimään enkä useilla hakusanoilla kokeiltuani ole löytänyt etsimääni. Tyhmähän ei ole se joka kysyy...
03.04.2008 18:25
Yksi asia mitä olen mietiskellyt on se, kuinka minun pitäisi toimia silloin kun koira alkaa räksyttämään mielestään uhkaavalle ihmiselle, eli yleensä vanhemmille miehille. Jostain olen kuullut, että pitäisi olla itse reagoimatta tähän mitenkään jolloin ei omalla "räksytyksellään" vain yllyttäisi koiraa lisää. Toinen vaihtoehto olisi sitten toruminen ja kieltäminen.
25.02.2008 14:57
1 / 14