Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Me olemme siinä onnellisessa asemassa, että asumme kumpikin syntymäkunnassamme.
    Avioliittomme ensimmäisen vuoden asuimme Laten kotikylässä, ja sitten erehdyimme muuttamaan sellaiseen Espoo peräkorpeen, josta oli melkoinen kävelymatka lähimpään kauppapuotiin, joka oli just sellainen kuin ikivanhojen kotimaisten elokuvien sekatavarakaupat olivat.
    Kohteliaan asiakaspalvelunkin sai, jos kuului svenska talande bättre folkiin.

Kipinkapin tulimme takaisin kotikuntaan mummolan vintille, ja täältä emme lähde kulumallakaan, Onhan tämäkin paljon muuttunut maisemaltaan. Tämä on muuttovoittoinen kunta, joten uutta väestöä taitaa jo olla enemmän kuin "alkuperäiskansalaisia". Monista on tullut lähemminkin kuin vain hyvän päivän tuttuja, ja vanhat paikkakuntalaiset suorastaan halaavat, tavattiin kuinka julkisella paikalla tahansa.
    Täällä on päiväkoteja, kouluja joka kylässä, ammattioppilaitos ja kolme yliopistoon johtavaa oppikoulua. Palvelukoti, vanhusten asuintaloja, kunnallisia yhtiömuotoisia vuokrataloja ja asuntoja kehitysvammaisille.
    Omalääkärijärjestelmä pelaa sujuvasti, ja hätätilassa pääsee heti päivystykseen.
    Terveyskeskustakin voisin mainostaa ja sairaalaa, mutta johan tuossa taitaa olla kehuja kerraksi...

Kun tähän vielä lisää sen, että omat jälkeläisemme ovat jääneet kotikonnuille, niin eipä muuta voi toivoakaan.
    Kun lapsenlapset olivat päiväkoti-iässä, ja päiväkodeissa järjestettiin isovanhempien päiviä, tapasimme mummeja ja vaareja ihan Oulua myöten.
    Kuultuaan meidän olevan paikkakuntalaisia melkein kaikki sanoivat, että olimme onnellisia, kun olimme niin lähellä lapsenlapsiamme. Emme olleet eri mieltä...

Nyt alkaa varmasti aika mennyt umpeen. Katsotaanpa, miten muijan käy.
  2. Vähän samanlainen kokemus oli minulla meidän koirastamme - tosin vain perhepiirissä.
    Kun olimme koiran kanssa kahden kävelemässä, eläin totteli kuin ajatus.
    Vaan annahan olla, kun mieheni oli mukana, ja minä komensin koiran sivulle, niin eikös se rontti mennyt mieheni sivulle!
    Hermojen menettäminen ei olisi auttanut, ja totesinkin, että koiramme oli sovinisti.