Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Huomentapäivää!

Kyllä meillä on emäntä! Aamuhämärissä alkaa jo siivota ja laittaa kukkia vaasiin, ja sitten kehtaa Kaulinkin murjottaa!
    Mikäpä on kissojen kisaillessa, kun ne saavat heti aamusta kermaa ja silityksiä.
    Kaulin on varmaan unenpöppörössä ja kuvittelee, että sen pitää näyttää virkaintoiselta, ettei sitä laiteta ulos sateeseen turpoamaan.
    Kyllä sitä nolottaa, kunhan se herää kunnolla, ja varmasti se ymmärtää pyytää Skillanilta anteeksi aamuäkeyttään.

Ajattelin ilmoittaa, että aurinko on tulossa jo meidän kohdalla, mutta ei se kauan naureskellut, kun naapurimaan lippu peitti sen. Kyllä mustat pilvet osaavatkin olla mustia!
    Onhan tässä vielä aikaa odotella heinäpoutia ja oikein kunnollisia ukonilmoja.
    Omituista, että se jyrähtely kammottaa minua, mutta salamoista nautin!

Olin suunnitellut pikavisiittiä etelänaapuriin, mutta ukonkutale ei ole innostunut ajatuksesta, eikä hän yksin minua päästä.
    Hän leikkii jonkinlaista holhoojaa, ja olenhan minä huomattavasti eli kaksi vuotta ja kolmetoista päivää häntä nuorempi ja muutaman sentin lyhempikin kuin hän.
    Vain painossa hän jää toiseksi. Se on oikeastaan hyvä asia.
    Juuri toissapäivänä hän löysi vaatekomerostani aivan uudet farkut, jotka olivat kuin räätälin hänelle tekemät. Jalomielisesti lahjoitin ne hänelle, kun ne eivät enää minulle mahdu.

Täällä oli äsken näkymä kuin edellisellä kotinurmikollamme:
    Siellä marssivat aikaisin aamulla rastaat kuin paraatissa, ja nyt ovat naakat vallanneet ruohikon, jota huoltomies juuri höyläsi leikkurillaan.
    Aurinkokin onnistui kurkistamaan mustan taivaan takaa lintujen aamumarssia. Ehkä kesä kuitenkin tulee jo ennen heinäpoutia...
    Odotellaan ja katsellaan...
  2. Kesäistä ehtoota täältä heinäpellon laidasta..
    Sää on ollut kaikkea muuta kuin yksitoikkoinen, ja nyt näyttää olevan suvi-illan vuoro.
    Nauramatta en kylläkään pysty tiirailemaan taivaalle. kun tulee mieleen se Eestin lippu. Todella selkeästi kuvattu otos tämänkin päiväisestä Suomen suvesta!
    Saapas nähdä mitä se puuttuva futuuri tuo tullessaan.

Varmaan moni on kuunnellut Juha Jokisen urheiluselostuksia.
    Hän on se sama kaveri, joka sai kielitoimistolta luvan kokeilla lukusanojen uudistettua käyttöä::" kaksikymmentä ensimmäinen," j.n.e.
    Vaikka meillä oli aikoinaan oikein hyvä suomenmaikka, käytti Jusu silloin tällöin sitä futuuria, jota meillä ei ole.
    Kerran hän selosti jostakin ulkomailta hiihtoja, ja joku suomalainen oli hiihtänyt hyvän ajan. Sitten tuli selostajan näkökenttään joku ulkomaalainen hiihtäjä, ja selostaja säikähti pahan kerran, että onko se ulkomaan elävä nyt aikeissa viedä meiltä kultamitalin.
    Sitten alkoi varsinainen kaikkien aikojen selostus. Hiihtäjä tuli lähemmäksi, ja Jusun toivo heräsi uudelleen. Näytti siltä, ettei tulokas jaksanut hurjaa vauhtiaan loppuun asti.
    - Hän tulee häviämään! huusi Jokinen ja ainakin neljästi hän kerta kerralta huusi valoisampaan ääneen, että hän tulee häviämään.
    Minulle tuli sellainen olo, että Jusu lopuksi huutaa, että hiihtäjä tuli häviämään, ja niinhän siinä kävi!
    "HÄN TULI HÄVIÄMÄÄN!" huusi selostaja autuaalla äänellä.

Minä taidan nyt ruveta häviämään makuuhuoneen suuntaan.
    Kun olen pakkovaltaa vastaan, olen taas tänäkin aamuna vapaaehtoisesti herännyt ennen kuutta.

Terkiut kaikille!
  3. Aamua taas!
    Satamatonta ainakin täällä, joskaan ei hellettäkään voi kehua.
    Kahvi on valmista, mutta kukaan ei raitilla rallata.
    Yksinäni siis laulelen, vaikkei iltakaan tullut ole, eivätkä päivän työt ole päättyneet, kun eivät ole vielä alkaneetkaan.

Pari pikkulintua syöksähtelee siivet väristen etsimässä aamiaista. Kova on pienillä urakka, ja yöllisen sateen jäljiltä ne saavat joka syöksynsä jälkeen vesiryöpyn

Telkkari on auki, ja siellä molottaa jokin ammattipuhuja, joka ottaa osaa puhenopeuskilpailuun..
    Moni meistä muistaa varmaan sen ajan, kun oli vain radio, ja siinä esiintyviltä vaadittiin kaunis, selkeä ääntäminen, joka oli tarkoitettu kuulijoitten ymmärtämiseksi.
    Se oli silloin, mutta nyt on nyt.
    Se taas meriteeraa, että meikämuija on tv:ssä esiintyvien naisten pukeutumisetiketeistä niin paljon jälkeen jäänyt, että aikamuodostani taidan olla peräti pluskvamperfekti.
    Imperfektinä olen itseäni pitänyt, mutta se on turhaa itsekehua, kun en ole tv-toimittaja, kuuluttaja enkä edes poliitikko tai peräti ministeri. Viimeksi mainittujenkin joukossa on esiintynyt Amarin mannekiineja ihan vesirajaan asti.
    Vaikka eihän se sukkien vika ole, jos hame on liian lyhyt.

On se tuo aurinkokin utelias! Sepelkyyhky ja mustarastas lehahtivat samalle oksalle, ja heti tuli aurinko katsomaan miten ne pärjäävät keskenään.
    Ei minulla mitään auringonpaistetta vastaan ole,
    Oikein aurinkoista päivää kaikille Kahvipirttiin poikkeaville.
  4. Päivää vaan!
    Nuukahdin nojatuoliin. Olin taas herännyt aamukuudelta. Kun puolisko heräsi seitsemältä, oli kahvi valmis ja minä nauttinut monipuolisen aamuateriani: kahdeksaa sorttia pillereitä, jauheita, näkymätöntä hengitettävää ison putken läpi j.n.e.

Nyt pitäisi käydä vaatekomerot läpi toivoen, että jotakin päälle pantavaa löytyisi.
    Kortti pitäisi kirjoittaa saksalaiselle kesänaapurille, ja olenhan jo pari tekstiäkin saanut aikaseksi: Lieber Freund und viele Grüsse. Saisivat sakemannit poistaa tuplaässänsä, kuin läppäristäni ei sellaista löydy.

Kummankin elämä on niin täyteen "buukattu", että saattaa jäädä pääsemättä mökkeilemään. Ei voi valittaa, että elämä on yksitoikkoista. Tosin pääosassa ovat terveyskeskuksen omalääkärit, omahoitajat, röntgenit ym. ym.
    Onneksi napani saa olla ihan rauhassa, mutta ukkorukkaa piikittelevät napaan kolmen kuukauden välein.
    Aikataulut eivät tietenkään sovi yhteen, mutta tällaisilla konsteilla ovat pitäneet meidät hengissä. Ruikuttaa ei siis passaa.
    Ei, mutta nyt on rymi9stettävä komeroihin.
    Pitäkää peukkuja!
    Niin ja tietysti voikaa oikein hyvin..