Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Joulurauhaa kaikille.
  2. No jopas jotakin! Lokari X on pitkästä aikaa käynyt pirtissä kiehauttamassa kahvit. Ihan mukavaa, ettet ole meitä kokonaan unohtanut.
    Jos olisi luvassa valkea joulu, houkuttelisin sinut Kahvipirttiin joulun viettoon. Nyt vain lähetän lämpimät jouluterveiseni sinne, missä käsitykseni mukaan on jouluna vielä lämpimämpää kuin täällä.

Meillä näyttääkin olevan tulossa mitä ihanin kevätpäivä. Pitäisiköhän lähteä nuorison tontille katsomaan, joko on sinivuokkoja?
    Olkoon nyt kuitenkin lähtemättä. Tässä on suklaarasioita paperoitavina ja edessä pikavisiitti serkun luo. Hänen kaikki kaksi lastaan ovat lähdössä maailmalle.
    Tyttären määränpää on Thaimaa, ja poika lähtee vaimonsa kera viettämään 50-vuotispäiväänsä Portugalissa.
    Niin vauhdikkaasti ne lapset vanhenevat että saattavat pian porhaltaa ohi meistä, jotka olemme tulossa lapsiksi jälleen.

Olen kuukauden päivät pohtinut, olenko tulossa höperöksi.
    Mielestäni pelottavan varmoja merkkejä on ollut näkyvillä.
    Taitaa olla sukuvika, koska serkkuni kertoi heränneensä keskellä yötä siihen, että olohuoneen sohvalta joku karjui, että herää ja mene keittämään kahvit!
    Serkku oli kiukkuisena karjaissut takaisin, että keitä itse, minä nukun!

Herranen aika! Nyt aurinko suorastaan räjähti paistamaan, ja melkein samoin tein se peittyi pilveen.
    Muuten onkin tilanne valoisa. Joulusiivous on tehty, laatikot laitettu, ja vain kinkku on paistamatta ja kuusi tuomatta sisälle.

Iloista joulunodotusta tässä toivottelen!
  3. Onkohan joku uskontotietäjä informoinut minua siitä, että ihmiset keksivät jumalat koska eivät osanneet selittää outoja ja erityisesti pelottavia ilmiöitä.
    Olisinko onnistunut ihan itse saamaan päähäni moisen ajatuksen. Koulussa sitä ei ainakaan opetettu. Siellä juntattiin
    enemmän tai vähemmän koviin kalloihimme lähinnä ev.lut-aatetta. Jonkin verran tietämystämme rikastutettiin roomalais-katolisen kirkon opeille, mutta ortodoksisuudella meitä ei rasitettu. Muista uskonnoista puhumattakaan. Myöskään siveysoppia meille ei opetettu, vaikka koulun mainostettiin
    toimivan kristillis-siveellisessä hengessä.

Ja sitten terveisiä: Aloittajalle kiitokset mielenkiintoisesta aiheesta ja Lahden taakse asiallisesta mielipiteestä. En tajunnut sitä mitenkään junttaukseksi. Niin minäkin ajattelen,
    mutta kyllä meillä lahkolaissaarnaaja sisään päästetään ja hänen kanssaan keskustellaan joskus pitkäänkin.
    Olemme tulleet siihen tulokseen, että välillämme on molemmin puolin lähinnä ystävyyttä.
    Samanlaisia ihmisiähän me kaikki olemme.
  4. Aamua!
    Ei näytä talvelta.
    Olen lueskellut keskustelua aiheesta aito kuusi vai muovikuusi. Pitihän minun tietysti ilmoittautua aidon kuusen kannattajaksi. Siinä sivussa otin vähän kantaa ekologiaankin. kun joku sen perään kyseli.
    Kerrankin asia, johon keskustelijat ainakin tähän mennessä ovat ottaneet kantaa arvostelematta toisia kirjoittajia.
    Olisikohan siinä porukassa jo päässyt joulurauha valloilleen?

Minäkin melkein rupesin odottamaan joulua. Aito kuusikin odottaa jo parvekkeella.
    Petikaverikin heräsi ja koikkelehti viereeni sen näköisenä, että ilmoitusasiaa olisi. Ei maininnut mies, että hyvää huomenta, kulta. Asia oli paljon tärkeämpi: -- Et ollut eiliseen salaattiisi laittanut ollenkaan sipulia.
    Minä ihmettelin, ettei hän lähes 57 vuodessa ole havainnut, etten milloinkaan laita vihannes- ym. rehusalaatteja ilman sipulia.
    Oli kylläkin asiasta tietoinen, mutta epäili, etteivät Kahvipirtissä mahdolliset lukijat arvaa, että sipulia pitää olla.

Siis: SIPULIA PITÄÄ OLLA SALAATISSA KUIN SALAATISSA!
    Ennen kuin aiemmin mainittu mieshenkilö tulee täydentämään yllä olevan lisäykseni, ilmoitan itse, etten sentään hedelmäsalaatteihin sipulia laita.

Nyt lähden inventoimaan jääkaapin. Jos jotakin ostettavaa on, kannattaa se tehdä vaikka tänään. Ensi viikolla taitavat olla kaupat pullollaan asiakkaita. Varmaan näkisi tuttujakin, mutta kaikki ovat kiireisiä, joten keskustelu taitaa olla seuraavanlainen: -- Hei, hei! Mitä kuuluu? Hyvää joulua!

Niin että: -- Hei, hei! Toivottavasti kuuluu hyvää teille kaikille.
    Jouluja toivotan myöhemmin.
  5. Oliko se nyt Copernicus vai Kepler, joka sanoi, että se pyörii sittenkin?
    Oli kuka oli, mutta oikeassa oli. Mistä se ymmärsikin, että 2000-luvulla tulee sellainen hyrrä, joka temppuilee mutta pyörii sittenkin!

Mietin, mihin kulutin eilisen päiväni, mutta tämän pahuksen rakkineen kanssa tapellessahan se meni. Niin ja joulukorttien kirjoittamisessa ja postittamisessa.
    Täkäläisessä itellassa olivat halvat joulukorttimerkit loppuneet.
    Jos olisi odottanut asiakasjonon lyhenevän, olisi varmasti saatu kaupan pihalle puhekuoro lausumaan kauneimpia suomalaisia sivistyssanoja. Kyllä lappasi kiukkuista väkeä pihalle.

Puolisko kävi eläkeläisten myyjäisissä ja aloitti arpojen ostamisella. Ensimmäisellä arvalla tuli suuri säkkikankainen kassi, joka olikin tarpeen. Se oli täpösen täynnä arpavoittoja ja ostoksia. Kakkua maistettiin iltapäiväkahvin kanssa ja miltei loput aamukahvilla. Hyvää oli! Pieni pala sitä vieläkin on jäljellä. Saapa nähdä, kumpi meistä ohimennessä sen suupalan hotkaisee.
    Oikeastaan se kuuluu puolisolleni, joka on kiltisti pyyhkinyt kyökin kaapit.
    Minä olen ahkeroinut kirjahyllyjen kanssa ja häätänyt epäuskoisen avun tarjoajan
    ainakin kahdesti pois jaloistani. Kolmannella kerralla ei tarvinnut muuta kuin mulkaista
    kiukkuisesti, ja kandidaatti häipyi olohuoneen ovelta tosi liukkaasti.

Taidan päästää puoliskoni läppäriämme naputtelemaan ja lähden tyhjentämään kristalli- ja keramiikkakaapin. Se vie enemmän aikaa kuin kirjahyllyjen siivous, kun pitää olla varovainen, ettei riko niitä turhan kalliita astioita, joilla meitä on lahjottu.

Toivotan itselleni työn iloa ja teille kaikille rauhaisaa iltaa.