Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Oikein valoisaa syystalvipäivää!
    Ei vielä ole edes pakkasta: ulkolämpötila +3,6 Celsiusta.
    Maailma on lähinnä kelta-oranssi; vihreää on vain nimeksi.
    Tällaisena päivänä hymyilisi kuin Hangon keksi, vaikkei muuta syytä eloisaan ja valoisaan mieleen olisikaan.
    Nyt kylläkin on. Olen nähnyt painajaisia osoitteista, joissa asuu sukua, ystäviä tai muuten vain muistettavia henkilöitä. Yhdessä ja erikseen olemme rakkaan arkipuolisoni kanssa penkoneet kaikki paikat, mutta osoitteita ei ole löytynyt ennen kuin eilen ja ihan itsestään!
    Mitäkö varten eivät löytyneet ennen eilistä? No, kuka sitä nyt kadonneita papereita ja kansioita ensimmäisenä penkoisi kirjoituspöydän ylimmästä laatikosta. Jos ne kirjoituspöydän laatikossa olisivat, eiväthän ne silloin olisi kateissa, vai mitä?
    Edellä olevan perusteella kumpikaan ei kaivellut ylälaatikkoa, koska molemmat uskoimme, että tottahan toinen on sen jo penkonut.
    Eilen sitten arkipuolisoni etsi edellä mainitusta lootasta suurennuslasia, jonka paikka ei ole siellä vaan missä muualla milloinkin. No, kateissa oleva suurennuslasi löytyy aikanaan. Tärkeintä on, että osoitteet löytyivät!

Niin etten nyt enää näe painajaisia. Taidan lähteä Tiimariin ostamaan joulukortteja ja kirjoitan ne välittömästi, jos vaikka tulisi ihan joulumieli...
    Palkitsin puolisoni diplomilla, jolla todistetaan, että mieheni on kertakaekkijaan Melekeen savolaenen.

Että tällaista meille kuuluu.
    Oikein hyviä kuulumisia rakkaille (mahd.) lukijoillekin.
  2. Huomenta.
    Olen toista tuntia odotellut, että aamu valkenisi. Muutama katulamppu kylläkin palaa, mutta tuikku olisi niitten osuvampi nimi. Eivät ne mitään valaise.
    Yhtään autoa ei ole vielä mennyt, eikä mahdollisia jalankulkijoita pimeydestä näe.
    Sattuuko joku reipas olemaan aamulenkillä? Täällä olisi pannu kuumana ja aamupalaksi juustosämpylöitä. Tervetuloa!
    Lopetan kirjoittamisen tältä erää tähän, jos vaikka lyhyempi pätkä menisi läpi.
    Heippa!
  3. Luonto ja ihminen reagoivat eri tavoin vuodenaikoihin.
    Kun tulee syksy ja ilmat kylmenevät, ihmiset lisäävät vaatetta päälleen. Luonto sen sijaan riisuutuu, mutta sitä ennen se näyttää koko kirjavan kauneutensa: koivut ovat vielä melko vihreitä, mutta muutama keltainen oksa tai lehti korostaa niitten itsenäisyyttä: niitä ei edes hiljakkoin riehunut myrskykään repinut.
    Taaempana yksi hätäinen haapa on kokonaan keltaisissa, mutta muut saman puuheimon kasvatit seisovat vielä arvokkaan jäykkinä koko vihreydessään.
    Linnut ovat lounastaneet pihapihlajat täysin tyhjiksi marjoista, mutta pellon reunalla neuvokas pihlaja on vaihtanut lehdyköittensä värit punaiseksi. Se on yhtä upean punainen kuin ennen muinoin kirkkomäen vaahterat, joita piirustuksen opettajamme marssitti meidät maalaamaan.
    Taidan taas kirjoitella sellaisia höpöjä, että aurinkokin tuli kurkkimaan ja palasi sitten pilvien taakse nauramaan.
    Vaan olen minäkin nauranut tänään makeasti lukiessani seitsemänkymppisten konsertissa olleesta tosi optimistisesta mummosta. Kiitos, Liisa.Sal!
    Ja kiitoksia kaikille teille, jotka jaksatte kirjoituksillanne piristää kotinurkissa jalkojaan raahaavaan ankeaa akkaa.
    On muuten ihan uudet kumisaappaat, joihin mahtuu muutama villasukkakin. Ostin toissapaäivänä ja komeasti kokoa 43!
    Voikaahan paksusti. Niin minäkin, ja elämäntoveri laihtuu sitä mukaa kuin minä pulskistun. Että terveisiä vain: meikäläinen ainakin on linjakas!