Vapaa kuvaus

Hellurei

Aloituksia

209

Kommenttia

1207

1. ...nimimerkeissä on juuri se että tämä on rekisteröity, ja tällä palstalla olevissa kirjoituksissani on se tähti perässä. Toivottavasti kaikki palstalukijat sen jo osaavat tunnistaa. Noin periaatteessa ei ole kiellettyä kirjoittaa jollakin samankaltaisella nimimerkillä, mutta kielletyä sensijaan on toisena esiintyminen. Näin oli asianlaita tämän kirjoittajan toisessa viestissä jossa puhui että poistelee viestejä, jolloin selkeästi oli tarkoituksena harhauttaa lukijoita; Tuon viestin luonnollisesti poistin.
  2. Vaikka kovasti on yritetty ärsyttää. En ole poistanut viestejä eriarvoisesti niin kuin esität. On useita tilanteita joissa joutuu olemaan puolueeton kahden tai useamman tahon välillä vaikka asiasta olisikin itsellä jokin mielipide. Tuomareilla on laki käytettävissä joten heidän on helppo perustella ratkaisunsa.

Kun arvioidaan palstakirjoituksen oikeutta jäädä palstalle on asia toinen. Sheriffi on aika yksin päätöksensä kanssa. Selkeät herjaukset on helppo poistaa. Mutta mihin vetää raja vapaan ilmaisun ja hyvän maun välille? Olen ollut suht liberaali viestien säilyttämisessä, mutta tasapuolinen kylläkin. Kaikista kilpailijoista on palstalla kipakoita kirjoituksia joissa nimitellään ja esitetään vihjaavia väitteitä.

Vastauksistani voin todeta että missään ei velvoiteta palstasefua vastaamaan ylipäänsä millään tavalla. Jos sefu vastaa johonkin kyselyyn se on sefun oma valinta. Ei ole mielekästä että palstasta tulee inttämispaikka jonkun kirjoittajan ja sefun välillä. Sefu ei yleensä noita väittelyitä voita koska usein kyselijöillä ei ole edes tavoitteena/haluna saada mitään järkevä vastausta. Mielestäni jos olen vastannut olen vastannut asiallisesti.

Olisi aina naivia ajatella että ohjelman fanina minulla ei olisi mielipidettä kilpailijoista. Toin mielipiteeni esille koska mielestäni se on reilua läpinäkyvyyttä toimieni suhteen; Avoimet kortit, ei mitään vedätystä. Vaihtoehto olisi sefu joka ei seuraa sarjaa kuin satunnaisesti (siis ei kiinnostunut kilpailijoista, tapahtumista, tai ylipäänsä koko ohjelmasta) ja kävisi läpi vain valitukset.