Vapaa kuvaus

Olen vähän yli kuusikymppinen nainen Etelä-Savosta, eläkkeellä.Juureni ovat äidin puolelta Karjalan kannakselta ja isän puolelta Oulun seutuvilta. Olen kiinnostunut yhteiskunnasta ja ollut aktiivinen vaikuttaja kunnan ja seurakunnan puolella sekä erilaisissa järjestöissä ja myös politiikassa. Nyt olen luopunut luottamustoimistani (melkein kaikista) ja osallistun vapaaehtoisesti erilaisten yhteisöjen tapahtumiin. Luen paljon ja monenlaista, historiaa, elämänkertoja, muistelmia, dekkareita, romaaneja, runoja, klassikoita, vain kauhukirjallisuuden kierrän. Teen käsitöitä, neulon, virkkaan, kudon kangaspuilla, askartelen. Hoidan tarvittaessa lastenlapsiani. Hakusanat: sudokut, Elvis, käsityöt, kirjat

Aloituksia

6

Kommenttia

99

1. Minulla itsepölyttyvä Aunen päärynäpuu ja satoa tulee. Kymmeniä hedelmiä kypsymässä. Olen säilönyt niitä lohkoina puolukka-ja karpalomehuun, jossa ne värjäytyvät kauniin punaisiksi hedelmäsalaattiin ja muihin jälkiruokiin.
  2. Kyllä helpommalla pääsee, kun pujottaa ne etukäteen lankaan.Jos niitä on liikaa, langan voi katkaista ja tiputtaa helmet pois.Jos taas uupuu, liitä uusi lanka helmineen työhön.
    Vot tehdä kokeilun, esim.20cm, näet helmitarpeen.