Olen aloitteleva ompelukoneen käyttäjä, ja käytän ompelukonetta lähinnä vaatteiden korjaamiseen; paikat housujen haaraosiin, saumoista ratkenneet vaatteet, vetoketjujen vaihdot... Voin maksaa koneesta maksimissaan 200 euroa. Millaista suosittelisit? Merkki, malli, saatavuus?
Hyvä ja edullinen ompelukone?
10
10003
Vastaukset
- kalamari2
osta Lidlistä 90e. Kokeilin juuri sitä, kun 45 vuotta vanhasta Berninasta hajosi nailoninen ratas (=sen ainoa heikko kohta). Mielestäni Lidlin kone sopii hyviin Sinun käyttöösi. Se on lisäksi kevyt.
- Ankaraa mietintää.
Mitä sanoisit Prismassa myytävästä 100 e Singeristä tai Citymarketin 100 e (norm. 160 e) Brotherista?
http://prisma.s-verkkokauppa.fi/webapp/wcs/stores/servlet/prisma/singer-1507-ompelukone
http://www.citymarket.fi/shop/ProductDisplay?urlRequestType=Base&catalogId=4444&categoryId=12382&productId=216278&errorViewName=ProductDisplayErrorView&urlLangId=22&langId=22&top_category=12336&parent_category_rn=12367&storeId=4444 - Ankaraa mietintää
Tämäkin tarjous vaikuttaa lupaavalta (hinta 149 e):
https://www.hobbyhall.fi/p/fi/Tradition-2273-ompelukone/63160/92291/92303/92357 - Anonyymi
Suosittelen Lidlin ompelukonetta, on juuri myynnissä.
- Lankarullalla
Minulla on Lidlin kone ja on toiminut hyvin.Ompelen melkein päivittäin,voin suositella.
- chokoholisti
Yksi mitä EN kamalasti suosittele, on Ikean kone (noin 80 e). Sinänsä toimii, mutta siinä on muutama omituinen yksityiskohta, mitkä saavat kädet naarmuille. Langan katkaisin on oudossa paikassa sivussa, ja paininjalan nosto ja lasku on hankalahkoa.
Sikäli edullinen kone on ihan ok, jos ompelee vähän, eikä tarvitse erikoisuuksia. Olen nähnyt edullisia peruskoneita myös kirppareilla ja jossakin koneliikkeen ikkunassakin, mutta niiden toiminnasta on vaikea tietää, takuuta ei varmasti ole. Tuurilla joku on myymässä hyvää konetta pois, kun haluaa vaan itselleen enemmän toimintoja sisältävän koneen. Halpoja koneita ei paljon kannata korjauttaa, niiden korjaaminen voi olla jopa kalliimpaa kuin uuden osto. - ostahan laatua
Käytetty kone. Ainakin Husqvarna tai Pfaff ovat merkkejä, joihin voi luottaa.
Vihreä Husku on erittäin laadukas, täysin metallirakenteinen kone. Jos sen löydät vielä vapaavarrella, saat siitä koneen loppuiäksesi. Se on raskas ja käy pehmeästi, on hyvä ommella. Suurin etu monissa Husqvarnoissa on hidastusvaihde, joka moninkertaistaa koneen ompeluvoiman ja on tarkassa työssä paras. H 2000 on vihreän koneen kehitelmä, practica yms. samaa sukua.
Joku Pfaff 360 on laadultaan vastaava. Myös se on kone, jota ilman ammattikäyttöä ei saa loppuun kulumaan. Ylipäätään vanhemmissa ompelukoneissa käyttö ei ole ongelma, vaan käytön puute.
Jos siis em. laatuisen koneen kirpparilta löytää halvalla, siitä saa aivan eri luokan ompelukoneen kuin halvoista kiinalaisista muovikoneista. Jos aloittajalla on 200 e käytössä, myös ompelukoneliikkeestä löytää laatumerkkien huollettuja koneita valittavaksi asti. Itse tehtynäkään ompelukoneen perushuolto ei vaikea juttu ja mallikohtaisia ohjeita löytyy netistä.
Jos haluaa todella huolettoman koneen, kannattaa pysyä erossa ns. elektronisista koneista ja tyytyä mekaaniseen ompelukoneeseen. Vaikkapa neula-automatiikka hoituu kokemuksen myötä varvastuntumalla, eikä monilla koristeompeleilla ole käyttöä. - eiran gimma
Hei ostahan laatua. Olen sinun kanssa pikkasen eri mieltä siitä siun kehumasta paffin koneesta. Vein ennen joulua oman samallaisen korjaamoon ja sanoivat että joku pyörä jostain ylhäältä rikki ja maksaisi korjattuna ehkä 300€. aika kallis, sain samaan hintaan 300€ uuden tietokoneohjatun ompelukoneen. tosi hyvä ostos.
- 0jhfw
millä koneella saa ommeltua vetoketjuja ja maksaa allle 150, eik teillä kellän oo linkkiä johonkin testiin?
Mene lähimmän kaupungin ompelukoneliikkeeseen ja kysy vaihdossa tulleita, huollettuja koneita. Mitä painavampi kone sitä vahvempi se on käytössä.
Kysy myös käyttöopastus ostamaasi koneeseen. Asiantunteva myyjä antaa
sitäkin. Vetoketjun ompeluun tarvitaan oma paininjalka, joka voidaan vaihtaa toiseen suuntaan ommellessa toisinpäin. Kuulostaa hassulta, mutta toimii.
Pyydä ohjekirja mukaan konetta hankkiessasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532110En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141454Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444- 101414
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969