Kannattaako se laittaa multaan tai kasvualustaan? Voiko sitä kasvattaa ilman multaa vesiviljelyllä? Onko joku saanut omenansiemenen kasvamaan?
Miten edetä itäneen omenansiemenen kanssa?
3
136
Vastaukset
- Itävyys 100 %
Miks pitäisi vesiviljellä puuta? Puu kasvaa isoksi, eikä pysy pystyssä ilman juurien tukea. Hankala se on maljakkoon pönkätä pystyyn:))
Viime syksynä pistin purkkiin punakanelin siemeniä, kastelin ja panin jääkaappiin talveksi. Vappuna nostin ikkunalle ja kaikki siemenet iti! Ällistytti tosissaan.
Nyt puut on jo puolimetrisiä ja aattelin upottaa ne purkeissaan maahan talveksi. Jos keväällä sais ällistyä uudelleen... - harrastelua
Minulla on 9kpl tuolla nurmikolla siemenestä kasvaneita puun alkuja.
Joskus marras-joulukuu laitoin siemenet kaksi vuotta sitten multaan ja autotalliin. Keväällä nostin sisään kun siemenet olivat itäneet. Viime kesänä laitoin ne ulos multaan mutta laitoin vahvan/ei liian tiheä kangas kuopan pohjalle. Ensi keväänä nostan ruukkuun ja muutamaa yritän "jalostaa".Minulla on Italian Golden Delicious- omenan siemenestä kasvatettu pikkupuu
puutarhassani, n.2 m korkea.Tekee pieniä omenia, kuin koristeomenapuussa.
En ole maistanut, ovat vain koristeena.Kestänyt täällä Savonlinnan korkeudella
hyvin pakkastalvet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969