Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
emmauspikachu
profiilit
emmauspikachu
emmauspikachu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
134
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jotenkin tunnen itseni vanhaksi, kun luen tämän ketjun viestejä, jotka ovat kirjoittaneet n. 12-13-vuotiaat nuoret. Olen nimittäin 21-vuotias "vanha pieru". XD
22.09.2012 00:41
Ite olen otaku, vaikka sitä ei välttämättä heti päällepäin uskoisi. :D Pukeudun sen verran normisti, mutta mitä omaan kämppään tulee (kyllä, asun omassa asunnossa tätä nykyä), niin siellä viimeistään näkee tämän anime/manga/japani-fanituksen, kun löytyy muutamaan sarjaan liittyvää oheistuotetta ja mangaa. DVD-levyjä ei ihan heti näe, kun ovat tuossa TV-tason hyllyssä, mutta sieltä löytyy muutamia animeleffoja (mm. Liikkuva linna) ja pari animesarjaa (Naruto, Fullmetal Alchemist, Pokémon....). Ehkä animanga-innostus ei ole päässyt vielä vaikuttamaan pukeutumiseeni, mutta ajattelin ostaa tässä jossain vaiheessa Naruto-aiheisen laukun, jonka bongasin Huuto.netistä. Pitänee kohtapuoliin hankkia sekin, kuhan saan tarpeeks rahaa kasaan siihen mennessä. ^w^
22.09.2012 00:36
Kiva nähdä noin nuorta porukkaa fanittamassa animea ja mangaa. Hyvä juttu. ^w^
22.09.2012 00:24
Ei hyvä luoja, mitä viestejä tännekin on ropissut. XD Ne käyttäjät, jotka kirjoittelivat tähän topiciin typeryyksiä, taitavat olla ihan tynnyrissä kasvaneita, kun kerran on tuollainen asenne aloittajan seksuaalisuutta kohtaan. :)
Kasvattaja teki aika hölmösti, kun ei sitten myynnytkään koiraa (tässä tapauksessa pentua) siulle homoutes takia. Mutta älä siitä kuitenkaan lannistu, vaan jatka vaan sitä etsimistä.
Mitä perhe-elämän kertomiseen tulee, olen samaa mieltä niiden kanssa, joiden mielestä siun ei tarvitse valehdella asiasta vaan olemalla ihan itsesi.
Itse ainakin myisin mielelläni seksuaalivähemmistöön kuuluvalle koiran ja koira viis veisaa, millainen se omistaja on eikä se koira siihen kuole, jos kyseinen omistaja kuuluu seksuaalivähemmistöön. :)
Onnea ja jaksamisia aloittajalle!! Toivottavasti se sopiva pentu löytyy.
22.08.2012 18:59
Jäi itseäni hieman häiritsemään se, että miten se pois kotoa muuttaminen muka vaikuttaa siihen, jos on hyvät välit vanhempiin? o.O
Kuten täällä on ehdoteltu, niin kokeile ihmeessä kimppakämppää. Itselläni ei ole kokemusta kimppakämpästä, koska olen asunut kotona, kun aikaisemmin opiskelin Keuda Tuusulassa, jonne pääsin helposti bussilla ja pyörällä. Ja nykyinen opinahjoni sijaitsee täällä Järvenpäässä, joten välimatka ei ole kovin pitkä.
Itse muutin 20-vuotiaana pois kotoa ja olen nyt kohta vuoden verran asustellut vuokralla ja aloitin opiskelut (muutin siis kotipaikkakuntani sisällä ja opiskelen Keudassa, jonne ei ole kovin pitkä matka). Kesällä taasen tuli käytyä kesätöissä, että saisi edes jotain rahaa laskuihin ja vuokraan. Pois muutettuani yksin asuminen tuntui hieman oudolta, kun oli tottunut asumaan kotona vanhempien ja kahden pikkusiskon (vm. 1993 ja 1998) kanssa, mutta lopulta totuin yksin asumiseen, vaikka välillä tuntui yksinäiseltä. Välit vanhempiin ja siskoihin ovat edelleen hyvät ja käynkin välillä kotosalla joko kyläilemässä tai syömässä. Vanhemmat auttaa taloudellisesti silloin tällöin ja mummoni on välillä antanut jotain ruokaa miulle, jota olen sitten laittanut pakkaseen tai sitten syönyt myöhemmin pois.
18.08.2012 18:28
No, itse en ole vielä ehtinyt muuttaa omaan asuntoon, mutta olis tarkoitus muuttaa jo ensi kuun aikana, kun sopiva vuokra-asunto sattui löytymään (31 neliöinen yksiö kerrostalossa). Ja ikää on tällä hetkellä 20 vuotta.
30.08.2011 15:47
Oon vaan käynyt pelkästään Ruotsissa ja Virossa, kaurapuuroa olen syönyt viimeksi lapsena, oma auto on edelleenkin siellä autokaupassa ja en ole ikinä käynyt Thaimaassa, vaikka porukat ovat, koska kyseiset matkat ovat aina sijoittuneet joulukuun alkuun, jolloin meikäläisellä on ollut työharjoittelu, joista viimeisin oli tärkein valmistumisen kannalta eikä meikäläisellä ole siltikään kauheasti rahaa tällä hetkellä, mutta silti haluaisin matkustaa ainakin Isoon-Britanniaan ja Japaniin ihan sen takia, että kulttuuri kiinnostaa. :DD Tosin englantia osaan ihan kiitettävästi, kiitos äidin, joka valitsi sen, kun piti valita kolmoselle joku vierasperäinen kieli, ja japanista osaan vain ihan helppoja sanoja, kuten arigato eli kiitos, kun on tullut seurattua japanilaista animaatiota ja japanilaista sarjakuvaa eli animea ja mangaa, mutta tarkoitus olisi kyllä opiskella japania lisää, jos kerran mielin matkustaa joskus Japaniin.
Ja vaikka Japani sijaitsee Aasiassa, niin en mene sinne vain seksin perässä, koska en ole innostunut seksituristi-hommasta p***n vertaa, vaan, kuten alussa mainitsin, siksi koska kulttuuri kiinnostaa. :3
14.08.2011 10:07
Ikävä juttu, kun vointisi heittää häränpyllyä. :( Noissa aikaisemmissa kommenteissa tulikin kaikki mahdollinen selville, vaikka osa kommenteista olivatkin aika typeriä ("Miksi hankitte lapsia?!" jne.).
Itselläni ei tule mitään erityistä vinkkiä, mitä ei olisi kerrottu täällä, koska meikäläisellä ei ole vielä omia lapsia (ikää 20 vuotta, mutta aion silti hankkia lapsia, kuhan kunnon mies löytyy >:D), mutta tuli vaan mieleen eräs kysymys, että asuvatko sinun ja/tai miehesi vanhemmat sattumoisin samalla paikkakunnalla (myös muut sukulaiset käyvät, jos vanhemmat eivät asu)? Nimittäin jos jommankumman vanhemmat asuvat, niin voisitte pyytää heitä vahtimaan lapsia aina välillä, esim. ottavat viikonlopuksi yökylään, saatte sitten omaa rauhaa ja pystytte keskittymään omiin asioihinne, esimerkiksi justiinsa tuohon sinun hyvinvointiisi. :)
29.06.2011 18:05
Nyt löyty tarkempi foorumin osoite: http://pkmn.foorumi.eu/index.php
14.06.2011 21:20
Tuota tuota... tää keskustelu on jo kuutisen vuotta vanha. XD
14.06.2011 09:43
No,minä taas en alkuun pitänyt Digimonista,mutta näin vanhemmalla iällä (olen tätä kirjoittaessani jo 20-vuotias >:D) olen alkanut pitämään Digimonin ensimmäisestä kaudesta,se oli jotenkin vähän parempi.Huonosta suomidubista huolimatta. XD Oon jopa ostanut kirpparilta muutaman Digimon-pehmon. :)
Pokémon taasen on ollut lähellä sydäntä jo iät ja ajat. :) Eikä mun mielestä Digimon ja Pokémon ole niin samanlaisia,kuten joku tuossa aikaisemmin totesikin. ;)
14.06.2011 09:39
Tuo antamasi linkki ei toimi,vaan se vaan valittaa,että foorumi olisi suljettu. o.O''
14.06.2011 09:32
Ja paskanmarjat,sanon minä!! :D Kauhea kitinä siitä,että mies haluaa edellisestä suhteesta olevat muksunsa mukaan lomalle ja jos lapset eivät pääse mukaan,niin ukkokaan ei lähde.Joten ehkä olisi parasta,että te ette lähtisi sinne baanalle,jos tuo on kerran tuollasta vääntämistä (eli toinen haluaa ja toinen ei halua).
Käviköhän sulla koskaan mielessä,että miehes haluaisikin ottaa myös omat lapsensa mukaan lomalle?Jos ei,niin ehkä sun kannattais ite lähteä pois suhteesta,jos et huoli miehesi omia lapsia.
Tai sitten hankkikaa vielä toinen vaunu ja auto nykyisten lisäks tai vaihtoehtoisesti asuntoauto,niin eiköhän kaikki mahdu.Tai sitten tehkää niin,että ostakaa pelkkä teltta sen vaunun lisäks,niin muksut ovat vaunussa ja sinä ukkosi kanssa teltassa.
Mun ja siskojen (meitä on siis yht. kolme ja ollaan synnytty vuosina 1991,1993 ja 1998 ja minä olen vanhin) vanhemmat ovat eronneet ja iskä meni naimisiin pari vuotta sitten semmosen naisen kanssa,jolla on 12-vuotias poika.Ja me tullaan kaikki hyvin toimeen keskenään.Lisäks iskän kodissa meillä tytöillä sattuu olemaan sama huone,jossa me nukutaan,mutta meillä on siellä omat nurkkaukset.Tällä velipuolella taasen on oma huone,samoin iskällä ja tämä vaimolla oma makkari.Ja kun ollaan menty muutaman kerran vaunulla matkailualueelle,niin me kaikki neljä lasta (HUOM! Vaikka minä ja keskimmäinen sisko aletaankin olla jo aikuisuuden kynnyksellä,niin me ollaan silti isällemme lapsia,nyt ja aina) nukutaan vaunussa ja aikuiset nukkuu teltassa.Vaunu on tosin isovanhempiemme eli isän vanhempien,mutta kyllä me saadaan lainata sitä välillä.Ja hyvin ollaan pärjäilty.
Ja lopuksi sanon vielä,että tuskin sillä miehesi ex-vaimolla on näppinsä pelissä tuossa asiassa,vaan uskon,että se on se siun miehesi,joka asiaa vaatii,että sen mukulat tulevat mukaan.Baka (= tyhmä,typerys jne. japaniksi).
07.06.2011 14:03
Ja just huomasin,että tää ketju onkin viimevuotinen,että kyseinen maailmanloppu olis pitänyt olla jo viime vuonna tähän aikaan. X'DD
20.05.2011 10:41
Aijaa,eikse tuukkaan ens vuonna? :'D Aikaisemminhan porukat höpisivät,että maailmanloppu tulisi mayojen kalenterin mukaan vasta joskus ensi vuoden lopulla eikä huomenna.
Ainakin skandinaavisessa mytologiassa pääsevät kaikki skandinaaviset jumalat ottamaan yhteen Rangarökin koittaessa,jos asian laita on kerran noin. X3
20.05.2011 10:38
Muistaakseni Iltasanomissa tai Iltalehdessä (en muista kummassa se nyt olikaan XD) oli just vähän aika sitten pariikin otteeseen juttua vastaavasta aiheesta,että vanhemmat (äidit taisivat varsinkin tehdä niin) pistivät vapaaehtoisesti omat murkkuiässä olevat lapsensa huostaan uuden suhteen tieltä vain sen takia,koska nuoret olisivat olleet "hankalia".
10.05.2011 20:46
Mie taas oon 20-vuotias enkä ole vielä ollut seurustelusuhteessa saatikka harrastanut seksiä.Seurusteluun ei ole mitään kiirettä ja oon aatellut menettäväni neitsyyteni mielellään sitten,kun olen naimisissa.
Se on sen miehen oma valinta,jos hän kerran tahtoi nuorempana keskittyä opiskeluun,jne.Itseäni ei ainakaan miehen kokemattomuus haittaisi,koska loppujen lopuksi me kaikki olemme joskus olleet kokemattomia,myös aloittaja itse. >:D
06.05.2011 18:05
Ei se orava siihen kuole,jos sen naamaan suihkutetaan pippurisumutetta ja koska poliisit olivat käyttäneet kaikki mahdolliset keinot ennen pippurisumutetta ja oravalla epäiltiin olevan rabies,niin onhan tuo pippurisumutteen käyttö aiheellista. :)
11.04.2011 13:32
Minun ja kahden pikkusiskoni (olemme syntyneet vuosina 1991,1993 ja 1998 ja minä olen vanhin) äiti ja isä erosivat joskus 2000-luvun alussa itse ollessani n. 9-10-vuotias ja siskojen ollessa myöskin aika nuoria,eikä kellekään meille ole diagnosoitu ennen ja jälkeen eron ADHD:ta,joten tuskin nyt ero on syynä lapsellesi todettuun ADHD:hen.
Ja seuraavalla sivustolla on vähän enemmän tietoa ADHD:sta,mitä nyt löysin googlettamalla,joten toivottavasti on apua edes vähän: http://www.janssen-cilag.fi/?product=adhd&gclid=COaFk4DOt6YCFci-zAod7msRHg
Muussa tapauksessa sinähän voisit jutella jonkun lääkärin kanssa asiasta,jos asia huolettaa,koska luulisi nyt lääkärin luo pystyy menemään juttelemaan,jos joku asia mietityttämään. :)
13.01.2011 18:36
Meiltä löytyy 10-vuotias kultainen noutaja ja n. 3-vuotias sekarotuinen koira,jossa on ainakin mitä luultavammin belgianpaimenkoiraa,kun muistuttaa ulkonäöltään belgianpaimenkoiraa (kyseinen serupi on hankittu aikoinaan Rekku Rescuen kautta Virosta ja on asunut meitä ennen toisessa asunnossa,josta sitten kyseinen hauveli jouduttiin luovuttamaan pois ajanpuutteen takia ja muista roduista ei olla niinkään varmoja [ollut kulku-/löytökoira]),ja miun mielestäni niin sekarotuinen kuin "puhdas"rotuinenkin ovat yhtä ihania,vaikka molemmista löytyy vikoja puolin ja toisin milloin mistäkin,esim. roduittain periytyvät sairaudet lonkkaviasta ties minne.
Ja kuten mainitsinkin,meillä on kultainen noutaja,jolla on jo täydet 10 vuotta takana ja on ollut meillä pennusta asti eikä me olla viety sitä mihinkään näyttelyyn,agilityyn,tokoon ym. vastaavaan kisaan.Meillä kultsu pääsee vähintään kerran päivässä lenkillä,kun meidän jo eläkkeellä oleva liikunnallinen mummo käyttää koiraa päivällä lenkillä,kun me muu perhe ollaan päivisin koulussa ja töissä,ja tarvittaessa pelkästään ulos tekemään pissakakkareissun pihalle,jos ei muuten mennä lenkkeilemään.Ja hyvin ollaan pärjätty tähänkin asti.
Tuon meidän sekarotuisen kanssa tuskin mihinkään agilityyn mennään,vaikka energiaa siltä koiralta löytyykin sen verran vaikka muille jakaa,mutta se varmaan olisi liian innoissaan uudesta ympäristöstä ja hajuista jne. ja yrittäisi päästä mitä luultavammin paimentamaan kentällä juoksevia koiria (paimennusvietti ei ole niin kova,alkaa ainoastaan paimentamaan,jos juoksee,mutta autossa ollessaan vahtii,missä ollaan,jos tulee autoon mukaan),joten siitä tuskin tulisi mitään.Ja me kuitenkin välillä heitetään koiralle frisbeetä lenkillä ollessa,että ylimääräistä energiaa kuluisi.
Ja itse aattelin hankkia joskus ainakin sekarotuisen koiran,jos kultsun kaltaista rotukoiraa ei tule hankittua.
20.11.2010 14:05
3 / 7