Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
januski-m
profiilit
januski-m
januski-m
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
5
Kommenttia
50
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ne jouset vaihtaa vanhoista stefoista, jolleivät ihan kuolleet ole....ja toisekseen, onko sillä niin kovaa merkitystä mitä materiaalia ne ovat? öljyä stefojen silläpuolen kuitenkin pitäisi olla... ;)
07.02.2009 13:18
ota vaan se t-väännin ja sopiva hylsy siihen.
Itse ainakin olen availlut moisia ihan keskenäni hakkaamalla tuohon t-vääntimen päähän sopivalla lekalla, ei siis millään pikku vasaralla...
Kun saat mutterin auki voi vauhtipyörä olla edelleen tiukasti kiinni. Siihen auttaa sitten se että jättää sen mutterin vielä kampuran päähän hieman irti n. 3-4mm vaikka kuitenkin sillain että se kampura jää sinne mutterin tason alapuolelle. Sit paat siihen sen hylsyn, jonka sisään laitat jonkun toisen mutterin ettei hylsy uppoo liika syvälle ts. ota vauhtipyörään kiinni ja sit vielä lyhyt jatko hylsyn päähän.
tuohon jatkovarteen humautat sit taas sillä sopivalla lekalla samalla kun väännät jollain pienen jännityksen vauhtipyörään.
07.02.2009 13:05
mahdollista. tuo ilman kosteus ja ilman viileys vaikuttaa 2-t koneen tehoon taatusti.
mopo ajoiltani on kokemuksena yksi mäki jota ihmeteltiin että miks sen pääsee illalla sukkelammin ylös kuin päivällä. Eroa nousunopeuksissa oli semmonen 5-10 km/h, eli melko paljon.
09.08.2008 09:57
siellä koneessa vesi? eli lorottelee sieltä jostakin takapäästä vettä.
ongelma saattaa olla höyrystyvä bensiini kohokammiossa, josta tuli mieleen toi jäähdytysvesi homma.
tuleekos niihin tulppiin kipinä sillon kuumana uudelleen käynnistettäessä?
no jaa voisithan ostaa purkin kylmäspraytä ja suihkia sitä esim. puolaan ja koittaa sit käymään jne. eli aina vain yksi osa viileäksi ja sit yrittään käyntiin.
ja tuskin kaasarin puhdistuskaan huonoa tekee...
onnea vian tonkimiseen ;)
07.08.2008 22:33
lisää ainakin yhden mahdollisuuden, nimittäin viallinen puola tai tulpanjohto tai hattu, huono johtoliitos jossain...
hommahan on niin että vapaalla kaasuttaessa puola voi antaa ihan normaalisti kipinää kun puristus/työpaine on alhainen ja kipinä hyppää helpommin.
ajossa taasen kun on kuormaa takana on puristus/työpaine on suurempi jolloin vaaditaan myös puolalta puhtia vääntää se kipinä sinne tulppaan.
toisaalta se ei ole silti niin sanottua etteikö siellä kaasarissakin olisi joku tukos suuttimessa tai kiihdytys piirissä... eli jos kiihdytys piiri on tukossa niin se kyllä jaksaa kiertää vapaalla, mutta kuormitettuna se ei saa tarvitsemaansa lisäsoppa-annosta tuolta piiriltä jolloin seossuhde muuttuu liian laihaksi ja kone lakkaa käymästä.
ainiin ja tuo seos-suhdekin vaikuttaa tuohon kipinän syttymiseen...
31.07.2008 00:35
se cdi boksi pimeenä, mutta kannattaa tosiaan tarkistaa ne anturit. Eli piuhat irti ja yleismittarilla mittaat niiden resistanssin eli vastuksen. pitäis olla kaikissa suunnilleen samat. ota myös huomioon että ainakin noi halpis mittarit saattaa näyttää välillä mitä sattuu niin mittaa vaikka useamman kerran joka anturi.
toinen vaihtoehto on mitata vaihtojännitettä tuosta anturista kun konetta pyöritetään.
ja jos mittaamalla ei tunnu vikaa löytyvän niin voithan aina vaihtaa niidenkin paikkaa ja katsoa siirtyykö vika mukana...
30.07.2008 00:20
kaasarit, selostuksesta tuli ainakin sellainen kuva että ei sais kunnolla imastua pentsiiniä kaasareitten läpi, eli niissä on roskaa ja paskaa yms...
28.07.2008 00:29
ollu valkonen johto, jos ei konemalleittain hirveesti johtojen värit eroa...
28.07.2008 00:23
sen keskimmäisen pytyn kaasari ok? ja vaikka se tulpanhatun irrotus ei vaikutakaan niin ootko kattonut tuleeko silti kipinä? eli tulppa irti ja johtoon kiinni, sit vedä narusta ja nauti kesästä...
jos ei tuu niin kokeile jollain toisella tulpalla. puolia olit ilmeisesti kokeillut sikinsokin, joten jos tuo ei auta niin syy lienee syttyboksissa.
28.07.2008 00:21
itse olen ainakin ihan menestyksekkäästi ottanut useammastakin koneesta pyörän irti sillain että pistää jollain siihen esijännitystä ja sit napakka isku hieman avattuun mutteriin.
Äläkä sit missään nimessä lyö suoraan akselinpäähän vaan nimenomaan siihen mutteriin!!!
28.07.2008 00:16
vielä ainakin sen cdi-boksin maadotus!
Itselläni vika korjaantu, kun vaihdoin tuon sytty boksin, mutta en ole varma että oliko se maajohto kunnolla kiinni.
27.07.2008 10:20
voin kyllä mittailla 9.9 koneen kaasarin ,jos siitä ois apua.
Ja olisin itsekin kiinnostunut noista kaasareista, kun on ajatuksena nostaa koneen heposmääriä.
ja ihan verrokkina joku vois kaivaa jostain jonku 200-250 kuutioisen prätkän kaasarin arvoja...
25.07.2008 10:48
jossakin pensaletkustossa, mahdollisesti myös vikaantunut pensapumpunkalvo.
24.07.2008 12:01
niitä ruuvien pyörittelyä, kyllä se sopivakin kohta pitäisi löytyä. kokeile vaikka sillai et väännät neljänneskierrosta aina suuntaansa ja sit testaat menikö huonommaks vai paremmaks. Semmonen varotuksen sana ettei sen kohdan pitäisi siitä nykysestä hirveesti heittää eli älä säädä liikaa ettei vaan mee liian laihalle seokset...!
Tua.. kannattaa kattoo sit myös niitten kaasareitten synkat, eli että kaikissa avautuu läpät yhtäaikaa saman verran.Jossain siä kaasuvivustossa pitäs olla jonkunäköset ruuvit tuotakin varten.
ja tarkistappa myös ettei siä kaasareissa ois mitään kiihdytysrikastuspiirin säätö ruuvia...
23.07.2008 22:22
itse jos täytyis noista valkata, eikä olis rahasta kiinni niin valkkaisin varmaan kevyimmän yksilön niin on myös kevyin kantaa paikasta a paikkaan b ;D
mutta jos ei oo liikoja varaa niin toi tossu ja honta lienee kannattavia ostoksia, tuosta parsunista kun ei ole juuri kokemuksia tiedossa.
Enkä tarkota nyt sitä että toi parsuni mikään p*ka ois, varmaan kans kelpopeli jos uskallat kokeilla. ja onhansiinäkin se takuu eli kovaa ajoa vaan ekat vuodet niin tulee taatusti mahd. viat esiin.
22.07.2008 23:54
aikuttais ihan että on tulppa vika. vaihda uudet ne j6c:t vaikka toi ngk ei ottaiskaan kiinni mäntään niin se saattaa kerätä karstaa sille parinmillin matkalle ja sen jälkeen tulpan vaihto onkin mielenkiintoista. Toisena seikkana se karsta voi alkaa hehkua ja sytyttämään seosta väärään aikaan, jolloin kone alkaa nakuttamaan ja seurauksena konerikko!!!
samalla kannattaa tarkistaa se kärkienväli oikeaksi.
jos nuo ei auta niin sitten totaalinen kaasuttimen purku ja putsaus.
niin ja kaikkien bensa puolen letkujen tiiveys kannattaa tutkia.
tuli mieleen vielä että kampuran vuotavat stefatkin saattaa moista aiheuttaa, mutta se on se viimesin ongelma, eikä sitä kannata miettiä ennenkuin on nuo muut katsonut...
22.07.2008 22:21
vääntää niiden kahden muun kaasarin seosruuvit kiinni samalla kierrokset laskien ja sit takas auki yhtä monta kierrosta. lopuksi väännät sen keskimmäisen kiinni ja avaat samanverran kuin niitä muitakin.
villi veikkaus että kierrokset vois olla jossain 1,5/1,75 paikkeilla, mutta kokeile kumminkin.
ja toi että se yks tuntus olevan ylempänä vaikuttais ainakin omasta mielestäni olevan huoltoliikkeen moka eli yksinkertasesti vaan unohtunut säätää..?
mut onnee yritykselle! ;)
22.07.2008 22:07
sen paremmin kyseistä mallia, mutta jos kaasu ja mahdollinen käsiryyppy on vielä erikseen niin luulisin että toinen noista on seoksen säätö ja toinen tyhjäkäynninsäätö.
Kurkkaa sinne kopan sisään ja katso mihin kumpainenkin ruuvi vaikuttaa. seosruuvi on yleensä lähempänä kohokammiota ja taas tyhjäkäyntiruuvi joko kaasuvivustossa tai lähempänä imusarjaa ainakin.
tuo seosruuvi hellästi pohjaan ja siitä 1,5/1,75 kierrosta auki, semmonen perusarvo melkein joka kaasarissa.
tyhjäkäyntiruuvia sen verran että näyttäis avaavan vähän kaasuläppää tai luistia. kun saa käyntiin niin sit säätää mieleisekseen paremmin..
21.07.2008 12:56
tuosta minunkin koneesta moinen reikä puuttua, pitänee porata se sinne niin pääse vesi kulkeen sen mitä kulkee. kiitti vinkistä!
ai ja osatkin löytyivät.
Vielä jos joku viitsisi kertoa oikean kärkivälin niin ei tarttis arpoo niin kovasti ja ehkä lähtis helpommin käyntiin...? :) tuo väli kun vaikuttaa siihen avautumiskulmaan joka taas vaikuttaa syttyennakkoon.
no tässäpä taas tällä kertaa, piutää mennä rassaamaan tuo kaasari vielä auki...
20.07.2008 10:13
päin p:tä?
väännä seosruuvi hellästi kiinni ja siitä n.1,5 kierrosta auki.
tosin itse kyllä avaisin tuon kaasarin ja putsaisin hyvin ja suuttimet voi rassata ohuella rautalangalla.
19.07.2008 21:34
1 / 3