Vapaa kuvaus

Aloituksia

13

Kommenttia

1615

1. Nyt kun tuubateoriasta puhutaan, niin mitä tapahtui legendaariselle hylsyavainkokeelle, jonka piti osoittaa kiistattomasti antimateriatuotannon? Myönsikö idean isäntä lopulta, ettei muoviputkessa helisevä hylsyavain tuottanutkaan antimateriaa?
  2. <<< Onko vane märkä unesi, saada EKP pois palstalta? >>>

Ei ole. Hänen höpinöidensä seuraaminen on alkanut käydä ihan viihdyttäväksi ja hänellä on täysi vapaus kirjoittaa tänne aivan mitä lystää. Hän pystyy myös suhteellisen kiitettävästi keskustelemaan ilman, että keskustelu ajautuu pelkäksi hyökkäykseksi kirjoittajaa vastaan, kuten Sinulla arvoisa herra Lång usein tuntuu lipsahtavan. Kunnioitan niidenkin ihmisten sananvapautta, joiden kanssa en ole samaa mieltä. Ei minulla ole pyrkimystä hiljentää ketään tai hiillostaa ketään ulos palstalta, kuten teillä vaihtoehtoilijoilla tuntuu joskus olevan. Melkoisen kasan minua henkilökohtaisesti uhkaavia ja loukkaavia avauksia olen ilmoittanut poistoon ja kiitettävästi ne ovatkin hävinneet. EKP:stä tai Sinusta en ole nähnyt yhtään vastaavaa avausta. Kertoo aika paljon näiden kahden leirin erosta...

<<< Entä ne ihmiset, jotka ovat saaneet EKP;lta apua vaivoihinsa. >>>

Ei sellaisia ole.

<<< Oletko myös S-24moderaattori v.v;n tapaan? >>>

En ole enkä edelleenkään tiedä, kuka tämä mystinen v.v. on. Lienee vaikuttava kaveri, kun et muusta malta kirjoittaakaan.

<<< Laita vaikka lehteen tai tälle palstalle kirjoitus omalla nimelläsi, joka ei ole keksaistu. >>>

Palstan idea on nimenomaan se, että voi anonyymisti sanoa mielipiteensä ilman, että tarvitsee pelätä jonkun hullun tulevan kotiovelle tai työpaikalle riehumaan. Lehtikirjoituksissa ja muissa julkaisuissani toki esiinnyn omalla nimelläni.

Minusta tällaisella nettipalstalla on jo kunnioitettava teko, jos rohkenee kirjoittamaan yhdellä vakituisella nimimerkillä, kuten Sinä, minä ja EKP. Moni vain huutelee puskista vaihtelevilla nimimerkeillä, jottei koskaan joudu ottamaan vastuuta aiemmista sanomisistaan.

<<< Miksi yliopisto-ihmisille olisi yleisesti suurikin haaste, kuten sinulle saada ns. maanhiljaisten hoitokulttuuri kadoksiin suomesta? >>>

No mutta huuhaahoitojen suosiohan on Suomessa jo muutenkin ihan olematonta, kiitos hyvän yleissivistävän, kriittiseen ja tieteelliseen ajatteluun kasvattavan peruskoulun ja lukion. Sivistys on pahin ase huuhaata vastaan. Sen osalta minä kannan korteni kekoon omassa työssäni.

En usko, että huuhaahoitokulttuuri koskaan häviää, sillä se on niin hyvää bisnestä. Koulutusta, pääomaa tai muutakaan ei huuhaahoitotoiminnan perustamiseen tarvita. Kuka vain voi milloin tahansa julistaa itsensä energia-, enkeli-, yksisarvishoitajaksi tai homeopaatiksi. Pieni sijoitus tuottaa paljon. Esim. taloussokeri maksaa alle euron kilo ja homeopaatti myy sitä satojen, joskus tuhansien eurojen kilohinnalla. Siinä on tuotteen kate kohdillaan. Luulen kuitenkin, että uskomushoidoilla höynäytettäväksi kelpoisten määrä vähenee vähenemistään ja liiketoiminnan kannattavuus kärsii. Moni huuhaahoitaja voi jatkossa joutua hankkimaan oikean työn ja ammatin. Monellehan tuo on nykyäänkin pelkkä sivutoimi.
  3. <<< Lääkkeettömien hoitojen lisääntyminen on oikea suunta, jonka yksittäiset lääkärit ovat huomioineet. >>>

Tuskinpa ne ovat erityisesti lisääntyneet. Ainahan niitä on ollut.

<<< Sen sijaan virallisesti ’viisaiden’ kanta on päinvastainen ja tämä on huolestuttava suunta. >>>

Mikäs tämä tällainen porukka on ja missä heihin ja heidän kantoihinsa voi tutustua?

<<< Ilmeisesti sinä Vanellus et ole joutunut työkyvyttömäksi, taistelemaan kipujen kanssa päivästä toiseen ja syömään kipulääkkeitä vuosikausia. >>>

Harvemmin sitä vielä tässä iässä työkyvyttömäksi joutuu. Sen sijaan länsimainen lääketiede on pelastanut minut varmalta kuolemalta jo useamman kerran.

<<< Ehkä ääni kellossasi muuttuisi, niin kuin monella kanssaihmisellä on muuttunut, kun on vihdoin saanut avun parjatuista vaihtoehtohoidoista ja saanut elämisen arvoisen elämän takaisin. >>>

Olet oikeassa. Jos uskomushoitojen toimivuudesta esitettäisiin todisteita, niin muuttaisin välittömästi kantaani. Niin kauan kun ensimmäistäkään todistetta ei ole, ei minulla ole mitään syytä uskoa energialoitsujen, homeopatia ja muun hömpän toimivuuteen.