Vapaa kuvaus

Aloituksia

13

Kommenttia

1615

1. >

Mikrobikasvustoa veikkaisin minäkin. En minä ainakaan menisi juomaan avoimessa astiassa kesäkuumalla päiviä seisonutta vettä, oli siellä seassa vierasesineitä tai ei.

>

Ei kiinteä hopea noin vain veteen liukene ts. et sinä tuolla tavalla mitään hopeapitoista vettä saa aikaiseksi. Jos minun käskettäisiin valmistaa hopeapitoista vettä, niin hopeaioneja minä sinne veteen lisäisin jonkin hopeasuolan esim. joka labrasta löytyvän hopeanitraatin muodossa. Näin saataisiin liuos, jossa on oikeasti hopeaa. Tosin ei tätäkään liuosta tulisi kenenkään juoda...
  2. >

Tuskin sitä mikään lihas tosiaan vääntää vaan ihan puhdas gravitaatio saa aikaan momentin. Tuollaiseen epästabiiliin tasapainoasemaan tuetun kappaleen asemaa kun hiemankin jokin tekijä poikkeuttaa, niin siitähän se lähtee ja saa kulmakiihtyvyyden. Lapio on vielä suhteellisen massiivinen kappale. Ei sille tosiaan parilla sormella massakeskipisteestä pidellen laiteta vastaan.

Yhteistä näille kaikille varvuille ja niiden korvikkeille on, että ne ovat jotenkin hyvin epästabiilissa alkutilassa, jonka pienikin poikkeama saa aikaan suuren havaittavan muutoksen.