Muutama päivä sitten laitoin lusikoita puhtaaseen hanaveteen.
Ei ole käytetty ruokailussa, ei tunnu kivalta syödä niillä jostakin syystä. Ajattelin kuitenkin hyödyntää tekemällä hiukka hopeapitoista juomavettä, kun hopea kai on pienessä määrin hyväksi ihmiselle.
Tämä omaa ihme kemian kokeiluani terveysintoilijana.
Otin äsken nuo seitsemän ruokalusikkaa vesikannusta, missä olivat jokusen päivän olleet.
Lusikat olivat aivan limaisia. Kirkkaampia olivat kuin laittaessani ne veteen.
Vesi oli aivan hajutonta ja puhdasta eikä siinä ollut mitään limaisuutta yhtään, vain lusikat olivat sitkeän limaisia..
Mitäköhän tapahtui? Onko vesi nyt myrkyllistä? Tosin kaadoin sen jo viemäriin.
Hopeapitoisuus oli lusikoissa 813.
Ihmettelen kovasti, miksi tulivat limaisiksi. Sellainen sitkeä lusikoissa tiukasti kiinni se oli.Olivat ihan puhtaita lusikoita laittaessani ne veteen.
Olisi tosi kiva tietää, mitä tapahtui. Osaisiko joku päätellä?
Hopean reaktio puhtaassa vedessä?
3
459
Vastaukset
- kemistikin
Bakteerit ja levät kasvavat ja lisääntyvät seisovassa hanavedessä, varsinkin kesällä. Limoittuminen aiheutuu bakteerimassasta, ei siinä sen mystisempää reaktiota ole tapahtunut,
>
Mikrobikasvustoa veikkaisin minäkin. En minä ainakaan menisi juomaan avoimessa astiassa kesäkuumalla päiviä seisonutta vettä, oli siellä seassa vierasesineitä tai ei.
>
Ei kiinteä hopea noin vain veteen liukene ts. et sinä tuolla tavalla mitään hopeapitoista vettä saa aikaiseksi. Jos minun käskettäisiin valmistaa hopeapitoista vettä, niin hopeaioneja minä sinne veteen lisäisin jonkin hopeasuolan esim. joka labrasta löytyvän hopeanitraatin muodossa. Näin saataisiin liuos, jossa on oikeasti hopeaa. Tosin ei tätäkään liuosta tulisi kenenkään juoda...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031359
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831229Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott133985- 67913
- 39827
- 71823
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53777- 71757
- 59754
Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39744