Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
oasmov
profiilit
oasmov
oasmov
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
3
Kommenttia
42
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nimimerkillä kokemusta on.
EU-lla on seurantajärjestelmä, jonka kautta tieto kulkee. Paitsi, jos Saksasta ostetun auton myyjä on koijari, joka ei vastaavasti tee mitään ilmoituksia paikallisille veroviranomaisille. Niitäkin on tavattu. Ne jopa joskus (ei aina) tunnistaa siitä, että he pyytävä kuittia pienemmäksi juuri tuon veron verran. No yksityisellehän se on yksi ja sama, paljonko kuitti on, muttei yrityksille.
Rehellisiltä kauppiailta ostettuna, jos vuoden ostokset ylittävät 100000 € kulkee tieto välittömästi myös Suomeen ja sieltä tulee luettelo ostoksista ja myös kysely, jos ei EU-ostoilmoitusta ole tehty.
18.03.2007 11:41
Kunhan pidät kiirettä saat Saksasta vielä edullisesti. Kuukauden parin päästä siellä on myyjän markkinat. Kokekemuksesta puhun. Olen hakenut syksyllä ja keväällä, joten tiedän.
23.01.2007 21:28
ymmärtää.
Ei siitä ole kuin kolmekymmentä vuotta kun Suomeen tuotiin palasina mersuja autokuormittain Saksasta. Täällä ne taasen kasattiin kokonaisiksi ja myytiin hyvällä voitolla. Verottaja tosin mätkäisi silloisen liikevaihtoveron muistaakseni joku milli ja harrastaja poistui jenkkilään. Todellinen veron kierto kuitenkin kuivui lähes kasaan ja yrittäjä saattoi palata rahoineen takaisin "rakkaaseen veroparatiisiin".
No palasina tuontikin loppui. Montakohan vuotta toi Venäjän toiminta on jäljessä Suomen elämästä???
19.08.2006 09:47
Laita vaan puhelinnumerosi näkyviin. Menen ensi viikolla hakemaan 05 mallista MB:tä. Rahat etukäteen, niin tulee rahtina Saksasta Helsinkiin, KotkaantaiTurkuun. Rahti n.350 ecua. Muut kulut erikseen.
13.05.2006 21:09
laite on täysin sama kuin Suomessa myynnissä oleva. Itse ostin noin vuosi sitten Saksasta TomTom 300 ja hyvin pelaa. Kartat ovat myös samat kuin Suomessa myynnissä olevat. Piraateista en tiedä, olen ostanut viralliset kartat Suomeen ja Saksaan.(Saksan kartta tuli mukana)
19.04.2006 09:40
Kölniin 24.04. Asia ei tuntuisi mahdottomalta hoitaa, jos tiedät osoitteen.
14.04.2006 10:43
Juu
Vitaran värkkäsin muutama kuukausi sitten. Vm 76 ajettu 75tkm. Auto on kuin uusi ja pelaa kuin enkeli. (kuuleman mukaan- ei tullut minulle) hinta oli muistaakseni reilut 5000 ecua ja vero oli vajaa kolme. Ei siis kovin edullinen lopulta. Vanteita ei vaan tahdo löytyä siihen. Siinä on jotkut ihmenavat, mutta saahan niitä Saksasta.-:)
05.04.2006 12:37
auton vakuutusta olet tällaiselta Igorilta ostanut?
Olen hakenut useita autoja menetelmällä: Ebaysta vakuutuspaperit (15 vrk:n tullikilpiä) varten. Auton oston jälkeen liikkeen koekilkvillä Zulassungstelliin ja blankko paperi täytettynä ilmottautumaan sisälle. Kaikki on pelannut loistavasti. Joskus autoliikkeestä lähtee kaveri mukaan, joskus on tehty niin, että autoliike on vienyt auton valmiiksi katsastuspaikalle ja jättänyt auton sinne ja vienyt koekilvet takaisin liikkeeseen, ja olen itse hoitanut loput. Muuta vaikeutta ei ole ollut kuin, että jonotus on kestänyt joskus yli tunnin.
Vakuutusten myynti Ebayssä on täysin virallista hommaa, mutta kaikki saksalaisetkaan eivät sitä tunne. Jotkut ovat ihmetelleet, mistä niitä on noin halvalla saanut.
03.04.2006 09:08
Kerroppa tuo sama niille useille ammattilaisille, jotka ohittavat rajoittimien kanssa ajaessaan toisiaan tuolla tiellä. Kuinka paljon aikaisemmin olet perillä esim 100 km:n matkalla, jos ajat 82 km/h tai ajat 89 km/h?
Olen ajanut moottoritiellä kuorma-auton perässä n e l j ä kilometriä "ammattimiehen" ohittaessa toista työtoveriaan.
20.02.2006 14:01
Pelkkä vakuutus maksaa Saksassa 15 vrk 55-80 eur. Viiden päivän vakuutus, jolla ei saa ajaa esim Tanskassa eikä Ruotsissa maksaa kilven kanssa vähän yli satasen. (siirtovakuutus). 15 vrk:n vakuutukseen tulee lisämaksuja leima + kilpi. Kilpien hinnat vaihtelevat 15 eurosta aina 35 euroon. Mitä kauempana rekisteröintipaikasta sitä halvempi. Leima, jos auto on jo aikaisemmin poistettu kilvista, maksaa noin 28 eur. Kilvistä poisto lisäksi noin 10 eur. Tulikohan selväksi. On huomattava, että keltaisen kilven saa autolle kuin autolle. Ei tarvi olla katsastus ym. voimassa. Punaisille kilville katsastuksen tulee olla voimassa
20.02.2006 13:57
Nyt minä ymmärrän ne kuorma-autojen perään ym ajot. Voima millä kuorma-auto puskee eteenpäin myös jarrutustilanteissa on suoraan verrannollinen sen massaan. Kummanko massa on suurempi henkilöauton vai kuoema-auton?? Ohhoh.
19.02.2006 09:59
Vitsin murjaisit. Ajattele nyt vähän, liimaudut henkilöauton taakse, joka ajaa tunnollisesti 80 km/h ja sinä ajat rajoitinta vasten (tietoisesti ylinopeutta) ja yrität ohi. Tulee tilanne, jolloin henkilöauto jarruttaa. Mitä teet?? Yrität jarruttaa, mutta henkilöauto hidastuu p a l j o n nopeammin. Ajatko yli vai ojaan ???
19.02.2006 09:03
Ruokailee siellä ja varas vie mersusta peilin. Mutta ei se mitään sen voi ostaa takaisin seuraavalla parkkipaikalla (pikku voro seuraa tarkasti, mihin menet)-:)
16.02.2006 18:53
Etkö tiedä, ettei se ole hullu, joka pyytää, vaan se joka maksaa!!
16.02.2006 18:47
Kun täällä nyt on näinkin monta asiantuntijaa (=ammattilaista), sanokaa minkä virheen tein valtatiellä 58 viime viikon torstaina 10 km Keuruulta Orivedelle päin? Kaksi rekkaa tuli rinnakkain minua vastaan ja puhua lällättivät lälläriin täyttä pulinaa. Olin varmasti (tiedän) väärään aikaan tiellä . No asiasta selvittiin, mutta eihän henkilöautolla saa ajaa, kun ammattimiehet ohittavat toisiaan, vai mitä?
16.02.2006 13:02
Jos se on otettu Saksaasa, tai jossain muualla ennen 3.5.1993, veropäätös on nolla.
Kokemuksesta tiedän, että hyvän (ja halvan) löytäminen on työn alla. Jos löydät ja varaat netistä voipi olla, ettei autoa ole kun soitat Saksasta, että tulisin nyt hakeen sen. nimim. kokemusta on (raha ei haise Saksassakaan)
10.02.2006 18:19
Ajamalla kesärenkailla perille.:) Tai saksalaisilla kitkoilla
04.02.2006 08:45
En kyllä oikein ymmärrä, mitä paperia haet. Oletko korotuttanut painon yli 3500 kg:aan jo Saksassa? Se on edellytys, että saat sen kuorma-autoksi Suomessa! jos tarvitset vaatimuksenmukaisuus todistuksen siitä, että kaikki vempeleet on EU hyväksytyt, konstia on monta. MB Berliinissä, Suomessakin toimii TÜV nord, jolta olen tilannut muutaman paperin. Toimii vielä tänäkin vuonna. Viimeinen konsti on ottaa yhteyttä Stuttgartiin, minkä kautta Suomessa on pakko hyväksyä auto, mikä on Saksassa ollut rekisterissä. (Ei tosin kuorma-autoksia Suomessa, jos paino on 3500 tai alle)
31.01.2006 14:05
usko, mitä tuossa aikaisemmin on kirjoitettu. Ei Volvoon tarvitse vaihtaa mitään osia. Pelaa varmasti Suomen pakkasissa. Kielen voi vaihdattaa ajotietokoneeseen suomeksi ja mitata nesteiden kestävyys. Tuulilasin pesuneste ei luultavasti kestä Suomen kylmää, mutta muut kyllä kestävät. Ei muuta kuin menoksi. Joku on vain taas keksinyt "alppijarrut ja suomi-kennot".
28.01.2006 20:05
rahojen palautus hoituu. Saksalainen vaatii monesti passin pantiksi jo koeajon ajaksi tai kaveri viereen istumaan. En kyllä jaksa uskoa tuohon. Sorry vaan
28.01.2006 19:56
2 / 3