Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
patriklind
profiilit
patriklind
patriklind
Vapaa kuvaus
Siviilisääty: Varattu Lapset: En ole kiinnostunut lapsista
Aloituksia
32
Kommenttia
530
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oliiviöljy maistuu hyvältä. Minulle se riittää syyksi käyttää sitä. Tiedän kyllä, ettei sen rasvahapporakenne ole aivan niin hyvä kuin rypsiöljyssä (pellavaöljystä puhumattakaan), muttei oliiviöljy kovin epäterveellistäkään ole.
03.01.2013 19:56
Papuja saa kaikkialta helposti. Jos ei kiinnosta shoppailla ruokamarketeissa, voi asioida erikoisliikkeissäkin. Esimerkiksi Punnitse & Säästä -ketjulla on pääkaupunkiseudulla viisi eri liikettä. Saatavuus ei ole minkäänlainen ongelma nyky-Suomessa, ellet tarkoita "suurilla määrillä" tuhansien kilojen kertaostoksia.
03.01.2013 19:43
Olen laihduttanut viime kevättalvesta lähtien melkein 30 kiloa. Sitä ennen en syönyt aamiaista lähes 30 vuoteen, myöhään illalla kyllä sitäkin enemmän... Nyt olen opetellut taas nauttimaan aamupalaa, en ihan heti herättyäni, mutta noin tunni kuluttua.
Vakioaamupalani on ollut:
- viiliä (1%) + leseitä ja/tai siemeniä + hilloa (itse tehtyä vähäsokerista)
- teetä
Enempää en aamulla tarvitse. Iltapäivällä kahden kolmen maissa syön terveellisen lounaan.
31.12.2012 09:21
Paljon kasviksia, sopivasti kalaa, riittävästi tarpeellisia hivenaineita. Hiilihydraatteja ja rasvaa pitää ravinnossamme olla, mutta niiden tulee olla terveellisiä. Hyvää (eli glykeemiseltä indeksiltään alhaista) hiilihydraattia saa esimerkiksi kokojyväviljasta, vihanneksista ja useimmista tuoreista hedelmistä. Sopiva määrä rasvaista kalaa ja rypsiöljyä takaa hyvien rasvojen saannin. Proteiinin saannistakin on huolehdittava, mutta siihenkään ei tarvita kovaa rasvaa sisältävää lihaa tai juustoa. Kala ja pavut riittävät tyydyttämään proteiinin tarpeen.
Ruumiinterveyden kannalta ihmisen ei tarvitse ikinä nauttia perunaa, riisiä tai pastaa eikä myöskään alkoholia, mutta tietysti se mielenterveyskin täytyy ottaa huomioon...
26.12.2012 16:58
Minulla on tyypillinen sekasyöjän hampaisto ja ruansulatuselimistö, kuten kaikilla muillakin lajitovereillani sinua lukuun ottamatta.
Kymmeniätuhansia vuosia sitten, kun esi-isämme eivät vielä olleet raiskanneet luontoa ja pakottaneet sitä maanviljelymaaksi, elivät ihmiset keräily- ja metsästyskulttuurissa. Kun mammutti saatiin tapettua, se syötiin. Aina ei saaliseläimiä tullut ja silloin syötiin sitä mitä luonnosta löytyi: lehtiä, hedelmiä, juuria, toukkia, lintujen ja matelijoiden munia ja poikasia. Se on luonnollista - pyri sinäkin siihen.
26.12.2012 15:21
On kohteliasta syödä sitä, mitä isäntäväki tarjoaa. Vakaumuksiin ja uskomuksia voi sitten harrastaa yksinään kotona. Ehdottomuus ruokavaliossa on neuroottisuutta, ellei dieetteihin liity pätevää lääketieteellistä syytä.
26.12.2012 13:38
Nyt narraat! Eihän Johanna Tukiainen siellä ollut.
26.11.2012 16:04
Esikoiset ovat toiseksi suurin lestadiolaisuuden haaroista. Siinä mielessä esikoisten asiat saattaisivat kiinnostaa hieman suurempaa yleisöä kuin rauhansanalaisuudellle, uusheräykselle - ja mitä niitä nyt onkaan - omistetut palstat.
21.11.2012 21:50
Kalleus riippuu kunkin kotitalouden tilanteesta. Meidän kahden aikuisen miehen perheessä maksut vähenevät selvästi. Nyt maksamme noin 520 euroa vuodessa (yksi TV-lupa kaupunkiasuntoon, toinen mökille). Jatkossa maksut putoavat 280 euroon (2 x 140 €). Säästämme siis noin 240 euroa vuodessa!
14.11.2012 21:42
Edellisessä vaaleissa kepun edustaja ei edes päässyt toiselle kierrokselle. Siellä oli vain vihreitä ja kokoomuslaisia.
29.10.2012 11:00
Keskustan ääniosuus laski 1,4 %-yksikköä, vihreiden 0,4. Meillä on eri käsitys rökäletappion merkityksestä.
29.10.2012 00:24
"Tulos tässä vaiheessa jo todistaa sen, mistä Helsinkiläiset veronmaksajat haluavat maksaa ja mistä ei."
Väität siis, että ne vajaat yksi prosenttia helsinkiläisistä, jotka äänestivät Halla-ahoa, on yhtä kuin "helsinkiläiset veronmaksajat"? Aika rohkea (ja hieman valheellinen) väite. Halla-ahoa äänesti allee 6000 ihmistä, helsnkiläisiä on yli 600 000.
29.10.2012 00:18
"!!! Ja joka puolella enemmän kuin Vihreillä!
... Juu AIVAN kamalaa! ;)
PS: Espoossakin jo 7 Persu-valtuutettua! ;) "
Joka puolella? Suomen suurimmassa kunnassa Helsingissä perussuomalaiset saivat 8 paikkaa, vihreät 19 :D
PS. Espoon valtuustoon valittiin 13 vihreää :D
28.10.2012 23:43
Ei tuo vihreiden tappio kyllä kovin suurelta näytä. Kaikille muille hallituspuolueelle (paitsi RKP:lle) on tulossa suurempi tappio, samoin Keskustalle. Vihreiden tulos on kaikkien aikojen toiseksi paras. Upeaa!
28.10.2012 23:33
Sinun kannattaa harkita uraa kirjallisuustieteilijänä. Harva ihminen pystyy niin terävään tekstianalyysiin, että jo yhden virkkeen perusteella pystyy päättelemäään kirjoittajan seksuaalisen suuntautumisen.
PS. Olet söötti kun suutut.
27.10.2012 10:48
Viittaatko nyt väitteeseeni, että 70 - 68,8 olisi 1,2? Myönnän, etten osaa tätä matemaattisesti perustella, vaan esitin väitteeni vain sen perusteella, mitä opin kansakoulun päässälaskutunnilla 1960-luvun lopulla.
Ruotsalaisten maallistumiseen en ole ottanut kantaa, mutta pidän sitä kuitenkin arvostettavana asiana.
24.10.2012 23:26
Kummin tehtävä on puhtaasti uskonnollinen. Hänen pitää pakottaa lapsi kirkkoon ja lukea sille raamattua. Haluatko sitä? Lahjojen antaminen kummilapselle on saatanan juonia.
24.10.2012 00:43
Minä menin tänä vuonna vapaaehtoisesti Westminster Abbeyhyn Lontoossa, mutten kehdannut olla kauan, kun siellä oli jumalanpalvontamenot käynnissä. Olen käynyt tänä vuonna myös Karnakin temppelissä Luxorissa, joka on kirkkoon verrattava rakennelma. Eiköhän meikäläinenkin siis ole ollut nostamassa suomalaisten keskimääräistä temppeleissäkäymisfrekvenssiä.
24.10.2012 00:36
"Viime vuonna Ruotsin luterilaiseen kirkkoon kuului 68.8% väestöstä ja vuonna 2010 70.0%, joten pudotusta on ollut 2.2% vuodessa."
Minäkin olen iloinen siitä, että hyvä sanoma etenee ja järjen käyttö lisääntyy, mutta matematiikasta olen eri mieltä. Mielestäni vähennystä on tullut vuodessa vain 1,2 %. En ole ammattimatemaatikko, joten voin hyvinkin olla väärässä ja pyydän jo ennakkon anteeksi niiltä, joita heikko matikkapääni loukkaa.
24.10.2012 00:30
Olet väärässä myös tuon puolueisiin kuuluvien suhteen. Jäsenmäärät ovat paljon pienempiä kuin puoluetta äänestäjien määrät. Vasemmistopuolueisiin kuuluu noin 1,1 % suomalaisista, oikeistopuolueisiin 4,6 %.
10.10.2012 11:03
10 / 27