Vapaa kuvaus

Aloituksia

14

Kommenttia

367

1. Kukahan sitten on ap?

Ja kyllä minä itseni voin ainakin lähes asiantuntijaksi luokitella, sillä olen harrastanut hamstereita 6 vuotta, omistanut useita hamstereita ja ystävystynyt kahden kasvattajan kanssa. Juuri muita hamsterituttuja minulla ei olekaan. Olen täällä vastaillut ihmisten kysymyksiin jo neljä vuotta. Silloin täällä ei juuri muita ollutkaan vastaamassa.
  2. 1. Voiko hamsullani olla hikka?
    - Kyllä voi, mutta hyvin harvoin niillä sitä on.

2. Onko tavallista jos hamsun hännän tyvessä on patti?
    - Patti voi toki olla kasvain, kuten aikaisempi vastaaja sanoi, mutta se on todennäköisesti knikki eli hännän ruston epämuodostuma/vamma. Sen voi saada knikillisiltä vanhemmilta geeneissä tai se voi olla hamsterin/omistajan itse aiheuttama (hännälle putoaminen ja hännän vääntyminen). Knikki ei ole vaarallinen, jos se on hännässä, mutta selkärangassa se voi aiheuttaa halvaantumisen.
    - Jos patti on kuitenkin suurehko ja sinipunainen, se on luultavasti kasvain. Jos hamsteri alkaa aristaa häntää tai patista alkaa vuotaa verta/jotain muuta nestettä tai se näyttää tulehtuneelta, vie hamsteri eläinlääkärille.

3. Kuinka monta kertaa viikossa hamsun pitää päästä jaloittelemaan?
    - Hamsterin halukkuudesta riippuen, vaikka joka päivä, jos vain mahdollista. Muutaman kerran viikossa useimmiten on riittävä määrä.