Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. "Jumala,+joka+lähettää+ihmisen+iänkaikkiseen+kärsimykseen,+koska+tätä+on+"pilkattu""Ihmiset+heitetään+ikuiseen+tuleen+siksi+että+ovat+tehneet+syntiä,+olleet+pahoja+luomakuntaa+kohtaan,+toisiaan+kohtaan+ja+Jumalaa+kohtaan...eikä+vain+siksi,+että+Häntä+on+"pilkattu".+Ja+ihminenhän+sen+loppupeleissä+itse+valitsee+haluaako+seurata+Jumalan+tahtoa+vai+ei.
  2. "mutta+kaikki+muu+kyllä+tapahtuu+Taivaassa+minun+tietojeni+perusteella."Ei+vaan+Uudessa+Maassa+ja+Uudessa+Jerusalemissa."Lue+tuo+linkki+ja+väitä+sitten,+että+iänkaikkinen+elämä+ei+ole+Taivaassa?"Ei+minun+tarvitse+kun+Raamattu+sanoo+suoraan+ettei+iankaikkinen+elämä+ole+taivaassa,+vaan+uudessa+maassa.+Taivasoppi+on+peräisin+kreikkalaisesta+filosofiasta+Platoilta.+Taivaaseen+pääsy+on+heprealaisella+maailmankuvalle+täysin+vieras.+Raamatusta:"Ja+minä+näin+uuden+taivaan+ja+UUDEN+MAAN;+sillä+ensimmäinen+taivas+ja+ensimmäinen+maa+ovat+kadonneet,+eikä+merta+enää+ole.+Ja+pyhän+kaupungin,+uuden+Jerusalemin,+minä+näin+laskeutuvan+ALAS+TAIVAASTA+Jumalan+tyköä,+valmistettuna+niinkuin+morsian,+miehellensä+kaunistettu.++Ja+minä+kuulin+suuren+äänen+valtaistuimelta+sanovan:+"Katso,+Jumalan+maja+ihmisten+keskellä!+Ja+Hän+on+asuva+heidän+keskellänsä,+ja+he+ovat+Hänen+kansansa,+ja+Jumala+Itse+on+oleva+heidän+kanssaan,+heidän+Jumalansa;++ja+Hän+on+pyyhkivä+pois+kaikki+kyyneleet+heidän+silmistänsä,+eikä+kuolemaa+ole+enää+oleva,+eikä+murhetta+eikä+parkua+eikä+kipua+ole+enää+oleva,+sillä+kaikki+entinen+on+mennyt."+"Kristityn+päämäärä,+paratiisi,+johon+hän+pääsee+kuolemansa+jälkeen."Taivas/paratiisi+ei+ole+kristityn+päämäärä,+vaan+välitila.+Välitila+uskossa+kuolleille+pyhille,+jossa+odotetaan+ylösnousemusta."Jeesus+puhui+vertauksissaan+usein+taivasten+valtakunnasta,"Taivasten+kuningaskunta+tarkoittaa+ihan+samaa+kuin+ilmaisu+Jumalan+kuningaskunta.+Ilmaisus+taivasten+kuningaskunta+on+vain+tarkoitettu+juutalaisille,+jotka+välttävät+'Jumala'+-sanan+mainitsemista."+ja+henkilöt,+joiden+nimi+on+elämän+kirjassa,+pääsevät+taivaaseen,"Ei+Ilmestyskirjassa+ole+ilmaisua+"pääsevät+taivaaseen".+Ilmestyskirja+puhuu+lopuksi+nimen+omaan+iankaikkisuudesta:+uusista+taivaista+(monikossa)+ja+uudesta+maasta,+jossa+iankaikkisuutta+vietetään+ja+jonne+Uusi+Jerusaleminkin+tulee+(siis+uuden+maan+päälle+-+taivaista+alas).
  3. Heräävätkö+kuolleet+ja+parantuvatko+sairaat+kauttasi,+oi+sinä+oikeauskoinen?