Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ageless_stranger
profiilit
ageless_stranger
ageless_stranger
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
599
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olisi varmaan huojentavaa uskoa tuollaiseen hölynpölyyn, mutta kun ei pysty. Ehkä en ole vielä tarpeeksi seonnut yksinäisyydestäni. Koska sulla ap naksahti päässä?
07.03.2016 13:25
Hot. En juurikaan pidä sinisistä. Mutta tykkään kyllä muutenkin bruneteista blondeja enemmän.
04.03.2016 16:55
Onko sinulla siitä yhdestä jumalastasi sen parempaa todistusaineistoa kuin muiden uskontojen harjoittajilla omastaan? Epäilen. Jostain syystä herrasi haluaa pysytellä piilossa.
04.03.2016 13:22
Mikään nykytietämyksessämme ei viittaa siihen että voisi olla persoonallinen olento jolla ei olisi fyysistä kehoa. Mutta mitäpä jos koko maailmankaikkeus olisi jumaluus? Mihin universimi tarvitsee persoonallisuuden, kuinka tämä olisi voinut kehittyä ja miten se muodostuu?
Mihin tarvitaan persoonallinen olento joka luo taivaan, maan ja meren jos kaiken muodostumiseen riittää muutama matemaattinen sääntö? Mistä säännöt ovat tulleet? Sitä nykyfysiikka yrittää selvittää ja täytyy sanoa että moni asia menee yli hilseen, mutta edelleen tuntuu loogisemmalta että myös säännöt ovat syntyneet itsestään kuin että kaiken takana olisi materiaton persoonallisuus. Ehkä on multiversumi missä on jotain perussääntöjä jotka ovat ikuisia.
Vaikuttaa todennäköiseltä että nämä matemaattiset lait ovat muodostaneet aika-avaruuden laajetessa kaiken tuntemamme materian ja synnyttäneet elämän joka on eräs materian vuorovaikutuksen muoto. Elämä on evoluution sääntöjen puitteissa kehittynyt niin pitkälle että on sntynyt tietoisuus ja itsetietoisuus. Lopulta tämä olento (ja varmaan moni muukin olento valtavassa maailmankaikkeudessa) on alkanut sieluttaa kaikkia näkemiään asioita kehittymättömillä aivoillaan. Ajan saatossa tiedon kartuessa on huomattu ettei aurinko, tuuli, pilvet ja kivet tarvitsekaan sielua vaan kaikki toimii luonnonlakien mukaan. Perinteiden takia toisilla ihmisillä on kuitenkin vielä vahva antroposentrinen harha mikä pitää yllä käsitystä että maailmankaikkeudella pitää olla ihmisen kaltainen luojaolento vaikka tiede on jo todistanut ettei maa ole maailmankaikkeuden keskipiste tai ihminen evoluution päätepiste.
Kaiken järkeilyn perusteella on loogisempaa ja todennäköisempää ettei jumalaa tai jumalia ole vaikka osa meistä niin kovasti haluaisikin. Moni etsii elämälleen suurta tarkoitusta ja toisilla on tunne- eli kokemusperäinen ajattelu voimakkaampaa kuin rationaalinen ajattelu. Tämä saa ihmisen löytämään merkityksiä sieltä missä niitä ei ole. Lisäksi taustalla vaikuttaa voimakkaat traditiot ja uskonnosta saadut positiiviset kokemukset mm. voimakkaan yhteisöllisuuden vuoksi. Toiset hylkäävät uskonnon pelkän järkeilyn avulla, mutta monella asiaan kuuluu se ettei uskonnosta ole positiivisia kokemuksia tai kokemukset ovat negatiivisia ja tämän lisäksi historia paljastaa että uskontoon liittyy paljon väkivaltaa ja vääryyksiä, jotka olisi voinut olla ilman uskontoja vältettävissä.
04.03.2016 13:10
Eikö kehityksen määrää koetut asiat eikä vierineet vuodet? Jos 37-vuotias on yhä neitsytsetä (en tiedä onko tässä tapauksessa näin) niin miten voi sanoa että hän on seksuaalisesti samalla tasolla normaalin seksielämän omanneen saman ikäisen naisen kanssa? Ei sinänsä että kannustaisin tuon ikäistä miestä tavoitteleen teiniä. Fyysinen kehitys ja henkinen kehitys ei vaan aina kulje käsi kädessä.
02.03.2016 21:29
Vastenmielistä toimintaa
02.03.2016 15:38
Olen kiinnittänyt samaan huomiota vaikka kävin kyllä itse koulut hieman myöhemmin kuin -80 luvulla
02.03.2016 13:39
Itse olen syntynyt -87, mutta kasarimusa uppoo keskimäärin parhaiten. Ja nimenomaan syntsapoppi.
02.03.2016 00:04
Mautonta tälläinen toisten profiileille naureskelu.
27.02.2016 11:32
Olipa mukavasti sanottu! Voit puhua ihan omasta puolestasi
26.02.2016 14:28
Kaipa se persoonallisuuskin jonkin verran kehittyy iän myötä, mutta hyvä tosiaan tunnistaa omat heikkoutensa ja siihen MBTI on mielestäni hyvä työkalu.
25.02.2016 20:14
Niin onhan siinä toki tuo puoli, mutta tässäkin on yksilöllisiä eroja. Ja varmaan persoonallisuustyyppienkin välisiä eroja. Onhan tuota MBTI:tä toki arvosteltu epätieteelliseksi jossain piireissä mitä se saattaa osittain ollakin, mutta perusajatukseltaan se vaikuttaa aika loogiselta.
25.02.2016 19:09
INTJ on moni testi sanonut. Luulen vaikuttavani ulospäin jonkin verran ylimieliseltä kusipäältä. Olen aika kriittinen enkä siedä epäloogisia ihmisiä. Ja olen kiinnostuneempi asioista kuin ihmisistä. Tietysti yksinäisyyteen on vaikuttanut moni muukin asia kuten pitkäaikainen masennus.
Kyllä tuo testi on itselle ollut lähinnä huojentava, koska tajunnut paremmin miksi toimii niin kuin toimii. Ja itse en ole koskaan saanut muuta tulosta kuin INTJ.
25.02.2016 19:02
Kaiken a ja o on että vastaa rehellisesti millainen on, ei minkälainen haluaisi olla. Monelle se on varmaan vaikeaa. Horoskooppeihin noita on turha verrata sillä niissä ei ole mitään perää.
25.02.2016 16:59
No mulla ainakin pitää toi MBTI-kuvaus lähes 100% paikkansa ja selittää hyvin miksi oon niin yksinäinen. En tajua ihmisten epäuskoa MBTI:tä kohtaan. Eikö porukka vastaa kysymyksiin rehellisesti vai mikä on kun ei tulokset miellytä. MBTI ei tietenkään kerro kaikkea elämästäsi vaan se on karkeistus persoonastasi.
25.02.2016 16:55
Kiitos!
24.02.2016 15:59
Jep, noinhan se on. Kieltolait ei yleensäkään lievitä ongelmia vaan aiheuttavat niitä. Eikä sellaisella lailla taas tee mitään jota kukaan ei noudata.
24.02.2016 15:56
Itsellä ei edes tuntunut tuo kokeilu jostain syystä missään vaikka hengitin höyryä mielestäni paljon. Haju on omasta mielestä aika vastenmielinen, maku neutraalimpi. Itse en näe kannabista pahempana asiana kuin alkoholi, mutta parempi mitä vähemmällä päihdemäärällä tulee toimeen. Sitä paitsi itse nautin alkoholijuomia enimmäkseen miellyttävän maun vuoksi.
"Ulkomailla" on muuten aika laaja käsite :D Kyllähän sitä monissa maissa on vielä Suomeakin tiukempi päihdepolitiikka vaikka toisaalta suomalaiset noudattaa lakia aika kuuliaisesti.
24.02.2016 15:29
Juu, yritän keksiä mitä alaa sitä seuraavaksi kokeilis. Korkeakoulujen hakuaika lähestyy kovaa vauhtia.
24.02.2016 15:17
No itse olen kokeillut pilveä kerran. Alkoholin suhteen olen ollut suurkuluttaja, mutta nyt olen nauttinut helposti sitäkin tosi vähän kuukauden. Ei voi siis pitää narkkarina eikä alkoholistina.
24.02.2016 15:00
28 / 30