Vapaa kuvaus

Aloituksia

5

Kommenttia

599

1. Kyllä+se+on+pyörinyt+jo+vuosia.+Viime+aikoina+oon+miettinyt+jostain+korkealta+hyppäämistä,+mut+tossa+on+mahdollisuus,+että+jää+neliraajahalvaantuneeks.+Sitäkin+oon+tosin+miettinyt,+että+muuttuisko+se+elämä+lopulta+paljon+huonommaksi+sellaisenaankaan+kun+nyttenkin+oon+niin+henkisesti+halvaantunut,+että+vapaa-ajalla+makaan+vaan+sängyssä+tai+sohvalla+ja+mietin+päivieni+päättymistä.+Naisen+puute+ei+ole+toki+ainoa+asia+joka+saa+miettiin+tätä+vaan+itseni+ja+perheenjäsenten+kurja+taloudellinen+tilanne,+yksinäisyys,+työttömyys+ja+se+ettei+nykyään+enää+kiinnosta+oikein+mikään.
  2. Kritisoit+yleistyksiä+ja+syyllityt+itse+tekemään+yleistyksiä+ateisteista.+Mun+mielestä+tää+keskustelu+siitä+kummat+ovat+älykkäämpiä,+ateistit+vai+teistit+on+täysin+hedelmätöntä+kun+tosiaan+kummastakin+ryhmästä+löytyy+koko+kirjo+ihmisiä.+Itse+olen+juuri+seurannut+Facebookin+Skepsis-ryhmässä+kahden+erittäin+älykkään+teistin+kirjoittelua+joiden+rinnalla+tunnen+itseni+tyhmäksi,+vaikkei+kaikki+heidän+argumenttinsa+täysin+loogisilta+tunnukaan+loppuun+asti+ajateltuna.Älykkyys+on+pitkältä+geneettistä,+mutta+myös+ympäristötekijöillä+on+vaikutuksensa.+Eri+ihmisryhmien+älykkyyden+eron+mitttaaminen+ei+ole+mitään+rasistista,+mutta+tästä+seuraava+arvottaminen+on.+Ihmisillä+on+tosiaan+paljon+muitakin+hyviä+ominaisuuksia+kuin+älykkyys,+eivätkä+älykkäät+ihmiset+välttämättä+loista+kaikilla+muilla+elämäm+osa-alueilla.+Mielestäni+on+todella+älyllisesti+epärehellistä+ja+leimaavaa+väittää,+että+vain+ateistit+syyllistyvät+toisin+uskovien+pilkkaamiseen+ja+nimittelyyn.+Ateisteja+on+ihan+varmasti+aina+ollut,+mutta+vasta+aivan+viime+aikoina+länsimaissa+tämä+ihmisryhmä+on+päässyt+teistien+ikeen+alta+niin,+että+saa+vapaasti+olla+oma+itsensä+ja+ilmaista+kantansa.+Kautta+historian+ateismista+on+seurannut+joko+pilkkaa,+vainoa+tai+peräti+kuolemantuomio+ja+ainakin+islamin+piirissä+tuo+on+vielä+tänäkin+päivänä+yleistä.+Minusta+on+aika+luonnollista,+että+ateistit+vähän+purkavat+paineita+kun+vihdoinkin+saavat+suunvuoron.+Mutta+kiihkeä+vaahtoaminen+oli+sitten+kyseessä+asia+kuin+asia+harvemmin+kerää+kannatusta.+Omastakin+mielestä+monella+ateistilla+olisi+parannettavaa+argumentoinnissaan,+mutta+toisaalta+turha+tehdä+mitään+yleistyksiä+tämän+palstan+tasosta.+Suomi24+palstat+nyt+sattuvat+olemaan+oikea+likakaivo,+jotka+eivät+anna+hyvää+kuvaa+oikein+kenestäkään+ihmisryhmästä.
  3. Oikea+asenne!+👍😀