Vapaa kuvaus

Olen kiva ja huumorintajuinen urheiluhullu. Tuutko jutskaa? Kotieläimet: koira Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: En ole kiinnostunut lapsista

Aloituksia

32

Kommenttia

386

1. Selkeästi haiskahtaa siltä, että tässä keskustelussa on paljon pentutehtailijoita mukana, joilla vain raha mielessä. Oikeasti vastuuntuntoiset kasvattajat eivät kauheasti rahaa mieti. Paljon olen heidän kanssa jutellut ja suurin osa kasvattaa niitä pentuja ihan muusta syystä kuin tienaamisen takia. Moni tavoittelee itseään varten ihannekoiraa tai haluaa parantaa rotua painottamalla jotain ominaisuuksia kasvatustyössään. Koiraharrastus on vain harrastus. Jos haluaa tienata, niin tekee jotain ihan muuta kuin ryhtyy kasvattajaksi.
  2. Itse olin myös ajopelkoinen, mutta vähitellen siitä yli pääsi, kun sai varmuutta. Aloita vähitellen: ajele aluksi alhaisilla kaupunkinopeuksilla kokenut ja rauhallinen kuski vierelläsi rauhallisia katuja pitkin omaan tahtiisi. Lisää itse vaikeustasoa varmuuden kasvaessa. Tee asiat juuri siinä vauhdissa, joka itsestäsi tuntuu hyvältä. Ennakoi ja aja rauhallisesti turhaan hötkyilemättä. Anna hermoheikkoisten kuumakallejen mennä ohi ja ole mahdollisimman ennakoitavissa. Vaikka se takana ajava jästipää kuinka tööttäilisi, niin muista, että laki usein korostaa tilannenopeutta. Parempi mennä hitaammin kuin menettää tilanteen hallinta ja aiheuttaa vaaraa. Eli tee kaikki omaan tahtiisi ja muista rauhallisuus. Kokenut rauhallinen kuski vieressä rauhoittaa ja lisää itsevarmuutta.