Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

3291

1. Minulla+on+tapana+kuunnella+äänikirjaa+joka+ilta+nukkumaan+mennessä.+Aamulla+tai+päivällä+jatkan+kuuntelua+jonkin+verran+siitä+mihin+jäin+ennen+kuin+nukahdin+:)"Ne+jotka+lähtevät+ja+ne+jotka+jäävät"+kertoo+kahdesta+Italialaisesta+naisesta+joita+elämä+on+vienyt+eri+suuntiin.+Kertoo+myös+yhteiskunnan+mullistuksista,+on+mielenkiintoinen.En+oikein+osaa+sanoa+kuinka+paljon+kirja+"Verhot+ikkunassa"+auttaisi+paniikkihäiriöistä,+Lapsuudesta+ja+isä-suhteestakin+puhutaan+ahdistuksen+aiheuttajana.+Helena+ei+pysty+käymään+edes+yksin+kaupassa,+hän+etsii+ulospääsyä+kaaosmaisesta+elämästään.Kirja+on+osittain+tosiasioihin+perustuva,+osittain+fiktiota.
  2. Pakkasta+on+reilut+18-astetta,+mökki+on+lämmin+kuin+linnunpesä.Eilen+oli+vastoinkäymisiä,+sain+auton+putsattua+ja+lämmitettyä+silmälääkäriin+menoa+varten.+Puhelin+soi,+kertoivat+että+lääkäri+on+sairastunut,+minkäs+sille+voi,+sain+uuden+ajan,+toisaalta+hyvä+kun+ajokeli+oli+todella+huono+ja+matkaa+47-kilometriä.+Mökillä+ei+ole+autotallia,+lunta+oli+niin+paljon+että+renkaitakaan+ei+näkynyt,+tuli+auto+putsattua,+olisihan+se+edessä+ollut+kuitenkin,+ehkä+vähän+myöhemmin+jos+ei+olisi+ollut+se+lääkäri.+Täällä+ei+ole+ollut+sähkökatkoksia+eikä+kovin+kovasti+tuullutkaan,+lunta+tuli+senkin+edestä.+Lintujen+syöttöpaikalla+käy+kuhina,+nytkin+on+neljä+oravaa,+punatulkkuja,+varpusia,+talitiaisia+ja+joitakin+mitä+en+tunne,+Fasaanikukko+on+myös+käynyt+kun+ripottelen+sille+siemeniä+maahan.+Skillan+kertoi+että+hänelläkin+on+kaihi+leikattu,+minultakin+leikattiin+pari+vuotta+sitten,+en+tarvitse+laseja,+niin+hyvin+onnistui.++Pidän+silti+laseja+jos+lähden+ihmisten+ilmoille,+olen+koko+elämäni+ajan+pitänyt+laseja,+tuntuu+alastomalta+ilman.+Kostetusta+minunkin+silmäni+kaipaavat+ainakin+pari+kertaa+päivässä.+Kaihin+leikannut+lääkäri+sanoi+että+silmänpaineeni+ovat+vähän+koholla,+sanoi+että+kannatta+ainakin+kerran+vuodessa+tutkia+silmät.+Isän+suvussa+on+Glaukoomaa,+äskettäin+kuoli+serkkuni+täysin+sokeana,+en+tiedä+miksi+pääsi+niin+pahaksi,+eivätköhän+todenneet+ajoissa.+Kylille+pitänee+muuttaa+kissan+kans,+kissaa+jouduin+käyttämään+eläinlääkärissä+viimeksi+kun+pani+muuton+pahakseen.+Eläinlääkäri+sanoi+että+kissa+voi+reagoida+pissavaivoilla+elämänmuutoksiin,+sitä+en+ole+ennen+tiennyt.+Näyttää+paljon+valoisammalta+kun+on+selkeä+pakkaskeli.+Kyllä+taas+lauhtuu+ainakin+säätiedotuksen+mukaa.Kohta+on+loppiainen+ja+joulunaika+lopullisesti+ohi+taas+tältä+erää.Mukavia+talvipäiviä+toivottelee+Mielikki+ja+Kaisa-katti
  3. Muistan+kuinka+ihailin+pikku-tyttönä+ruotsin+lomalaisia.+Olin+kymmenen+vuoden+molemmin+puolin+kun+lähelle+tuli+kesäisin+ruotsissa+asuvia++Volvolla.+Olin+uskovaisesta+kodista+joten+meikkaaminen+ja+tupakointi+olivat+syntiä.Töllistelin+varmaan+suu+auki+kun+meikattu+täti+veteli+tupakkaa+pihamaalla.+Varmaan+mietin+että+täti+joutuu+helvettiin.+Silti+hän+oli+mielestäni+hyvin+kaunis.++Se+oli+silloin.+Minulla+on+paljon+sukulaisia+ruotsissa+ja+on+myös+Amerikassa.Aika+harvoin+heitä+näen,+joskus+sukujuhlissa,+häissä+ja+hautajaisissa.+Facebookin+kautta+voi+seurata+heidän+elämäänsä+ja+he+minun.+Minä+olen+oikean+metsän+erakko+nykyisin,+jos+kaveri+ei+kävisi+niin+varmaan+kissan+kans+muristaisiin+tien+poskessa+jos+joku+sattuu+kulkemaan+ohi++:D+En+kaipaa+ihmisvilinää,+enkä+ole+kovin+sosiaalinen,+onneksi+tykkään+olla+yksin,+ei+haittaa+yhtään+vaikka+viikko+menisi+että+en+näkisi+muita+ihmisiä.+Nyt+joulunaikaan+oli+vilskettä,+nyt+läheiset+palasivat+ruuhkasuomeen+sorvin+ääreen.Sen+verran+olen+asunut+pääkaupunkiseudulla+että+huomasin+lähiöiden+elämän+olevan+paljon+samanlaista+kuin+pienillä+paikkakunnilla.+Oli+talonvahtia+ja+juoruakkoja+sekä+ukkoja+ihan+kuten+joka+paikassa.+Ei+tee+mieli+lähteä+matkoillekaan,+veljeni+on+kovasti+pyydellyt+Bostoniin+mukaansa,+tyttärensä+asuu+siellä.On+nyt+lomalla+suomessa+perheineen,+veljeni+lähtee+heidän+mukanaan+sinne,+olisihan+siellä+tilaa,+mutta+en+oikein+uskalla+lähteä+ihmisten+nurkkiin+kun+pitäisi+olla+pari-kolme+viikkoa.
  4. Aamulla+kahvia+ja+kaurapuuro+siemenillä.+Jos+olen+yksin+niin+hyvälaatuista+murukahvia,+kaveri+ei+tykkää+joten+keitän+kunnon+kahvit+kun+hän+on+täällä.+Minäkään+en+aikaisemmin+tykännyt+murukahvista,+nyt+olen+tottunut,+niissä+on+suuria+eroja+maussa.