Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomasin+virheen+mutta+ei+se+ainakaan+minua+haitannut.
04.01.2019 16:16
Minulla+on+tapana+kuunnella+äänikirjaa+joka+ilta+nukkumaan+mennessä.+Aamulla+tai+päivällä+jatkan+kuuntelua+jonkin+verran+siitä+mihin+jäin+ennen+kuin+nukahdin+:)
"Ne+jotka+lähtevät+ja+ne+jotka+jäävät"+kertoo+kahdesta+Italialaisesta+naisesta+joita+elämä+on+vienyt+eri+suuntiin.+Kertoo+myös+yhteiskunnan+mullistuksista,+on+mielenkiintoinen.
En+oikein+osaa+sanoa+kuinka+paljon+kirja+"Verhot+ikkunassa"+auttaisi+paniikkihäiriöistä,+Lapsuudesta+ja+isä-suhteestakin+puhutaan+ahdistuksen+aiheuttajana.+
Helena+ei+pysty+käymään+edes+yksin+kaupassa,+hän+etsii+ulospääsyä+kaaosmaisesta+elämästään.
Kirja+on+osittain+tosiasioihin+perustuva,+osittain+fiktiota.
04.01.2019 16:14
En+minä+ainakaan+tuomitse,+eivät+varmaan+välittäisikään+vaikka+paheksuisin.
Kun+puoliso+on+jo+läheisen+ulottumattomissa+henkisesti+niin+ei+hän+enää+ole+sama+ihminen+joka+joskus+oli.+
Sellaiset+jotka+elävät+turvattua+elämää+hyvässä+parisuhteessa+ovat+yleensä+nopeita+tuomitsemaan.+
On+sellaisia+jotka+jaksavat+hyvien+muistojen+avulla,+mutta+mielestäni+kannattaa+ajatella+itseäänkin.+Kyllä+tuossa+tilanteessa+kaipaa+olkapäätä.
Ei+Einokaan+tästä+nuorru,+jos+kohdalle+osuu+ihminen+joka+auttaa+yksinäisyydessä+niin+siitä+vain.+Kun+Eino+on+tyytyväinen+elämäänsä+hän+voi++myös+suhtautua+paremmin+vaimoonsa,+siinä+ei+häviä+kukaan.
03.01.2019 19:31
Äskettäin+luin+Paloman+kirjan+elämästään+Kolumbiassa,+tykkäsin.
Nyt+on+menossa+"Verhot+ikkunassa",+kertoo+paniikkihäiriöstä+kärsivän+naisen+itsenäisyystaistelusta.+
Enimmäkseen+kuuntelen+äänikirjoja,+mutta+aina+on+jokin+tavallinen+kirjakin+menossa.+Äänikirja+on+nyt+Elena+Ferranten+"Ne+jotka+lähtevät+ja+ne+jotka+jäävät".+Olen+kuunnellut+tätä+vasta+vähän+aikaa+kun+tahdon+nukahtaa+kesken+kaiken++:)
03.01.2019 18:42
Veitsi+on+ihan+samanlainen+kuin+linkissä+näkyvä,+ominaisuudetkin+varmaan+samat.+Mutta+varmasti+halvempi+koska+sain+sen+lehtitilauksen+yhteydessä.+On+ollut+käytössä+pari+vuotta,+on+kuin+uusi.
https://www.kitchentime.fi/fi/p/japanilainen-kokkiveitsi-kasumi-18cm-28398467?utm_source=shopalike.fi&utm_medium=referral&utm_campaign=shopalike-click&utm_content=10048807&utm_term=Hem+och+trädgård+>+Kök+och+matsal
03.01.2019 18:34
On+minulla+keraamisella+terälläkin+oleva+veitsi,+sekin+on+oikein+hyvä.
Tämä+on+terästä+ja+raskastekoisempi,+olen+nähnyt+samanlaisia+telkkarissa+kokkiohjelmissa.
03.01.2019 18:27
Pakkasta+on+reilut+18-astetta,+mökki+on+lämmin+kuin+linnunpesä.
Eilen+oli+vastoinkäymisiä,+sain+auton+putsattua+ja+lämmitettyä+silmälääkäriin+menoa+varten.+Puhelin+soi,+kertoivat+että+lääkäri+on+sairastunut,+minkäs+sille+voi,+sain+uuden+ajan,+toisaalta+hyvä+kun+ajokeli+oli+todella+huono+ja+matkaa+47-kilometriä.
+Mökillä+ei+ole+autotallia,+lunta+oli+niin+paljon+että+renkaitakaan+ei+näkynyt,+tuli+auto+putsattua,+olisihan+se+edessä+ollut+kuitenkin,+ehkä+vähän+myöhemmin+jos+ei+olisi+ollut+se+lääkäri.
+Täällä+ei+ole+ollut+sähkökatkoksia+eikä+kovin+kovasti+tuullutkaan,+lunta+tuli+senkin+edestä.+
Lintujen+syöttöpaikalla+käy+kuhina,+nytkin+on+neljä+oravaa,+punatulkkuja,+varpusia,+talitiaisia+ja+joitakin+mitä+en+tunne,+Fasaanikukko+on+myös+käynyt+kun+ripottelen+sille+siemeniä+maahan.+
Skillan+kertoi+että+hänelläkin+on+kaihi+leikattu,+minultakin+leikattiin+pari+vuotta+sitten,+en+tarvitse+laseja,+niin+hyvin+onnistui.++
Pidän+silti+laseja+jos+lähden+ihmisten+ilmoille,+olen+koko+elämäni+ajan+pitänyt+laseja,+tuntuu+alastomalta+ilman.+
Kostetusta+minunkin+silmäni+kaipaavat+ainakin+pari+kertaa+päivässä.+Kaihin+leikannut+lääkäri+sanoi+että+silmänpaineeni+ovat+vähän+koholla,+sanoi+että+kannatta+ainakin+kerran+vuodessa+tutkia+silmät.+
Isän+suvussa+on+Glaukoomaa,+äskettäin+kuoli+serkkuni+täysin+sokeana,+en+tiedä+miksi+pääsi+niin+pahaksi,+eivätköhän+todenneet+ajoissa.+
Kylille+pitänee+muuttaa+kissan+kans,+kissaa+jouduin+käyttämään+eläinlääkärissä+viimeksi+kun+pani+muuton+pahakseen.+Eläinlääkäri+sanoi+että+kissa+voi+reagoida+pissavaivoilla+elämänmuutoksiin,+sitä+en+ole+ennen+tiennyt.+
Näyttää+paljon+valoisammalta+kun+on+selkeä+pakkaskeli.+Kyllä+taas+lauhtuu+ainakin+säätiedotuksen+mukaa.
Kohta+on+loppiainen+ja+joulunaika+lopullisesti+ohi+taas+tältä+erää.
Mukavia+talvipäiviä+toivottelee+Mielikki+ja+Kaisa-katti
03.01.2019 10:06
Minunkin+siivutuskoneeni+on+jossain+komeron+perukoilla.+
Käytin+sitä+aika+paljon+silloin+kun+se+tuli+hankittua.
Sain+lehtitilauksen+kytkykauppana+veitsen.+Ajattelin+että+ei+noilla+tee+mitään.+Yllätyin+iloisesti+kun+kerran+kokeilin+sitä,+oli+paras+veitsi+mitä+minulla+on+ollut.+Pysyy+terävänäkin,+ei+tarvitse+jatkuvasti+teroittaa.+Saa+ohuita+siivuja+kinkusta,+jopa+suoraan+pakkasesta+otetun+kimpaleen+saa+viipaloitua,+jäinen+pullapitko+on+helppo+siivuttaa+ym..+
Olen+nähnyt+tv-kokeilla+samanlaisia+veitsiä.+Veitseen+kiintyy,+olen+kuin+kädetön+jos+oma+veitseni+ei+ole+saatavilla+ruokaa+laittaessa.
03.01.2019 09:43
Ajattelen+samalla+tavalla+"mitättömyyskin.elää"+
Kun+on+tyytyväinen+omaan+elämäänsä+on+sovussa+kaikkien+kanssa.
02.01.2019 09:18
Vuoden+ensimmäinen+päivä+on+illassa.
Ollaan+mökillä+vieläkin,+kävin+pesemässä+pyykkiä+ja+imuroimassa+kylillä.+
Hyvin+on+läheiset+päässet+takaisin+Helsinkiin,+työt+kutsuvat.
+Tyttären+pojan+piti+käydä+jo+Maanantaina+töissä.
+Huomenna+olisi+silmälääkäri,+epäilivät+Glaukoomaa+kun+silmänpaineet+olivat+vähän+koholla,+onneksi+paineet+on+pysyneet+melko+hyvinä,+huomenna+sitten+näkee+tämän+hetken+tilanteen.+
Vähän+arveluttaa+tuo+keli,+ajattelin+mennä+omalla+autolla,+lunta+tulee+aika+sakeasti.+Pitää+varata+aikaa+matkalle.
Mitään+uuden+vuoden+lupauksia+en+ole+tehnyt,+ainoa+jonka+aion+pitää+edes+jonkin+verran+on+pullan+syömisen+vähentäminen,+meinasin+sano+lopettaminen+mutta+se+olisi+liian+rajua.+
Käydessäni+terveydenhoitajalla+hän+kyseli+ruokailutottumuksiani,+tuosta+pullan+syömisestä+varoitteli,+muuten+ruokavalion+on+melko+terveellinen.+
Ei+minulla+ole+kolestrolia+eikä+verenpainetta,+äitini+oli+samanlainen,+johtuukohan+länsi-suomalaisesta+perimästä.+
Käytän+voita+ruuanlaitossa,+se+vain+on+hyvää.+Kai+voin+jatkossakin+syödä+voita+kun+kolestroli+on+hyvä.
Hyvää+alkanutta+vuotta+kaikille
01.01.2019 19:18
Muistan+kuinka+ihailin+pikku-tyttönä+ruotsin+lomalaisia.+
Olin+kymmenen+vuoden+molemmin+puolin+kun+lähelle+tuli+kesäisin+ruotsissa+asuvia++Volvolla.
+Olin+uskovaisesta+kodista+joten+meikkaaminen+ja+tupakointi+olivat+syntiä.
Töllistelin+varmaan+suu+auki+kun+meikattu+täti+veteli+tupakkaa+pihamaalla.+
Varmaan+mietin+että+täti+joutuu+helvettiin.+Silti+hän+oli+mielestäni+hyvin+kaunis.++
Se+oli+silloin.+Minulla+on+paljon+sukulaisia+ruotsissa+ja+on+myös+Amerikassa.
Aika+harvoin+heitä+näen,+joskus+sukujuhlissa,+häissä+ja+hautajaisissa.+Facebookin+kautta+voi+seurata+heidän+elämäänsä+ja+he+minun.+
Minä+olen+oikean+metsän+erakko+nykyisin,+jos+kaveri+ei+kävisi+niin+varmaan+kissan+kans+muristaisiin+tien+poskessa+jos+joku+sattuu+kulkemaan+ohi++:D+
En+kaipaa+ihmisvilinää,+enkä+ole+kovin+sosiaalinen,+onneksi+tykkään+olla+yksin,+ei+haittaa+yhtään+vaikka+viikko+menisi+että+en+näkisi+muita+ihmisiä.+
Nyt+joulunaikaan+oli+vilskettä,+nyt+läheiset+palasivat+ruuhkasuomeen+sorvin+ääreen.
Sen+verran+olen+asunut+pääkaupunkiseudulla+että+huomasin+lähiöiden+elämän+olevan+paljon+samanlaista+kuin+pienillä+paikkakunnilla.+
Oli+talonvahtia+ja+juoruakkoja+sekä+ukkoja+ihan+kuten+joka+paikassa.+
Ei+tee+mieli+lähteä+matkoillekaan,+veljeni+on+kovasti+pyydellyt+Bostoniin+mukaansa,+tyttärensä+asuu+siellä.
On+nyt+lomalla+suomessa+perheineen,+veljeni+lähtee+heidän+mukanaan+sinne,+olisihan+siellä+tilaa,+mutta+en+oikein+uskalla+lähteä+ihmisten+nurkkiin+kun+pitäisi+olla+pari-kolme+viikkoa.
01.01.2019 18:58
Enpä+juuri+mieti+onko+joku+kauniimpi,+rikkaampi,+älykkäämpi,+lahjakkaampi+ym...……..
Aina+joku+on+parempi,+parhaallekin+löytyy+vielä+parempi+ainakin+jossain+asiassa.
Olen+joskus+ollut+aika+lähellä+kateutta,+matkustelin+paljon+yksin+kun+mies+sairasteli,+sain+hänet+hoitoon+matkojen+ajaksi.+
Katselin+joskus+ikäisiäni+pariskuntia,+kuinka+suojeleva+mies+oli+vaimoaan+kohtaan+ja+jakoivat+yhteisiä+kokemuksia.+En+tiedä+oliko+varsinaista+kateutta,+haikeutta+ja+jostain+osattomaksi+jäämisen+tunnetta+ehkä.+
Nyt+saan+mennä+ja+tulla+mieleni+mukaan,+on+kaveri+joka+käy+luonani+joka+viikonloppu.+Hän+on+huolehtiva+ja+auttavainen.
Olen+hyvin+kiitollinen+elämälle+että+on+antanut+minulle+näin+hyvät+vuodet+vielä+iäkkäämpänä.+Voisihan+sitä+sanoa+että+miksi+ei+aikaisemmin,+mutta+eihän+sille+mitään+voi.
31.12.2018 17:07
Vuoden+viimeinen+päivä.+Joka+kerta+siihen+sisältyy+paljon+haikeuttakin.+Vuodet+vierii+sellaista+vauhtia+että+pikku+hetki,+taas+on+kevät+ja+voi+alkaa+odotella+syksyä.+Ei+sentään+:)
Viime+vuosi+oli+helppo,+vaikeita+aikoja+olikin+sitä+ennen+kauan.+
Pahimmat+vaikeudet+alkoivat+2008+Joulukuussa+kun+sain+tietää+että+pojallamme+on+syöpä,+hän+eli+täyttä+elämää+kunnes+syöpä+kahden+vuoden+päästä+uusi,+oli+sitten+menoa.+
Oli+sitäkin+ennen+vaikeuksia,+mies+oli+ollut+vuodepotilaana+jo+monta+vuotta.++
Sen+jälkeen+on+ollut+sairautta+ja+kuolemaa+liikaa,+välillä+katselin+sivusta+kuin+ulkopuolinen+kun+en+pystynyt+kaikkea+käsittelemään,+kuukautta+ennen+pojan+kuolemaa+sain+kuulla+että+tyttärellä+on+aivokasvain,+onneksi+sen+saivat+poistettua,+silti+kasvain+uusi,+nyt+on+pysynyt+aisoissa.+
Noin+kaksi+vuotta+sitten+kuoli+tyttären+ex-miniä+ja+heidän+lapsenlapsensa+äiti+syöpään.+Meillä+oli+hänen+kanssaan+läheiset+välit.+
Tulee+kaksi+vuotta+miehen+kuolemasta,+se+oli+armahdus+itselleen+ja+myös+läheisille,+hän+joutui+kärsimään+paljon+ennen+kuolemaansa.+
Nyt+olen+iloinen+siitä+että+tällä+hetkellä+kaikki+on+hyvin.+Tyttären+kanssa+puhuttiin+jouluna+että+koko+ajan+on+vähän+varuillaan,+mitähän+seuraavaksi.+
Toivotaan+että+tätä+seesteistä+aikaa+jatkuu+kauan.+
Terveyttä+ja+onnellista+uutta+vuotta+kahvipirtin+väelle.
31.12.2018 16:35
Mies+jäi+nuorena+eläkkeelle+joten+tulomme+olivat+lähes+samat.+
Taidan+erota+kirkosta.
31.12.2018 15:29
Minun+verotus+on+24%+,+lisäksi+jouduin+maksamaan+lisäveroa+240€+.
Olen+yrittänyt+selvittää+mistä+mielestäni+kohtuuton+verotukseni+johtuu.+Kai+sitten+tienaan+liikaa.+
Käteen+jäävä+osuus+on+tärkeä,+ei+se+paljonko+brutto-tulot+on.
31.12.2018 11:13
Aamulla+kahvia+ja+kaurapuuro+siemenillä.+
Jos+olen+yksin+niin+hyvälaatuista+murukahvia,+kaveri+ei+tykkää+joten+keitän+kunnon+kahvit+kun+hän+on+täällä.+
Minäkään+en+aikaisemmin+tykännyt+murukahvista,+nyt+olen+tottunut,+niissä+on+suuria+eroja+maussa.
30.12.2018 19:35
Kyllä+puoliaan+voi+pitää+jos+tulee+aiheetta+loukatuksi.+
En+ole+mikään+kynnysmatto,+silti+kartan+riitaa,+jos+jatkaa+jupinaa+niin+loppua+ei+ole+näkyvissä.+
Olen+huomannut+että+on+turha+alkaa+sotimaan+tai+jankuttamaan,+jos+ei+ole+todella+tärkeä+asia+kysymyksessä+niin+pysyn+mieluummin+vähän+aikaa+poissa+että+asia+unohtuu.+
Minun+elämäni+on+aika+tasaista,+ei+ole+mitään+ihmeellistä+kerrottavaa,+silti+tykkään+kirjoitella+tänne.+
En+usko+että+kovinkaan+monen+tämän+ikäisen+elämä+on+enää+kovin+tapahtumarikasta,+tykkään+lukea+arjen+iloista+ja+suruistakin.
Myös+maailman+tapahtumat+kiinnostavat,+täällä+niihin+suhtautuminen+on+hyvin+vaihtelevaa,+yhtä+oikeaa+mielipidettä+ei+ole+olemassa.
30.12.2018 19:27
Kyllä+kahvipirtti+yllätti+positiivisesti.+
Vetäjä+Skillan+tekee+pirttiin+lämpimän+tunnelman.+
Näin+talvella+tulee+oltua+enemmän+netissä,+kesällä+en+juuri+sisällä+viihdy+jos+ei+sada.+
En+osaa+laittaa+tärkeysjärjestykseen+kirjoittajia,+kiinnostaa+kaikki+joilla+on+jotain+kertomista.+Ihan+vaikkapa++arjen+tapahtumista.+
Kyllä+maailmallakin+tapahtuu++paljon+mielenkiintoista,+kaikesta+on+hyvä+kuulla+erilaisia+mielipiteitä.
29.12.2018 20:31
Meinasin+lopettaa+pullan+syömisen.+
Myös+kaikki+ylimääräiset+herkut,+muuten+syön+normaalisti,+melko+terveellisesti.+
En+tarvitse+tipattomia+kuukausia+kun+sellainen+voi+tulla+ihan+itsestään+jos+ei+tule+vieraita+jotka+tykkää+ottaa+vähän+viiniä.++
Pullan+syöminen+on+tällä+hetkellä+sùurin+paheeni.+
Vanhemmiten+tulee+mukavuutta+rakastavaksi,+en+usko+että+viitsitään+lähteä+uutta+vuotta+vastaan+ottamaan
29.12.2018 18:40
On+pitänyt+kiirettä.
Mutta+antoisa+joulunaika+on+ollut.+Kyllä+lapset+kasvaa+kovaa+vauhtia,+siitä+näkee+hyvin+kuinka+nopeasti+vuodet+kuluu.
Olen+opetellut+uudelleen+leikkimään,+taito+on+vähän+ruosteessa+kun+pikkumies+sanoi+että+taidankin+leikkiä+yksin.+Tuli+kuitenkin+syliin+vähän+ajan+päästä.++
Ruuan+kanssa+ei+ole+tarvinnut+juuri+hössöttää,+laitoin+aika+paljon+valmiiksi+ja+käyvät+myös+toisessa+mummolassa+syömässä.+
Sunnuntaina+lähtee+viimeisetkin+vieraat,+työt+kutsuvat.+
Joulun+aika+oli+hyvin+onnistunut.+
Skillan,+lämpimät+myöhästyneet+synttärionnittelut.+
Tulin+mökille+yöksi,+olen+väsynyt+mutta+tyytyväinen.
28.12.2018 21:58
12 / 165