Uudenvuoden lupaus

Uudenvuodentoiveita

Onko mietinnässä tipaton tammikuu vai ehkäpä joku muu, mutta mikä?

26

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuten.täydellinen

On ollut tapana pitää pari kertaa vuodessa tipaton aika: viime kesänä lähes kahden kuukauden kesäaika. Ihan vain kokeillakseni, miten pärjää ilman alkoholia. Ehkä se valmistaa tulevaan. Suurin osa ajasta on helppoa, tosin kiusauksiakin on. Tuttava on joutunut hoitolaitokseen ja on tottunut tissuttelemaan olematta kuitenkaan juoppo. Nyt joutuu ottamaan lääkettä, jonka kanssa ei voi lainkaan ottaa. Usein päivittelee asiaa. Toisaalta en ole varma kannattaako mihinkään varautua, tuskin omalle kohdalle sattuu juuri se mihin on valmistautunut. Joku haastateltava sanoi tvssä: Sitä saa mitä sattuu tulemaan.

• hyviä.asioita

Ei ole mitään missä pitäisi tehdä korjausliikettä.
      Kalenteriin olen merkinnyt kevään tapahtumia ja harrastksia. Osaan niistä olen jo sitoutunut.

Mitä aloittajalla on suunnitelmissa?

• Heikunkeikku

En koskaan tee uudenvuoden lupauksia. Joskus hyvin nuorena äidyin jonkun lupauksen julkituomaan, kun muut niitä omia lupauksiaan lateli.

Eihän mun lupaukseni kauas kantaneet. "Män metsään", kun inspiraationi tyssäs.

Minusta olisi järkevää tehdä semmosia lupauksia, jotka taatusti tietää onnistuvan.
      Epäonnistuneista lupauksista vaan tulis epäonnistunut mieliala. Ei, en ryhdy semmoseen.

Voin mä tässä pyöräyttää hmmmm. vaikkapa kaks tahi ehkä kolmekin lupausta.
      Mä pidän tipattoman tammikuun. Sitte tokaksi lupaan, etten napsi suuhuni suklaataa, en tammikuus enkä helmikuus ja Fatzerin sinistä suklaataa lupaan olla syömättä koko ensi vuoden. Olisko vielä kolmas lupaus? Hetkinen.
      Vaikka, että vaikka kuka kaveri inuisi ja pyytelisi kaveriksi avantouintiin, niin ehei en suostu menemään koko talvena.

No niin. Tulipahan tehtyä Uudenuodenlupauksia.
      Tullenenkohan onnistumaan:)

• En lupaa enkä vanno, mutta lumitilanteen salliessa pyrin hiihtämään mahdollisimman usein, lähes joka päivä.
      Tulin juuri tämän talven ensimmäiseltä hiihtolenkiltä, kiitos sukset!

• Jännäksi.menee

Että nyt tuli eka lenkki suksilla. Minä lupaan että varmasti ennen kesää pidän yhden päivän että en ota edes yhtä olutta. Saa nähdä kun kuukaudessa kuitenkin pitää se vakio kaksi laatikkoa tuhota.

• Jännäksi.menee kirjoitti:

Että nyt tuli eka lenkki suksilla. Minä lupaan että varmasti ennen kesää pidän yhden päivän että en ota edes yhtä olutta. Saa nähdä kun kuukaudessa kuitenkin pitää se vakio kaksi laatikkoa tuhota.

Jätä oluset juomatta ja tuhoa vain laatikot, vaikka saunanuunissa, jos sinulla sellainen on. Muuten vie pahvinkeräyslaatikkoon.

• Kalenteri-blanco

Oluet voi viedä oluenkeräykseen.
        Sellaisia paikkoja on joka kunnassa ja kaupungissa.
        Pitää vain tietää juoppo kämpät.
        Minulla tipaton on joka päiväistä, ei tarvitse moisia itsepetoksia kuin tipaton tammikuu harrastaa.

Mitä tulee muuhun, tulevan vuoden 2019 kalenteri on avaamatta. Eihän sitä aikaa edes ole vielä.
        Tänään on La 29.12. Syntymäpäiväni. Jota en ole huomioinut. Muistin sen siitä kun sain pari onnittelu viestiä meilitse ja tekstarina. Oikeasti olin unohtanut. Olen noin kuusikymmentä, virkeä ja hyvässä kunnossa, elämäni loppuun asti. Tai ainakin tänään. Huomenna voi iskeä vaikka suonenveto. Silloin voi täyttää moniveto kupongin.

• Olkaahyvä

Vuosi 2019 on
      ♡ Rakkauden
      En pihtaa , juon, syön , en tavoittele jätkää
      Kunnon Mies kaatuu oli sormukset tai ei .
      Otan kenet haluan.
      Villi ja vapaa vuosi uus.
      Vaarallista elämää nauttien.

Lupaan ja vannon .
      Ihan helppoo
      kevyt kenkäisille 😘

• Kunnonkengät

Läheppä rämpimään umpihankeen kevyissä kengissäs ja runoile sitten.

• Mulle tulee varmaan karkiton koko kuu, olen mahdottomasti makean perään ja pitäisi osata hiukan hillitä.

• Tarinaton tammikuu.

• Ei-oo-totta

Valehtelet kuitenkin, hyvä jos pari päivää pystyt olemaan pois palstalta.

• Hyvin-huomioitu
        Ei-oo-totta kirjoitti:

Valehtelet kuitenkin, hyvä jos pari päivää pystyt olemaan pois palstalta.

Jees. Korppis on palstalla jo seuraavana yönä klo 00.02 vuonna 2019.

• Minen lupaa mittään ja se on erittäin vapauttavaa :).

• Meinasin lopettaa pullan syömisen.
      Myös kaikki ylimääräiset herkut, muuten syön normaalisti, melko terveellisesti.
      En tarvitse tipattomia kuukausia kun sellainen voi tulla ihan itsestään jos ei tule vieraita jotka tykkää ottaa vähän viiniä.
      Pullan syöminen on tällä hetkellä sùurin paheeni.
      Vanhemmiten tulee mukavuutta rakastavaksi, en usko että viitsitään lähteä uutta vuotta vastaan ottamaan

• Paloma.se

Paljonkin olisi taas korjattavaa, etenkin tuo makean himo pitäisi saada kuriin. Please ystävät, kaverit, sukulaiset jne. älkää tuoko minulle suklaakonvehteja tuliaisiksi. Itsekurini riittää juuri ja juuri vetämään käden pois aladdinaskin kulmasta kaupan hyllyssä. Mutta ei sen pidemmälle.
      Laiskuus vähemmälle ja liikuntaa enemmän. Mutta en lupaa mitään.
      Vähemmän palsta-aikaa, enemmän omaa kirjoitusaikaa. Mutta en lupaa mitään. Tarinatonta tammikuuta tuskin tapahtuu, tipaton tosin todennäköisempi. Tarinoiminen tipoittelemalla taitaa tulla toisten taakaksi.

Elikkä summa summarum: ei lupauksia, ainoastaan aikomuksia.

• Vuonna19

En juo viinaa enkä ryyppää vaan nautin alkoholia harvakseltaan ja sen lupaan pitää sen tämmöisena.

Liikuntalupauksen pakotan itseni tekemään.

• RealistiN

Lupaan pitää itsestäni ja läheisistäni huolta, sama lupaus joka vuos ja aika hyvin olen sen pystynyt toteuttamaan. Tulevana vuonna otan jokaiselle teatteri/konsertti/ooppera/näyttely- reissulleni jonkun mukaan, jonkun joka ei yksin pääse liikkumaan tai jonka varallisuus ei anna myöten lähteä itsekseen.

• näillämennäänedelleen

Kun ei tee mitään lupauksia niin ei tarvitse jälkeenpäin katua jos ei pysty lupauksia pitämään,,,,,,näin on mennyt hyvin jo vuosikymmenet,,,,,,,päivä kerrallaan se riittää, tosin jotakin joutuu tekemään ja varailemaan hyvissä ajoin etukäteen kun kaikkeen ei ole mahdollisuutta ihan extempore…..onneksi ei ole kukaan puuttumassa tekemisiini

• Pitäsikö kokeilla tipallista tammikuuta kun sitä ei aiemmin ole ollut haitaksi asti ainakaa :).

• RealistiN

Tätä voisin myös kokeilla, jos ei joka päivä tarvitse, ainakaan paljon.

• flegmaatti

En ole koskaan lupaillut mitään kalenteriaikaan liittyvää!
      Mitä tulee tipattomuuteen niin sitä jatkunee 16.04. -19 saakka.
      Vaimoni päätös voi aiheuttaa muutoksen.

• 1eero

Jo vuosia sitten tein lupauksia jotka pitäneet, raitustuminen myöhäisellä iällä on todennäköisesti vaikuttanut terveyteeni niin mitä tässä voi muuta toivoa.

Hyvältä tuntuu yhteiskunnan tila jossa ihmisillä on toivoa paremmasta kymmemen vuoden laman jälkeen, kiitos hallituksen.

Leppoisia kiireettömiä eläkepäiviä, ei ole vilu eikä nälkä.

• Muuten.täydellinen

Jaa´a, mitenkähän on. Nyt ainakin hiprakassa. On juotu jo kuoharit, syömisten myötä valkoviini puoliksi, leppoisasti tvtä katsellen punaviiniä nyt nappaillaan. Alko on lähellä, vielä 1.5 tuntia auki. Mietin mitä teen? Josko vielä konjakkia ihan vaan 2 dln pullon hakisin. Saas nähdä. Ja sittenkö uudenvuodenlupaukseen, että tipaton tammikuu. Tulisko paremmaksi vai ahdistunko asioiden paljouteen. On niin paljon allakassa menoja, tärkeitä, että olisi oikein hyvä ihminen. En osaa ilman tarpeellisena olemista.

• Luin jostain, että aukaisevat kuohuviinipullon ja nauttivat lasilliset ehkä kaksi illalla takkatulen ääressä.

Muistakaa tyhjentää kuoharipullonne kerralla sen laatu kärsii jos aijotte sitä säästää seuraavaan kertaan. Kuplat häviävät hyvin pian avaamisen jälkeen eikä makukokemus sen jälkeen ole mistään kotoisin.

• Housutipatonvaihtoehto

Ajattelin alkaa ravistaa rivakammin ja viettää housutipattoman tammikuun. Ei tarvitse pyykata liian usein.
      Meille miehille kun ei ole pikkuhousunsuojia, ainakaan nimellisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      79
      2545
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1809
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1674
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      371
      1606
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1562
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      118
      1214
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1156
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1126
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe