Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+kirjoitellut+jonkin+aikaa+kahvipirttiin.+Lämmin+vastaanotto+on+ollut,+siellä+ei+tarvitse+pelätä+tulevansa+mollatuksi.
Ihan+arkisia+asioita+kirjoitellaan,+moni+kertoo+kuinka+päivä+on+kulunut.+
Täällä+moititaan+että+yleensä+kirjoitellaan+liikaa+itsestään,+mistä+sitten+pitäisi+kirjoittaa?+
Meitä+on+niin+monenlaisia+ihmisiä,+ei+aina+jaksa+miettiä+maailman+tapahtumia,+tavallista+arkeaan+ihmiset+viettää,+sitä+on+kiva+jakaa+samanhenkisten+kanssa.+
Aina+löytyy+moittimista+jos+oikein+tahtoo.
12.12.2018 10:44
En+juuri+siivoa+jouluksi,+normalit+siivoukset+jos+huomaan+jotain+kohennettavaa.+
Liekö+tämä+kaamos+kun+väsyttää+eikä+mikään+tahdo+innostaa.+Kunhan+aurinko+nousee+korkeammalle+ja+päivät+pitenevät+niin+toivottavasti+mielalakin+paranee.+On+minulla+kirkasvalolamppu,+pitää+kai+alkaa+kokeilla+sitä.
Ollaan+kissan+kans+mökillä,+huomasin+että+leipä+on+lopussa,+en+viitsi+sen+takia+lähteä+kylille,+tein+pienen+taikinan,+nyt+on+leipä+kohoamassa.+
Lintuja+käy+paljon+syöttöpaikalla,+muutama+oravakin+käy+joka+aamupäivä+syömässä.
Kissa+niitä+katselee+ikkunasta+vesi+kielellä.+
Ensi+viikko+sitten+kylillä,+tyttären+perhe+tulee,+kaikkiaan+kuusi+henkeä+kun+tyttären+pojan+perhe+on+myös+mukana.
Heille+laitan+joulua,+käyvät+toisessa+mummolassa+myös+syömässä,+minun+luona+ovat+yötä+kun+on+enemmän+tilaa.
Olen+"pirtissälukijan"+kanssa+samaa+mieltä,+
kuka+hyvänsä+voi+käydä+täällä+lukemassa,+samat+mitkä+seuraavat+palstalta+toiselle.
11.12.2018 13:15
Minä+olen+hurjastellut+vielä+sähköpyörällä.+Nyt+se+on+varastossa+kun+lunta+on+jo+aika+tavalla.+Jopo+on+minullakin+ollut,+sen+varastivat.
En+ole+saanut+mitään+ihmeempää+aikaan,+telkkarissa+oli+eräs+sarja+jossa+oli+minun+ompelemiani+vaatteita+näyttelijöillä.
Olin+eräässä+tehtaassa+malliompelijana+ja+laittoivat+sieltä+MTV.lle+vaatteita+pidettäväksi+sarjoissa+ym...
Olin+kellokallena+ja+opastin+muutaman+ompelukurssinkin.
Kaikenlaista+on+tullut+tehtyä,+Ammattikasvatushallitukselle+ompelin+opetusvideoita.+Ne+olivat+pitkään+käytössä.
Silloin+NL-vienti+veti,+tehtaissa+painettiin+vatteita+urakalla+Itä-naapuriin.+
Kun+vienti+loppuin,+loppuivat+nämä+hommatkin.+
Sain+työtä+emäntänä+kyläkoululla,+siitä+työstä+tykkäsin+mahdottomasti.+
Ennen+eläkkeelle+jäämistä+jäin+miehelleni+omaishoitajaksi,+siitä+sujuvasti+eläkkeelle.
Nykyisin+nautin+täysin+siemauksin+eläkepäivistäni,+en+saa+paljonkaa+aikaan,+mutta+ei+minun+tarvitsekaan.
Kissa+hyppäsi+syliin+ja+välillä+näppäimistölole.+Uuni+on+lämpiämässä,+kohta+mökki+on+lämmin+kuin+linnunpesä.
09.12.2018 15:16
Kuten+muualle+kirjoitinkin,+ihmetyttää+miten+tämän+ikäiset+vielä+viitsivät....
Onneksi+Kahvipirtti+on+pysynyt+rauhallisena.+
Joillakin+herää+kateus+uskomattoman+helposti,+voi+olla+että+joku+kadehtii+kahvipirtin+pitkäaikaista+suosiota.+
Harkitsin+jo+kirjoittelun+lopettamista+kun+tulee+vain+vastenmielinen+olo+näitä+ilkeily+ketjuja+lukiessa.+
Eihän+niitä+pakko+ole+lukea,+mutta+hyppäävät+silmille+kun+sivut+avaa.+
Pakkaan+tavaroita+mökille+lähtöä+varten,+odottelen+että+pesukone+pysähtyy.
Kissa+tietää+että+joutuu+kuljetuslaatikkoonsa+ja+autoon,+meni+valmiiksi+sängyn+alle+piiloon.
Mukavaa+tulevaa+viikkoa.
09.12.2018 11:07
Katsoin+ohjelman+mielenkiinnolla.+
Kumpa+päättämissä+olisi+Sirkka-Liisa+Kivelän+kaltaisia.+
Hänestä+huomasi+että+tietää+mistä+puhuu.
08.12.2018 22:27
Hyvää+ilta.
Saunassa+kävin+minäkin,+keskustan+sähkösaunassa+vain,+parempi+tämäkin+on+kuin+ei+mitään.
Taloyhtiössäkin+on+sauna,+rakennutin+asuntoon+aikoinaan+saunan+kun+huonokuntoista+miestä+oli+vaikea+viedä+yhteis-saunaan.+
Käytiin+lähimmässä+suuremmassa+kaupungissa,+ostelin+ruokia+ja+jouluvaloja.+
Huomenna+lähden+mökille,+olenkin+ollut+sieltä+poissa+heti+kaksi+viikkoa,+linnuille+olen+käynyt+viemässä+siemeniä+ja+talipalloja.+
Katselin+putousta+telkusta,+ei+oikein+istu+minun+huumorintajuuni,+olen+varmaan+tullut+vanhaksi.
Tein+vieraalle+lasgnea+mukailtuna.+Pakkasesta+jauhelihakastike,+sieltä+myös+tähteeksi+jäänyt+itse+tehty+tomaattikeitto.+Laitoin+tomaattikeiton+jauhelihakastikkeen+sekaan,+lagnelevyjä,+jauhelihakastiketta,+kermaa+ja+juustoraastetta,+muutama+kerros+näin.+En+tehnyt+edes+juustokstiketta.
Vähän+arvelutti+mitä+tulee,+olikin+parempaa+kuin+ikinä+olisin+uskonut,+en+säästellyt+valkosipulissa+ja+vähän+ciliäkin+lisäsin+kastikkeeseen.+
Rauhallisesti+ilta+kuluu,+katselen+telkkua+ja+sitten+alan+kuunnella+äänikirjaa.
08.12.2018 21:34
Pitääkö+joka+asiaan+puuttua+selvän+pahansuopaisesti.
Jos+näkee+tarpeeksi+vaivaa+ja+on+kätevä+netti-asioissa+niin+saattaa+löytyä+lähes+kaikkien+henkilöllisyys.
Ihmettelen+mitä+iloa+tai+hyötyä+sellaisesta+on,+paitsi+jo+on+luonteeltaan+häjy,+eikä+jätä+yhtään+tilaisuutta+menemään+ohi+missä+vai+kiusata+muita+ihmisiä.+
Tellukka+kerrot+olevasi+uskovainen,+minä+en+ole,+silti+voin+sanoa+että+ilkeilyssä+en+yllä+tasollesi.+Olen+onnellinen+ja+tyytyväinen,+kai+se+auttaa,+minulla+oli+katkeruuden+aika+noin+nelikymppisenä,+onneksi+sain+asiat+selväksi+itselleni+ja+olen+päässyt+tasapainoon.
Tämän+viestin+voi+kyllä+tulkita+ilkeäksi+jos+haluaa.
08.12.2018 11:13
En+ymmärrä+natsien+ihailua.
Luin+äskettäin+kirjan+natsisaksan+juutalaisvainoista,+hirveämpää+luettavaa+harvoin+olen+kohdannut.
Jos+tuollainen+aate+nostaa+päätään+niin+se+pitää+pysäyttää+alkuunsa.
07.12.2018 20:41
Olen+samaa+mieltä+kanssasi.
07.12.2018 19:02
En+ymmärrä+ihmisten+tarvetta+penkoa+muiden+asioita.
On+paljon+ihmisiä+joiden+nimet+ovat+julkisesti+tiedossa,+he+ovat+suostuneet+vapaa-+ehtoisesti+tulemaan+esiin+nimellään.+
Jos+sitä+ei+halua+niin+kannattaa+kunnioittaa+ihmisen+halua+pysyä+anonyymina+vaikka+nimen+tietäisikin.+
Itselleni+ei+tuottaisi+minkäänlaisia+kiksejä+tehdä+tuollaista.+
Olen+joskus+ollut+telkussa+eräässä+kilpailussa+nimelläni,+sen+jälkeen+tuli+muutama+häiriö+soitto+ja+viesti.
Itse+en+piittaa+yhtään+jos+joku+tietää+kuka+olen,+ei+ole+salattavaa,+enkä+usko+olevan+näilläkään+joiden+henkilöllisyyttä+pengotaan.+
Täällä+joutuu+helposti+kiusatuksi.+
Moni+on+sanonut+että+kuinka+viitsit+kirjoitella+tänne.+Mielestäni+täällä+on+ollut+kaiken+kaikkiaan+ihan+kivaa.+Suurin+osa+kirjoittajista+on+ihan+tavallisia+normaaleja+kuusikymppisiä
07.12.2018 18:17
Alkuun+kävi+todella+kipeästi+pojelihaksiin.+
Jatkoin+vain+sinnikkäästi,+välillä+helpotti+vähän+ja+taas+paheni.
Tein+kyllä+oikein,+ei+ole+kovin+helppo,+olisin+voinut+tehdä+vähän+enemmänkin.
07.12.2018 17:03
Isä+kuului+sodassa+kolmen+kannaksen+koukkaajiin+sai+useita+mitaleja.+
Veljeä+nämä+asiat+kiinnostaa,+hänellä+on+sotilaspassi+ja+mitalit.
06.12.2018 14:33
Kahvipirtti+on+sellainen+ketju+jossa+viihtyy.
Tunnelma+on+hyvä,+ei+tarvitse+pelätä+että+saa+lokaa+niskaansa.
Ihmettelen+muutamia+aloituksia+jotka+on+tehty+pelkästään+yhden+ihmisen+mollaamista+varten.+Tulee+kiusaantunut+olo.
Elän+kai+niin+suojattuna+omissa+ympyröissäni+että+on+vaikea+uskoa+mitä+vielä+tämän+ikäiset+näppäimistöltään+suoltavat.+
Olen+välillä+ajatellut+pitää+paussia,+ei+ole+mielekästä+jos+lukemisesta+tulee+vain+huonot+fiilikset.
05.12.2018 19:47
En+ole+saanut+aikaan+juuri+mitään.+
Mikä+lie+väsyttää,+toivottavasti+on+ohimenevää.+
Tyttären+perhe+tulee+jouluksi+kuten+aina.+En+hössötä,+ruokaa+teen,+perinteiset+jouluruuat+ainakin.+
En+ole+ikinä+ollut+innokas+jouluihminen.
Kai+lievä+vastenmielisyys+jäi+ruuhkavuosilta+kun+tuli+väsyneenä+töistä+kotiin+laittamaan+joulua.
Yleensä+olin+aattona+ihan+rättiväsynyt.+
Nyt+olisi+aikaa,+olen+huomannut+että+ei+jälkikasvu+arvosta+turhaa+hössöttämistä.+Joulurahaa+annan+että+ostavat+lapsille+kun+en+oikein+pysy+kärryillä+näistä+mikä+nyt+on+eniten+haluttua.+Ei+viitsi+turhaan+nähdä+vaivaa+tai+ostaa+jos+eivät+ole+mieleisiä.+
Toinen+mummi+kutoo+ja+ostelee+kaikenlaista,+tuovat+lahjat+minun+luo+ja+tänne+yleensä+jäävätkin.+On+minulla+villasukkia+ja+lapasia+vaikka+kuinka.+
Kaikkein+paras+lahja+on+nähdä+tyttären+perhettä,+asuvat+kaukana,+ei+kovin+usein+nähdä.
05.12.2018 19:35
Olen+kirjojen+suurkuluttaja.
Äänikirjoja+iltaisin+nukkumaan+mennessä,+muulloin+tavallisia+kirjoja.
Harmi+että+kirjastossa+on+suppea+valikoima+äänikirjoja,+jos+sattuu+oikein+mieluinen+eikä+löydy+kirjastosta,+olen+sitten+ostanut+vaikka+ovat+aika+hintavia.
Muutaman+hyvän+äänikirjan+olen+löytänyt+kirppikseltä+edullisesti.
Katsoin+myös+kuvia+Helsingin+uudesta+kirjastosta,+ikkunasta+oli+upeat+maisemat.
05.12.2018 19:24
Sain+40+kertaa,+olisin+voinut+tehdä+enemmän.
Pyöräily+ja+kuntopyöräily+on+varmaan+auttanut.
05.12.2018 15:37
Minusta+keskustelu+asiasta+ei+ole+typerää.
Ei+teinejä+voi+koko+aikaa+paimentaa+ja+määrätyssä+iässä+ei+kiellot+ja+varoitukset+tehoa,+ainakaan+kaikkiin.+
Ei+se+ole+mollaamista+jos+puhuu+tosiasioista.+Kautta+aikojen+on+ollut+raiskauksia+mm.+perhepiirissä+kotimaassa+ja+varmaan+muuallakin.
Luokallani+oli+tyttö+jota+isä+käytti+hyväkseen+kymmen+vuotiaasta.+Isä+joutui+linnaan+ja+tytär+sai+isälleen+lapsen.
Silti+ihmettelen+kuinka+arka+paikka+on+joillekin+että+teon+tekijän+kerrotaan+olevan+maahanmuuttaja.+
Noustaan+heti+vastarintaan,+etsitään+syitä+muista+paitsi+tekijöistä+jos+ovat+tummempi-ihoisia,+varsinkin+vedotaan+kotimaisiin+pedofiileihin,+ikäänkuin+tämä+mitätöisi+näiden+raiskaajien+teot..
04.12.2018 20:09
Onneksi+olen+säästynyt+flunssalta,+se+on+sitkeä+tauti,+yskä+voi+kestää+loputtomiin.
Toivon+nopeaa+paranemista.
Mikä+lie+väsyttänyt,+aamulla+nukuin+yhdeksään,+heräsin+painajaiseen.+Unessa+olin+kokkamassa+hautajaisiin+ja+keitokset+menivät+pilalle,+herätessäni+olin+hädissäni,++mitä+nyt+teen.+Uni+oli+hyvin+elävä,+olen+ollut+järjestämässä+hautajaisia,+kai+uni+tuli+jostain+niiltä+ajoilta.
En+meinannut+päästä+millään+käyntiin,+kahden+maissa+otin+kuitenkin+pölyimurin+esiin+ja+imuroin+asunnon.+
Hienoa+että+lonkkaleikkaus+on+onnistunut.+A-studiossa+puhuivat+tekonivelistä,+ovat+laskeneet+markkinoille+huonoja+testaamattomia+niveliä,+onneksi+eivät+ole+enää+käytössä+joten+ei+kannata+säikähtää.+
Minulla+on+vasemmassa+polvessa+tekonivel,+polvi+on+ollut+kivulias+aina,+kaaduin+lapsena+pahasti+mäkeä+laskiessani+ja+satutin+polven.+Leikattu+polvi+toimii+hyvin,+likeradat+on+ihan+normaalit+mutta+polveen+jäi+hermosärkyä,+varsinkin+nukkumaan+ruvetessa+on+vaikeaa,+särkylääkkeetkään+ei+oikein+auta.+
Minäkään+en+tunne+itseäni+yksinäiseksi+koskaan,+monesti+olen+kissan+kans+viikon+mökillä+ilman+että+näen+ketään+ihmisiä.+
En+osaa+sanoa+miltä+tuntuisi+jos+yksin+olo+ei+olisi+vapaaehtoista.+
Tiedän+ihmisen+joka+ei+osaa+olla+yhtään+yksin,+onneksi+miehensä+elää+vielä,+lapset+ovat+lähteet+omilleen.+
Lapsille+on+vaikeaa+kun+aina+jonkun+on+oltava+hänen+kanssaan+kun+mies+on+joutunut+olemaan+välillä+sairaalassa.+Yksi+lapsista+asuu+lähellä+joten+vastuu+on+enemmäkseen+heidän+perheellään.
Pelkää+kuulemma+nukkua+yksin,+täytti+äskettäin+70v.+
Hyvää+vointia+ja+joulun+odottelua.
04.12.2018 17:15
Minulla+on+hinauspalvelu+mutta+ei+vieraallani.+Sanoinkin+hänelle+että+se+on+ihan+ehdoton+olemassa.+Kai+luottaa+liiaksi+kun+autoon+uusi+jahyväkuntoinen.+Olen+tarvinnut+kerran+palvelua,+on+kallista+ilman+vakuutusta.
03.12.2018 17:58
Minulle+tuli+musta+aukko+leikkauksen+jäkeen+kun+sain+vahvoja+kipulääkkeitä.
En+muistanut+omaa+osoitettani+enkä+juuri+muutakaan,+kumma+kyllä+äidin+osoitteen+muistin.
Tutkivat+keskussairaalassa,+ei+löytynyt+mitään,+lääkkeiden+syyksi+meni.
Nyt+on+muisti+palautunut+ennalleen+elikkä+aika+hajamielinen+edelleenkin+olen.+Avaimet+pitää+panna+aina+samaan+paikkaan,+samoin+puhelin,+muuten+niitä+ei+löydy.
Olen+huomannut+jos+on+monta+rautaa+tulessa+niin+varmasti+unohtuu+jotain.+Pitäisi+osata+ottaa+rauhallisesti,+niin+yleensä+otankin,+joskus+vain+tilanteet+kasautuu.+
Kun+ikää+tulee+niin+kaikki+vielä+korostuu.+Joskus+lähden+hakean+jotain+toisesta+huoneesta+ja+unohdan+matkalla+mitä+olin+hakemassa.+Nimet+tahtoo+unohtua,+jos+alkaa+oikein+muistelemaan+niin+ei+muista+senkään+vertaa.
03.12.2018 13:32
15 / 165