Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

3291

1. Maa+on+valkoinen,+on+valoisaa+ja+jouluista.On+ollut+huonoa+onnea+auton+kanssa,+kauempaa+tullut+vieras+jäi+sadan+km+päähän+kodistaan,+auto+vain+pysähtyi.+Hän+soitti+minulle,+sanoi+menevänsä+taksilla+hotelliin+yöksi.+Meillekin+olisi+ollut+sama+matka,+en+uskaltanut+lähteä+autolla+auttamaan+lumisateessa+ja+pimeällä+niin+pitkää+matkaa.Sanoin+että+tule+aamulla+bussilla+tänne,+saat+minun+autoni+lainaksi+siksi+aikaa+että+autoilusi+taas+järjestyy.+Hän+haki+autoni+ja+ehtii+vielä+töihinkin+kun+on+menossa+iltavuoroon.+En+tarvitse+autoa+juuri+muuhun+kuin+mökkireissuihin.+Parin+päivän+päästä+varmaan+olen+taas+autoileva+mummo.+Päivät+kuluvat+aika+hiljaisesti,+monen+mielestä+ei+olisi+tarpeeksi+virikkeitä+ja+vaihtelua.Nautin+tästä+kun+saan+olla+kiireettömästi+ja+touhuta+omia+hommiani+kaikessa+rauhassa.+On+ollut+aikoja+että+vapaa-aikaa+ei+liiemmin+ollut,+nyt+on+ja+olen+siitä+kiitollinen.
  2. Kyllä+minustakin+yltiö+suvaitsevaisuuskin+on+tavallaan+rasismia.+Kaikki+muut+ovat+parempia+kuin+oma+kansa,+sellaistakin+on.+Usein+ovat+nuoria+ja+ehdottomia+mielipiteissään.Lähistöllä+asuu+mahanmuuttaja+perhe,+lapsia+on+paljon,+ovat+vilkkaita,+välillä+liiankin+vilkkaita,+pelottaa+koska+tuossa+pyörätiellä+ajavat+jonkun+päälle+tai+itse+jotuvat+toisten+pyöräilijöiden++tönäisemäksi+kun+eivät+juuri+väistä.Mukavia+lapsia+ovat+muuten.+Sitä+ihmettelen+kun+ovat+olleet+hengenvaarassa+kotimaassaan,+silti+käyvät+siellä+lomailemassa.+Periaatteessa+en+vastusta+maahanmuuttoa,+vaikka+nuorten+miesten+suurta+määrää+ihmettelen.On+sitä+mummolla+ihmettelemistä+kerrakseen.