Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+myös+yksin+suurimman+osan+ajasta+mutta+en+ikinä+tunne+olevani+yksinäinen+nykyisin.+Aina+on+jotain+puuhaa,+jos+ei+muuta+niin+vaihdan+mökiltä+kylille+ja+päinvastoin.
Olen+enimmäkseen+saanut+sosiaalisista+suhteista+tarpeekseni,+juttelen+kyllä+jos+osuu+kohdalle+mutta+taustalla+on+halu+häipyä+omiin+oloihini.+
Eilen+tein+pihahommia,+kohta+lähden+kylille+pesemään+koneellisen+pyykkiä+ja+katson+postin.+Illaksi+tulen+takaisin.+
En+omaishoitoaikaankaan+tuntenut+olevani+yksinäinen+kovin+usein,+vaadin+vapaata+enemmän+kuin+kolme+päivää+kk.+Lisäksi+jos+alkoi+ahdistaa+sain+miehen+hoitoon+ja+läksin+reissuun.+Kerrankin+parin+päivän+varoitusajalla+äkkilähdön+Brasiliaan+yli+kahdeksi+viikoksi.+
Minulla+oli+sisäinen+mittari+joka+kertoi+että+jotain+on+pakko+tehdä+että+jaksaa+taas.
11.10.2018 09:07
Minulla+on+reititin+salasanan+takana.+Ei+se+toimi+ilman,+salasanani+on+pitkä+ja+vaikea+joten+ei+olisi+ihan+helppoa+tulla+käyttämään+ilman+lupaani.+Niin+kauan+on+yksityinen+kun+ei+kerro+salasanaa+kenellekään.+Kylillä+tulee+näkyviin+naapurien+reitittimet,+ei+niihin+silti+pääse+sisään.
11.10.2018 08:57
Olen+hyvin+eläinrakas.+Yhden+koiran+olen+pitänyt,+sen+jälkeen+kun+mies+sairastui+pieni+pikinokka+Lapin+pystykorva+Emma++jäi+ilman+lenkkikaveria.+Se+oli+ukkelin+koira,+minä+syötin+sen,+muuten+en+lenkkeillyt+sen+kanssa+mitä+nyt+kotona+silittelin.+Minun+piti+alkaa+käyttämään+Emmaa+ulkona,+hyvin+me+pärjättiin,+voin+sanoa+että+kiinnyttiin+kovasti+toisiimme.+
Olen+kuitenkin+kissa-ihminen,+lähes+aina+on+ollut+kissa,+nuorempana+useitakin+kun+maalla+oli+paljon+hylättyjä+kissoja.+
Eilen+illalla+katti+tuli+taas+kainaloon+ja+silitti+pehmeällä+tassulla+poskeani.+Kissa+on+itsenäinen+ja+itsepäinen,+sitä+ei+voi+lahjoa,+siitä+juuri+pidän+kissoissa.
11.10.2018 08:48
Olen+aina+tykännyt+Elisa+nimestä.
10.10.2018 20:52
Etunimet
10.10.2018 16:18
Ärrä+ja+ässä
10.10.2018 13:30
Pohjanmaalla+asuessa+tehtiin+itse+viiliä+oman+lehmän+täysmaidosta,+siinä+oli+paksu+kermakerros+päällä.+
Perunavelliä+syötiin+usein+lisänä+ruisleipää+ja+voita,+juomana+piimää+tai+maitoa.+
En+erityisemmin+kaipaa+lapsuuden+ajan+sapuskoja.+
Olen+innokas+ruuanlaittaja,+uudistan+myös+tähteet+maukkaaksi+syötäväksi.
Tykkään+leipoa+ja+laittaa+ruokaa,+vähän+liikaakin+kun+enimmäkseen+asun+yksin.+
Olen+vähän+leiponut+eräälle+perheelle+kun+emäntä+ei+hallitse+leipomista,+syövätkin+enimmäkseen+valmisruokia.
10.10.2018 13:29
https://www.iltalehti.fi/
Tässä+on+karmaiseva+esimerkki+kauhuvuokralaisista.
Melko+hirveä+sattui+kerran+minullekin,+mutta+ei+ihan+näin+paha.+Ei+ehtinyt+asua+kuin+muutaman+kuukauden.
10.10.2018 13:00
Kyllä+ainakin+meillä+vuokranantaja+hakee+luottotiedot.+Voihan+ne+tietysti+vuokralainenkin+antaa.
Minulla+oli+yhteen+aikaan+vuokralaisia,+sain+tarpeekseni+kun+eivät+maksaneet+vuokriaan,+tuli+muutenkin+naapureilta+jatkuvasti+valituksia.+
Möin+asunnot,+en+enää+edes+mieti+sijoitusasunnon+ostamista.+
On+hyviäkin+vuokralaisia,+kohdalleni+osui+useampi+kelvoton.
10.10.2018 11:17
Olen+kuullut+että+uunilämmitys+ei+ole+ilmastoystävällistä.+Olen+silti+lämmitellyt+mökin+uunia+ainakin+toistaiseksi.+
Kesällä+pyöräilen+lyhyemmät,+joskus+pidemmätkin+matkat.+
En+haaskaa+ruokaa,+lajittelen+jätteet.
09.10.2018 20:13
Meillä+meni+lähes+päivät+pitkät+varuillaan+ollessa.+Jos+meinasi+vaikka+lukea+tai+käydä+suihkussa+niin+avunpyyntö+kuului+omaisen+huoneesta.+Aamulla+omaisen+hampaiden+ja+muu+pesu+vaipan+vaihto+ensimmäisenä,+syöttäminen+ja+pukeminen,+usein+joutui+vaihtamaan+kaikki+vuodevaatteet+päivittäin.+Lääkket+piti+jakaa+ja+antaa+ajallaan.
Syöttämistä,+juottamista+ja+kääntelyä,+yölläkin+piti+käydä+kääntämässä+ja+joskus+oli+vaihdettava+vaippakin.+
Kun+omainen+joutui+laitokseen+niin+todella+kauan+pomppasin+omaisen+huoneeseen+katsomaan+onko+kaikki+hyvin.
Minä+neuvoisin+ottamaan+vapaata,+en+olisi+jaksanut+ilman+vapaitani,+vaadin+perjantaista+lauantaihin+lopulta+sunnuntaihin+vapaata+joka+viikko.+
Menetin+vapaiden+takia++omaishoidontukea+ja+hoitomaksut+tulivat+kalliiksi+kunnes+katto+täyttyi.+Katsoin+että+raha+ei+merkitse+mitään+kun+on+kyse+omasta+jaksamisestani.
Ei+kaikki+saa+halutessaan+vapaata,+se+on+liian+sitovaa+varsinkin+jos+hoidettava+on+suuritöinen.+
En+kadu+enkä+muistele+pahalla+sitä+aikaa,+se+opetti+paljon.+Hoidin+kaksi+vuotta+ilman+vapaata+ja+omaishoidontukea+kun+en+tiennyt+sellaistakin+olevan+saatavilla
09.10.2018 20:01
Aina+löytyy+valittamista+jos+ottaa+sellaisen+asenteen.+
Mikään+raha+tai+tavara+ei+yksinään+anna+tyydytystä,+ihminen+on+sellainen+että+aina+löytyy+jotain+mitä+ei+vielä+ole.+Rahaa+ei+ole+koskaan+liikaa,+mitä+enemmän+on,+sitä+ahneemmin+kahmitaan+lisää.
Minä+olen+oikeasti+tyytyväinen,+se+pelottaa+jos+terveys+alkaa+reistailemaan.+
Ei+näitä+perustyytymättömiä+voi+auttaa,+heidän+elämältään+lähtisi+pohja+jos+yhtäkkiä+huomaisi+että+ei+ole+mitään+valittamista.
09.10.2018 19:13
Ikärasismi+on+lyhytnäköistä+olipa+minkä+ikäinen+hyvänsä.+
Eräs+kertoi+aikoinaan+inhoavansa+vanhoja+ihmisiä,+nyt+on+itse+heti+70v.+Oli+silloin+nelissäkymmenissä.
Minkä+taakseen+jättää,+sen+edestään+löytää,+kulunut+sanalasku+ehkä,+mutta+hyvin+pitää+paikkansa.+
Jos+joku+sanoo+minua+vanhaksi+niin+sanon:+Niin+olen,+entä+sitten.
09.10.2018 19:06
Minä+käyn+70++palstalla+ja+kirjoitankin+joskus+omalla+nikillä.+Sinne+on+siirtynyt+hyviä+kirjoittajia+joita+ikävöin+tänne.
09.10.2018 18:41
Suhtaudun+vakavasti+sairauksiin.+Mutta+en+ole+kiinnostunut+siitä+mikä+Soinia+vaivaa,+toivottavasti+paranee.+
Ei+kaikkea+tarvitse+kertoa+julkisesti,+sairaslomalla,+se+riittäisi.+
Soininkin+kannattasi+alkaa+ajattelemaan+terveyttään+ja+ruveta+noudattamaan+terveellisempää+ruokavaliota.
09.10.2018 15:41
Vaikka+olenkin+eri+mieltä+asiasta+en+silti+ala+nimittelemään+toisinajattelijoita+tyhmäksi.+
Nähtyäni+yhden+elämän+osalle+uskovaisia+liiankin+kanssa,+en+todellakaan+haluaisi+viettää+iankaikkisuuta+heidän+kanssaan.
09.10.2018 15:23
En+ole+lainkaan+varma+totuudesta.+Olen+lukenut+raamatun+läpi+nuorena,+mielestäni+on+ristiriitainen,+lähi-Idässä+alunperin+kirjoitettu+kirja.+Se+on+muuttunut+vuosisatojen+kuluessa+moneen+kertaan,+alkuperäistä+tekstiä+tuskin+tuntisi.+Kirkonmiehet+ovat+kääntäneet+tekstiä+mieleisekseen+ym..
Vaan+ei+minua+haittaa+mikäli+joku+uskoo.+Kun+annetaan+myös+olla+uskomatta+ilman+hyökkääväisyyttä.
09.10.2018 15:09
On+jäänyt+huomaamatta+poistot.+Tänään+olen+viihtynyt+koneella+kun+lämmitän+uunia+enkä+ole+pihahommissa.
09.10.2018 15:03
Minulle+on+yksi+hailee+mikä+Soinia+vaivaa.+
Ei+kuulu+suosikkeihini,+ihmiset+unohtavat+nopeasti+valehtelun+ja+takinkäännön.+Takinkäännön+olisin+vielä+ymmärtänyt,+mutta+muu+käytös+ei+ole+ulkoministerille+sopivaa.
09.10.2018 15:01
Mistä+taas+sait+päähäsi+että+sinua+kopsataan?+
En+syvenny+niin+syvällisesti+palstan+kirjoituksiin+että+kopioisin+mitään.+
Samansuuntaisia+ajatuksia+kuin+sinulla+voi+olla+muillakin.
09.10.2018 14:54
26 / 165