Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

3291

1. Uuma+on+notkea+kun+Gina+tanssii,+kyllä+kurnuttaa+astmaatikkokin.https://www.youtube.com/watch?v=28PPqlc39Qw
  2. Hienoa+että+jaksat+aloittaa+uuden+pirtin,+toivottavasti+vielä+kauan.+Pirtissä+on+lämmin+tunnelma,+mustikkapiirakan+maun+ihan+tunsin+kielelläni.+Taidankin+thdä+mustikkapiirakkaa+huomenna+kun+leivon+pullaa,+tykkään+pullataikinasta+tehdystä+piirakasta.+Marjoja+olisi+pakkasessa+vaikka+kuinka+paljon,+liian+vähän+tulee+niitä+käytettyä.Odottelen+parturiin+pääsyä+se+on+kahdeltatoista,+sitten+ajelen+mökille+syöttämään+lintuja.+Minulla+kun+on+näitä+ruokittavia+nirson+kissan+lisäksi.+Kävelin+autotallille+panemaan+auton+lämpiämään,+aurinko+paistaa+kirkkaasti+mutta+jo+lyhyellä+matkalla+meinasi+naama+jäätyä+kun+oli+kova+vastatuuli+ja+15-astetta+pakkasta.+Onha+täällä+kylillä+helpompaa+olla,+astianpesukone+on+hyvä+olla+vaikka+vähän+tiskiä+tulee,+kuitenkin+päivän+mittaan+koneellinen.+Kunhan+jalka+leikataan+joudun+olemaan+kauan+keskustassa,+varpaita+pitää+suihkuttaa+ja+on+muutenkin+helpompaa.+Mökillä+ei+ole+suihkua,+on+vain+ulkosauna.+Onneksi+sentään+on+vesijohdot.+Syön+aika+paljon+vitamiineja+ja+hivenaineita,+olen+miettinyt+että+pitäisi+vähentää,+lääkärin+mukaan+ei+tarvise+kun+tavella+D-vitamiinia.+Piimaa+on+auttanut+siihen+että+hiukset+on+pysyneet+tuuheina,+tai+en+tiedä+olisivatkohan+pysyneet+muutenkin+kun+olen+syönyt+Piimaata+vuosikausia.+Kun+katselee+ikkunasta+niin+ulos+tekee+mieli,+on+niin+kirkasta.+Kylmyyttä+ei+huomaa+ennenkuin+menee+ulos.Kaisa-katti+nukkuu+telineellään+ikkunan+edessä,+siitä+on+hyvä+pitää+silmällä+ketä+ulkona+liikkuu.Hyvää+Keskiviikko+päivää
  3. Pakkasta+on+meilläkin,+kun+ikkunan+läpi+paistoi+niin+kirkkaasti+ajattelin+mennä+parvekkeelle+ottamaan+aurinkoa.+Avasin+parvekelasit+ja+otin+mukavan+asennon+äänikirjan+kanssa.+Se+lysti+loppui+melko+lyhyeen+noin+puoli+tuntia+kestin,+alkoi+olla+kylmä+kun+vielä+tuulikin+väärästä+suunnasta.+Tulee+niitä+lämpimiä+aurinkoisia+päiviä+vielä.+Huomenna+on+parturi,+kun+kerran+laitan+auton+lämpiämään+niin+käyn+samalla+lämpimällä+mökillä+lisäämässä+linnuille+ruokaa.+Ostin+kuorittuja+auringonkukansiemeniä,+niitä+sopii+enemmän+syöttöpaikalle.Ei+täällä+kukaan+ole+tiukkapipoinen,+nurkkakaapista+voi+ottaa+tarpeen+mukaan+lämmikettä.Hyvä+kun+oli+puhetta+tuhkan+käyttämisestä+lannoitteena.+Olen+laittanut+tuhkaa+marjapensaille+ja+muille+puskille,+hyvin+ovat+kasvaneet.+Sammalta+tahtoo+nurmikkoon+tulla,+pitääkin+ripotella+tuhkat+siihen+seuraavaksi.Pensasmustikan+taimia+olen+ajatellut+hankkia,+mansikkamaan+uudistaminen+jäi+syksyllä+vähän+kesken,+sieltä+ne+löytyy+kun+lumet+sulaa.Minulla+on+kevättä+rinnassa+ihan+selvästi,+olen+vaihtanut+kukille+multia+ja+istutellut+siemeniä+ruukkuihin,+saa+nähdä+olinko+liian+hätäinen.Olen+kuin+uudestisyntynyt+kun+alan+päästä+möyrimään+mullassa.+Minä+en+ole+käynyt+pilkillä+kun+kerran,+olen+kai+liian+kärsimätön+siihen+hommaan,+saahan+siinä+aurinkoa+jos+on+hyvä+ilma.+Jalkaleikkaus+on+kuitenkin+15pv+tätä+kuuta.+Ajattelin+jo+perua+kokonaan,+soittivat+ja+kysyivät+aionko+tulla,+pitkän+miettimisen+jälkeen+tulin+siihen+tulokseen+että+menen.+Nämä+varvasleikkaukset+eivät+aina+onnistu.+Kuusi+viikkoa+menee+metallipiikit+varpaissa+ja+kamala+Pirkakenkä+jalassa.+Toisesta+jalasta+joutuivat+leikkaamaan+kahdesti+kun+ensimmäinen+leikkaus+epäonnistui.+Oikeasti+olen+hyvin+epävarma+ja+pelottaa+kuinka+nyt+käy.+Jos+kaikki+menee+hyvin+niin+kesällä+voin+pitää+millaisia+kenkiä+haluan+eikä+tule+hankaumia.+Mukavaa+laskiaistiistai-iltaa.
  4. Odotan+malttamattomasti+teiden+sulamista+että+pääsen+ajelemaan+pyörällä.+Ajotiet+ovatkin+jo+sulat+mutta+pyöräteille+en+vielä+uskalla+lähteä+ajelemaan.Nyt+kuulemma+tulee+talvi+takaisin,+tässä+samalla+kuuntelen+telkkaria.+On+huvittavaa+millaiset+ihmiset+pääsevät+päättämään+asioistamme,+nyt+puhuvat+Trumpin+viimeismmästä+skandaalista.+On+meidän+omissakin+päättäjissämme+ihmisiä+jotka+panee+ihmettelemään+millä+meriiteillä+oikein+ovat+päässeet+asemaansa.+Kun+on+tarpeeksi+röyhkeä,+sillä+pääsee+jo+pitkälle.Ikea+on+sellainen+kauppa+että+tulee+kaikenlaista+ostettua+vaikka+ei+eritystä+tarvettakaan+olisi.Peittoja,+tyynyjä+ja+kukkaruukkuja+ostin.+Pitää+vaihtaa+palmulle+isompi+ruukku+ja+muillekin+kukille.+Noita+vuodevaatteita+tarvitaan+paljon+kun+välillä+on+kuusikin+henkeä+nukkumassa+kun+tytär+miehineen+ja+poikansa+perhe+tulee.+Lisäksi+löysin+kissankuppeja+joista+prinsessa+kattimme+tykkää+syödä.+Olin+joskus+ostanut+kupin+joka+on+mieleen++Ikealta+se+alkaa+olla+lohkeillut,+nyt+ostin+useamman+alle+euron+kappale.+Alkon+tuotteiden+suhteen+olen+myös+aika+ronkeli,+valkoviiniä+saatan+ottaa+joskus+musiikkia+kuunnellessa.+Mieliviinini+on+8%+joten+lasillinen+pari+ei+juuri+hetkauta.+Lähisukslainen+on+peliriippuvainen,+hän+on+nyt+pysynyt+kuivilla+Joulukuusta+asti.+Kertoi+että+rahaa+säästyy+paljon+kun+ei+pelaa,+ennen+pelasi+eläkkeensä+melkein+heti+kun+se+tuli+tilille.+Toivon+hartaasti+että+hän+pääsee+ongelmastaan,+muuten+on+kunnollisuuden+perikuva.+Kyllä+minunkin+paheeni+on+ruoka,+ruokaa+on+kuitenkin+pakko+käyttää.+Pullaa+en+ole+pystynyt+jättämään+kuin+pieniksi+ajoiksi.+Valkeat+vehnäjauhot,+sokeri+ja+rasva,+eihän+pulla+juuri+muuta+sisällä+mausteiden+lisäksi.+Alkoi+satamaan+lunta.Mukavaa+Torstai-päivää