Hyvää huomenta täältä Länsi-Suomesta.
Pakkasta on yli kymmenen astetta, mutta ei hätää.
Olen lämpimässä kodissani ja juon höyryävää kahvia.
Jossain kyseltiin, miten yksinasuva, eläkeläinen, nainen voi viettää aikaansa.
Kun vietän täysiä vapaapäiviä, lähden onnibussilla tai jollain muulla bussilla pääkaupunkiimme.
Pelkkä matka ja se irtaantumisen tunne arjesta on luxusta.
Seniorihinnoilla saa keskustasta mukavan hotellihuoneen, aamiaisineen.
Itse kyllä haluan aina Kallion seudulle.
Ah, mikä nautinto mennä aamiaiselle, valmiiksi katettuun pöytään.
Katsella ikkunasta työhönsä ryntääviä ihmisiä ja huokaista helpotuksesta, että ei kuulu enää tuohon massaan.
Ei ole mihinkään kiire.
Metrolla pääsee kulkemaan ja ratikoilla mihin vain, edullisesti.
Kännyyn vain lataa matka-aikaa.
Keskiviikkoisin on oopperatalon lämpiössä, on ainakin ollut, ilmaiset päivätanssit.
Siellähähän voi tavata vaikka sen viimeisen oikean.
Ateneum, Kansallismuseo ja Kiasma ovat aina mielenkiintoisia kohteita käydä tutustustamassa näyttelyihin.
Enkä ikinä voi olla menemättä juna-asemalle, assalle, päiväkahville.
Mikä ihmisvilinä ja arjen hektisyys siellä vallitsee, aina.
Samalla lähetän Helsinkikortit omaisille.
Helsinki on minulle niin muistorikas paikka, että pelkkä kävely Kallion, Alppilan tai Pasilan seuduilla tuo nuoruuden mieleen.
Samoin Roballa, Annankadulla tai Bulevardilla kävely on muistorikasta.
Minulta kysytään usein, että ketä tapaan Helsingissä?
Kun vastaan, että menen ja olen yksin, suut loksahtavat auki.
Voi miten säälittävää, joku huokaa.
En ymmärrä.
Paljon säälittävämpää on, kun kysyjä menee ja raahaa neljä vilkasta lastenlastaan Linnanmäelle.
Ei minun hermot kestäisi sitä tivolia hiukkakaan.
Me kaikki elämme, olemme, nautimme näin kypsinä aikuisina juuri niistä asioista miltä itsestä
parhaalta tuntuu.
Ja mitä ollaan tähän mennessä saatu aikaiseksi.
Päivänjatkoja kaikille.
Yksinelävä reissuun
75
90
Vastaukset
- pirremiinapas
Kiitos samoin, ja todella toivon että löydät sen viimeisen hyvän ja ihanan seuralaisen.. Aurinkoa elämääsi 😊
pirre.
En halua löytää enää ketään.
On ollut niin raskaita matkalaukkuja kantaa.
Samoin toivotan itsellesi jaksamista ja valoa elämään.- Viisin-aina-virkeämpi
- Lesken - - -
""Siellähähän voi tavata vaikka sen viimeisen oikean."""
Sinä, ummeksi heittäytynyt vanhapiika. Et aikonut edes haaveilla uudesta suhteesta. "Tämä oli tässä" mentaliteetilla. Kuitenkin haudot uudesta (uusista) ihmisistä alitajuntasi pakottamana.
Yritä nyt päättää, kuinka on paras olotila, yksin, kaksin - kolmantena pyöränä? Viisin-aina-virkeämpi kirjoitti:
- Lesken - - -
""Siellähähän voi tavata vaikka sen viimeisen oikean."""
Sinä, ummeksi heittäytynyt vanhapiika. Et aikonut edes haaveilla uudesta suhteesta. "Tämä oli tässä" mentaliteetilla. Kuitenkin haudot uudesta (uusista) ihmisistä alitajuntasi pakottamana.
Yritä nyt päättää, kuinka on paras olotila, yksin, kaksin - kolmantena pyöränä?Viisin
Kirjoitin epäselvästi.
Kerroin oopperan lämpiön päiväkemuista.
En tarkoittanut että minä löytäisin sen oikean.
Olen aikoinani sen löytänyt ja menettänyt.
Jospa joku, joka kaipaa jotain syvällisempää, löytää sieltä kaivattua seuraa.
Paras olotila minulla on ehdottomasti yksin.2lesken kirjoitti:
pirre.
En halua löytää enää ketään.
On ollut niin raskaita matkalaukkuja kantaa.
Samoin toivotan itsellesi jaksamista ja valoa elämään.Helsinki antaa monipuolista viihtymistä. Taksityössä kiertelin vuosikymmenen täällä. Nyt piipahdan viihtyäkseni silloin tällöin keskustassa muisrellen.
- Kaverinkera
Olen just niitä, jotka eivät halua reissuun lähteä yksin. Toki Helsingissä ostoksilla ja jossain yksittäisessä tapahtumassa, jonne en saa ketään muuta mukaan. Ongelma on jo siinäkin, että kuljen niin vikkelästi paikasta toiseen, että ikäiseni eivät pysy perässä. Olen onnellinen, kun joskus saan esikoiseni mukaan esim. teatteriin. Nyt etsin Oodiin kaveria, katsottaisiin mikä paikka se oikein on. Haluan jonkun jonka kanssa kommentoida näkemäänsä. Näin me ihmiset olemme erilaisia. Antoisaa yksinolopäivää sinulle.
Kaverinkera
Näin me todellakin olemme täysin erillaisia ihmisiä.
En itse tosiaankaan halua ketään jalkoihini pyörimään.
Yksin on paras.
Kiitoa toivotuksesta.
kun paikka on tuttu, kuten Helsinki sinulle, ei kaveria kaipaakaan, kun tietää minne mennä. vieraampaan paikkaan mennessä on kiva jos on kaveri, voi yhdessä pällistellä ja ällistellä nähtävyyksiä ja mitä vastaaan tulee. tosin kyllä yksinkin matkustaminen ainakin minulle sopii, mutta kaverin kanssa on kivempaa vaihtaa mielipiteitä ja ihmetellä kuinka kaunis on maailma.
tammi
Minulle on kavereista ollut niinpaljon harmia, että olen, elän ja menen mielummin yksin.
Ei tarvitse kenellekään selitellä mitään.
Voi lähteä kesken jostain pois, eikä tarvitse odotella ketään.
Mikään ei ole raskaampaa kuin jollain risteilyllä odottaa jotain hidasta kämppistä.
Ikuista laittautumista ei jaksa.
Minä haluan jo mennä.- vanhanaakka
2lesken kirjoitti:
tammi
Minulle on kavereista ollut niinpaljon harmia, että olen, elän ja menen mielummin yksin.
Ei tarvitse kenellekään selitellä mitään.
Voi lähteä kesken jostain pois, eikä tarvitse odotella ketään.
Mikään ei ole raskaampaa kuin jollain risteilyllä odottaa jotain hidasta kämppistä.
Ikuista laittautumista ei jaksa.
Minä haluan jo mennä.Tuo on niin totta....tunnin ootat että toinen saa pakkelit naamaan ennenkö pääsee ees aamupalalle......vähänkö alkaa sapettaa kun itse tarvii vaan sen puuterin
vanhanaakka kirjoitti:
Tuo on niin totta....tunnin ootat että toinen saa pakkelit naamaan ennenkö pääsee ees aamupalalle......vähänkö alkaa sapettaa kun itse tarvii vaan sen puuterin
ei kai reissussa tarvii käsikädessä kulkea, voihan sinne aamupalalle yksinkin mennä, kaveri tulee kun ehtii.
- Pelin-säännöt
Näin on. "kaverit" tulee jos on tullakseen, oma vika jos jää paitsi jostakin.
Oma etu paras etu, minä ainakaan haluaisi missata aamiaista (jos se kuuluu matkan hintaan) jonkun etanan vuoksi. Asia eri parisuhteissa. Silloin lie kohteliasta odottaa sitä eukkoa tai ukkoa vaikka ei haluaisikaan. tammikuu-51 kirjoitti:
ei kai reissussa tarvii käsikädessä kulkea, voihan sinne aamupalalle yksinkin mennä, kaveri tulee kun ehtii.
tammi
En ole edelleenkään keksinyt, mitä ihmettä teen mukanani roikkuvalla kaverilla.2lesken kirjoitti:
tammi
En ole edelleenkään keksinyt, mitä ihmettä teen mukanani roikkuvalla kaverilla.on lähinnä sinun ongelmasi jos lähdet sellaisen kanssa reissuun, pitää osata valita kaverit paremmin.
tammikuu-51 kirjoitti:
on lähinnä sinun ongelmasi jos lähdet sellaisen kanssa reissuun, pitää osata valita kaverit paremmin.
tammi
Silloin kun vielä ryyppäsin ja vietin rietasta elämää, piti ehdottomasti olla juoppokaveri mukana vaikka laivalla.
Siellä sitten tuhannen päissään uutta kaveria pukkas ihan helppeesti.
Ja oli niin mielipuolisen hauskaa.
Nykyään en sellaisia kavereita enää huolisi.
Kriteerit on koventuneet ja siksi menen ja olen yksin.2lesken kirjoitti:
tammi
Silloin kun vielä ryyppäsin ja vietin rietasta elämää, piti ehdottomasti olla juoppokaveri mukana vaikka laivalla.
Siellä sitten tuhannen päissään uutta kaveria pukkas ihan helppeesti.
Ja oli niin mielipuolisen hauskaa.
Nykyään en sellaisia kavereita enää huolisi.
Kriteerit on koventuneet ja siksi menen ja olen yksin.on hyvä että olet vanhetessasi viisastunut, onnea siitä.
- vanhanaakka
tammikuu-51 kirjoitti:
No en todellakaan ketään taluta missään reissussa.....joskus vaan on ollut sellainen matkaseuralainen risteilyllä mukana joka ei hetkeekään osaa yksin olla ja vaikka nainen onkin niin kyljessä pitää olla kiinni aina kun mahdollista, tuota tapaa inhoan yli kaiken kun en lesbo ole.....tanssimassa jos ollaan ja en heti perään tule parketilta pois kun hän sieltä poistuu niin heti tulee tekstiviestiä perään et missä menet.....kovin usein en em syistä häntä seurakseni huolikaan vaan mieluummin vaikka yksin menen
tammikuu-51 kirjoitti:
on hyvä että olet vanhetessasi viisastunut, onnea siitä.
tammi
En tiedä viisastumisesta, kun olen mielestäni ollut aina välkky neropatti.
Koulussa loistin lähes aina ykkösenä.
Perin lahjakkuuteni isältäni.
Kun viina tuli kuvaan hyvin nuorena, järki lähti aina ryypätessä.
Kun kossusta tulee raamattusi, olet pahasti koukussa.
Vaikka kuinka viisaasti ajattelet krapulassa, se ei auta yhtään.
Juominen ja rilluttelu jatkuu.
Sitten kun kroppa tekee tenän, alat voida huonommin ja huonommin, näet järkkyjä painajaisia ja vippihanat tyrehtyy,
ratkaisuja on tasan kaksi.
Lopetat heti kokonaan ja kärsit helvetintuskat.
Tai jatkat ja sisäkalut tilttaa.
Ja kärsit.
Ei oikeastaan ole kyse viisaudesta vaan kuoleman pelosta ja siitä pitkästä kiduttavasta tavasta, miten kuolee.
Valitsin täysraittiuden ja juoppokaveripiiri jäi.vanhanaakka kirjoitti:
No en todellakaan ketään taluta missään reissussa.....joskus vaan on ollut sellainen matkaseuralainen risteilyllä mukana joka ei hetkeekään osaa yksin olla ja vaikka nainen onkin niin kyljessä pitää olla kiinni aina kun mahdollista, tuota tapaa inhoan yli kaiken kun en lesbo ole.....tanssimassa jos ollaan ja en heti perään tule parketilta pois kun hän sieltä poistuu niin heti tulee tekstiviestiä perään et missä menet.....kovin usein en em syistä häntä seurakseni huolikaan vaan mieluummin vaikka yksin menen
vanha-
Olen kokenut samanlaista ja siksi olen mielummin yksin.
Eräs tapaus jäi mieleeni.
Risteilyllä mies haki tanssimaan minua ja myöhemmin siirtyi pöytäämme.
Lähdin veskiin ja matkakaverini, nainen, yritti epätoivoisesti iskeä tanssittajaani sillä välin.
Tanssittajani oli hyvin kiusaantunut ja siirryimme lattialle tanssimaan ja eri pöytään.
Matkaseurani oli käärmeissään minulle ja lopetti kaveruuden.
Sanoin suoraan, niinkuin porilaisilla on tapana
että hommaa itse omat miehet, jätä ...kele minun iskemäni mies rauhaan.vanhanaakka ja 2lesken
olette reippaita ja rohkeita kun aina yksiksenne reissaatte. minulta olisi ainakin Meksikon ja Kuuban reissut jääneet jos en olisi niille kaveria saanut. pikkureissut Euroopassa menettelee yksinkin, mutta mitä kauemmas mennään, sitä enemmän kaveria sinne kaipaan.- vanhanaakka
2lesken kirjoitti:
vanha-
Olen kokenut samanlaista ja siksi olen mielummin yksin.
Eräs tapaus jäi mieleeni.
Risteilyllä mies haki tanssimaan minua ja myöhemmin siirtyi pöytäämme.
Lähdin veskiin ja matkakaverini, nainen, yritti epätoivoisesti iskeä tanssittajaani sillä välin.
Tanssittajani oli hyvin kiusaantunut ja siirryimme lattialle tanssimaan ja eri pöytään.
Matkaseurani oli käärmeissään minulle ja lopetti kaveruuden.
Sanoin suoraan, niinkuin porilaisilla on tapana
että hommaa itse omat miehet, jätä ...kele minun iskemäni mies rauhaan.Noin on käynyt minullekin kyseisen naisen taholta....siinäkin yksi syy miksi en kovin usein seuraani huoli
- vanhanaakka
tammikuu-51 kirjoitti:
vanhanaakka ja 2lesken
olette reippaita ja rohkeita kun aina yksiksenne reissaatte. minulta olisi ainakin Meksikon ja Kuuban reissut jääneet jos en olisi niille kaveria saanut. pikkureissut Euroopassa menettelee yksinkin, mutta mitä kauemmas mennään, sitä enemmän kaveria sinne kaipaan.No minä reissaan vaan täällä kotosuomessa ja joskus risteilyillä....helppo täällä on yksin reissata ja haaveissa toki on joulu Pärnussa, mutta en vielä tiedä toteutuuko....tosin sinnekin aikomus yksin :)
- vanhanaakka
Minä myös reissaan yksin, joitain risteilyjä jonkun kanssa......Hesassa asuin aikoinaan 10 vuotta ja se ei kiinnosta enää, mutta muualle kotosuomessa teen reissuja ihan mielelläni ja seuraa näille reissuille ei ole tyrkyllä.....rahan puute tosin rajoittaa reissaamista, mutta onneksi edes joskus mahdollisuus nyt kun vielä jaksaa ja on terveenäkin saanut olla.....vappuna seuraava reissu kylpylähotelliin jossa en ennen ole käynyt, ihan ittekseni pariksi vuorokaudeksi :)
Mikset voinut kirjoittaa kommenttiasi jo siihen aloitettuun ketjuun vaan teit ihan samasta asiasta oman?
2lesken kirjoitti:
siili
Tarkoitatko sitä, missä rempataan ja juodaan kovaa kaakaota.
Ei kiinnostanut.Tarkoitan sitä aloitusta missä jossa puhuttiin yksinäisen lomasuunnitelmista. Olisithan oma hienon ja muiden yläpuolella olevan kirjoituksesi voinut kirjoittaa sinne loistamaa ja 😉. Et sopeudu joukkoon etkä osaa kirjoittaa ja keskustella muiden kanssa.?
siilivain kirjoitti:
Tarkoitan sitä aloitusta missä jossa puhuttiin yksinäisen lomasuunnitelmista. Olisithan oma hienon ja muiden yläpuolella olevan kirjoituksesi voinut kirjoittaa sinne loistamaa ja 😉. Et sopeudu joukkoon etkä osaa kirjoittaa ja keskustella muiden kanssa.?
siili
En voi kirjoittaa ketjuun, jossa aloittaja puhuu yksinäisyydestä ja seuraava kirjoittaja täräyttää kertomaan kakaroistansa ja kavereistansa.
Mikäs yksinäinen sellainen tyyppi on.
Tyypillistä pianonpimputtajalta.
Maku meni välittömästi siihen ketjuun.2lesken kirjoitti:
siili
En voi kirjoittaa ketjuun, jossa aloittaja puhuu yksinäisyydestä ja seuraava kirjoittaja täräyttää kertomaan kakaroistansa ja kavereistansa.
Mikäs yksinäinen sellainen tyyppi on.
Tyypillistä pianonpimputtajalta.
Maku meni välittömästi siihen ketjuun.Sinusta ei taida maistua hyvätlä kuin omat ketjusi. Määräät mitä muut saa kirjoittaa ja mistä. Relaa vähän. Anna arvo toisillekin vaikka eivät kirjoita sinun makusi mukaisesti.
- 2leskel
siilivain kirjoitti:
Sinusta ei taida maistua hyvätlä kuin omat ketjusi. Määräät mitä muut saa kirjoittaa ja mistä. Relaa vähän. Anna arvo toisillekin vaikka eivät kirjoita sinun makusi mukaisesti.
siili
Mitä sinä piipität minun valinnoistani.
Ottaako sinua joku kupoliin vai mistä moinen marina.
Kirjoitan juuri niin kaun haluan, mihin ketjuun tahansa.
Jos satun olemaan kympin äikän kirjoittaja se on vaan sitä lahjakkuutta, mitä alkumetreillä jaettiin.
Katsos minullakin on jossakin asiassa käynyt flaksi.
2Lesken No, josku vaan tulee mieleen että miksi ylipäätään haluat kirjoittaa keskutselupalstalle koska koet olevan viisain ja paras ja ja ja. Vaikka oisit kuin kympin kirjoittaja se ei takaa sosiaalisuutta ja kykya kirjoittaa toisten kanssa.
- maassaam
siilivain kirjoitti:
No, josku vaan tulee mieleen että miksi ylipäätään haluat kirjoittaa keskutselupalstalle koska koet olevan viisain ja paras ja ja ja. Vaikka oisit kuin kympin kirjoittaja se ei takaa sosiaalisuutta ja kykya kirjoittaa toisten kanssa.
Lopeta nyt siili se vinkuminen. Mikä hemmetin palstavahti olet olevinasi.
maassaam kirjoitti:
Samanlainen kuin lesken😁. Sattuxe? Tuntuuko kivalta,?
- Vink-vonk-vunk
maassaam kirjoitti:
Samaa mieltä. Siilistä on tullut lapsellinen vinku lelu.
Vink-vonk-vunk kirjoitti:
Samaa mieltä. Siilistä on tullut lapsellinen vinku lelu.
Mitennii tullu? Ainahan mie olen ollu🤣😂
- papoo
Jos nyt lähtisin päiväreissulle, menisin käymään Katajanokan Sea Poolissa ja Espoon Emmassa, jonne tietysti metrolla merenlahden alitse.
- alella
Rupesi kiinnostamaa tuo mainitsemasi seniorialennus. Itselle ei sellaista ole tullut vastaan. Pitääkö sen saadakseen olla kanta-asiakas jossain hotelliketjussa vai oletko saanut jonkun eläkeläisille suunnatun tarjouksen?
- henrjii
2lesken kirjoitti:
papoo
Hei haloo, annoit tosi hyvät vinkit.
Enpä ole kummassakaan paikassa käynyt.mä ainakin käysin espoonlahdella pilkillä.
Termari kahvia, ja reppujakkara mukaan.
Sielä varmaan olisi valmiiksi kairattuja reikiä, ettei
tarvitsisi kuin pilkkivavan völjyyn alella kirjoitti:
Rupesi kiinnostamaa tuo mainitsemasi seniorialennus. Itselle ei sellaista ole tullut vastaan. Pitääkö sen saadakseen olla kanta-asiakas jossain hotelliketjussa vai oletko saanut jonkun eläkeläisille suunnatun tarjouksen?
alella.
Viime talvena yövyin hotellissa Hakaniemessä/ Helsingissä.
Esitin eläkeläiskorttini respalle ja sain 50% alennuksen.
Olinkin sitten kaksi yötä.
En ole minkään kanta-asiakas jossei ei plussakorttia lasketa.
Nytkin ilmoittavat netissä seniorialennuksista määrätyissä hotelleissa.
Netistä sen viimetalvenakin pongasin.
Syyskuussa on tiedossa ruskamatka Saariselälle, sitä ennen ehtii tehdä monta Helsingin reissua ja nähdä jos vaikka mitä.
Yksin, kaksin tai kolmisin.
Suomenlinnassa tekisi mieli pitkästä aikaa käydä.Muistapa katsella tarkkaan Helsingin nähtävyyksiä. Noloahan se olisi jos matkan aikana raportoisit paikoista, joissa käyt.
Kiva kun muistat veljeäsi ja äitiäsi postikorteilla. Sinulla se on jännittävä elämä.- ruotsinkielinen
Juuri tänään varasin Hesehotellin Turusta. Ja ihan itselleni ja en kysellyt seniorialennuksia. Luokkakokous edessä.
- pirremiinapas
Minä taas en pidä yksin matkustamisista, enkä yksin olosta, - tietysti nämä ovat persoona kysymyksiä, ja samassa perheessä sisarusten keskenkin luonne erot näkyvät tässäkin suhteessa.
Minä tykkään kun on joku jolle höpötellä, tietysti on mukavaa välillä olla ihan omissa oloissaan, muttei pysyvästi..en ole erakkoluonne.
Lapsista olen tykännyt aina ja evät i he ole olleet este minkäänlaiseen vapaa aika toimintaan, pienet lapset ovat niiiin hauskoja :)Minulle olisi tyrkyllä ollut matkaseuralaiseksi muutama tyyppi.
Mies ja muutama doris.
He olisivat halunneet minusta lähinnä matkaoppaan Helsinkiin.
Mikään ei ärsytä enenpää kuin joku kulkee vieressä ja kaikki pitää opastaa.
Tai istua autossa, minulla ei ole korttia, ja opastaa kuskia Hesan liikenteessä.
Olen aina kulkenut bussi-ratikka- metrolinjoilla.
Vaikea opastaa jotain bemarikuskia takahikiältä.
Ostakoot navigointivehkeet.
Ja järkky kyselytulva kokoajan.
Minä mikään matkaopas halua olla.
Olen erakko ja haluan kulkea yksin omia polkujani.
Tästä on muutama ottanut nokkiinsa.
Ihan sama.
No joo, kitisevät kakarat eivät ole minun juttu.- Minä-ei-läsken
Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä
2lesken kirjoitti:
Minulle olisi tyrkyllä ollut matkaseuralaiseksi muutama tyyppi.
Mies ja muutama doris.
He olisivat halunneet minusta lähinnä matkaoppaan Helsinkiin.
Mikään ei ärsytä enenpää kuin joku kulkee vieressä ja kaikki pitää opastaa.
Tai istua autossa, minulla ei ole korttia, ja opastaa kuskia Hesan liikenteessä.
Olen aina kulkenut bussi-ratikka- metrolinjoilla.
Vaikea opastaa jotain bemarikuskia takahikiältä.
Ostakoot navigointivehkeet.
Ja järkky kyselytulva kokoajan.
Minä mikään matkaopas halua olla.
Olen erakko ja haluan kulkea yksin omia polkujani.
Tästä on muutama ottanut nokkiinsa.
Ihan sama.
No joo, kitisevät kakarat eivät ole minun juttu.Minnes sinun ajokorttisi on joutunut? Joitko sen?
Minä-ei-läsken kirjoitti:
Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä
Minä
Täällä on kirjoittajia jotka kirjoittavat omalla nikillään esittäen vaimoaan.
Minä kirjoitan vain omasta
puolestani, rekatulla nikillä.
En mitään puskafarssia puskanikeillä niinkuin edellinen.
Os
Mennä mamman selän taa piiloveetuilemaan.
MikäMinä-ei-läsken kirjoitti:
Minä
Os
Mikä- 2leskel
Tellukka kirjoitti:
Minnes sinun ajokorttisi on joutunut? Joitko sen?
Tell
Joo, yritin joskus kaupata A-tietotekniikka kor Tellukka kirjoitti:
Minnes sinun ajokorttisi on joutunut? Joitko sen?
Tell
Kone sekoilee, minä en.
Keskeneräistä tekstinraakiletta putoilee eetteriin.
En ymmärrä miten A-tietotekniikkakortti pistetään juontiin?2lesken kirjoitti:
Tell
Kone sekoilee, minä en.
En ymmärrä miten A-tietotekniikkakortti pistetään juontiin?Jaha. No ymmärsin sinun tarkoittaneen silloin ajokorttia.
Tartteeko tietotekniikkaan olla kortti?
No onhan niitä maailman ihmeitä, kun likkanikin sai koulun käsitöistä ompelukoneella-ajokortin.Tellukka kirjoitti:
Jaha. No ymmärsin sinun tarkoittaneen silloin ajokorttia.
Tartteeko tietotekniikkaan olla kortti?
No onhan niitä maailman ihmeitä, kun likkanikin sai koulun käsitöistä ompelukoneella-ajokortin.Tell
Tietokoneen käyttöön ei tarvita yhtään oppituntia.
Täällä palstalla se on hyvin havaittavissa.
Suoritin kaikki osiot työttömånä ollessani TE-keskuksen kurssituksina.
Myös jatkoa AB-tietotekniikasta.
Viimeinen työpaikkani oli toimistosihteerin työ.
Juuri syystä, että hallitsin koneella siihen liittyvät työt.
Niin se autolla ajettava kortti.
Ei ole koskaan ollut.
Helsingissä asuin 17-ikävuodesta ja siellä julkiset kulkuvälineet ovat toiminee hyvin.
Paremmin kuin oma auto.- henrjii
2lesken kirjoitti:
Tell
Kone sekoilee, minä en.
En ymmärrä miten A-tietotekniikkakortti pistetään juontiin?Johan siitä täällä on varoiteltu, se on käsin tehtävä, jos haluaa laatua
2lesken kirjoitti:
Tell
Tietokoneen käyttöön ei tarvita yhtään oppituntia.
Täällä palstalla se on hyvin havaittavissa.
Suoritin kaikki osiot työttömånä ollessani TE-keskuksen kurssituksina.
Myös jatkoa AB-tietotekniikasta.
Viimeinen työpaikkani oli toimistosihteerin työ.
Juuri syystä, että hallitsin koneella siihen liittyvät työt.
Niin se autolla ajettava kortti.
Ei ole koskaan ollut.
Helsingissä asuin 17-ikävuodesta ja siellä julkiset kulkuvälineet ovat toiminee hyvin.
Paremmin kuin oma auto.Kyllähän minäkin niitä kaikenlaisia tietskari ja IT-kursseja olen käynyt, mutta en minä niistä mitään korttia saanut. Todistukset vain. Viime vuosituhannelta kaikki, joten niillä ei enää tietotekniikan kehittyessä ole muuta kuin antiikkiarvoa. Nuoremmilta (ja lapsilta) kyselen, jos mikä kiikastaa.
- Joopa.eipäs
2lesken kirjoitti:
Minä
Os
MikäOlet kuin eräs toinen palstalainen, joka uskottelee vain itselleen kun taas toiset ovat uskovinaan.
Tellukka kirjoitti:
Kyllähän minäkin niitä kaikenlaisia tietskari ja IT-kursseja olen käynyt, mutta en minä niistä mitään korttia saanut. Todistukset vain. Viime vuosituhannelta kaikki, joten niillä ei enää tietotekniikan kehittyessä ole muuta kuin antiikkiarvoa. Nuoremmilta (ja lapsilta) kyselen, jos mikä kiikastaa.
Tell
Kaikenlaiset lyhyet kurssit ovat jotain ylimalkaista perushöttöä tietokoneeesta.
A-korttiin vaaditaan kokeet jokaisesta osiosta erikseen.
Niitä on seitsemän.
On suoritettava ohjaajan antama testikaavake oikein.
Ja myöhemmin pidettävä yllä osaamistaan.
Työssähän tarvitsin kokoajan konetta.
Kävin työttömien toimiston ilmaisia atk-kursseja yhä uudelleen.Joopa.eipäs kirjoitti:
Olet kuin eräs toinen palstalainen, joka uskottelee vain itselleen kun taas toiset ovat uskovinaan.
Joopa
Niin että mitä?
Kerro murheesi mutta lyhyesti.- Lyhyestä-vastaus-kaunis
2lesken kirjoitti:
Joopa
Niin että mitä?
Kerro murheesi mutta lyhyesti.Vainoharhoihisi hän vihjasi.
Joopa.eipäs kirjoitti:
Olet kuin eräs toinen palstalainen, joka uskottelee vain itselleen kun taas toiset ovat uskovinaan.
Helsinki on monimuotoinen ja mukava kaupunki, joka tarjoaa jokaiselle jotain.
Vaikka matkustelen aina välillä eri puolilla Suomea ja ulkomaillakin, en haluaisi poistua pysyvästi Helsingistä koskaan. Helsinkikin muuttuu kaiken aikaa niin, että aina riittää jotain uutta nähtävää eri puolilla kaupunkia. Tarjolla on sekä erilaisia kaupunkinäkymiä että luontomaisemia.
Jos viipyy pitempään tai asettuu asumaan, on monenlaisia harrastuksiakin tarjolla. JaLyhyestä-vastaus-kaunis kirjoitti:
Vainoharhoihisi hän vihjasi.
Lyhyestä
Mihin ihmeen vainoharhoihin?2lesken kirjoitti:
Tell
Kaikenlaiset lyhyet kurssit ovat jotain ylimalkaista perushöttöä tietokoneeesta.
A-korttiin vaaditaan kokeet jokaisesta osiosta erikseen.
Niitä on seitsemän.
On suoritettava ohjaajan antama testikaavake oikein.
Ja myöhemmin pidettävä yllä osaamistaan.
Työssähän tarvitsin kokoajan konetta.
Kävin työttömien toimiston ilmaisia atk-kursseja yhä uudelleen.Kaksi puolen vuoden kurssia. korkeakoulutasolla ja omakustannuksella. Kokeita oli enemmän kuin tarpeeksi. Todistuksia sain, mutta en A-korttia. En minä tosin ollut Alkon asiakaskaan.
On minulla kaikenlaisia muita kortteja; ICA-kortti, MM- kortti, VISA ...
Vieläkin sanon, että tietoni niiltä ovat viime vuosituhatta (antiikkia), niin vauhdilla kun tietotekniikka edistyy. No opinhan minä sieltä ainakin linkittämään (kopioimaan ja liittämään). Sitä ei taidettu A-korttiin vielä vaatia?Tellukka kirjoitti:
Kaksi puolen vuoden kurssia. korkeakoulutasolla ja omakustannuksella. Kokeita oli enemmän kuin tarpeeksi. Todistuksia sain, mutta en A-korttia. En minä tosin ollut Alkon asiakaskaan.
On minulla kaikenlaisia muita kortteja; ICA-kortti, MM- kortti, VISA ...
Vieläkin sanon, että tietoni niiltä ovat viime vuosituhatta (antiikkia), niin vauhdilla kun tietotekniikka edistyy. No opinhan minä sieltä ainakin linkittämään (kopioimaan ja liittämään). Sitä ei taidettu A-korttiin vielä vaatia?Tell
Et ole suorittanut virallisesti kaikkia A- korttiin liittyviä osioita.
Usko nyt hyvä svedu.
Se heikkous on minullakin, myönnettäköön, että kaikki opetus on tehty tietsikalla.
Kun käytän vain älkkäriä, menee hetki, vanhemmiten enempi yksinopetellasi, mitekä se tiedonsiirto sujuukaan.
Minulla on Samsunkki ja hemmetin hidas.
Kestää ja kestää.
- henrjii
Vai mitään kiirettä, nuo paikat kun tukkaputkella sielä paskalassa
koluaa, niin kiirettä pitää.
Eikä sielä yksin voi elää, ihmisiä on kuin muurahaisia ympärillä, ja kaikilla pirunmoinen kiire
jonnekin.Kun palasin Hollannista vietin pari päivää Helsingissä. Olimme poikani kanssa kahvilla kun sanoin hänelle, ellä jouluvalot tekevät Helsingin lumoavan kauniiksi. Häntä huvitti, olet Korvesta näet kauneutta täälläkin, helsinkiläiset eivät. He kävelevät katse kengän kärkiin liimautuneena ja kiirehtivät työhön tai kotiin, eivät he näe kuten sinä.
Henrijj@ olen vahvasti kallellaan pilkkimiseen. Miniä piipahti mökillä ja kertoi, että olivat saaneet poikani ja isänsä kanssa pilkillä komeita ahvenia mökkirantani tuntumasta pari vuotta sitten, näytti kuvia. Huomenna pilkin ostoon ja fileeraamaan sushikalaa. ; ))- henrjii
Kuulostaa hyvältä, kairaakin tarvitaan, mutta epäilen että sielä on ollut jo pilkkijöitä,
ja jää on täynnä reikiä, että ei kun pilkkimään - pirremiinapas
korppis kirjoitti:
Kun palasin Hollannista vietin pari päivää Helsingissä. Olimme poikani kanssa kahvilla kun sanoin hänelle, ellä jouluvalot tekevät Helsingin lumoavan kauniiksi. Häntä huvitti, olet Korvesta näet kauneutta täälläkin, helsinkiläiset eivät. He kävelevät katse kengän kärkiin liimautuneena ja kiirehtivät työhön tai kotiin, eivät he näe kuten sinä.
Henrijj@ olen vahvasti kallellaan pilkkimiseen. Miniä piipahti mökillä ja kertoi, että olivat saaneet poikani ja isänsä kanssa pilkillä komeita ahvenia mökkirantani tuntumasta pari vuotta sitten, näytti kuvia. Huomenna pilkin ostoon ja fileeraamaan sushikalaa. ; ))Onko kainuussa vielä vahvat jäät, meiltä ne taitaa hävitä tätä menoa kokonaan.
Jäälle satoi syksyllä tai alkutalvesta paksun kerroksen lunta ja sitten jää painui ja nyt siinä on kengän varren mitalla vettä ja päällä lumikerros, eli eipä huvita lähteä pilikille j auimaan siihen hyyhmään, menee nämä talvet kurjiksi. - pirremiinapas
Kompataan, ei kaupunki ole oikea paikka maalaiselle .:)
henrjii kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä, kairaakin tarvitaan, mutta epäilen että sielä on ollut jo pilkkijöitä,
ja jää on täynnä reikiä, että ei kun pilkkimäänHuomenta@
Tapanani on sanoa, että mitä minulla ei ole sitä en tarvitse. On kaira, ahkio ja erilaisia puu jakkaroita omasta takaa. Vanha pilkkikin varaston seinällä näky olevan, mutta taidan ostaa uuden ; ) Tokmanilta saa pilkkitoukkia. Tänään en ehdi uutta harrastusta aloittamaan, mutta nousuviikolla kyllä.pirremiinapas kirjoitti:
Onko kainuussa vielä vahvat jäät, meiltä ne taitaa hävitä tätä menoa kokonaan.
Jäälle satoi syksyllä tai alkutalvesta paksun kerroksen lunta ja sitten jää painui ja nyt siinä on kengän varren mitalla vettä ja päällä lumikerros, eli eipä huvita lähteä pilikille j auimaan siihen hyyhmään, menee nämä talvet kurjiksi.Jäiden vahvuudesta en osaa sanoa, mutta niemeni kohdalla ranta syvenee loivasti ja yleensä keväisin vesi on paennut kauas rannasta. Joulun aikaan kun järven jäätyminen ei ollut vielä alkanut toden teolla, nostin saunavettä laiturin vierestä.
Kaupungin ylläpitämä hiihtolatu kulkee mökkini ohi. Eilenkin oli ladulla runsaasti hiihtäjiä, joten ongelmia en usko tulevan jos löydän vettä jään alta ; ))- pirremiinapas
korppis kirjoitti:
Huomenta@
Tapanani on sanoa, että mitä minulla ei ole sitä en tarvitse. On kaira, ahkio ja erilaisia puu jakkaroita omasta takaa. Vanha pilkkikin varaston seinällä näky olevan, mutta taidan ostaa uuden ; ) Tokmanilta saa pilkkitoukkia. Tänään en ehdi uutta harrastusta aloittamaan, mutta nousuviikolla kyllä.Olet sie kyllä mainio "mummo"..ihan nauruksi pistää tuo tarmokkuus, ja kateeksi käy.:))
henrjii kirjoitti:
ja jää on täynnä reikiä, että ei kun pilkkimäänMinä olen vain ja ainoastaan kesä-kalastaja.
Olisi naurettavaa heitellä perhoa jäälle tai penkoille.
-
Laitanpa aiheesta vinkin.
Saatte itse etsiä linkin.
-
Yksi kesäisistä aja-kuluistani on tämä:
ProPilkki2
Erin-omainen, hauska ja ilmainen.
Sopii mukavasti sade-päiville.
Koville pakkasillekin.
https://www.youtube.com/watch?v=-YiYemm06Kw
H.hunksz kirjoitti:
Minä olen vain ja ainoastaan kesä-kalastaja.
Olisi naurettavaa heitellä perhoa jäälle tai penkoille.
-
Laitanpa aiheesta vinkin.
Saatte itse etsiä linkin.
-
Yksi kesäisistä aja-kuluistani on tämä:
ProPilkki2
Erin-omainen, hauska ja ilmainen.
Sopii mukavasti sade-päiville.
Koville pakkasillekin.
https://www.youtube.com/watch?v=-YiYemm06Kw
H.Tämä aihe on loppuunkäitelty.
Se on moro.2lesken kirjoitti:
Tämä aihe on loppuunkäitelty.
Se on moro.Vastahan me päästiin asiaan ; ))
pilkkiminen kevät auringon lämmittäessä on hieno harrastus uskon, en näet ole ennen harrastanut. Onhan se tähellisempää kuin laiturilla istuminen voipi saada rusketuksen lisäksi illaksi kala-aterian.
Helsingissä et kuitenkaan harrasta muuta kuin nuoruuden muisteloita.
- suomisko
Vastahan pääsimme asiaan: Pilkkiminen kevätauringon lämmittäessä on uskoakseni hieno harrastus, itse en ole sitä koskaan harrastanut. Onhan se tähdellisempää ( tärkeämpää yms. ) kuin laiturilla istuminen, siinä voi rusketuksen lisäksi saada illaksi kala- aterian.
Minäkin olen reissunnut paljon yksin.
Nautin siitä kun ei tarvitse ottaa ketään huomioon, voi mennä ja tulla mielensä mukaan.
Olen reissannut paljon ulkomailla yksin, enää ei huvita. Ikinä ei ole yksin matkatessa tullut yksinäinen olo.
Kaveri haluaisi Kuubaan, sinne on pitkä lento saa nyt nähdä.
Olen ollut jo kun aikaa Helsingissä, siellä on hienoja pyöräteitä, ajelin joka päivä pitkiä matkoja aina kun kelit sallivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047