Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
uskova.mies
profiilit
uskova.mies
uskova.mies
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
uskova.mies
Aloituksia
4
Kommenttia
137
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"eli+jakeet.."+po.+ja+jakeet....
20.10.2017 21:02
Juuri+näin,+mutta+kyllä+tämä+riittävällä+tavalla+kertoo+iankaikksesta+Jumalasta,+josta+meillä+ei+siis+ole+muuta+todistusta,+kuin+Raamattu+ja+henkilökohtainen+kontakti+Jeesukseen.
Olen+nyt+38v+tutkinut+Raamattua+ja+silti+koen+pienuutta+yhä+enemmän+sen+selittämiseen.
Olen+siis+hyvinkin+selvillä+mitä+Raamtussa+lukee,+siihen+ovat+auttaneet+lukemattomat+Jumalan+"työrukkaset"+Jumalan+valtakunnan+työssä,+eli+jakeet++Matt.+28:+19,+20.
Tähän+meitä+kutsutaan.
20.10.2017 21:01
Näinhän+tuo+näyttäisi+menevän.
Raamatussa+sanotaan,+että+Jumalalle+yksi+päivä+on+kuin+tuhat+vuotta+ja+tuhat+vuotta+kuin+yksi+päivä.
Miten+tämä+on+mahdollista,+sitä+ei+ihmisjärki+tajua,+Kaikkivaltiaalle+kuitenkin+tämä+on+mahdollista.
Keskustelin+tänään+muuan+tuttavani+kanssa+aihetta+sivuten,+hän+kertoi+uskovansa+Jumalaan,+joka+on+kaikkivaltias,+kysyin+kaverilta,+oletko+ajatellut,+että+Jeesus+on+myös+kaikkivaltias+?
Tätä+hän+ei+ymmärtänyt,+vaikka+selitin+Raamatulla,+että+Matt.+28:+18-+20+Jeesus+kertoo+jakeessa+18+näin;
18.+Ja+Jeesus+tuli+heidän+tykönsä+ja+puhui+heille+ja+sanoi:+"Minulle+on+annettu+kaikki+valta+taivaassa+ja+maan+päällä.+
Jeesus+on+myös+kaikkivaltias,+tämä+tulee+esiin+Raamatusta+monessa+kohtaa,"+Isä+ja+minä+olemme+yhtä,+ennen+Moosesta+Jeesus+on+ollut,+sekä+aikojen+alusta,+kun+Herran+Henki+liikkui+vetten+päällä.
Mikä+on+ihmiselle+mahdotonta,+on+Jumalalle+mahdollista...
20.10.2017 20:04
Aamen+myös+täältä,+olin+aikeissa+kirjoittaa+myös+tuosta+toisen+evankeliumin+julistajasta,+kiitos+kirjoituksestasi.
18.10.2017 16:41
Olipa+hyvä+valinta+Nousiaisen+kirjasta,+tätä+ei+löydy+minulta,+mutta+Vettä+ja+Leipää+ainakin+löytyy,+saattaa+olla+muutakin.
13.10.2017 20:42
"+Haluan+vain+kertoa+tarkemmin+mitä+Sanassa+sanotaan.",+eli+päteä+on+oikea+sanamuoto.
Ei+sun+ehkä+tarvitse+aikaasi+tuhlata+"paremmalla+ajalla"+vastaamiseen.
Päivittäiseen+uskosta+elämiseen+ei+tällä+ole+myöskään+mitään+vaikutusta.
29.09.2017 09:33
No+niin,+tuossa+järjestyksessä,+jossa+vastaat,+tarkennan+kirjoitustani;
Matt.24:+14+lienee+selvä.
Toki+tiedän,+ettei+evankeliumi+ole+pelkkää+Jeesus+rakastaa+sinua,+on+paljon+muutakin,+Jeesus+sanoo+mm.+että+te+ette+valinneet+minua,+vaan+minä+valitsin+teidät.
Tätä+oikeutta+ei+ole+annettu+sinulle,+niinkuin+kirjoituksestasi+voisi+ymmärtää.
Kyllä+Jeesus+myös+joko+otetaan+vastaan+tai+ei+oteta,+sekä+uskotaan,+ihmeellistä+kikkailua+harrastat.+Ilm.3:+20.
Kirjoitit+aijemmin+Joh.+3:+16+jotenkin+näin,+että+jae+16+ei+olisi+Jeesuksen+sanoja+?
Jeesushan+ei+kirjoittanut+tietenkään+Johanneksen+evankeliumia,+vaan+Johannes+itse+tämän+kirjoitti+ja+näinollen+kaikki+Jeesuksen+sanomiset+ovat+tietenkin+silminnäkijä+Johanneksen+kirjoittamaa+tekstiä.
Mikäli+haluat+tietää+asiasta+lisää,+suosittelen+kuuntelemaan+vaikkapa+allaolevasta+linkistä+Johanneksen+evankeliumin+luennot+1+ja+2,+joista+1+on+johdantoa+pidemmälle+luentosarjalle.
https://www.youtube.com/watch?v=hotQr_nHm0Y
En+sanonut+sinua+valehtelijaksi,+vaan+sanoin,+että+puhut+omiasi+ja+se+on+kokolailla+eri+asia.
Laajasti+maalailet+(yrität+päteä)+kaikenlaisia+alkutekstin+muotoja,+joilla+ei+ole+mitään+merkitystä+silloin,+kun+puhutaan+Raamatun+perusasioista+eli+juuri+evankeliumeista,+jotka+taas+on+kirjoitettu+niin+selvästi/+yksinkertaisesti,+että+sen+ymmärtää+jokainen.
Suomenkielinen+käännös+on+siis+riittävän+tarkka+ilman+kikkailua+ymmärrettäväksi.
Evankeliumeista+vielä,+meillä+on+neljä+evankeliumia+ja+Apt.+ovat+oma+kokonaisuutensa,+vaikka+sen+onkin+kirjoittanut+apostoli+(evankelista)+Luukas.
Lopuksi+vielä+Joh.+3:+16+alkukielellä+sanasta+sanaan;
הכנא+גיר+אחב+אלהא+לעלמא+איכנא+דלברה+יחידיא+16
ainoa+poikansa+että+samoin+maailmaa+Jumala+rakastaa+sillä+siten+.
נתל+דכל+מן+דמהימן+בה+לא+נאבד+אלא+נהוון+לה+חיא
elämä+hänelle+oleva+vaan+katoava+ei+hänessä+uskovat+jotka+kaikki+että+luovuttava
דלעלם׃
iankaikkinen
Auttaako+tällainen+kikkailu+mielestäsi+ymmärtämään+asiaa+?
28.09.2017 10:25
En+nyt+ymmärrä+kirjoituksiasi+"ylitulkinnasta"+?
Muistaakseni+Matteuksen+evankeliumissa+Jeesus+kehottaa+saarnaamaan+tämän+evankeliumin+kaikille+luoduille,+kaikkialla....jne.
Kaikille+jotka+ottavat+tämän+vastaan+Hän+(Jeesus)+antaa+voiman+tulla+opetuslapsiksi+jne...
Yritätkö+sulkea+ihmisiä+evankeliumin+ulkopuolelle+?
Vielä+lopuksi,+en+ole+oikein+vakuuttunut+kirjoituksistasi,+kirjoitit+jo+ylempänä+Joh.+3:+16+omiasi....
27.09.2017 21:34
Joh.+3:+16
16.+Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.
Tuolla+ylempänä+Natanael+ja+evita_+mielestäni+hyvin+toikin+esille+monia+hyviä+pointteja+tähän+keskusteluun+juuri+siitä,+että+Jumala+on+kolmiyhteinen.
Toisinsanoen+Jeesuksen+puhe+on+yhtäkuin+suoraa+puhetta+Jumalalta.
Koko+Raamattu+kertoo+tästä+Jumalan+rakkaudesta+ihmistä+kohtaan,+jonka+apt.+Paavali+kiteyttää++1.Kor.13+luvussa+erittäin+hyvin.
27.09.2017 10:24
Joh.+15:+
9.+Niinkuin+Isä+on+minua+rakastanut,+niin+minäkin+olen+rakastanut+teitä;+pysykää+minun+rakkaudessani.+
10.+Jos+te+pidätte+minun+käskyni,+niin+te+pysytte+minun+rakkaudessani,+niinkuin+minä+olen+pitänyt+Isäni+käskyt+ja+pysyn+hänen+rakkaudessaan.
27.09.2017 09:34
Juuri+näin+kuten+kirjoitat+ja+todistat+Raamatulla,+siis+Kristitty.net
17.9.2017+17:27.
Aiheesta+on+hyvin+seikkaperäinen,+sekä+perusteltu+video+ohessa;
https://www.youtube.com/watch?v=30Mb7zvHFfE
Myös+kolme+vanhan+kirkon+tunnustusta+kertovat+selvää+kieltään+tästä+aiheesta+ja+tämä+kaikki+löytyy++Tunnustuskirjoista;
http://tunnustuskirjat.fi/
18.09.2017 19:24
Monia+muitakin+asioita+on+ihmiseltä+salattu.
Mitä+tulee+olemassaoloon,+siitä+ovat+elävinä+todisteina+lukuisat+ihmiset,+jotka+seuraavat+Jeesusta.
19.08.2017 16:50
Toki+muistan,+sinne+on+valittu+keskeisimmät+kirjoitukset,+mutta+esim+Apokryfikirjat+ovat+vahvistusta+Raamatun+teksteihin.
Näissä+kannattaa+uskovakin+olla+tarkkana,+Jeesus+erityisesti+varoittaa+eksyttäjistä+hyvin+monesti.
Jumala+ei+sodi+Sanaansa+vastaan+ja+Jumalan+Sana+löytyy+Raamatusta.
19.08.2017 16:37
Riitävän+kauan.
19.08.2017 16:28
Korjaan,+siis+Raamattu+edustaa+edellä+mainitsemaani,+Luther+kehottaa+toimimaan+Raamatun+mukaan.
19.08.2017 16:24
Ei,+vaan+ikuisuutta/+iankaikkisuutta.
19.08.2017 16:22
Eipä+tainnut+Lutherkaan+sanoa+pelkästään+noin,+lue+loppuun,+mitä+hän+sanoo+avioliitosta,+se+on+Raamatun+kanssa+yhtäpitävä.
http://tunnustuskirjat.fi/vahakatekismusliitteet.html#avioliittoon
19.08.2017 15:53
Kukaan+vakavastiotettava+historioitsija/+tutkija+ei+kiistä+Jeesuksen+historiallisuutta,+joten+"valehtelija"+taidat+olla+itse.
Mikäli+katsot+postaamani+linkin+lopusta+videon,+siinä+tulee+hyvin+selväksi+Jeesuksen+historiallisuus+ja+vähän+muutakin.
Näitä+tyhjiä+heittoja,+joita+harrastat,+ei+kukaan+vakavastiotettava+lukija+noteeraa+mitenkään.
14.08.2017 09:13
Väärin+meni,+mitään+"jeesusmyyttiä"+ei+ole+olemassakaan,+mutta+Jeesus+on+sekä+historiallinen+fakta,+että+Jumalan+poika.
Pyhä+Henki+on+kolmas+eniteetti.
Tässä+Jeesuksesta+todella+hyvä+juttu.
http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/1028/miksi_juuri_kristinusko_kaikista_maailman_uskonnoista_on_se_oikea
12.08.2017 15:36
Nyt+kyllä+oli+väärä+linkki,+siitä+pahoittelut.
Piti+olla;+
http://uskojarukous.fi/
-+kerran+vielä,+anteeksi.
-+toi+Alvin+Lee+nappaa+myös++;)
11.08.2017 22:53
3 / 7