On syytäkin pelätä iankaikkista kadotusta

Palstalle on pesiytynyt muka-kirkollisia "asiantuntijoita" joiden viesti on ettei kirkko muka opeta jumalattomien joutuvan aikojen lopulla kadotukseen joka on on iankaikkinen kärsimys ja piina tulisessa järvessä.

Kirkon päätunnustus, Augsburgin tunnustus sanoittaa asian oikein eikä tarvitse mitään selittämistä:

"XVII Kristuksen tuomiolle tulo

Edelleen seurakuntamme opettavat, että Kristus on aikojen täyttyessä ilmestyvä tuomiolle ja herättävä kaikki kuolleet; hurskaille ja valituille hän antaa iankaikkisen elämän ja pysyvän ilon, mutta jumalattomat ihmiset ja perkeleet hän tuomitsee ikuiseen piinaan."

Kirkoissa vietetään tuomiosunnuntaita juuri tämän asian teroittamiseksi että ihmisissä syntyisi jumalanpelkoa ja vakavempaa uskoa kuin pelkkä nimellinen jäsenyys kirkon kirjoissa.

Entä mitä Herra Jeesus itse opetti iankaikkisesta piinasta johon jumalattomat joutuvat:

"Silloin hän myös sanoo niille, jotka vasemmalla ovat: menkäät pois minun tyköäni, te kirotut, ijankaikkiseen tuleen, joka valmistettu on perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
Sillä minä isosin, ja ette minua ruokkineet: minä janosin, ja ette minua juottaneet: Minä olin outo, ja ette minua huoneesen ottaneet: alastoin, ja ette minua vaatettaneet: sairas ja vankina, ja ette minua oppineet. Silloin nekin häntä vastaavat, sanoen: Herra, koska me näimme sinun isoovan, taikka janoovan, taikka outona, eli alastoinna, eli sairaana, taikka vankina, ja emme sinua palvelleet?

Silloin hän vastaa heitä, sanoen: totisesti sanon minä teille, mitä ette tehneet yhdelle näistä vähimmistä, sitä ette tehneet minulle. Ja niiden pitää menemän ijankaikkiseen vaivaan, mutta vanhurskaat ijankaikkiseen elämään. (Matteus 24:41.46)

Sekä yllä lainatusta Augsburgin tunnustuksesta että Herran omista sanoista nähdään ensinnäkin että:

a.) jumalattomat todella JOUTUVAT kadotukseen

b.) kadotuksesta ei pääse koskaan pois

c.) kadotus ei ole vain "erossa olemista Jumalasta" vaan TULINEN JÄRVI jossa on iankaikkinen piina.

Liberaalit koettavat tynnyttää helvetinpelkoaan uskottelemalla itselleen ja toisilleen ettei helvetissä tarvitse kärsiä mutta KIRKKO olpettaa niin ja ennekaikkea RAAMATTU, joka on kokonaan erehtymätön Jumalan sana, opettaa niin. Tässä suhteessa kaikenlaiset hyssyttelyt ja hissuttelut ovat ainoastaan itsensä pettämistä sillä yksikään liberaali eikä epäuskoinen ei pääse pakoon tätä tuomiota ja rangaistusta joka kaikkein ihmisten päälle ansaitusti synniin ja epäuskon tähden tulee.

Vieläpä Pyhä Raamattu opettaa että taivaaseen pääsevät autuaat uskovaiset saavat iankaikkisuudessa katsella jumalattomien kärsimystä:

" Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle. (Jesaja 66:23-24)

Jumalattomia vaivataan siis iankaikkisella vaivalla tulessa polttamalla, niitä jotka ovat tässä ajassa ylenkatsoneet Raamatun, Jumalan kirjoitetun sanan ja ovat siten polkeneet jalkoihinsa Kristuksen sijaissovituksen:

"Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. (Ilmestyskirja 14:9-12)

Ketkkä helvettiin sitten joutuvat? Senkin ilmoittaa Pyhä Raamattu:

"Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset (= parannusta tekemättömät homoseksuaalit),. eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. (1.Kor.6:9-10)

sanalla sanoen KAIKKI pilkkaajat, ateistit, sateenkaarioppien puolustajat, liberaalit, epäuskoiset, Raamatun-halveksijat, siis kaikki synnintekijät eli jokainen ihminen on ansainnut henlevetin tulen.

Vain ne jotka ovat TOTISESSA uskossa Jeesukseen Kristukseen ja kieltävät itsensä, uskovat Raamattuun Jumalan sanana ja tunnustavat -ei vain syntinsä vaan myös syntisyytensä, VAIN ne perivät taivaan valtakunnan, ne jotka ovat valkaisseet vaatteensa Karitsan veressä. Mikä-tahansa "jumalausko" on kadottavaa.

Se joka luottaa pelastuvansa koska on kirkon jäsen, joutuu kadotukseen ja jos se on pappi, sitä pahempi ja kovempi rangaistus! Puhumattakaan piispoista.

17

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aamen.

Ja tämä eräs ilosanoman julistaja jatkuvasti vetoaa kirkon auktoriteettiin ylimpänä ja eryhtymättömänä totuuden lähteenä. Ihme kirkkouskovainen.

• Hänen epäjumalansa onkin Kirkko. Mutta ei se kirkko joka Kristiksen tunnustusta kantaa vaan Kainin kirkko. Hän edustaa kainilaista oppia.

• obh123

28. Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. - Matt. 10:28

15. Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
      16. Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
      17. Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
      18. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
      1. Joh. 4:15-18

25. Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
      26. Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
      27. Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
      28. Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää."
      - Joh. 16:25-28

• Aamen myös täältä, olin aikeissa kirjoittaa myös tuosta toisen evankeliumin julistajasta, kiitos kirjoituksestasi.

• Kirjoita ihmeessä. Täällä ei liikaa Jumalan sanaa viljellä vaan palstan täyttää monet harhaopit.

• Gredinta

Missä raamatussa on Augsburgin tunnustus?
      Ellei sitä siellä ole, ei sillä ole mitään auktoriteettia.

Raamattu sanoo muun muassa: "Jumalattomat ... ovat oljenkorsia, ja heidät polttaa se päivä joka tuleva on, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa... ja he tulevat tomuksi teidän jalkainne alle....
      Tämä ei ole uskontunnustuksessa mutta se on Raamatussa, Malakian kirjan lopussa. Uskon enemmän Raamattua kuin kirkkojen sopimuksia.

• Augsburgin tunnustus ja muutkin tunnustukset ovat hyödyllisiä ja ja niillä on auktoriteettia sikäli kuin ne tuovat esiin sen mitä Raamattu sanoo:

"Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa," (2.Tim. 3:16)

Sellaiset kirjoitukset jotka tuovat esiin jotain muuta kuin mitä Raamattu todistaa, ovat hylättäviä.

• evlut.eikirj

LUTHER KIRJOITTAA:

Uskovaiset taivaan ilosta ihmeissaän

Ne, jotka eivät hädässään ja tuskassaan voi lohduttautua muulla kuin sillä, että Kristus, Jumalan Poika,

on heidän Vapahtajansa ja esirukoilijansa Isän tykönä, pitäytyvät hänen sanaansa ja odottavat hänen ihanaa ilmestystään — ne hän on kerran pelastava ja palkitsee heille runsaasti heidän kärsimyksensä. Silloin he katselevat toisiaan, ja me kaikki sanomme: "Oi, että me nyt täällä tapaamme toisemme! Kuka olisi voinut odottaa näin ihmeellistä ja autuaallista muutosta? Maan päällä me olimme kaikkein kurjimmat, vähäpätöisimmät ja enin vaivatut, meidän täytyi kantaa vääräuskoisen ja kapinallisen nimeä ja sallia tyrannien mestata meidät kirouksena maailman ja perkeleen lapsille.

Missä ovat nyt nuo kiukkuiset junkkerit, suuret ja väkevät kuninkaat ja herrat, jotka tahtoivat kerrassaan hävittää Kristuksen, hänen sanansa ja köyhän pienen laumansa? Jotka syljeskelivät meitä, häpäisivät, pilkkasivat, tallasivat jalkaihinsa, heittivät vankeuteen, karkoittivat ja vaivasivat meitä kaikenlaisilla kidutuksilla ja tuskilla ja teloittivat meidät tulella ja miekalla? Missä ovat ne hengelliset isät, jotka kirosivat meidät pahimpina Jumalan pilkkaajina ja maailman viettelijöinä ja jättivät meidät perkeleelle?

He ovat helvetin kuilussa, jossa "heidän matonsa ei kuole eikä heidän tulensa sammu" (Jes. 66:24). Mutta me sitä vastoin, jotka Isän tahdon mukaan olemme kuulleet Kristusta, uskoneet häneen, pitäneet kiinni hänen sanastaan ja kantaneet ristiämme pienen ajan, tuskinpa silmänräpäystäkään siihen suureen kirkkauteen verraten, joka meissä nyt on ilmestynyt — me elämme nyt Kristuksen kanssa sanomattomassa iäisessä ilossa ja autuudessa ja ylistämme kaikkien rakkaitten enkelien ja pyhien kanssa häntä ja Isää ja Pyhää Henkeä.
      (M.Luther, Elämän taisteluissa)

• KTS--

Nyt täytyy muistaa sellainen asia että Jumala ei koskaan rankaise ketään liikaa vaan ainoastaan hänen syntiensä mukaan. Ihmiset tekevät virheitä mutta Jumala ei.

Sitäpaitsi on luvassa myös palkinto hyvistä töistä, koska kukin saa "tekojensa mukaan"

• Raamatun-mukaan

Jeesus vaati tekoja eikä antanut monisanaisille höpöttäjille eikä ulkokultaisille mitään arvoa.

• Ennenkaikkea on kuitenkin muistettava etteivät nämä asiat suinkaan riipu siitä mitä mieltä SINÄ tai enemmistö niistä on vaan yksinomaan siitä mitä Jumalan sanassa eli Pyhässä Raamatussa asiasta sanotaan. Kas, muuta tietolähdettä ei ole.

Ja kukin todellakin saa "rekojensa mukaan" mutta sinä et ymmärrä tätä asiaa oikein luulotellessasi tekojesi olevan kelvolliset Jumalan edessä. NImittäin sinun parhaimmatkin tekosi ovat Jumalan vaatimuksiin (mooseksen laki) nähden lähinnä hilpeyttä tai paremmin oksennusrealtioita herättäviä surkuteltavia yrityksiä. Laki vaatii 100% täydellisyyttä. Mikään vähempi ei riitä.

Se riittää tuomitsemaan jokaisen maailman ihmisen ihankaikkiseen kadotukseen. Me kaikki, etenkin sinä joka olet surkea pilkkaaja -olemme ansaineet helvetintulen.

Vain usko Kristuksen sijaishyvitykseen pelastaa, ei mikään muu!

• kui2

Pelolla on helppo hallita niitä jotka pelkäävät, totta Mooses saada ainakin päälle päin näyttämään sille että tottelevat kaikkea mitä käsketään, mutta VAIN pelon vuoksi, ei muuten joten mitä se hyödyttää.
      Pelolla hallitseminen on vanhakantainen ja alkeellinen tapa kontrolloida ihmisiä päällisin puoli mutta sydäntä ei voida pakottaa ja sedän on tärkein vai mitä?

Kyllä Hyvän on saavutettava päämääränsä muutoin kuin peljättelemällä ja niin tapahtuukin!

• kui2

korjaan
        ..puolin mutta sydäntä ei voida pakottaa ja sehän on tärkein vai mitä?..

• kui2 kirjoitti:

korjaan
        ..puolin mutta sydäntä ei voida pakottaa ja sehän on tärkein vai mitä?..

Lain tarkoitus on saattaa ihminen tuntemaan syntinsä ja siten turvautumaan Kristuksen tarjomaan ja hankkimaan sijaishyvitykseen:

"Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; 20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto. " (Room. 3. luku)

Kyse ei siis ole mistään "ihmisperäisestä pelottelusta" vaan siitä että Jumala itse on sanassaan (=Raamatussa) käskenyt saarnata ensin lakia että ihmiset tulisi synnintuntoon ja sitten evankeliumia katuville armoksi.

Mitä katumaton armolla tekee? Osaatko vastata?

• Luther, Hengellinen virvoittaja:

"Tästä Kristuksen tulemuksesta pyhä Paavali puhuu myös jälkimmäisessä Tessalonikalaiskirjeessä (1:8), sanoen, että Herra Jeesus ilmestyy taivaasta "tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille". Heitä kohtaa silloin rangaistus, iankaikkinen kadotus, ja heidät syöstään helvetin syvyyteen."

• Luther, Kirkkopostilla III osa:

"Kirkkauden ja Majesteetin näkeminen on kadotukseen tuomituissa heti synnyttävä mitä suurinta kauhua ja tuskaa, niinkuin epistola siitä kertoi: "Heitä kohtaa rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista —".

Vaikka ei, näet, olisi kuin yhden yksi enkeli, ei ainoakaan vauhko, paha omatunto jäisi hänen eteensä, jos pako suinkin olisi mahdollinen. Eihän varas eikä roisto mielellään seiso inhimillisen tuomarin edessä: pakoon lähtisi vaikka millä hinnalla jo senkin tähden, ettei tulisi julkihäpeällä leimatuksi, saatikka sitten, että pääsisi kuulemasta itselleen julistettavan kuolemantuomion.

Mutta mikä kauhistava näky onkaan tämä: jumalattomat saavat sekä nähdä tuomarin hänen jumalallisessa majesteettisuudessaan että kuulla itselleen julistettavan iankaikkisen tuhon ja helvetin tulen tuomion, hamaan iankaikkisuuteen. Jo yksin tämän pitäisi todellakin olla voimakkaana, väkevänä varoituksena meille suhtautumaan kaikkeen tähän kristittyinä, voidaksemme kunnialla ja vailla pelkoa seisoa tämän Herran, Majesteetin, edessä, hänen oikealla puolellansa, missä ei ole oleva mitään kauhistusta, vaan pelkkää iankaikkista lohdutusta ja iloa."

• Vähä Katekismus, Kristinoppi (piispa Eino Sormunen):

Kohta 27. JUMALAN VIHA

" Syntiin langenneen ihmisen kauhistavin onnettomuus on, että hän on Jumalan pyhän vihan alainen. Jos ihminen jää Jumalan vihan alaiseksi, hän joutuu kadotukseen:

"Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaiken ihmisten jumalattomuuden ja vääryyden tähden, jotka totuuden vääryydessä pitävät. " (Room. 1:18)

"Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi" (Room. 2:5)

"heidän loppunsa on kadotus" (Fil. 3:19)

"silloin Jumala eniten vihastuu, kun Hän ei ensinkään vihastu, vaan sallii jumalattomien kulkea sydämensä halujen mukaan, kasvaa ja edistyä, eikä tuhoa heitä. Martti Luther. )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe