Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
uskova.mies
profiilit
uskova.mies
uskova.mies
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
uskova.mies
Aloituksia
4
Kommenttia
137
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pertsa,+lue+huolella+tuo+Peltolan+selitys+Johanneksen+evankeliumista,+olen+jokseenkin+samaa+mieltä+Peltolan+kanssa,+keskustellaan+sen+jälkeen,+kun+olet+linkin+lukenut+?
http://rovasti.fi/node/78
27.08.2016 20:13
Vaikea+tähän+on+muuta+sanoa+kuin,+aamen.
Täällä+tosiaan+on+monenlaista+selittäjää+luterilaisesta+opista,+monet+eivät+tunnu+vaivautuvan+ottamaan+asiasta+selvää,+kiitos+Bibelin,+että+kokosit+nämä+tänne,+kaikkien+luettavaksi.
27.08.2016 11:41
Ristin+työhön+uskomalla,+eli+Jeesuksen+sovitustyöhön,+jossa+Hän+sovitti+kertakaikkisesti+kaikkien+ihmisten+synnit.
Ne+joiden+synnit+Jeesus+antaa+anteeksi,+niitä+ei+ole,+mutta+pitää+muistaa,+"+mene,+äläkä+enää+syntiä+tee.+Jeesus).
Näin+kävi+myös+ristin+ryövälille,+jonka+Jeesus+armahti+ristillä+ollessaan.
Pelastus+kuuluu+siis+myös+ryöväreille,+jotka+katuvat+ja+tekevät+parannuksen,+eivätkä+jatka+syntejään.
13.08.2016 16:57
Tottahan+sinä+kirjoitat+ja+jospa+nyt+hakitsisit+tuota+lähtöäsi+uudelleen,+koskapa+kirjoituksesi+toisi+tänne+lisää+entisiä+vakiokirjoittajia,+joita+on+pitkästä-aikaa+välillä+ollutkin.
Tänne+tarvittaisiin+tosiaan+moderointia,+joka+poistaisi+nuo+asiattomat+kommentit+ja+muut+navanalus+höpinät.
Näin+uskon+monien+muidenkin+ajattelevan.
13.08.2016 16:23
Tottahan+sinä+kirjoitat+ja+jospa+nyt+hakitsisit+tuota+lähtöäsi+uudelleen,+koskapa+kirjoituksesi+toisi+tänne+lisää+entisiä+vakiokirjoittajia,+joita+on+pitkästä-aikaa+välillä+ollutkin.
Tänne+tarvittaisiin+tosiaan+moderointia,+joka+poistaisi+nuo+asiattomat+kommentit+ja+muut+navanalus+höpinät.
Näin+uskon+monien+muidenkin+ajattelevan.
13.08.2016 16:23
natanel,+aamen.
Meille+on+annettu+vain+yksi+ainoa+evankeliumi,+jota+meidän+tulee+julistaa;+Jeesus+Kristus,+Joh.3:+16.
Kuuntelin+eilen+Olavi+Peltolan+Raamattutunnin+juuri+tästä+aiheesta+ja+suosittelen+sitä+äsken+kääntyneille,+sekä+jo+kauemmin+uskossa+olleille.
https://www.youtube.com/watch?v=kNeAUEwCr0E
09.08.2016 12:32
"Oletan+että+minun+pitäisi+olla+kanssasi+kaikesta+aivan+samaa+mieltä,+jotta+sinä+hyväksyisit+muut+kristityt?"
Sinäkö+olet+siis+"mittari"+joka+mittaa+toiset+kristityt+?
Nää+sun+heitot+on+koomisia+:)
Oikeassa+olemisesi+saa+huvittavia+piirteitä+ja+tätä+on+nähtävästi+turha+jatkaa...
09.08.2016 08:59
Eikö+sitä+saisi+sanoa,+että+kommenteistasi+tulee+sellainen+kuva,+ettei+ne+vastaa+Raamatun+opetuksia,+eikä+luterilaisuudessa+tunnustuskirjoja+?
"+Jos+sinä+koet+olevan+vallassasi+käännyttää+ihmisiä+poispäin+Jumalasta,+tee+niin.+Varmaan+tiedät+mitä+olet+tekemässä?
Ehkä+sinulle+on+annettu+Jumalan+valta+päättää+keitä+saa+hyväksyä+kristityksi+ja+keitä+tulee+häätää+pois?+"
Aivan+käsittämätön+väite,+voitko+perustella+?
Wikistä+et+löydä+perusteltuja+totuuksia+Raamatun+teksteille.
Joku+mainitsikin,+että+olet+kehitellyt+omanlaisesi+jumalan,+jonka+mukaan+asioita+käsittelet,+tästä+olen+samaa+mieltä.
Tarkoistushakuisesti+komppaat+ateisteja,+etkä+löydä+Raamatun+sanan+vesittäjistä+mitään+ristiriitaa,+väitän+edelleen,+ettet+ole+kohdannut+elävää+Jeesusta,+tällainen+kuva+sinusta+ainakin+minulle+muodostuu.
Room.+10:10+
sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan.
08.08.2016 09:51
www.kolumbus.fi/~w462389/tahto/ehdoton.htm
Tässä+tuo+Haipolan+selitys.
05.08.2016 13:21
Asia+on+niin+mielenkiintoinen,+että+aloin+myös+tutkimaan+synergismiä+ja+vaikka+kirjoititkin+tämän+Maallikolle+(joka+myös+itse+olen)+löysin+tällaisen+Petteri+Haipolan+selityksen+synergismistä;
Ehdoton+armo+ja+synergismi.
Vaikken+Haipolan+(r.i.p+-14)+kaikkia+kirjoituksia+allekirjoitakaan,+niin+tämä+synergismi+on+mielestäni+oikein+selitetty.
------------------------
Tällainen+määritelmä+löytyi+myös;
"+Synergismi+on+teologiassa+oppi+Jumalan+ja+ihmisen+yhteisvaikutuksesta+ihmisen+kääntymyksessä+Jumalan+puoleen.+Ihmisen+oma+toiminta+ja+käyttäytyminen+vaikuttavat+hänen+eskatologiseen+pelastumiseensa.+Synergismiä+kutsutaan+myös+voluntarismiksi+(lat.+voluntas,+tahto)."
Se,+että+tuo+tahtotila+on+oikeassa+suhteessa+Jumalaan,+ettei+jouduta+lainalaisuuteen,+on+monille+vaikeaa.
05.08.2016 12:41
Mummo,+kaikenkaikkiaan+esityksesi+jostain+luterilaisuudesta+on+puuta+heinää,+jos+ymmärrät+vertauksen+?
Olet+varmaan+luterilainen,+koska+olet+liittynyt+luterilaiseen+kirkkoon,+mutta+tämä+ei+tee+sinusta+luterilaista+kristittyä,+nyt+olet+siis+jäsen+(veronmaksaja),+mutta+ei+se+sinusta+tee+kristittyä+Jeesuksen+seuraajaa+?
Voit+olla+asiasta+mitä+mieltä+haluat,+mutta+tämä+ei+kai+liiemmin+auta+asiaa,+mitä+kristityllä+tarkoitetaan+?
Kuuntelet+ja+miellyt+liberaalipappien+ajatuksiin,+mutta+onko+sulla+oikeasti+kompetenessiä+uskosta+osttomana+arvostella+sitä+???
Sinut+olen+tiennyt+siitä+lähtien,+kun+aloitit+kirjoittelemaan+kk-+palstalle,eli+tietämyksesi+näistä+asioista+on+puhdas+nolla+!!!
Kova+olet+selittämään+evlut-+pappien+harhaaan+johtavia+kirjoituksia,+mutta+yhtään+omaa+mielipidettä+sinulta+ei+ole+tullut+esille.
Lainaat+wikipediaa,+ikäänkuin+se+olisi+sinun+"raamattusi"+?
+Sanon+nyt+näin,+tämän+kymmenen+vuoden,+(ainakin)+kokemuksella,+sulla+ei+ole+mitään+tekemistä+Jumalan+sanan+kanssa+ja+yksistään+kirkkoon+liittyminen+ei+todellakaan+tee+sinusta+kristittyä,+olen+puolestasi+pahoillani+:(
Kristitty+ihminen+on+samaa+mieltä+Jeesuksen+opetustun+kanssa,+sitä+ei+sinusta+löydy+hakemallakaan.
03.08.2016 21:12
"+Ratkaisuoppi,+jonka+mukaan+ihmisen+tulee+tehdä+hengellnen+ratkaisu+kääntymisestä+Jumalan+puoleen+(=antaa+elämä+Jeesukselle),+on+mahdoton+sillä+Jeesuksen+sanoin+kukaan+ei+voi+omassa+voimassaan+lähestyä+Jumalaa+vaan+vaaditaan+että+Jumala+häntä+Pyhän+Henkensä+kautta+vetää,+kutsuu+ja+ylösvalaisee.+Väkisin+vaadittu,+mekaanisesti+tehty+"ratkaisu"+ei+olekaan+muuta+kuin+ihmisten+vaatimuksiin+taipumista.+Uskoon+ei+voi+kukaan+vain+"ruveta",+vaan+oikea+sydämen+usko+on+kallis+lahja+joka+annetaan+anovalle+armosta,+ilmaiseksi,+Jeesuksen+Kristuksen+armotyön+perusteella.
Tämä+mulle+tulee+mieleen+tästä+mitä+sanot+ja+jonkunverran+olen+asiaan+myös+törmännyt.
Matt.23:+15.
"Voi+teitä,+kirjanoppineet+ja+fariseukset,+te+ulkokullatut,+kun+te+kierrätte+meret+ja+mantereet+tehdäksenne+yhden+käännynnäisen;+ja+kun+joku+on+siksi+tullut,+niin+teette+hänestä+helvetin+lapsen,+kahta+vertaa+pahemman,+kuin+te+itse+olette!"
29.07.2016 17:44
Ajattelen+asioista+samalla+tavalla......
Enkä+pane+hanttiin,+vaikka+mekin+nähtäisiin+;)
29.07.2016 17:17
Otan myös osaa isäsi kuoleman johdosta, nämä ovat asioita, joita jokainen kohtaamme elämämme aikana.
Vilppu tuolla ylempänä asiaa hyvin osasikin jäsennellä, ota aikaa ajatuksillesi ja tosiaan, antakaa sitä myös toisillenne.
Hienoa, että olet löytänyt Jeesuksen elämääsi, tämä on arvokas asia sinulle, siitä ei kannata luopua ja tuskin niin olet tekemässäkään.
Tuota papiksi ryhtymistä kehottaisin sinua kuitenkin miettimään vakavasti, Raamattuhan kertoo siitä hyvin selkeästi, kenelle seurakunnan paimenen virka on tarkoitettu;
1.Tim.3 luku kokonaan, jossa apt. Paavali ohjeistaa nuorta Timoteusta, sekä muistakin seurakunnan palvelijoiden viroista.
Tähän kirjoitukseesi vastasi periaatteessa tähän saakka lähinnä ateistit, jotka eivät tietenkään ymmärrä edes uskoontulemistasi, kuten huomaat.
Tämän kaiken sanon veljellisesti rakkaudella, olen itse saanut olla Jeesuksen seuraaja 35v, enkä ole katunut tuota aikaa hetkeäkään, ainut mitä olen joskus katunut, että en aijemmin ymmärtänyt, mistä olin jäänyt paitsi, tulin uskoon 25v.
Jokatapauksessa siunausta elämääsi, päätit sitten mitä tahansa.
09.05.2016 17:22
Mummo, monet tuntuvat hakevan ainoastaan sitä, että saavat "ruokaa" agendalleen, mitä nyt kukakin hakee....
" Taitavimmat " hakevat joskus, jopa" kirroitusvihneet" siihen, mitä kirjoitellaan, pilkun tarkasti ;)
En allekirjoita uskovien kirjoituksiksi selviä trollauksia, joissa pyritään käymään kiinni henkilöön, kun itse asia loppuu.....
Vanha sanonta kuuluu, että "meitä on moneen junaan, paljon jää vielä asemillekin"......
Tarkoitin juuri tuota, että voi tekeytyä vaikka miksi, kun haluaa trollata ja tämä ei palvele keskustelupalstalla ketään muita, kuin tuota onnetonta trollaajaa, niihin ei vaan kannata lähteä mukaan, vaan ohittaa...
17.03.2016 21:30
Kristinuskoakin levitettiin miekalla, mutta näinkö Jeesus neuvoi, miten evakeliumia tulee levittää ?
Kun Jeesus vangittiin Getsemaneissa, Pietari löi ylipapin palvelijalta korvan pois miekalla, mitä Jeesus sanoi ?
" Pietari, pistä miekka tuppeen, sillä joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu ", näin Raamattu meille puhuu...
Tarkoitan sitä, että minkä/ja/tai nimissä voi esiintyä agendansa vahvistamiseen, niinkuin tuntuu tyylinä olevan, ketä tällainen palvelee ?
Trollia, joka nauttii huomiosta.
16.03.2016 18:58
Yleistätköhän nyt tarpeettomasti ?
Täällä nykysin kirjoittelee monenkirjava joukko henkilöitä, jotka havaintojeni mukaan käyttää häiriköintinsä keppihevosena kristityistä- ateismiin, omaan agendaansa sopivaa roolia.
Kaiken takana on trollaus, jolla pyritään saamaan aikaan tilanne, että keskustelu aiheesta loppuu ja menee trollin ohjaamaan suuntaan.
Silloin trolli pääsee maaliinsa, kun saa huomiota, olipa se positiivistä tai nefatiivista, huomiota kuitenkin, näistä tulee tämänjälkeen eipäs- juupas ketjuja ja itse asia jää keskustelematta.
Jokainen voi itse vaikuttaa siihen, minkälainen palstan taso on, jättämällä selvän trollauksen huomiotta ja vastata vain asiallisiin viesteihin.
Älä ruoki trollia.
16.03.2016 18:21
7 / 7