Vapaa kuvaus

Humoristisesti intellektuelli ouzon ja bluesin ystävä, jolla vahva aikomus asettua yhdeksi Kreikan jumalista. Postia herralle saa lähettää osoitteeseen: achillion@suomi24.fi Linkit: http://www.ouzoakitaan.k-netti.nu Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

8

Kommenttia

17

1. Voipi+olla+ihan+tietokone+vikakin.+Voit+tehdä+ihan+perustestin,+millä+huomaat,+onko+startti+tai+sen+solenoidi+rikki.++Akun+plus+navasta+menee+suora+johto++startille.+Yhdistä+se+rukarilla+solenoidin+plussaan.+Silloin+pitäisi+startata.+Tietenkin+akussa+pitää+olla+virtaa+ja+vaihde+vapaalla.
  2. Ei ole sellaista kaupunkia, missä ei rosvoja olisi. Aina siellä, missä on humalaisia turisteja, on otollinen paikka taskuvarkaille ja muille pikkunilkeille. Olen itse käynyt 27 kertaa Rodoksella ja niihinkin kertoihin sisältyy jos jonkinmoista kanssakäymistä nilkkien kanssa. Tavalliselle turistille Rodos on erittäin turvallinen paikka lomailla, kun kuljeskelee mihin vuorokauden aikaan tahansa yleisiä kulkuväyliä pitkin. Itse oikoilen reittejäni usein hämärien kujien ja pihojen läpi. Kerjään siis verta nenästäni. Sellaista vaan ei ole tapahtunut kuin kerran ja silloinkin kaaduin huoneeni vessanpönttöön. Kreikkalaiset itse ovat rehellistä väkeä, mutta albaanit ovat toista maata. Asuessani 2006 pari kuukautta siellä eräässä sivukuja asunnossa, mekkaloi öisin kujalla aina sama albaanilauma. Ohittaessani heidät he aina tökkivät ja tönivät minua naureskellen. Koska siihen aikaan vielä löytyi kulkukoiria, keräsin niitä asuntoni patiolle ja annoin ruokaa. Koirat seurasivat tietenkin minua ja veinkin ne albaanilauman keskelle. Sanoin,että jos vielä koskette minuun, puree koirani teistä jokaista. Sittemmin sain kulkea rauhassa kujallani. Pyysipä kerran eräs pakistanilainen (!) minulta suojelurahaa 50euroa käyttäessäni hänen kujaansa. Ilmoitin hänelle suomalaisella viittomakielellä (käsi nyrkissä ja viuh), että en hyväksy. Paki hävisi maisemista. Seuraavana päivänä kävin asettelemassa samalle kujalle kättä pidempää valikoituihin piiloihin tulevaisuuden varalle, mutta ei niitä ole vielä tarvittu. En todellakaan aio välttää noita kujia, vaan kävelen aina siellä, missä olen tottunut kulkemaan. Sopii se sitten nilkeille tai ei. Tuttavapiiriini kuuluu myös kaksi paikallista poliisia. He kertoivat, että albaanit ovat joskus jopa ongelma ja antoivat ymmärtää, että ei ole mitään pahaa siinä, jos joudun joskus kurittamaan heitä. Niinkuin siinäkin tapauksessa kun itse päädyin poliisiauton takapenkille, mutta vastapeluri albaani hieman taaemmas, peräkonttiin. Lyhyen ja muodollisen kuulustelun jälkeen poliisit veivät minut samalla autolla vielä hotelliini. Albaani tuntui olevan vielä matkatavara osastolla. Summa summarum. Älkää tehkö niinkuin minä, vaan viettäkää ihanaa lomaa ystävienne ja rakkaittenne seurassa. Minä pidän kujat puhtaina.
  3. En toki väittänytkään sivullani, että Cannon olisi ajanut Cadillacilla, vaan Cadillacilla tai Lincolnilla. Olin tuolloin tv-sarjaa katsoessani niin pieni ja tyhmä, etten muistanut kumpaa merkkiä hän edusti. Yhtä kaikki, polttoainettahan nuo kummatkin autot kuluttivat ja kuluttavat edelleen melkoisesti. Kaupunkiajossa n. 25l/100 km. Maantiellä tasaisella 80 - 100 km/h noin 16 -18l/100 km. Joku viherpiipertäjä on joskus arvostellutkin minua sanomalla, että kuinka voin ajaa noin suuria päästöjä aiheuttavaa autoa? Ajan autolla n. 500 - 1000 km vuodessa ja totesinkin, että hengityksesi, senkin märehtijä, tuottaa ilmaan enemmän kasvihuonekaasuja vuodessa kuin autoni. On kuitenkin hienoa, että vanhoja autoja on harrastajien talleissa, ovat ne sitten idästä tai lännestä. Näin kaikki pääsevät ihailemaan esim. autojen muotoilua ajalta, jolloin niitä ei suunniteltu tuulitunneleissa vaan muotoilijoiden lennokkaissa mielissä. Vielä tuosta paikoituksesta. Vajaan 6 metrin mittaisella autolla se on toki hankalaa joskus, mutta aikoinaan parkkiruudutkin olivat isompia. Tänäpäivänä autojen mitat ovat taas isonemaan päin, mutta taloyhtiöt ja liikenteen suunnittelijat vaan pienentävät parkkiruutuja kun pitää saada useampi auto mahtumaan kadunvarteen. Ihmettelen vaan.