16 vuotias jätettiin yksin tuntemattomaan kaupunkiin 12 yöllä...

vrsucks

... koska oli ostanut juniori-lipun, eikä ollut henkkareita mukana. Aivan törkeetä toimintaa. Eikö olisi sopivampaa kysyä esim. lippua ostettaessa henkkareita, eikä vasta junassa, ja sitten vain heivata kirkkonummelle keskellä yötä.
Mitä jos 16-vuotiaalla ei olisi ollut kännykkää tms? Junassa oli konduktööri vaan sanonut että "no voit vaikka kävellä loppumatkan"

Että heivatkaa ne hiekkapillut helvettiin sieltä missä ne maksavat asiakkaat on.

6

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kato peiliin

Ihan turhaa itkua. Olisiko se pitänyt perille asti kuljettaa lastenlipulla? Kuljetusehdoissa ja lipussa on selvästi mainittu, että henkilöllisyys pitää todistaa. Aika vaikeeta on povata ihmisten syntymäaikoja.

Se, että antaa lapsensa matkustaa yöllä, rahatta ja kaikin puolin heppoisin eväin on mielestäni heitteillejättöä.

• Sos1aal1tantta

Öööh.. Mikäs juna pysähtyy kirkkonummelle kello 24?? Ei sellaista junaa olekaan. Illan viimeinen turun suuntaan kulkeva pysähtyy kirkolle 23.32.
      Aina pitää liioitella.

• asia on kerrottu

Kun minä ostin lapsilleni junioriliput lipunmyynnistä mulle sanottiin että lapsilla pitää olla mukana henkilöllisyystodistukset. Ei auta että ne on mulla kädessä lippuja ostaessa vaan ne pitää olla matkustajilla silloin kun liput tarkastetaan.

• maailmanmatti

Olipa avuton lapsi 16 vuotiaana vielä. Itse samassa iässä kiersin puoli maapalloa yksin, eikä ollut isi tai äifi joka maassa ottamassa vastaan ja neuvomassa. Kännyköistä ei otu vielä kuultukaan. Nykyiset kakarat täysin avuttomia vielä yli 30:n iässäkin.

• 5trett

16 vuotiaana moni kuolussa ihan eri paikkakunnalla missä koti

• dv12

Ei myöskään eläkeläinen eikä opiskelija voi matkustaa alennuslipulla ilman alennustodistusta. Ei kondutööri voi ulkonäön perusteella päätellä onko matkustaja 16 vai 17 vuotias.

Tässä tapauksessa junasta poistamisen olisi voinut välttää maksamalla konduktöörille aikuisten ja lasten lipun hinnan erotuksen.

Alaikäisen henkilökortti maksaa 30 euroa ja on 5 vuotta voimassa. Kyseisen matkustajan kannattaisi hankkia sellainen koska henkilöllisyystodistuksen omistamisesta on hyötyä muuallakin kuin junassa, esimerkiksi pankissa asioidessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      86
      1468
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1135
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      110
      1059
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      62
      1027
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      67
      898
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      251
      857
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      63
      835
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      31
      768
    10. Onko ikävä

Yhtään?
      Ikävä
      46
      696
    Aihe